žhavící svíčky
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: žhavící svíčky
Po startu studeného motoru mi to pár sec. kouřilo bílym dýmem,po výměně žhav. to bylo malinko lepší ,ale uplně se stratil až po repasu vstřiku.
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 13.06.2010 12:58
- Bydliště: Velké Meziříčí
Re: žhavící svíčky
Zdar chlapi,
jak se měří žhaviče?
Měří se pouze funkčnost voltmetrem, případně žárovkou (mezi baterkou a žhavičem) - když nemám klešťák,
nebo se dá aji nějak změřit stav žhaviče, třeba za pomocí ohmmetru?
jak se měří žhaviče?
Měří se pouze funkčnost voltmetrem, případně žárovkou (mezi baterkou a žhavičem) - když nemám klešťák,
nebo se dá aji nějak změřit stav žhaviče, třeba za pomocí ohmmetru?
Mondeo Combi 2.0 TDCI 96kW 2006 Ghia 340 000 km
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
žhaviče bud fungují, nebo nefungují... O tom že by se dal určit stav jsem nikdy neslyšel... Pokud to jde, hod sem nějaký návod, jestli na něco přijdeš. Takže podle mě je správně pouze první možnost
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4029
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Teď v mrazech mi hned po naskočení motoru z vejfuku vyletí modrobílej kouř... že by nějaká žhavka byla v čudu nebo turbo či pístní kroužky? Motor běží relativně klidně...
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
no modrej kouř podle mě není nespálená nafta kua... Spíš si myslím že v tom bude ten olej sakra... Jako kdyby to byl špatnej žhavič tak by to bylo spíš do bíla a smrdělo to jako stará avie, víš co myslím... Kontroloval bych ten olej, vodu a vše a jezdil bych dál...
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4029
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Tak ono ráno ve tmě je prdlajs vidět jakou to má barvu... co bych taky chtěl po 400tkm 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: žhavící svíčky
Už sem ti to psal u tebe. jestli ti to chytá bez problému i teď v mrazech,nic neřeš motor i nafta je v doré kondici i s tim nájezdem.U tebe ty km jsou něco jiného trvale jezdíš dálkové,pro motor nic lepšího není.Teď zasmrdí po startu i benzíny.
Edit :dneska sem měnil kamarádovi žhaviče na Transitu venku v -18 na uplně studeném motoru,a krom toho že bylo trošinku zima na prsty šly ven uplně na pohodu.
Edit :dneska sem měnil kamarádovi žhaviče na Transitu venku v -18 na uplně studeném motoru,a krom toho že bylo trošinku zima na prsty šly ven uplně na pohodu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 12.11.2009 08:26
Re: žhavící svíčky
nazadar Brehowicz,
chcem sa opytat na vymenu zhavicov FoFoI - 1,8tdci je potrebny predlzeny orech gola sady (č. 10), alebo sa da pouzit 6-hran, asi 10 cm ma dlzku?
chcem sa opytat na vymenu zhavicov FoFoI - 1,8tdci je potrebny predlzeny orech gola sady (č. 10), alebo sa da pouzit 6-hran, asi 10 cm ma dlzku?
Ford Focus 1.8 TDCi, 85kW, combi, svetlá modrá metalíza, 9/2004
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: žhavící svíčky
Jestli je to stejné jako na mondeu nebo tranzitu tak stačí normální ořech 10 z 1/2" sady.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: žhavící svíčky
Vymontovaný žhavič - ohmetr, na zkrat. Pokud je OK, tak obvod je uzavřený. Pokud je KO, obvod je přerušený.jardoslavd píše:Zdar chlapi,
jak se měří žhaviče?
Měří se pouze funkčnost voltmetrem, případně žárovkou (mezi baterkou a žhavičem) - když nemám klešťák,
nebo se dá aji nějak změřit stav žhaviče, třeba za pomocí ohmmetru?
