Stránka 3 z 5

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 28.11.2011 14:30
od Libor71
Tak sem byl na zvedáku v sevise a pomohlo dotáhnout rám na kterým je vše uloženo

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 28.11.2011 14:33
od Yeshterr
Ježiši, další s povolenou nápravnicí, nějaká epidemie, ne? Asi si na jaře preventivně lehnu s golou a Loctitem pod auto :mrgreen:

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 28.11.2011 14:41
od Libor71
Yeshterr píše:Ježiši, další s povolenou nápravnicí, nějaká epidemie, ne? Asi si na jaře preventivně lehnu s golou a Loctitem pod auto :mrgreen:
mě dělal někdo jiný spojku a moc to nedotáhl vrrrrrrrrrrrr

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 28.11.2011 14:46
od Yeshterr
Myslíš něco jako jsem psal níže Doktorovi? Známe, známe... :mrgreen:
Yeshterr píše: DrRomca: Záleží kdo ti spojku mění, dá se spodem i vrchem. Já jí až na jeden případ měnil vždycky spodem, nemusíš shánět kočku na tahání motoru, nemusíš ho odhadicovat atd. Pokud na to šel někdo spodem, mohl nechat na nápravě na straně převodovky po zpětný montáži něco povolenýho.

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 28.11.2011 14:54
od Libor71
Ano přesně tak - zkoušel sem to zda to dělá po dotažení a nic. Věřím že bude už klid

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 28.11.2011 15:05
od Dr.Romca
Myslíš, že i tam to má cenu lepit lepidlem na závity? No já nevim...Ale mám ho, tak ho tam někdy prdnu... :idea:

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 28.11.2011 15:10
od jimm
no vidíte já na to přišel úplně náhodou,taky mě luplo ,vyměnil jsem tyčky stabl. a pořát to cvakalo tak jsem se naštval a vlez pod auto a všechno co se dalo jsem utáhl no a jediný co bylo povolený byla ta nápravnice,potom už byl klid :Dancer:

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 28.11.2011 18:16
od Yeshterr
DrRomca píše:Myslíš, že i tam to má cenu lepit lepidlem na závity? No já nevim...Ale mám ho, tak ho tam někdy prdnu... :idea:
Já ho dávám preventivně všude, kde je možnost výskytu vibrací, krom teda samojistících matek, pérovek a vějířovek. Dneska je debilní móda všude šrouby bez pérovek, max. šroub se zubatým osazením, což je k prdu. Někde pérovka bejt nesmí (uchycení brzdiče) a tam to dává i výrobce. Hlavně na mašině se mi osvědčil (tam jsou ty vibrace podstatně větší), už mě nebavilo každou jízdu dodávat šrouby do držáku blatníku atd.

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 04.12.2011 09:03
od Kóťa
Že bych měl to samé?Mě se stává,že při průjezdu do pravotočivé zatáčky to jakoby kovově cvakne...Jako nějaké pnutí třeba.Stává se to ve městě,když se auto víc nakloní.Na druhou stranu ne.Musím to mít na zvedáku nebo si k tomu dokážu vlézt tak nějak z boku(břicho nechat venku)?
Co si připravit za ořechy?

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 04.12.2011 10:14
od Dr.Romca
Podle mýho by to bejt mohlo - já to konkrétně nedělal, ale myslim, že by se k tomu dalo dostat i třeba jen kolem na chodníku - ale chce to dolů kdyt motoru, pokud máš a klasickou golu - jimm tu někde postoval obrázek, mělo by to v zásadě bejt jednoduchý - tři šrouby na jednu nápravnici ;-)

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 05.12.2011 10:06
od Yeshterr
Pokud to lupne v pravotočivé zatáčce, znamená to, že se váha přesune na levý bok a pravý se odlehčí. Začal bych hledat tedy na pravém boku, protože tam se to v odlehčeném stavu může hýbat po nedotaženém dříku šroubu a to lupnutí může dělat našponovaná nápravnice, která přeskočí přes závit šroubu a tím to "lupne". Ještě je šance, že by to mohlo být na opačné straně, kde by ten pohyb nápravnice šel opačně, kdy by se svezla po závitu a dosedla na kastli. Což ale nejni tak pravděpodobné. Většinou se tyhle věci dějí po odlehčení čehosi. Jinak jak píše Doktor, my hubený kluci :mrgreen: se pod to nasoukáme když to stojí jednou stranou na obrubníku, já takhle kdysi tahal celou převodovku s kardanem. Chce to vysoký obrubník a v Tvém případě bych na něj najel oběmi levými koly, abys zatížil právě tu pravou stranu. Případně si klidně otevřít dveře a ještě si nachvilku stoupnout ke spolujezdci, ať to ještě o trochu klesne a tolik se to nevrátí v pružině. No a pokud tam polezeš, vezmi raději těch ořechů víc, třeba od 10mm do 21, poněvadš tam třeba uvidíš něco dalšího a pak se pořád kroutit z pod auta jak žížala taky přestane jednoho bavit :mrgreen:

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 05.12.2011 18:11
od Kóťa
Dík za nápovědu,přesně tak bych to viděl na pravý zadek,tak odtud začnu...Snad bude o víkend sucho a klídek,tak bych to přešel...

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 05.12.2011 19:01
od davemomo
jo a pokud bude muset dekl dolu tak torxy teď nevim od 25 do35 by to mělo bejt, ty vořechy jak píše yeshi, většinou je to10,13,15,17,19,21 , většina je tam toho ale do 17tky

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 05.12.2011 20:12
od Kóťa
Na dekl věci mám ve svém vercajku...A pak tedy jakou matku uvidím,tak dotáhnu na krev?

Re: Kovové "lupnutí" při prudkém rozjezdu nebo brždění.

Napsal: 05.12.2011 20:56
od Yeshterr
No, radši si projdi ještě utahovací momenty v Etzoldovi, ať něco nepřeženeš. Já pokud nemám u sebe momenťák, tak dotahuju ráčnou "na krev" (pořád ale citovka, ráčnou vyvineš obrovskou sílu) šrouby M12(85Mn, klíč většinou 19) a klidně co snese tak M14 (135Nm, klíč 21,22), pak pevně ale ne na krev(85Nm) šrouby M10(50Nm,klíč 16,17 a třeba na tyčkách předního stabíku 15), od M8 dolů už raději klíčem (25Nm, klíč 13,14) no a pak M6 (klíč 10,11), jako psal Jimmi že měl volné, ty mají 10Nm tak ty beru lehce. V praxi platí poučka, že šrouby by měl středně silný chlap dotáhnout pouze stranovým či stejně dlouhým očkovým klíčem naplno a budou přibližně správně utažené. Ráčna strašně zkresluje a ráda trhá hlavičky :mrgreen: . Pokud bys měl cestu přes Prahu, tak momenťák můžu zapůjčit :wink: