Stránka 3 z 13

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 27.05.2014 15:08
od ViktorG
Vzduchový filtr byl měněn před měsícem. Vyzkouším čištění, výměna s jinou váhou je vcelku problém, pocházím z krajů kde jsou uctívány zázraky typu 1.2htp nebo 1.4tdi, benzínovým dvoulitrem tu nejezdí ani podnikatelé.

Mimochodem, nová váha vzduchu, to nezní moc levně... co? :)

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 27.05.2014 17:04
od ViktorG
Tak sprej jsem dnes už bohužel nesehnal, ale jak jsem měl rozdělaný airbox, napadlo mě jen tak profouknout vzduchový filtr. Složil jsem to dohromady, zapojil váhu vzduchu a zkusil to projet, chovalo se to identicky jako předtím s odpojenou váhou vzduchu. Tak jsem jen tak zkusmo dupal na brzdu, u stojícího auta, volnoběh za studena klesal z 900ot. na 700ot., za tepla, na provozní teplotě, bylo vidět že při dupání o chlup klesne otáčkoměr. Mnohem zřetelnější byl zvukový projev motoru, bylo slyšet že otáčky se snižují. Teď už ten krám nechápu vůbec.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 27.05.2014 19:02
od stano.
Za studena sa motor nereguluje cez lambdu, ale cez snimac otacok, teploty a vahu vzduchu (prietok). Vaha je velmi presne cidlo, aj ked relativne pomale (kvoli zotrvacnosti tlaku v sani). Ak vaha dava zle udaje, RJ je zblbnuta. Ked slapnes na brzdu, rozhodi podtlak v sani (posilnovac ma odtial podtlak), a RJ to asi nevykryva. Nie, nova vaha nie je veru lacna. Nezabudaj, ze ten cistic musi byt bez acetonu, inak to tam rozlepta vsetko naokolo.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 23.06.2014 20:50
od ViktorG
Váha vzduchu vyměněna za novou, nepomohlo. Takže jestli má někdo stejnej problém, tady řešení bohužel není.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 18.09.2014 15:29
od ViktorG
Dnes vůz připojen na diagnostiku (ForDiag), píše mi jednu chybu:
P1289 Cylinder Head Temperature Sensor Circuit High
Nevíte někdo co přesně to znamená?

Jinak shrnutí celého problému:
Studený motor nechce držet otáčky, na volnoběh ale nechcípne, chcípne až po rozjezdu a dupnutí na brzdu. Pokud vůz stojí a dupu na brzdu, otáčky se snižují ale nechcípne, zřejmě to souvisí se zátěží. Vyměněn podtlak (hadice i ventil), volnoběžný ventil, váha vzduchu, svíčky, kabely ke svíčkám, rozdělovač, + utažen šroubek na volnoběžném ventilu a volnoběh naštelován matičkou na dorazu klapky (za tepla cca 900 otáček, pod zátěží světel a klimy asi 800, je to prasárna, ale trochu to řeší nepadající otáčky)

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 18.09.2014 15:43
od ViktorG
Udělal jsem jakýsi test KOEO a pak KOER a mám další chyby:
P1709 Park Neutral Position Switch Out Of Self Test Range
P1000 Test připravenosti systému 'On-Board Diagnostic' (OBD) není dokončen
P1288 Cylinder Head Temperature Sensor Out Of Self Test Range
P0505 Špatná funkce řízení volnoběhu

Prosím, neví někdo co by to mohlo znamenat?

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 18.09.2014 15:57
od stano.
P1288 a P1289 nejako nechapem. Malo by to byt cidlo teploty halvy. To ale maju 1.4 a 1.6. Nema to nejaku inu riadiacu jednotku? Ak by vobec pasovala... Budik teplomeru vody ti funguje?

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 18.09.2014 17:34
od petulak
http://www.ebay.de/itm/Motor-Motorblock ... 19f31b8525 1.8+2.0-maj taky čidlo hlavy, pouze jinde než má 1.4+1.6..
:arrow: pod 1. sání větve:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 18.09.2014 17:38
od ViktorG
Budík funguje, akorát se mi stane že po vyšplhání se doprostřed, kde má být, spadne na hranici bílého a pak zase zpátky na prostředek. Příklad: než se vymotám z naší díry, je budík na prostředku, na křižovatce najedu na hlavní silnici, rozjedu focuse tak na 100km/h a budík pomalu spadne k bílému, pak zase vyleze nahoru, není to skokově, ale trvá to řádově desítky vteřin.

EDIT: Čidlo teploty hlavy jsme tu řešili v mém druhém tématu, je schované ale je tam, zatím jsem jej neměnil.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 18.09.2014 17:48
od petulak
Zkus, ten konektor čidla, co je nad altíkem, bývá i volné.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 18.09.2014 18:44
od ViktorG
Zkusím zkusím. A co ta chyba P0505? To mi ECU říká že dotažený šroubek na volnoběžném ventilu je blbost? Chcípající motor byl i před dotažením šroubku, i před výměnou, nehledě na to že jinak se volnoběh chová normálně, u zahřátého motoru při zastavování drží o cca 100ot. vyšší volnoběh, až po zastavení klesne na normální hodnotu.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 18.09.2014 19:02
od stano.
Petulak: Ano, viem o nom. Nemal som ho nikdy vonku len som myslel, ze to je cidlo teploty vody. Ze ide priamo do vodneho okruhu.

Ked ti lieta teplomer, je to pomerne jasne :) Najskor chyba na kabli alebo konektore.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 18.09.2014 19:35
od ViktorG
Koupím a vyměním. Nevíte zda to souvisí i s tou P1709 a P0505?

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 18.09.2014 19:46
od stano.
Moze byt ulamany kabel od konektoru smerom do kabloveho zvazku, takze vymena cidla nemusi pomoct. Treba to skontrolovat a premerat.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 23.09.2014 11:06
od ViktorG
Tak dnes jsem zkusil livedata, hned po nastartování studeného motoru. Protože je tady 8 stupňů nad nulou, nastartoval jsem motor, zatočil se a chcípnul. Druhý pokus to samý, akorát mu to trvalo trochu dýl, to chcípnutí. Livedata ukazovala že si motor nastaví bohatou směs (něco kolem cca 0.5 - 0.6) a postupně ji ochuzuje někam k 0.9 až 1.0, díky čemuž chcípne. Pokud se stačí trochu ohřát, nechcípne, ale klepe se jak ratlík. Pak stačí odbrzdit ruční brzdu a nechat to samovolně z kopce se rozjet, chcípne to, mnou uváděné brždění vůbec není nutné. U zahřátého motoru stejná situace vyvolá zvýšení otáček, z mnou nastavených cca 900ot./min. na nějakých 1000ot./min.

Budík pro teplotu vody ukazoval asi 10 stupňů, budík pro teplotu vzduchu asi 15 stupňů, u studeného startu, po ohřátí se voda pohybovala kolem 100 stupňů a vzduch byl na 40ti.

Až se mi podaří problém vyřešit, sepíšu do prvního příspěvku návod, jak a proč jsem postupoval při opravě, není možné aby se tenhle problém týkal jen mého dvoulitru, stejných motorů se stejným nájezdem musí být v ČR víc.

EDIT: Na livedatech byl k vidění budík, u kterého je napsáno něco jako "LAMBDA senzor MiliVolty", a ten za chodu motoru na volnoběh lítal po celém svém spektru, jednou ukazoval 150 (čeho?), pak 500, pak 800, pak 200... Je to ok?