http://www.autodily-ford.cz/zbozi/9941/ ... 0-00--.htm
Výkon topení, zahřátí motoru
- Yeshterr
- Test driver

- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Hlavně tam píšou teplota sepnutí 88st.C.Ale i ti,kteří je měnili oba psali,že měli vlažnou...teplou hadici k chladiči už kolem 50st.
- Zuzka
- Test driver

- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
ne ne, já ne, dělal to známý automechanik. Ta cena byla jen za ty dva termostaty....já to měnila hlavně proto, že mi kolem jednoho tekla chladící kapalina. Ale jinak se auto chová pořád stejně, při teplotách kolem nuly se s mojí lehkou nohou špatně zahřívá (i když topit začíná poměrně rychle) a když pak někde chvíli stojím, teplota poměrně rychle klesá. Asi na to naftový auta dost trpí, s benzínem jsem nikdy nic podobného nezaznamenalaKóťa píše:Měnila...to jsi dělala sama a ta cena je za materiál nebo je to cena sakum prdum i s prací ve fordu?
A jak se to chovalo předtím?Před výměnou...
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW kombi,2004,Ghia,modrá Tonic
- Yeshterr
- Test driver

- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
No, těch 88 je v pořádku, to je otevírací teplota termotatu (proto jim to měnili, páč jim visel otevřený a naprosto chybně jim přez něj šla už 50ti stupňová voda), ale spíš mě zarazilo to, že pokud má 2.0 16V termostat s vyhříváním za Xtisíc, tak jak to, že tady ho maj za tyhle směšný peníze???
Zuzka: prej s lehkou nohou a na Herálec to valila, že mě viděla jen jako malou tečku v zrcátku
Zuzka: prej s lehkou nohou a na Herálec to valila, že mě viděla jen jako malou tečku v zrcátku

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Zuzka
- Test driver

- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
To jsem nemohla být já

Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW kombi,2004,Ghia,modrá Tonic
- Yeshterr
- Test driver

- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
To je fakt, to Mondié v tý pěkný metle bylo tak daleko přede mnou, že jsem rozhodně nemohl rozeznat, kdo to řídí...nejspíš osoba Tobě blízká 

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- PítrsPraha
- Nováček

- Příspěvky: 58
- Registrován: 26.07.2011 15:05
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Tak jsem se o víkendu prozkoumal chování toho termostatu a je jasno: je v háji.
1) Hadice k chladiči je i po pouhých 2 km jízdy teplá. 2) Pokud není motor úplně prohřátý a přijde chvíle minimální nebo nulové zátěže (jízda z kopce), motor chladne ukazatel jeho teploty klesá doleva). 3) I při důkladně prohřátém motoru auto bůhvíjak netopí - v jiných autech, když se dá topení na max (max. teplota + max. otáčky ventilátoru), tak je během okamžiku v autě k nevydržení. V mém je trochu tepleji než při běžném nastavení na +22 stupňů.
Takže je jasno. Výměnu termostatu myslím zvládnu svépomocí, jen si ve Fordu zjistím, jaký přesně termostat do mýho auta patří (viz nejasnosti zde na fóru).
Díky všem za rady a pomoc při identifikaci problému.
1) Hadice k chladiči je i po pouhých 2 km jízdy teplá. 2) Pokud není motor úplně prohřátý a přijde chvíle minimální nebo nulové zátěže (jízda z kopce), motor chladne ukazatel jeho teploty klesá doleva). 3) I při důkladně prohřátém motoru auto bůhvíjak netopí - v jiných autech, když se dá topení na max (max. teplota + max. otáčky ventilátoru), tak je během okamžiku v autě k nevydržení. V mém je trochu tepleji než při běžném nastavení na +22 stupňů.
Takže je jasno. Výměnu termostatu myslím zvládnu svépomocí, jen si ve Fordu zjistím, jaký přesně termostat do mýho auta patří (viz nejasnosti zde na fóru).
Díky všem za rady a pomoc při identifikaci problému.
Ford Mondeo Kombi 2004, Ghia, 2.0 Duratec HE 107kW
(+ audio/navigační systém, xenony, kožené potahy, vyhřívané a ventilované př. sedačky, sedadlo řidiče nastavitelné v 8 směrech, 5paprsková 17'' kola, parkovací asistent, zadní tónovaná skla)
(+ audio/navigační systém, xenony, kožené potahy, vyhřívané a ventilované př. sedačky, sedadlo řidiče nastavitelné v 8 směrech, 5paprsková 17'' kola, parkovací asistent, zadní tónovaná skla)
-
zeli
- Zkušený

- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
2 PítrsPraha:
Do Forda pro jistotu zavolej, ale mel bys tam mit klasickej vyhrivanej termostat integrovanej v plastovem domecku, jak ti to bude jiste ve Fordu podano. Kvuli tomu, ze to je takovyto celek a neni to jen kus zeleza, jako maji naftaky, tak je tento extremne drahy. Sveho casu byl u Forda za necele 3tis. Kc. Kdyz si k tomu pripoctes praci, jakoze ve Fordu nejspis podle prirucky sundavaji sani z motoru (coz neni zrovna na chvilinku), tak se pak muzes dostat i na silenou sumu 6tis Kc, jak uz nekdo vyse psal. To je samozrejme nesmysl za to davat, takze kup klasiku Verneta, napr. zde:
http://www.mdily.cz/calorstat-vernet-69 ... 9-98j.html
a vymen si to sam nebo to nech udelat nekoho sikovnyho. Nic extra na to potreba neni, jen gola a kleste a takovy to normalni naradi (a trochu trpelivosti). Jde to bez sundavani sani a samozrejme se musi odpustit aspon trochu vody do nejake nadoby, pokud ji teda nechces celou vymenit, coz neni nutne, pokud uz tam 10 let nehnije, coz u tveho rocniku auta asi jeste ne. Samosebou i chladici kapalina ma interval vymeny, zalezi na jejim typu, kdyz prohledas fora, jiste najdes. Nebo ti ji zmeri v servisu za par kacek, jestli nemrzne uz pri vyssich teplotach nez by mela.
Uvidis po vymene ten rozdil, z ofukovacu pujde pri max. topeni konecne horky vzduch, auto ti bude poradne topit, trochu pujde dolu spotreba, protoze nebudes palenim sveho benzinu ohrivat chladicem okolni vzduch a motor si bude spokojene vrnet, protoze mu nebude po kazdem zastaveni na semaforu zima. A uz nikdy neuvidis padat rucicku, bude na prostredku jak prilepena
Jooo a pokud chces mit fakt jistotu, tak ten nove koupenej termostat povar v hrnci s vodou, jestli fakt otevira, bude otevirat az kdyz to bude bublat, tak trpelivost. Pac je s montazi drbacka, tak abys tam nenasrouboval nejakej smejd.
A dej pak vedet, jak se povedlo, at maji ostatni inspiraci
Do Forda pro jistotu zavolej, ale mel bys tam mit klasickej vyhrivanej termostat integrovanej v plastovem domecku, jak ti to bude jiste ve Fordu podano. Kvuli tomu, ze to je takovyto celek a neni to jen kus zeleza, jako maji naftaky, tak je tento extremne drahy. Sveho casu byl u Forda za necele 3tis. Kc. Kdyz si k tomu pripoctes praci, jakoze ve Fordu nejspis podle prirucky sundavaji sani z motoru (coz neni zrovna na chvilinku), tak se pak muzes dostat i na silenou sumu 6tis Kc, jak uz nekdo vyse psal. To je samozrejme nesmysl za to davat, takze kup klasiku Verneta, napr. zde:
http://www.mdily.cz/calorstat-vernet-69 ... 9-98j.html
a vymen si to sam nebo to nech udelat nekoho sikovnyho. Nic extra na to potreba neni, jen gola a kleste a takovy to normalni naradi (a trochu trpelivosti). Jde to bez sundavani sani a samozrejme se musi odpustit aspon trochu vody do nejake nadoby, pokud ji teda nechces celou vymenit, coz neni nutne, pokud uz tam 10 let nehnije, coz u tveho rocniku auta asi jeste ne. Samosebou i chladici kapalina ma interval vymeny, zalezi na jejim typu, kdyz prohledas fora, jiste najdes. Nebo ti ji zmeri v servisu za par kacek, jestli nemrzne uz pri vyssich teplotach nez by mela.
Uvidis po vymene ten rozdil, z ofukovacu pujde pri max. topeni konecne horky vzduch, auto ti bude poradne topit, trochu pujde dolu spotreba, protoze nebudes palenim sveho benzinu ohrivat chladicem okolni vzduch a motor si bude spokojene vrnet, protoze mu nebude po kazdem zastaveni na semaforu zima. A uz nikdy neuvidis padat rucicku, bude na prostredku jak prilepena
Jooo a pokud chces mit fakt jistotu, tak ten nove koupenej termostat povar v hrnci s vodou, jestli fakt otevira, bude otevirat az kdyz to bude bublat, tak trpelivost. Pac je s montazi drbacka, tak abys tam nenasrouboval nejakej smejd.
A dej pak vedet, jak se povedlo, at maji ostatni inspiraci
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- Yeshterr
- Test driver

- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Udělal bych to přesně jak píše zeli
Akorát jsem se chtěl zeptat, nějak jsem v Etzoldovi nenašel odvzdušňovací body pro 2.0 16V, u nafty to tam popisujou, u benálu 2.5 a 3.0 snad taky ale u 1.8 a 2.0 benzína jsem marně hledal...
Ještě se jdu teda znovu mrknout, abych nebyl na vořecha
Akorát jsem se chtěl zeptat, nějak jsem v Etzoldovi nenašel odvzdušňovací body pro 2.0 16V, u nafty to tam popisujou, u benálu 2.5 a 3.0 snad taky ale u 1.8 a 2.0 benzína jsem marně hledal...
Ještě se jdu teda znovu mrknout, abych nebyl na vořecha

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- jimm
- Zkušený

- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
To co píše zelý ,tak s tím taky souhlasím ,mám taky vyměněný termostat zn.vernet a vše v pohodě 
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
- Yeshterr
- Test driver

- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Jimmi, ale na srazu jsi říkal Fernet, ne Vernet 

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- PítrsPraha
- Nováček

- Příspěvky: 58
- Registrován: 26.07.2011 15:05
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Zeli, díky za tip na ten Vernet
!
Termostat si vyměním sám, sice jsem to nikdy nedělal, ale 1) podle Etzolda to vypadá celkem jednoduše a 2) jsem technickej typ a docela zručnej (a skromnej
).
Chladící kapalinu si preventivně vyměním, když už se v tom budu vrtat. Mrazuvzdornost sice zatím dobrá, životnost teoreticky taky (10 let) ale ať mám klid.
Z akce udělám fotoreport - ne že bych si chtěl hrát na chytrýho, ale třeba to někomu pomůže nebo dodá odvahu ušetřit ranec za práci servisu.
Termostat si vyměním sám, sice jsem to nikdy nedělal, ale 1) podle Etzolda to vypadá celkem jednoduše a 2) jsem technickej typ a docela zručnej (a skromnej
Chladící kapalinu si preventivně vyměním, když už se v tom budu vrtat. Mrazuvzdornost sice zatím dobrá, životnost teoreticky taky (10 let) ale ať mám klid.
Z akce udělám fotoreport - ne že bych si chtěl hrát na chytrýho, ale třeba to někomu pomůže nebo dodá odvahu ušetřit ranec za práci servisu.
Ford Mondeo Kombi 2004, Ghia, 2.0 Duratec HE 107kW
(+ audio/navigační systém, xenony, kožené potahy, vyhřívané a ventilované př. sedačky, sedadlo řidiče nastavitelné v 8 směrech, 5paprsková 17'' kola, parkovací asistent, zadní tónovaná skla)
(+ audio/navigační systém, xenony, kožené potahy, vyhřívané a ventilované př. sedačky, sedadlo řidiče nastavitelné v 8 směrech, 5paprsková 17'' kola, parkovací asistent, zadní tónovaná skla)
- jimm
- Zkušený

- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
To nevím ale ty si jsi to vůbec nemůžeš pamatovat ,když tě celý výkend pálila žáhaYeshterr píše:Jimmi, ale na srazu jsi říkal Fernet, ne Vernet
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
- Yeshterr
- Test driver

- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Výkon topení, zahřátí motoru

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Kóťa
- Test driver

- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Tak co tak čtu,co psala Zuzka a co jsem ozkoušel o víkendu,tak termostaty budu mít asi v pořádku a zbytek je vlastnost auta.Teplotu jsem kontroloval přes budíky.Venku +4 st. a jel jsem 20km po dálnici do Phy.Ručička byla po cca 6 km ve středu a už nepadala ani po pojíždění v Praze.Auto topí dobře.Prostě to padání teploty se dějej jen na začátku,když motor šetřím a ujedu(testoval jsem)4km,teplota v půlce.Pak jsem zastavil a nechal motor běžet.Teplota padala,jak jsem se rozjel zpátky domů,tak vystoupala a už držela.Teplota se pak pohybuje od nějakých 83st. do 86st.Pak mi to tedy přijde asi ok a to prvotní padání teploty je asi běžné.nerad bych vyměnil termost a zjistil,že zbytečně...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů


