Stránka 3 z 4

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 09.10.2011 20:50
od Eidž
No, já jezdím pod 1,90 Kč/km (teď 1, 88) a to při ceně Vervy (nic jiného tam nejde) je dost slušný.
Pokud bych mě koncern, tak bych jezdil za ještě míň.

K LPG - kolik stála cena přestavby? ;-) A neuděláš přestavbou z "bezporuchového" benzinu systém, který je sakra citlivý na čistotu LPG? Jestli mám opravovat LPG nebo naftu, volím naftu. Už proto místo v kufru.

LPG jsem měl na předchozím voze asi 8 let a nedám na to dopustit. Ale záměrně jsem si koupil karburátor Forman, abych tam měl LPG klasický podtlak - naprosto bezporuchové.
Ale po roce provozu ropáka už LPG ne. Malý dojezd a furt jen tankovat.

Až bude lepší cena, tak CNG, s plničkou doma :-)

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 09.10.2011 21:48
od Ac1D
Hampy píše:Ac1D: To muselo dát práci vymyslet takovou chytrost :totlsmile: :totlsmile: :totlsmile:
jasne :mrgreen: a dle zde antidieslove komunity benzin je "skorodokonaly" motor a dieslovy je slozitejsi a ma vic dilu cili musi byt drazsi.Tak nechapu proc jsou prodeje naftovych motoru takove kdyz udajne to jsou po 80-100k km vraky na srot :hah:

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 09.10.2011 22:12
od Hampy
Přesně, a každý kdo si kupuje diesela za půl mega ho kupuje na nájezd tak 60 000 km ročně, ale zbavuje se ho max. do 100 000 km nájezdu - pak už se to sere a je to šrot :totlsmile:

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 09.10.2011 23:25
od Wolodyjowsski
Eidž píše:No, já jezdím pod 1,90 Kč/km (teď 1, 88) a to při ceně Vervy (nic jiného tam nejde) je dost slušný.
Pokud bych mě koncern, tak bych jezdil za ještě míň.

K LPG - kolik stála cena přestavby? ;-) A neuděláš přestavbou z "bezporuchového" benzinu systém, který je sakra citlivý na čistotu LPG? Jestli mám opravovat LPG nebo naftu, volím naftu. Už proto místo v kufru.

LPG jsem měl na předchozím voze asi 8 let a nedám na to dopustit. Ale záměrně jsem si koupil karburátor Forman, abych tam měl LPG klasický podtlak - naprosto bezporuchové.
Ale po roce provozu ropáka už LPG ne. Malý dojezd a furt jen tankovat.

Až bude lepší cena, tak CNG, s plničkou doma :-)

Nádrže LPG jsou dneska klidně až kolem 50 litrů - dojezd na plyn bude (ať jsem opravdu pesimista) určitě 400, možná 500 km. LPG doslova na každém rohu...Ovšem kromě STK i pravidelná revize, životnost nádrže striktně 10 let, zákaz vjezdu do podzemních parkingů...nějaké drobné mušky by to mělo. I při 10 litrech LPG /100 km je to ale dneska cca 1,60 Kč/km

S benzínem jedu km za cca 2,30 při 35 Kč/l. takže rozdíl oproti tvému dehtu na cestě Brno-Praha a zpět činí možná i závratných 200 korun...
Zato však neznám, co je zamrzlá nafta při - 20 a další legrace...vždycky jen otočím klíčkem a jedu.

P.S. Viděl jsi tu "domácí plničku" CNG a víš, jak dlouho to vrčí, než naplníš nádrž na dojezd kolem 200-250 km? :dih:

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 00:05
od Kombík
Mám ve focusu I kombi 1.6 LPG prins přestavba stála 32 tisíc jedna z nejdražších,ale také nejkvalitnějších přestaveb najeto 30 tisíc se spotřebou 8 l plynu předtím 7 l benzínu jezdí bez poruch a seřizování nádrž na 44- 45 l LPG dle tlaku plničky nájezd 550 km.Provedena jedna revize s výměnou filtru v ceně 300 kč.Chce to kontrolu vůle ventilů po 15- 20 tisících možnost zaklepání ventilů ošizený materiál ventilů a sedel.Koupit moderního diesla se s 150 tisíci km a myslet si, že ušetřím je blbost, firemní flotily se jich zbavují, bazarníci stáčejí a kdo to zaplatí no ten ,co to koupí, stačí tady číst turba,vstřiky, spojky je to drahé školné.Já mám nafťáka v traktoru je značky slavie má šedesát let, rozstřikové mazání, jde natočit klikou a kromě zabroušení ventilů a pravidelné výměny oleje a filtrů nafty mne přežije.Spotřeba 1 l na hodinu při větším zatížení 2l.Poslední dobré nafťaky byly 1.9 TDI 66 a 81 kw konkurenční značky jak spotřebou tak výdrží.

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 06:50
od Eidž
Wolodyjowsski píše: Nádrže LPG jsou dneska klidně až kolem 50 litrů - dojezd na plyn bude (ať jsem opravdu pesimista) určitě 400, možná 500 km. LPG doslova na každém rohu...
Já mám dojezd 1000 km, pumpu začínám hledat u 850 km, obvykle tankuji na 900 km od posledního tankování.
A kam si ty 50 l nádrže dávají?
1. Místo rezervy - ale to není 50 litrů, že? A pokud ano, tak už máš nádor v kufru. A jak máš připevněnou rezervu? Jestli ji máš volně v kufru, tak v případě nehody jsi ty nebo někdo v autě(Tvoje děti?) jasný. To už je lepší volba rezervu nevozit, mít sprej. A v případě policejní kontroly jít do pokuty. (Tak jsem to třeba provozoval já. Měl jsem toroid, rezerva doma, v kufru sprej. Nepřipevněné kolo s diskem je fakt smrtící.)
2. Do kufru, válec. Hmmm, to už v kufru asi moc neodvezeš, co?
A to nechávám stranou ochotu obsluhy LPG, která např. na Shellu musí v neděli zamknou prodejnu a jít Ti natankovat, protože je tam 1 člověk...
Když budeš tankovat sám, což např. na Shellu je po proškolení legální, tak ač máš v autě rukavici, tak jednou zapomeneš a smrdíš plynem ještě doma. Jak jsem psal, LPG jsem aktivně provozoval 8 let.
A k té pumpě na každém rohu - já u podtlaku měl zkušenost, že Flaga tomu šla, Prima plyn ne (jelo to, ale o půl litru vyšší spotřeba). Takže jsem tankoval na vybraných stanicích. I z důvodu kvality LPG (čistota). A v tu chvíli to není na každém rohu.
Ovšem kromě STK i pravidelná revize, životnost nádrže striktně 10 let, zákaz vjezdu do podzemních parkingů...nějaké drobné mušky by to mělo. I při 10 litrech LPG /100 km je to ale dneska cca 1,60 Kč/km
A pak jsem to prodal, např. právě kvůli tomu, že jsem už nechtěl investovat peníze do nádrže.
Zákaz vjezdu do podzemí - pro někoho muška, pro mě argument, že na rodinné auto dost velký problém. Na denní dojíždění do práce zase spíš výhoda.
S benzínem jedu km za cca 2,30 při 35 Kč/l. takže rozdíl oproti tvému dehtu na cestě Brno-Praha a zpět činí možná i závratných 200 korun...
Zato však neznám, co je zamrzlá nafta při - 20 a další legrace...vždycky jen otočím klíčkem a jedu.
Jinak k té ekonomice, těch závratných 200 korun platí i na nafta-LPG, vid?
Zatím mám za sebou 1 zimu ropáka a taky nevím, co je zamrzlá nafta. Já za 8 let nikdy s LPG problém neměl, kolegové měli zamrzlý reduktor, problém se svíčkami.
A o zaklepávání ventilů, pokud nemáš spešl hlavu, což lidi s Fordem moc neví, a pak mají opět problém. (zlatý Forman s tvrzenými sedly ventilů).
P.S. Viděl jsi tu "domácí plničku" CNG a víš, jak dlouho to vrčí, než naplníš nádrž na dojezd kolem 200-250 km? :dih:
8 hodin
Víš, kolik je pak Kč/km? Víš, když topíš plynem a máš 15 MWh/ročně, tak pár kWh pro autíčko je bonus.
Víš, jak dlouho se Ti doma bude dobíjet elektromobil?
Víš, kolik dáš za předělání elektroinstalace, aby jsi měl rychlo dobíjení?
Plnička doma je fajn z toho důvodu, že když máš dojezd 400 km, tak třeba já bych musel 1x za 10 dní tankovat. A proč netankovat doma přes noc? A proč tankovat cestou z práce či spešl jízdou někam a zatratit tím hodinu?

LPG, nafta, CNG - je to o formě energie v palivu a o formě přeměny.
Když někdo tvrdí, že LPG je lepší než nafta, tak nemá praktickou zkušenost s provozováním nafty.
Každý druh paliva má své výhody a nevýhody. Je to o tom, jakým provozem máš požadavky.

Faktem je, že účinnost opovrhovaného dieselu bude vždy vyšší, než účinnost čehokoliv zážehového. Jestli dát 30 tis. za kvalitní přestavbu nebo 22-25 tis. za repas vstřiků v diesel servisu (nebo 35 tis. za výměnu vstřiků u Forda), tak jsem si, pro svůj provoz a svoje podmínky, po zkušenosti s LPG, vybral diesel. Smrt turba u dieselu je obsluhou. Ano, provoz mám dražší(kdybych tankoval fakt levnou naftu + aditiva, tak jsem na 1,40) než LPG, ale levnější, než benzin. Plus vyšší dojezd, volný kufr.

Když jsem byl u kluků v Jihlavě, tak kroutili hlavou, nad nájezdem vozu. Lari byl překvapený, jak je tam všechno origo. Auto v době mého nákupu mělo 209 tis. km na tachu, ted už jsem přes 225 tis. km.
Až najezdím na celkových 350 tis. km, tak počítám s komplikacemi. Lidi totiž vůbec netuší, jaké stočené km mají. A když koukneš na prodej zahr. vozů, tak aby se tady mohl prodávat vůz, tak v zahraničí má silně přes 300 tis. km. Ale taky se prodává za 40 tis. Kč. Což tomu odpovídá. Pak se přiveze sem, omladí se a hned je z toho super kup za 150 tis. Kč. A nový majitel má těžkou hlavu, jak se to se*e a jak je Ford nespolehlivý... Opak je pravdou, tam, kde jiné auta už končí a nejdou omladit, Ford začíná :-)

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 08:11
od Hampy
Ty náklady 2,30 Kč/km s benzinem bych chtěl opravdu vidět :-) Předpokládám, že jsou to náklady čistě na pohonné hmoty a i tak mi vychází spotřeba na 6,57 l/100km. To jezdíš buď jako hyperšnek a ještě samé delší trasy po okreskách, nebo máš díru v podlaze a rychlé nohy :totlsmile: A nebo jsi to tu spočítal pro svoji nejnižší dosaženou spotřebu, což je naprosto nevypovídající.

A k zamrzlé naftě - jako rodinné auto máme nafťáky už přes 20 let, parkujeme jej venku na ulici a NIKDY jsme zamrzlou naftu neřešili (ani jiné problémy, kromě pravidelných prohlídek v servisu, občas píchlé kolo nebo drobné závady, které nesousí s motorem). když člověk tankuje dobrou naftu, není se čeho bát :palec_nahoru:

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 09:08
od Wolodyjowsski
Hampy píše:Ty náklady 2,30 Kč/km s benzinem bych chtěl opravdu vidět :-) Předpokládám, že jsou to náklady čistě na pohonné hmoty a i tak mi vychází spotřeba na 6,57 l/100km. To jezdíš buď jako hyperšnek a ještě samé delší trasy po okreskách, nebo máš díru v podlaze a rychlé nohy :totlsmile: A nebo jsi to tu spočítal pro svoji nejnižší dosaženou spotřebu, což je naprosto nevypovídající.

A k zamrzlé naftě - jako rodinné auto máme nafťáky už přes 20 let, parkujeme jej venku na ulici a NIKDY jsme zamrzlou naftu neřešili (ani jiné problémy, kromě pravidelných prohlídek v servisu, občas píchlé kolo nebo drobné závady, které nesousí s motorem). když člověk tankuje dobrou naftu, není se čeho bát :palec_nahoru:
6,7 l/100 km si vezme moje Carisma GDI (benzínová) s drobnou úpravou (zaslepení EGR ventilu) ...je fakt, že s folcvágny nezávodím a dodržuju limity max. + 10 km/tacho :irre: Samolitr beru jen náklady na benzín, nepředpokládám že kolega předřečník do toho nějak "rozpouštěl" amortizaci...Jednou za 12 či 13 000 km mi kluci v servisu vymění olej s filtrem, což obnáší cca tisícovku max.

Do těchle debat o tom, jak jel Franta v tédéí do Chorvatska s rakví na střeše a na plný kule za 4,6543 litru/100 se zásadně nepouštím :nnou: takže závěrem bych řekl - ať si každý koupí co chce, dle vkusu každého soudruha, že :huraa:

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 09:22
od Hampy
Já myslel že píšeš o focusu v béňu. Kolik žere Carisma fakt nevím, určitě je možné že 6,7... ale to bych tu taky mohl napsat že můj diesel žere 4,5l, a nezmínil se o tom že je to Octavia I 1,9 TDI... bavíme se tu o fordech.

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 10:08
od Sobull
Wolodyjowsski píše:
Hampy píše:6,7 l/100 km si vezme moje Carisma GDI (benzínová) s drobnou úpravou (zaslepení EGR ventilu)
OT: Kamarád ji má taky a je to super. Fakt sem nevěřil jak úspornej a přitom živej benzíňák může být(a to má snad 10 let a 250tis). Takže ač zapřísáhlej naftař, kdybych šel do benzínu bude to japonec. Oni to už delší dobu kluci šikmovoký nějak líp uměj.

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 14:24
od V12
Eidž píše:...Smrt turba u dieselu je obsluhou...
Tak toto je velmi odvazne tvrdenie, ze majitelia 1.6TDCI 80kW DPF ? Ked to zoberiem prisne podla navodu, nikde sa nepise, ze pri vymene oleja treba cistit sitko mazania turba. Takisto to nie je v servisnom protokole. Takze ked aj budem menit olej po 10k km, nejaky ten karbon (mala olejova napln navyse prehrievana katalyzatorom s DPF a turbom pred blokom motora) a bordel sa do toho sitka predsa len dostane a upcha ho. Nasledok - mrtve turbo. Aj to je obsluhou ?

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 17:24
od Eidž
Tak už porovnáme spotřebu ne Focus/Fusion... No, o spotřebě co má s Fábii II 1,6 raději psát nebudu. Spadli by jste pod stůl.
Jízdy po okrskách - 4 litry na 100 km
Dálnice 130 podle navigace, klima - 5,2 litrů na 100 km...
S Focusem bych to nedal ani náhodou.

Ad smrt turba - obsluhou myslím, že lidi nenechají turbo vychladit.

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 21:27
od Wolodyjowsski
Hampy píše:Já myslel že píšeš o focusu v béňu. Kolik žere Carisma fakt nevím, určitě je možné že 6,7... ale to bych tu taky mohl napsat že můj diesel žere 4,5l, a nezmínil se o tom že je to Octavia I 1,9 TDI... bavíme se tu o fordech.

Tak Focuse "v béňu" mám taky, kombíka 74 kW 2007 a spotřeba je cca obdobná jako Myšina (92kW), někdy míň, někdy víc.
Obecně kolem sedmi.
Jezdí s ním mladá (dcera), já jen servisuju a platím :D

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 21:37
od Wolodyjowsski
Sobull píše:
Wolodyjowsski píše:
Hampy píše:6,7 l/100 km si vezme moje Carisma GDI (benzínová) s drobnou úpravou (zaslepení EGR ventilu)
OT: Kamarád ji má taky a je to super. Fakt sem nevěřil jak úspornej a přitom živej benzíňák může být(a to má snad 10 let a 250tis). Takže ač zapřísáhlej naftař, kdybych šel do benzínu bude to japonec. Oni to už delší dobu kluci šikmovoký nějak líp uměj.

Myšáka mám od roku 2000, je to podzim 1997, mj. má dodnes původní zadní díl výfuku, tacho 215 000 km /reálně přes 250 tis./ ...2 x svíčky, 2 x rozvod po 100 000, aku, 2 x čepy ramen, jinak jen benzín, olej a filtr.
Jsem rozhodnutej jezdit s ním, dokud nezemře na sešlost stářím. :gott:
Bohužel, takový auta už dneska ani ti Japonci nedělají.Šetří se všude.

Re: Focus nebo Fusion?

Napsal: 10.10.2011 22:31
od Ac1D
skoro v kazdem vlakne se to nakonec zvrhne na benzin vs diesel :roll: vyhody a nevyhody ruzne motorizace nema cenu uz psat protoze uz je to tady napsany snad tisickrat.Nafty bych se nebal ale nesmi to byt 3roky stary, v plny palbe,najeto 100k a za 150k :puke_r:

Kolik lidi s dieslem ma skutecny kilometry?Proto si myslim ze ve vetsine pripadu za problemy nemuze motor ale to ze je to 2x stoceny vrak s realnym 250k+ najezdem kde proste ten dil odesel opotrebenim :puke_r: