Stránka 3 z 8

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 29.01.2014 15:02
od Mr.Zdenda
Tak pánové, dlouho jsem nepsal, každopádně loni se závada opět projevila a údajně opětovně opraveno což jsem již minulý rokm nestačil vyzkoušet-prudce se oteplilo. Nyní opět stejně při poklesu teplot-> v -9 to jednou chytlo na drc a pak když byla 0 velký problém auto natočit (7x), na PP nikde žádná chyba. V pondělí jsem to hodil do Homolky v UL, kde na nic nepřišli a na diagnostice prý žádná chyba... auto je prý v cajku, žhavení také OK, nicméně tento problém řeším od koupě auta(12/2011), zkoušel jsem laborovat s naftou atd., filtry všechny pravidelně měním, závada je nahodilá. Mám ještě jednoho známého snad tuší, jakou cestou se vydat, až budu chytřejší dodám informaci.

TDCi 2.0 100kW 2006 - studené starty - konečně vyřešeno :)

Napsal: 30.01.2014 09:52
od xbongo
Sloučeno. lucky.jack

Zdravím,

chtěl bych se jen podělit o svou zkušenost s uvedeným motorem, který mě trápil poslední 3 zimy. Při teplotách pod nulou nebyl moc ochoten startovat, při -10 už nechytl vůbec - točil na prázdno až do skonání baterky. Jezdím celkem málo a zimy jsem nějak přečkal (zradil tak 2x za zimu). Samozřejmě jsem to řešil (žhavičky, filtr, nafta, v Dankaru na nic nepřišli) až do teď.
Kamarád (z Ford Dolní Benešov) mi auto řádně proklep a na diagnostice hned viděl: "čidlo teploty sání vzduchu ukazovalo v -10C teplotu vzduchu 200C". Čidlo bylo pouze "zasviněné" od prasklé trubice turba, kterou jsem měnil roky zpátky. Čidlo očistil a dnes ráno v -5 naskočil v první vteřině. Radost :)

Možná se tato zkušenost bude někomu hodit...

Re: TDCi 2.0 100kW 2006 - studené starty - konečně vyřešeno :)

Napsal: 30.01.2014 10:12
od djdekl
Tak to snad vidi i naprostej amater s diagnostikou ne??!

Re: TDCi 2.0 100kW 2006 - studené starty - konečně vyřešeno :)

Napsal: 30.01.2014 10:27
od xbongo
Pak v Dankaru nejsou ani ti amatéři, nebo diagnostiku nepoužili...

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 30.01.2014 11:22
od V12
djdekl :
Pokial manik pripoji diagnostiku a dokaze vytiahnut iba chybove kody a podla toho sa riadi, vela nezisti. To by to musel natocit a sledovat zive data. Tuto vec ale urobi iba mechanik, ktory svojej robote naozaj rozumie :(

Pouzijem fokiho slova - Dnes robi mechanika kazdy, kto ma do prdele diru...

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 30.01.2014 12:21
od smoula
A zrovna jsme se včera s kamarádem bavili, že si založíme autobazar nebo dílnu a budem opravovat auta :mrgreen: Jako, že si založíme Sro, nebudem platiti za faktur, něco vyděláme, a pak to položíme :D :D

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 30.01.2014 16:34
od Mr.Zdenda
Chlapi, dneska jsem si byl převzít auto u Homolky, prej "auto startuje na brknutí, nemá problémy.."

dojel jsem do práce, v 15h chci nastartovat a ani prd, div jsem nevymlátil baterku, šel jsem domu pěšky..
:?: :?: kde je to teplotní čidlo?

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 30.01.2014 18:55
od V12
Ked mne Plechac (FFII 2.0TDCI) nenatocil na prvu supu, vystupil som, poriadne kopol do praveho predneho kolesa, utrusil par vyberanych nadavok na jazdene diesle, povyhrazal sa mu AAA, nastupil a uz to slo. Skus tento postup, mozno pomoze :mrgreen:

Tvoj voz ma na 99% iny problem - viazne regulator tlaku paliva, takze pocas startovania v raile nie je minimalnych 125 barov. Podla vsetkeho Ta caka repas CR cerpadla. Sleduj este jednu vec, ked sa Ti podari natocit : zohrej ho, potom prudko akceleruj az do obmedzovaca, troska tam podrz az potom rad a sleduj, ci sa ti na palubovke neobjavi napis ESP FAULT. Ak ano, je to s pravdepodobnostou rovnajucou sa istote regulator tlaku. Potom su 2 riesenia - bud repas / nove cerpadlo, alebo skusit vyjazdit niekolko nadrzi vysokoaditivovanej nafty.

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 31.01.2014 07:32
od Mr.Zdenda
Zkusil jsem to teďka ráno hodit na Torque a sledovat Fuel Rail Pressure, na začátku 30 psi a po chvíli marných pokusů o startování to pak vystoupalo na cca 100 a poté se to drželo na 124 psi (cca 8.6 barů). Auto jsem nenatočil.. :dih:

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 31.01.2014 09:18
od V12
Skus este nechat prekontrolovat snimac tlaku paliva v raile - snimac ako taky je spolahlivy, pozri kabel a konektor, dalej senzory polohy klukovky a vackovky. Pri startovani musia byt OK oba dva, inak to nenatoci, pri behu motora uz staci iba jeden z nich. Ak je FRP a oba senzory poloh bezvadne, repas cerpadla Ta asi neminie :(

Toto vsetko za predpokladu, ze je cisty palivovy filter, samozrejme.

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 31.01.2014 09:48
od Mr.Zdenda
Palivový filtr je měněný v prosinci a loni taktéž. Prosím tě, kde najdu ten konektor svém motoru? Díky

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 31.01.2014 10:36
od V12
Cidlo tlaku paliva - je na raile - to je taka trubka, do nej ide jedna tenka trubicka - privod paliva, od nej idu 4 vyvody k jednotlivym vstrekovacom. Ak si dobre pamatam, tak cidlo bolo v prostriedku railu smerom dole. A na nom je ten konektor.

Cidlo polohy vacky je myslim na motore vpravo, len si teraz nepamatam, ci vpredu, alebo vzadu (naftak je uz 2 roky prec).

Cidlo polohy klukovky je dolu na motore za hlavnou remenicou.

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 31.01.2014 13:02
od Mr.Zdenda
Čidlo na railu jsem našel, bohužel přístup jak k penězům..nicméně zkoušel jsem to nahodit přes kabely a po XX pokusech a chytlo, pak jsem to byl project. Vyzkoušel jsem i prudký rozject na jedničku do omezovače,..totéž i na dvojku do omezovače a podržet to tam, žádná chyba se nikde nezobrazila.. Zapnul jsem logování na Torque,m něco tam vidět je.. vizuelně když jsem sledoval Fuel Rail Pressure tak kolem 8000 psi (cca 550 bar), zkusím někam nahrát ten záznam.. v záznamu je vidět že hodnota vyleze někdy i přes 20000 psi.

Do přílohy jsem nahrál záznam. Bohužel csv ani txt příponu mi to vzít nechtělo, z toho důvodu je to v ZIPu.

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 31.01.2014 13:44
od V12
Podla mna je to ten regulator tlaku, pretoze :
1. po sliapnuti na plyn musi tlak skokovo vyletiet na maximum - otacky idu hore, ale tlak paliva na to nereaguje - jedna sa o lave a prave zaramovanie zelenym, zelene zaramovanie v strede grafu je OK
2. svetlofialovym je zaramovana totalna anomalia - pokles otacok je sprevadzany skokovym narastom tlaku paliva - toto je nezmysel, po uvolneni plynu musi tlak ihned klesat

Cerpadlo ako take by malo byt OK - bez tazkosti natlaci pozadovanych 1600 barov.

Priloha - graf otacok a tlaku paliva, vybrana iba cast logu

Re: startování studeného motoru 2.0 TDCi

Napsal: 01.02.2014 13:02
od V12
Pridavam 2 grafy, ako by mal tlak paliva reagovat na sliapnutie na plyn :

Obrázek

Je to z mojho Plechaca (2.0TDCI, nech mu je zem co najtazsia :twisted: )
Engine_APP_B - poloha plynu
RPM - otacky
MAP - preplnanie (absolutne)
FRP_C - tlak paliva v raile
ABS_MPB - tlak v brzdovom systeme
LOAD_PCT - vypocitana zataz motora

V grafe vidiet, ako tlak skace hore po kazdom sliapnuti na plyn.