Namontovaný žhavič - na přívodním vedení klešťovým A na ss proud. Pokud chcete měřit zapojením A-metru do obvodu, dimenzujte správně kabely, proud je 65 A - 75 A, pokud jsou všechny 4 OK (na přívodním kabelu, na žhavič tak cca 15 A, podle toho, jaký typ máte (10 V, 11 V)... ).
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: žhavící svíčky
Pokud jsou žhaviče venku není nic jednoduššího než žhaviče skusit na baterce.Stačí k tomu kousek pořádneho kabelu nejlíp s oky.Asi málokdo ma doma adekvátni klešťák.Pozor s těmi normálnimi elektro to ani neskoušejte.
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 13.06.2010 12:58
- Bydliště: Velké Meziříčí
Re: žhavící svíčky
Díky Eidži,
dobrý info.
Pokud budu mít vytažený žhaviče, je to proto, že je chci vymněnit, ne proto abych je vyzkoušel.
Klešťák doma samozdřejmě nemám, ale stačí se zeptat kdo ho má a stavit se k němu. V tom problém nevidím. Práce na čtvrt hodiny i s vypitym kafem a cestou tam i zpět
Přístup k těm žhavičům je fakt mizernej a tím klešťákem je to nejrychlejší a nejjednodušší, když člověk ví, kolik tam má téct.
Mám ještě pár otázek.
1. Mění se na žhavičích proud podle okolní teploty, resp. podle teploty motoru? Tedy jestli je výkon žhavičů nějak řízen? Myslím si že ne a že je to naprostej nesmysl. Ale odborník nejsem a ptám se jen pro úplnost a abych si to potvrdil.
2. Veny nahoře psal, že "žhaviče buď fungují, nebo nefungují...", ale někde jsem četl, že žhavič může být unavený a žhavit míň než by měl. Je to nepodložený a z nejistého zdroje. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
Pokud by to tak bylo, měnil by se proud na žhaviči když je už starší a je v horším stavu, tedy "unavený" a nežhaví už tak jak by měl?
3. Když zjistím že mám jeden nebo dva žhaviče spatný, je potřeba vymněnit všechny?
Pokud je to jen svíčka která buď funguje nebo nefunguje a když pominu mizernej přístup, tak bych zdravý neměnil. Pokud může bejt opravdu "unavená" patří je vyměnit všechny a mít jistotu a zas na nějakej čas pokoj. Váš názor? a zkušenost?
4. Poznají v servisu že je nějaký žhavič špatný bez měření žhavičů? Pozná to ŘJ nebo ukáže to diagnostika? Tvrdili mně před rokem že je mám v pořádku, že by jim to ukázalo, ale tvrdili mně víc věcí... Moc jim nevěřím a chtěl bych si to ověřit.
Tak, díky za odpovědi a nenaštvite se na mě když píšu nesmysly. Su zkušenej mechanik, ale na starejch krámech, ne na těchhle strojích. Tady su amatér.
dobrý info.
Pokud budu mít vytažený žhaviče, je to proto, že je chci vymněnit, ne proto abych je vyzkoušel.
Klešťák doma samozdřejmě nemám, ale stačí se zeptat kdo ho má a stavit se k němu. V tom problém nevidím. Práce na čtvrt hodiny i s vypitym kafem a cestou tam i zpět

Přístup k těm žhavičům je fakt mizernej a tím klešťákem je to nejrychlejší a nejjednodušší, když člověk ví, kolik tam má téct.
Mám ještě pár otázek.
1. Mění se na žhavičích proud podle okolní teploty, resp. podle teploty motoru? Tedy jestli je výkon žhavičů nějak řízen? Myslím si že ne a že je to naprostej nesmysl. Ale odborník nejsem a ptám se jen pro úplnost a abych si to potvrdil.
2. Veny nahoře psal, že "žhaviče buď fungují, nebo nefungují...", ale někde jsem četl, že žhavič může být unavený a žhavit míň než by měl. Je to nepodložený a z nejistého zdroje. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
Pokud by to tak bylo, měnil by se proud na žhaviči když je už starší a je v horším stavu, tedy "unavený" a nežhaví už tak jak by měl?
3. Když zjistím že mám jeden nebo dva žhaviče spatný, je potřeba vymněnit všechny?
Pokud je to jen svíčka která buď funguje nebo nefunguje a když pominu mizernej přístup, tak bych zdravý neměnil. Pokud může bejt opravdu "unavená" patří je vyměnit všechny a mít jistotu a zas na nějakej čas pokoj. Váš názor? a zkušenost?
4. Poznají v servisu že je nějaký žhavič špatný bez měření žhavičů? Pozná to ŘJ nebo ukáže to diagnostika? Tvrdili mně před rokem že je mám v pořádku, že by jim to ukázalo, ale tvrdili mně víc věcí... Moc jim nevěřím a chtěl bych si to ověřit.
Tak, díky za odpovědi a nenaštvite se na mě když píšu nesmysly. Su zkušenej mechanik, ale na starejch krámech, ne na těchhle strojích. Tady su amatér.
Mondeo Combi 2.0 TDCI 96kW 2006 Ghia 340 000 km
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: žhavící svíčky
1. Proud spíná relé přímo na baterku,není tedy regulovanej. Při teplém motoru to nežhaví. Pokud chceš proud měřit klešťákem musí být motor studený.
2. Teoreticky může nastat částečný zkrat spirály a pak to nežhaví od špičky.Já jsem se v praxi setkal pouze s tím,že buď žhaví,nebo nežhaví.
3. Lepší je vyměnit všechny a je na čas pokoj. Pokud ale vyměníš pouze např. dvě vadný nic se nestane,nehrozí u nich vzhledem k paralernímu zapojení zvýšené namáhání.Odejdou,ale daleko dřív než nové vzhledem k vyčerpané životnosti.
4. U focusu to diagnostika nepozná,u mondea nevím..
2. Teoreticky může nastat částečný zkrat spirály a pak to nežhaví od špičky.Já jsem se v praxi setkal pouze s tím,že buď žhaví,nebo nežhaví.
3. Lepší je vyměnit všechny a je na čas pokoj. Pokud ale vyměníš pouze např. dvě vadný nic se nestane,nehrozí u nich vzhledem k paralernímu zapojení zvýšené namáhání.Odejdou,ale daleko dřív než nové vzhledem k vyčerpané životnosti.
4. U focusu to diagnostika nepozná,u mondea nevím..
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: žhavící svíčky
Když sem na tranzitu po vyndání zkošel všechny 4 staré žhaviče tak byly funkční všechny ,ale dvěma trvalo zřetelně déle než dosáhly vrcholu teploty a podle barvy špičky byla konečná teplota nižší naž na zbývajících dvou starých nebo všech nových.Výrobce a typ byl stejný.
Jelikož klešťák nemám a ani to nemám nikde na 15 min. tak sem je neměřil.
Vzhledem k tomu jak mizerný je na mondeu přístup ke žhavičum a kolik to dá práce ,nevidím žádny rozumný duvod neměnit je všechny najednou mně osobně těch ušetřených pár stokorun za to nestoji.
Jelikož klešťák nemám a ani to nemám nikde na 15 min. tak sem je neměřil.
Vzhledem k tomu jak mizerný je na mondeu přístup ke žhavičum a kolik to dá práce ,nevidím žádny rozumný duvod neměnit je všechny najednou mně osobně těch ušetřených pár stokorun za to nestoji.
- veny
- Test driver
- Příspěvky: 2209
- Registrován: 30.03.2009 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Jak je to u 2.2 tdci? Dají se ty žhaviče v pohodě vyměnit nebo se musí přes vstřiky jako třeba u tdi??? Já vím že už to tady bylo psaný, ale nějak to ted ne a ne najít... Na co si dát pozor? Nevím jestli to mám udělat sám nebo to radši někam hodit... Případně jaký žhaviče by kdo doporučil? dík
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů