Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13520
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Tie sviečky podla toho (vodneho kamena alebo ako to nazvat) co bolo na nich boli potopene/zaspinene cca 1CM. (do tej istej je vidieť tú odparenú kvapalinu aj na fajkách). Takže tie divné asi najviac zašpinené štuple medzi 1 - 2 a 3 - 4 sviečkou sú protimrazové? Bolo by ich treba vymenit?
Asi pozeras na spravne stuple. Ano, su protimrazove zatky. S vymenou tu ma viac ludi skusenosti, treba pohladat.
Nemalo by to teda nesmradit v prípade sucha?
Na svieckach a kabloch by si nemal mat ziadny olej, ani ine necistoty. A pod krytom sviecok by mal byt suchy vzduch. Inak hadzu zle iskru. Staci oroseny/navlhuty izolator, alebo umasteny, a uz to nie je ono.
Dnes ráno, keď som štartoval auto trochu dymilo, no bolo to trochu.
Takze bolo to menej ako inokedy? Vahu vzduchu a lambdu si mal pripojenu, ze?
keď som včera odpojil snímač váhy vzduchu, aj tak mi dtc neukazovalo žiadne chyby na budíkoch.. je to normálne?
Myslim, ze na budikoch ju nezobrazi. Len cez diagnostiku v chybach RJ.
Ešte som včera premýšlal o senzore teploty hlavy...doma mám jeden, ktorý z toho vraj vymontovali, že bol zlý, než mi to predávali... tento čo tam mám vyzerá však trochu polsky (ten povodny mi vratili v krabičke od polského). ako by som lahko otestoval, v akom stave je ten povodny? existuje nejaká tabulka odporu pri teplotách tohoto snímača?
Tabulku nemam. Ale myslim si, ze keby bolo zle cidlo, blbol by aj teplomer vody na budikoch.
Skus este tu odpojenu lambdu.
Asi pozeras na spravne stuple. Ano, su protimrazove zatky. S vymenou tu ma viac ludi skusenosti, treba pohladat.
Nemalo by to teda nesmradit v prípade sucha?
Na svieckach a kabloch by si nemal mat ziadny olej, ani ine necistoty. A pod krytom sviecok by mal byt suchy vzduch. Inak hadzu zle iskru. Staci oroseny/navlhuty izolator, alebo umasteny, a uz to nie je ono.
Dnes ráno, keď som štartoval auto trochu dymilo, no bolo to trochu.
Takze bolo to menej ako inokedy? Vahu vzduchu a lambdu si mal pripojenu, ze?
keď som včera odpojil snímač váhy vzduchu, aj tak mi dtc neukazovalo žiadne chyby na budíkoch.. je to normálne?
Myslim, ze na budikoch ju nezobrazi. Len cez diagnostiku v chybach RJ.
Ešte som včera premýšlal o senzore teploty hlavy...doma mám jeden, ktorý z toho vraj vymontovali, že bol zlý, než mi to predávali... tento čo tam mám vyzerá však trochu polsky (ten povodny mi vratili v krabičke od polského). ako by som lahko otestoval, v akom stave je ten povodny? existuje nejaká tabulka odporu pri teplotách tohoto snímača?
Tabulku nemam. Ale myslim si, ze keby bolo zle cidlo, blbol by aj teplomer vody na budikoch.
Skus este tu odpojenu lambdu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Ok, tie stuple skusim znova prezriet, a vymenit skor nez tam dám nové sviečky (neviam za ako dlho sa to podarí:)) zrejme naozaj nejako presakujú.
Áno, mal somlambdu aj váhu vzduchu pripojené, ono to vtedy dymilo síce menej, no smrad bol priblyžne rovnaký.. hustota dymu záleží od vonkajšej teploty (z pozorovaní).
Dnes po práci som sa zastavil u známeho, ktorý má autocom cars diagnostiku. Po pripojení a zohriatí motora na prevádzkové vlastnosti som sa dočítal nasledovné zaujímavé údaje, ktoré neviem na kolko sú pravdivé:
Teplota nasávaného vzduchu 50 stupnov.
Vonkajší tlak 97 (jednotky si už nepamätám)
Teplota hlavy valca: 105 stupňov.
Napätie nalambdasonde kolísalo okolo 0.9 - 0.7V
V DTC chybách bolo zaznamenané len to odpojenie Lambsa sondy.
Sú namerané teploty až tak mimo ako sa mi zdajú, alebo sa to nejako mení zahriatim od motora?
Áno, mal somlambdu aj váhu vzduchu pripojené, ono to vtedy dymilo síce menej, no smrad bol priblyžne rovnaký.. hustota dymu záleží od vonkajšej teploty (z pozorovaní).
Dnes po práci som sa zastavil u známeho, ktorý má autocom cars diagnostiku. Po pripojení a zohriatí motora na prevádzkové vlastnosti som sa dočítal nasledovné zaujímavé údaje, ktoré neviem na kolko sú pravdivé:
Teplota nasávaného vzduchu 50 stupnov.
Vonkajší tlak 97 (jednotky si už nepamätám)
Teplota hlavy valca: 105 stupňov.
Napätie nalambdasonde kolísalo okolo 0.9 - 0.7V
V DTC chybách bolo zaznamenané len to odpojenie Lambsa sondy.
Sú namerané teploty až tak mimo ako sa mi zdajú, alebo sa to nejako mení zahriatim od motora?
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Čaute páni,
tak sa po dlhšej dobe vraciam do tohoto threadu. Slabé presakovanie oleja ku sviečkam spôsobovalo tesnenie štyroch šrobov držiacich vieko ventylov. Smrad po naštartovaní som istú dobu neriešil, no teraz sa k nemu vraciam. Nechal som si totiž namontovať LPG, a myslel som že auto obohacuje zmes kvôli tomu LPG. Čo však bolo mojim prekvapením, na poslednej emisnej som mal vysoké CO aj pri LPG aj pri benzíne. Na EK mi povedali že to bude pravdepodobne vadná lambdasonda. Tak som zobral osciloskop a na signálnom vodiči lambdy oproti mínusu batérie som zmeral čosi taketo:

kedže mám doma takéto fordy dva, referenčne som si zmeral aj ten druhý a dostal som čosi takéto:

usúdil som že lambda v prvom aute je vadná...objednal som teda druhú, avšak po zapojení tejto novej sondy sa zignál vôbec nezmenil.... keď sa lambda zahrieva, tak postupne stúpa do 1V, potom spraví jeden až dva kvázi pekné obdĺžniky, a hneď potom začne signál takto zubatiť. Tak isto sa to správa keď zvýšim otáčky..signál stúpne k 1V a potom po chvilke spraví zas pekný oblúčik až dva, a následne sa to začne takto strašne zubatiť. Premýšľal som, čo môže spraviť takúto skokovú zmenu výstupného obsahu kyslíku, a napadol ma EGR ventyl....len škoda že ho v aute vôbec nemám
pozeral som potrubie či nieje deravé pred lambdou, no nenašiel som nič podozrivé.... vedeli by ste mi prosím poradiť, na čo sa mám ešte zamerať?
Vopred diky.
tak sa po dlhšej dobe vraciam do tohoto threadu. Slabé presakovanie oleja ku sviečkam spôsobovalo tesnenie štyroch šrobov držiacich vieko ventylov. Smrad po naštartovaní som istú dobu neriešil, no teraz sa k nemu vraciam. Nechal som si totiž namontovať LPG, a myslel som že auto obohacuje zmes kvôli tomu LPG. Čo však bolo mojim prekvapením, na poslednej emisnej som mal vysoké CO aj pri LPG aj pri benzíne. Na EK mi povedali že to bude pravdepodobne vadná lambdasonda. Tak som zobral osciloskop a na signálnom vodiči lambdy oproti mínusu batérie som zmeral čosi taketo:

kedže mám doma takéto fordy dva, referenčne som si zmeral aj ten druhý a dostal som čosi takéto:

usúdil som že lambda v prvom aute je vadná...objednal som teda druhú, avšak po zapojení tejto novej sondy sa zignál vôbec nezmenil.... keď sa lambda zahrieva, tak postupne stúpa do 1V, potom spraví jeden až dva kvázi pekné obdĺžniky, a hneď potom začne signál takto zubatiť. Tak isto sa to správa keď zvýšim otáčky..signál stúpne k 1V a potom po chvilke spraví zas pekný oblúčik až dva, a následne sa to začne takto strašne zubatiť. Premýšľal som, čo môže spraviť takúto skokovú zmenu výstupného obsahu kyslíku, a napadol ma EGR ventyl....len škoda že ho v aute vôbec nemám

Vopred diky.
Naposledy upravil(a) whiteraven dne 28.07.2016 12:04, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Kyslikove soky ? Pali vsechny valce dobre/motor nevibruje ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13459
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Doprdele chlapi, to nemůžete ty fotky před vložením zmenšit... takhle potřebuju vedle sebe aspoň tři monitory. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Miki, prepáč, nepočítal som s tým, že si to stránka neošetrí, a nemal som to včera čas už vyriešiť. Dnes to napravím.
Tomin123, chod motora je celkom v pohode, netrasie sa a na 3 valce nebeží. Keďže mám LPG, moho by túto situáciu spôsobiť aj zaklepaný výfukový ventyl?
Vtedy by ten motor ale nemal bežať aspoň trochu roztrasene?
Tomin123, chod motora je celkom v pohode, netrasie sa a na 3 valce nebeží. Keďže mám LPG, moho by túto situáciu spôsobiť aj zaklepaný výfukový ventyl?
Vtedy by ten motor ale nemal bežať aspoň trochu roztrasene?
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Miki: (OT) když ve firefoxu kliknu pravým tlačítkem a vyberu "zobrazit obrázek", zmenší se podle okna.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13459
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
ot, ale když chceš pročítat stránku, tak ji musíš posunout, nehledě k tomu, že to vypadá divně a kliknout na obrázek může ten, co ho potřebuje zvětšit. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Ventil to delat muze, jiste. Ale mohlo by to uz byt znat na behu, rekl bych
Omer tlaky a uvidis.

Omer tlaky a uvidis.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Čaute, tak som zmeral tlaky. každý valec má cca 195 - 200psi.
Skúšal som tiež odpojiť hadicu odvetrávania klukovky tam kde vstupuje na dvoch miestach do sania, a otvory som zaslepil prstami..furt rovnaké chovanie...(teda než som tie otvory do sania zaslepil, kašlalo to veľmi, až som sa čudovqal, že motor neskapal:)) Zobral som teda čistič brzd, a skúsil som obstriekať sanie a hadičky počas chodu... reku keby to prisávalo vzduch, tak by mal motor začať kolísať. Nestalo sa však nič.
Všimol som si však jednu vec... keď motor nabehne, lambda hodnota stále stúpa, potom ju chvílu drží v jednotke, a začne zvoľna padať. Keď klesne na určitú úroveň, motor začne robiť celkom pekné takmer obdĺžnikové priebehy, no ako mu stúpa teplota a on pomaly začína znižovať otáčky, tie priebehy sú čím dalej tým kostrbatejšie.... napadlo ma teda.. nemôže to byť spôsobené vadným čidlom teploty hlavy motora? stáva sa mi totiž občas, že keď štartujem za teplého motora, zvolí zlú dávku a prechlastá sa... potom chvílku kašle a zas beží normálne. Keby však bolo zlé čidlo teploty motora, nemala by aj ručička teploty ukazovať nejaké bludy? u mňa sa až podozrivo dostane do peknej zvyslej polohy a tam drží ako prikovaná...
Posielam video, ako vyzerá priebeh na lambde po naštartovaní už zohriateho motora.
http://sendvid.com/0p5o9458
Skúšal som tiež odpojiť hadicu odvetrávania klukovky tam kde vstupuje na dvoch miestach do sania, a otvory som zaslepil prstami..furt rovnaké chovanie...(teda než som tie otvory do sania zaslepil, kašlalo to veľmi, až som sa čudovqal, že motor neskapal:)) Zobral som teda čistič brzd, a skúsil som obstriekať sanie a hadičky počas chodu... reku keby to prisávalo vzduch, tak by mal motor začať kolísať. Nestalo sa však nič.
Všimol som si však jednu vec... keď motor nabehne, lambda hodnota stále stúpa, potom ju chvílu drží v jednotke, a začne zvoľna padať. Keď klesne na určitú úroveň, motor začne robiť celkom pekné takmer obdĺžnikové priebehy, no ako mu stúpa teplota a on pomaly začína znižovať otáčky, tie priebehy sú čím dalej tým kostrbatejšie.... napadlo ma teda.. nemôže to byť spôsobené vadným čidlom teploty hlavy motora? stáva sa mi totiž občas, že keď štartujem za teplého motora, zvolí zlú dávku a prechlastá sa... potom chvílku kašle a zas beží normálne. Keby však bolo zlé čidlo teploty motora, nemala by aj ručička teploty ukazovať nejaké bludy? u mňa sa až podozrivo dostane do peknej zvyslej polohy a tam drží ako prikovaná...
Posielam video, ako vyzerá priebeh na lambde po naštartovaní už zohriateho motora.
http://sendvid.com/0p5o9458
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Me se to video nespusti. Nemuzes to mrsknout na youtube ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Ok, je to na Youtube:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iWmqr8QfVMA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iWmqr8QfVMA[/youtube]
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Neumim si predstavit ze by tenhle signal delala nefunkcni lambda.
Lambdam se starim posouva charakteristika, zpomaluji se apod., ale ze by kmitaly ?
Porad tvrdim kyslikove soky = napr. jeden vstrik dava malo a tak jde z jednoho valce nespaleny kyslik,
nebo neco podobneho.
Jeste bych promeril ukostreni lambdy, pro jistotu. Co jeji vytapeni ? Idealne klestema zmerit proud, neidealne alespon zmerit ze jde na vytapeni napeti a ze ma vytap. clanek predepsany odpor.
Lambdam se starim posouva charakteristika, zpomaluji se apod., ale ze by kmitaly ?
Porad tvrdim kyslikove soky = napr. jeden vstrik dava malo a tak jde z jednoho valce nespaleny kyslik,
nebo neco podobneho.
Jeste bych promeril ukostreni lambdy, pro jistotu. Co jeji vytapeni ? Idealne klestema zmerit proud, neidealne alespon zmerit ze jde na vytapeni napeti a ze ma vytap. clanek predepsany odpor.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Tak som sa dostal k tomu, že prečistím benzínové vstreky... zohnal som si ultrazvukovú vaničku, kúpil som hadičky, vymontoval som vstrekovaciu lištu aj so vstrekovačmi (všetky majú rovnaký odpor). O krúžky boli v pohode. vytiahol som jednotlivé vstrekovače, očistilzvonka ako len šli handričkou a čističom na vstreky. potom som im špičky namočil do cca 1cm benzínu zmiešaného s aditívom čističom vstrekov v pomere 50 na 50. takto som to v tej vaničke nechal 10 minút. následne som si na každý vstrekovač navliekol kúsok hadičky (na vstupnú stranu ktorá bola vsunutá do lišty), do tej hadičky som nalial 50 na 50 benzín s tým čističom, a na koniec hadičky (ktorú som stále držal vo zvislej polohe ) som pripojil pumpu (amatérske, ja viem, ale jediné čo som mal po ruke aby to spravilo nekaý tlak). Každý vstrekovač som potom pripojil na baterku, a prerušovaným ťukaním po + kontakte spojeným s pumpovaním som vystriekal celý obsah hadičky.... neviem či to bolo slabým tlakom čo som bol schopný vyvynúť, no žiaden z vstrekovačov mi nerozprašoval, iba striekal dva prúdy benzínu. Keďže všetky vstrekovače sa tvárili úplne rovnako, ukončil som toto svoje "čistenie", namontoval som to všetko s5, napojil osciloskop na lambdu,.......a po naštartovaní sa to zdalo ešte horšie
potom ma napadlo vynulovať adaptácie... tak som na cca 10 minut odpojil baterku, no a po chvílke zvýšených otáčok a podobne sa tie priebehy a myslím že aj chod motora dostal do pôvodného stavu. Zmeral som aj charakteristiku s LPG, no tá vyzerá ešte o čosi horšie rozzúbkovaná...to ale môže byť spôsobené adaptáciami LPG jednotky.. čo dalšie by som ešte mohol skúsiť? fakt mi to dojde divné... nová lambda má výstupné charakteristiky ako stará, tlaky sú na všetkých valcoch rovnaké, a čistenie vstrekov nepomohlo... ešte raz som sanie skúsil obstriekať čističom bŕzd, no žiadna zmena otáčok motora...


