Stránka 3 z 13
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 27.05.2014 15:08
od ViktorG
Vzduchový filtr byl měněn před měsícem. Vyzkouším čištění, výměna s jinou váhou je vcelku problém, pocházím z krajů kde jsou uctívány zázraky typu 1.2htp nebo 1.4tdi, benzínovým dvoulitrem tu nejezdí ani podnikatelé.
Mimochodem, nová váha vzduchu, to nezní moc levně... co?

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 27.05.2014 17:04
od ViktorG
Tak sprej jsem dnes už bohužel nesehnal, ale jak jsem měl rozdělaný airbox, napadlo mě jen tak profouknout vzduchový filtr. Složil jsem to dohromady, zapojil váhu vzduchu a zkusil to projet, chovalo se to identicky jako předtím s odpojenou váhou vzduchu. Tak jsem jen tak zkusmo dupal na brzdu, u stojícího auta, volnoběh za studena klesal z 900ot. na 700ot., za tepla, na provozní teplotě, bylo vidět že při dupání o chlup klesne otáčkoměr. Mnohem zřetelnější byl zvukový projev motoru, bylo slyšet že otáčky se snižují. Teď už ten krám nechápu vůbec.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 27.05.2014 19:02
od stano.
Za studena sa motor nereguluje cez lambdu, ale cez snimac otacok, teploty a vahu vzduchu (prietok). Vaha je velmi presne cidlo, aj ked relativne pomale (kvoli zotrvacnosti tlaku v sani). Ak vaha dava zle udaje, RJ je zblbnuta. Ked slapnes na brzdu, rozhodi podtlak v sani (posilnovac ma odtial podtlak), a RJ to asi nevykryva. Nie, nova vaha nie je veru lacna. Nezabudaj, ze ten cistic musi byt bez acetonu, inak to tam rozlepta vsetko naokolo.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 23.06.2014 20:50
od ViktorG
Váha vzduchu vyměněna za novou, nepomohlo. Takže jestli má někdo stejnej problém, tady řešení bohužel není.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 18.09.2014 15:29
od ViktorG
Dnes vůz připojen na diagnostiku (ForDiag), píše mi jednu chybu:
P1289 Cylinder Head Temperature Sensor Circuit High
Nevíte někdo co přesně to znamená?
Jinak shrnutí celého problému:
Studený motor nechce držet otáčky, na volnoběh ale nechcípne, chcípne až po rozjezdu a dupnutí na brzdu. Pokud vůz stojí a dupu na brzdu, otáčky se snižují ale nechcípne, zřejmě to souvisí se zátěží. Vyměněn podtlak (hadice i ventil), volnoběžný ventil, váha vzduchu, svíčky, kabely ke svíčkám, rozdělovač, + utažen šroubek na volnoběžném ventilu a volnoběh naštelován matičkou na dorazu klapky (za tepla cca 900 otáček, pod zátěží světel a klimy asi 800, je to prasárna, ale trochu to řeší nepadající otáčky)
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 18.09.2014 15:43
od ViktorG
Udělal jsem jakýsi test KOEO a pak KOER a mám další chyby:
P1709 Park Neutral Position Switch Out Of Self Test Range
P1000 Test připravenosti systému 'On-Board Diagnostic' (OBD) není dokončen
P1288 Cylinder Head Temperature Sensor Out Of Self Test Range
P0505 Špatná funkce řízení volnoběhu
Prosím, neví někdo co by to mohlo znamenat?
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 18.09.2014 15:57
od stano.
P1288 a P1289 nejako nechapem. Malo by to byt cidlo teploty halvy. To ale maju 1.4 a 1.6. Nema to nejaku inu riadiacu jednotku? Ak by vobec pasovala... Budik teplomeru vody ti funguje?
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 18.09.2014 17:34
od petulak
http://www.ebay.de/itm/Motor-Motorblock ... 19f31b8525 1.8+2.0-maj taky čidlo hlavy, pouze jinde než má 1.4+1.6..

pod 1. sání větve:
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 18.09.2014 17:38
od ViktorG
Budík funguje, akorát se mi stane že po vyšplhání se doprostřed, kde má být, spadne na hranici bílého a pak zase zpátky na prostředek. Příklad: než se vymotám z naší díry, je budík na prostředku, na křižovatce najedu na hlavní silnici, rozjedu focuse tak na 100km/h a budík pomalu spadne k bílému, pak zase vyleze nahoru, není to skokově, ale trvá to řádově desítky vteřin.
EDIT: Čidlo teploty hlavy jsme tu řešili v mém druhém tématu, je schované ale je tam, zatím jsem jej neměnil.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 18.09.2014 17:48
od petulak
Zkus, ten konektor čidla, co je nad altíkem, bývá i volné.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 18.09.2014 18:44
od ViktorG
Zkusím zkusím. A co ta chyba P0505? To mi ECU říká že dotažený šroubek na volnoběžném ventilu je blbost? Chcípající motor byl i před dotažením šroubku, i před výměnou, nehledě na to že jinak se volnoběh chová normálně, u zahřátého motoru při zastavování drží o cca 100ot. vyšší volnoběh, až po zastavení klesne na normální hodnotu.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 18.09.2014 19:02
od stano.
Petulak: Ano, viem o nom. Nemal som ho nikdy vonku len som myslel, ze to je cidlo teploty vody. Ze ide priamo do vodneho okruhu.
Ked ti lieta teplomer, je to pomerne jasne

Najskor chyba na kabli alebo konektore.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 18.09.2014 19:35
od ViktorG
Koupím a vyměním. Nevíte zda to souvisí i s tou P1709 a P0505?
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 18.09.2014 19:46
od stano.
Moze byt ulamany kabel od konektoru smerom do kabloveho zvazku, takze vymena cidla nemusi pomoct. Treba to skontrolovat a premerat.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 23.09.2014 11:06
od ViktorG
Tak dnes jsem zkusil livedata, hned po nastartování studeného motoru. Protože je tady 8 stupňů nad nulou, nastartoval jsem motor, zatočil se a chcípnul. Druhý pokus to samý, akorát mu to trvalo trochu dýl, to chcípnutí. Livedata ukazovala že si motor nastaví bohatou směs (něco kolem cca 0.5 - 0.6) a postupně ji ochuzuje někam k 0.9 až 1.0, díky čemuž chcípne. Pokud se stačí trochu ohřát, nechcípne, ale klepe se jak ratlík. Pak stačí odbrzdit ruční brzdu a nechat to samovolně z kopce se rozjet, chcípne to, mnou uváděné brždění vůbec není nutné. U zahřátého motoru stejná situace vyvolá zvýšení otáček, z mnou nastavených cca 900ot./min. na nějakých 1000ot./min.
Budík pro teplotu vody ukazoval asi 10 stupňů, budík pro teplotu vzduchu asi 15 stupňů, u studeného startu, po ohřátí se voda pohybovala kolem 100 stupňů a vzduch byl na 40ti.
Až se mi podaří problém vyřešit, sepíšu do prvního příspěvku návod, jak a proč jsem postupoval při opravě, není možné aby se tenhle problém týkal jen mého dvoulitru, stejných motorů se stejným nájezdem musí být v ČR víc.
EDIT: Na livedatech byl k vidění budík, u kterého je napsáno něco jako "LAMBDA senzor MiliVolty", a ten za chodu motoru na volnoběh lítal po celém svém spektru, jednou ukazoval 150 (čeho?), pak 500, pak 800, pak 200... Je to ok?