potom ma napadlo vynulovať adaptácie... tak som na cca 10 minut odpojil baterku, no a po chvílke zvýšených otáčok a podobne sa tie priebehy a myslím že aj chod motora dostal do pôvodného stavu. Zmeral som aj charakteristiku s LPG, no tá vyzerá ešte o čosi horšie rozzúbkovaná...to ale môže byť spôsobené adaptáciami LPG jednotky.. čo dalšie by som ešte mohol skúsiť? fakt mi to dojde divné... nová lambda má výstupné charakteristiky ako stará, tlaky sú na všetkých valcoch rovnaké, a čistenie vstrekov nepomohlo... ešte raz som sanie skúsil obstriekať čističom bŕzd, no žiadna zmena otáčok motora...
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 22.09.2013 11:07
Re: Smrad zle spáleného paliva aj po zahriatí
Ešte dopĺňam dnešné poznatky: napadlo ma či tie vstrekovače niesu zle ovládané - napr. elektrická porucha , alebo priamo vôľa riadiacej jednotky. tak som si spravil redukciu na napájanie vstrekovačov, a meral som signály pre vstrekovače.... začal som prvým valcom, a počítam, že motor nebol ešte úplne zahriaty ako pri posledných dvoch valcoch, no tu sú časy ktoré som nameral:
Valec 1: 3,20 - 3,40ms
Valec 2: 3,16 - 3,32ms
Valec 3: 3,12 - 3,18ms
Valec 4: 3,12 - 3,18ms
Valec 1: 3,20 - 3,40ms
Valec 2: 3,16 - 3,32ms
Valec 3: 3,12 - 3,18ms
Valec 4: 3,12 - 3,18ms
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů