Stránka 3 z 6

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 09:24
od tomason
To je o tom,že lidi kupují olítané diesly a přitom nemají zdaleka takový nájezd abys to vyplatilo.
POřád argumentujete benzínem jenže dieslový motor je zatím nejúčinější pohon s nejmenší spotřebou samozřejmě je dražší,je složitější a choulostivější.Lidi kupují auta se 150 tisíci a myslí si že budou jezdit jako nová,ale co a jak jezdil předchozí majitel nevý nic.Kupují auta za ceny které nejsou reálné mluvím o autech z dovozu povětšině jde o české bazary které auto přetočí a jde do světa."Chytrý" Čech si mne ruce super vůz 1,6TDCI 92000km r.v 2006 se super moderním motorem a DPF za cenu Německého vozu s 250000km s falešnou serviskou nebo žádnou.Vždit chceme tu krásnou lež chceme ty super ceny a dobrý pocit koupě a pak přijde prozření,ucpaný DPF,carbon v motoru kleklé turbo ucpané sítko,tečou vstřikovače seklý egr atd.Máte co chcete,každý je svého štěstí strůjce.
Myslím si,že poctivý kus železa 1,8TDCI se 100000km dalších 100000km vydrží v pohodě.

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 09:55
od P2M
To sou zase kecy tady (netvrdím, že všechno, ale větší část jo).

Turbobenzín 150tkm a mrtvo, tak jo... Myslíš si, V12, že ti výrobci ty motory netestují a riskují, že firmy, který těch tvých prý mrtvolných 150tkm najednou za 3 roky (ano i takový firmy, kde se na tyhle nájezdy kupují např T(F)Si existují) pak budou v případě trablů tahat výrobce po soudech, médiích atp.? Ty motory jsou testovaný v podmínkách, o kterých se ti ani nezdá a nájezdech, který jsou min dvojnásobný těm tvým 150tkm! :)


Jak píše tomason - TDCi s 240tkm a DPF apod problémem je něco divného? V tu chvíli už každej motor bude něco chtít. Musíš si koupit auto, který to km opravdu má takový, jaký jsou na tacho a pochopit adekvátně vyšší cenu... a nedivit se pak, že to auto stálo 130tis, mělo natočeno 150tkm a posype se, resp se ukáže, že tam je o 100tkm víc... Přesně jak stojí výše, holt "chytrý Čech"...

Prostě jak už tu píše někdo výše, my, co nemáme problém a máme auta od novoty, nebo s hodně malým nájezdem pořízená, tak jen lijeme naftu a jsme spokojení a prostě to tu neventilujeme. Naopak ti, co naletěli, nebo špatně koupili, si vždy rádi srdce vylejou, to je normální. Problém je, že je tu ještě další sorta lidí, která tyhle věci, kdy se např 55 lidem s TDDi z celkových kolika set tisíc???? něco rozbilo, bude stavět na rovinu problému, kterej se týká veškerých aut, co opustila továrnu...

V podstatě bych mohl napsat k příspěvku tomasona jen +1, ale už mi to nedalo...

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 10:23
od foki
P2M píše: Turbobenzín 150tkm a mrtvo, tak jo... Myslíš si, V12, že ti výrobci ty motory netestují a riskují, že firmy, který těch tvých prý mrtvolných 150tkm najednou za 3 roky (ano i takový firmy, kde se na tyhle nájezdy kupují např T(F)Si existují) pak budou v případě trablů tahat výrobce po soudech, médiích atp.? Ty motory jsou testovaný v podmínkách, o kterých se ti ani nezdá a nájezdech, který jsou min dvojnásobný těm tvým 150tkm! :)


nebudou je tahat po soudech protoze uz nebude zaruka , podivej se na prodlouzene zaruky , vetsinou je to do 100000km , protoze to kazda automobilka predpoklada ze se s tim nic moc nestane .

a hlavne vetsinou se prodavaji auta pred nejakým velkým servisem tzn treba kolem 150000 , 250000 nebo pokud se tam neco posere , turbo striky , motor .....

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 10:48
od P2M
To máš taky pravdu, ale každopádně to nezakládá předpoklad k tomu, že ve 150tkm je ten motor na vrakáč, jak tu tlačí V12... Tohle jsou ty kecy JPP, konkrétní příklad nedá...

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 10:57
od milan1
To je sice pravda,ale tak mě napadá, jestli to třeba nebude i tím,že si automobilky a teď nemyslím jen Forda, nenechávají v rámci snižování nákladů vyrábět spoustu dílů i mimo EU. Nevím, ale dříve se mi zdálo, že ty auťáky byly prostě festovnější. Toho svého mám čtyři roky a krom provozních věcí-ložisko,čidlo vačky,
kotouče zatím v poho - klepu to. Je fakt, že na jaře a na podzim ho nechám pohlédnout u svého mechanika a jednou do roka měním olej,filtry atd. No a nafta u nás to je kapitola sama pro sebe. Snažím se brát u stejné pumpy, hned vedle servisu Ford - kdyžtak to budu mít alespoň blízko :)

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 11:14
od tomason
S naftou je to stejné jako s autem z bazaru,národ podvodníků.Co lze nějak om..dat to Čech udělá v tomhle státě to ještě u dost lidí stále platí:kdo nekrade okrádá svou rodinu a podvody a pančovámí phm k tomu sedí.

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 13:19
od V12
P2M :
Maloobjemovy motor natiahnuty na velky vykon = poukaz na problemy. Staci sa pozriet na Fabie HTP. Kolegovi odisli ventily po 30 tisic km a to ju ani neprehanal 150 tkou po dialniciach. A s tymto problemom nie je sam. Menili mu celu hlavu. Na kolko kilometrov je podla Teba motor stavany a testovany ? 30 tisic je dokonca menej, nez tych 150 tisic, co som napisal. A co je 1.2 TSI 77kW ? HTP s turbom. Fyzika sa oklamat neda. Ked chces z maleho objemu velky vykon, da sa to iba vysokymi otackami a vysokymi kompresnymi tlakmi. Ani jedno, ani druhe motoru neprospieva. A teraz tema turbo :
Maloobjemovy motor produkuje malo plynov. Aby turbo nemalo 5 sekundovy lag, musi byt dostatocne lahke - teda male. A ked je male, aby natlacilo dostatok vzduchu, musi mat vysoke otacky. Hodne vysoke. Z toho vyplyvaju naroky na mazanie a chladenie, staci priehyb prehriatej lopatky o desatinu milimetra, co sposobi stratu vyvazenia. Co to znamena, pisat nebudem.

Nie je to tak davno, ked motory F1 o objeme 1500 ccm dopovane turbom mali vykon cez 1000 koni, no boli iba na jeden trening a jedny preteky. Preco asi ? A k tomuto smeruje downsizing tlaceny na hranice fyziky. Zatial sme nastastie od tej hranice este dost daleko, takze tych 150 tisic ten motor vydrzi. No ako jazdenku by som ho teda nechcel, hrozi vymena vsetkeho.

tomason :
Ano, 1.8 TDCI 85 kW je sice stary kus zeleza, ale poctivy, technicky ma potencial najazdit minimalne pol mega. To, ze vstrekovace zdochnu po 250 tisic km je fakt, no vymenis ich, to iste v pripade potreby urobis s cerpadlom a fici dalej. Je neuveritelne, ake drsne zaobchadzanie vydrzi jeho turbo. Podla mna je 1.8TDCI najlepsi diesel, aky sa dava do Focusov. To iste sa da povedat aj o motoroch 2.0TDCI 85 a 96 kW, resp. 2.2 TDCI 114 kW v Mondeach Mk.III. Su sice mierne zastarane, no namiesto rozvodoveho remena maju retaz, takze pravdepodobnost zrazenia sa motora je velmi nizka. Tiez maju potencial najazdit nenormalne mnozstva kilometrov.
Jedno je ale kruta realita - ani jeden CommonRail motor nevydrzi bez draheho servisu tolko, kolko vydrzali stare diesle s mechanicky riadenym radovym cerpadlom a jednoduchymi tryskami. Ludia maju tuto skutocnost stale az privelmi dobre v pamati, takze ich pohlad na bezporuchovu prevadzku CR motorov po vela kilometroch je silne skresleny. Z toho potom vyplyvaju reci o tom, ze najazdene kilometre nie su dolezite. Neboli dolezite v casoch Fiatov Croma 2.5TD, auta skor zhnili ako sa im potentovali motory. No dnes je to opacne. 2 rocne auto s 200 tisic km a treba vymenit polovicu motora za 4 tisic EUR... Volakedy sa menili prehnite plechy, dnes turba, vstreky, cerpadla, dvojhmoty, EGR a co ja viem co este, vsetko podstatne drahsie, nez tie plechy :dih:

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 16:06
od Paja-ja
V12 píše:A co je 1.2 TSI 77kW ? HTP s turbom.
A to jseš tak trochu mimo, ne!
1,2HTP vycházel z 1,6 8V - ubrali mu 1 válec. 1,2 TSI je podstatně novější konstrukce s HTP má společný tak maximálně objem.

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 17:35
od V12
Nepochopil si ma. Myslel som to obrazne, pretoze podstata je rovnaka - na 3 valci HTP dosiahli 51 kW vdaka nizkym piestom a inym vychytavkam pretazujucimi olej, ktory sa nadmerne zohrieva a karbonizuje. 1.2 TSI vychadza z 1.4ky a vyssi vykon dosiahli vdaka turbu, ktore zvysuje spalovacie tlaky, takze vsetky loziska su namahane viac, nez na klasickej 1.4 63 kW. A k tomu to male supervysokootackove turbo.

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 19:19
od Paja-ja
Myslím, že jsem pochopil dobře - základní problém HTP je v tom, že účinná chladící plocha bloku motoru je ochuzená o ten jeden válec co mu "uřízli". Výkon 51KW v podstatě není problém - stačilo by jen chladit olej, ale na chladič oleje už jaksi nedošlo (finance). A to namáhání klikovky a ložisek - způsobeno hlavně těmi 3 válci z toho plynoucí problematikou vyvážení.
V současné době není výkon 77KW z 1,2 TSI nijak horétní a technologicky není problém vyrobit spolehlivý přeplňovaný motor. Materiály a hlavně také dosahovaná výrobní přesnost jsou už zase někde jinde. Vše je jen o penězích.
Hlavní problém vidím v tom, že je podstatný rozdíl v jakém autě tento pracuje. Myslím si, že pro fabku je to ideál, ale v případě Yeti 1,2TSI - úlet.

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 19:50
od V12
Vo Fabii zalezi zivotnost od toho, kolko tomu bude nakladat. Dochodcovskou jazdou bude aj po tych 150 tisic km v celkom dobrej kondicii. No ked sa mu bude sliapat na krk...
A Yeti 1.2TSI ? Po stranke jazdnych vlastnosti to nemusi byt nevyhnutne katastrofa, no ten motor bude stale makat na 100%. Takze po tych cca 150 tisicoch bude mat fakt problemy. Do SUV treba riadny turbodiesel a sestkvalt s co najkratsou jednotkou, pokial to nema redukciu.
Ale spat k teme, dost sme odbocili.

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 20:17
od solfan
pekne ste sa hosi rozbehli... ;-)
ale zaujimave informacie sa clovek podozvedal a som rad, ze som si kupil 1,8 tdci (teda chcel som benzin, ale ten nebol zohnatelny za zaujimave prachy...)
kazdopadne si treba uvedomit, ze nikto nikomu za lacno nic suprove neda ;-) maximalne tak iluziu... :cooler:

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 21:18
od P2M
V12: Přesně jsem tě odhadl :) Čekal jsem zmínlku na tolik vděčnej motor HTP :D

A dávání ho do roviny s TSi? Tak to mi stačí. :wink:

ještě edit: nastuduj si, jak je to s turbem a křivkou jeho tlaku zrovna u toho 1.2TSi a pak uvidíš, že vysoký otáčky zrovna tady neplatí :wink:

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 21:59
od Ac1D
Stejne nevim kolika % ma diesel poruchovost.Argument "naftak je spatny protoze je tam urcite riziko" se me zda malo.Na tech 55lidi s cerpadlem kolik pripada lidi co problemy nemely a maji najeto uz 150k (ale to uz je kazdej naftak a nektery uz 2x :mrgreen: ). 10? 100? 1000 nebo vic? Problem je spis ze drtiva ojetych dieslu jsou sluzebaky a maji nalitano moc,ale chytry cesky majitel bazaru pri prodeji je vylesti,stoci km (cim ma auto min tim je vetsi zisk) a tradaaaaa on se nejaky co to koupi najde a pak se neni cemu divit kdyz odchazi dily protoze na to maji narok.

Re: kupa fordu focus ll combi 2007 1,8tdci 85kw

Napsal: 12.11.2010 23:27
od Paja-ja
to Ac1D:
Myslím, že jsi to trefil docela přesně -
Od 2003 do 2007 jsem měl jako služebáka Oktu 1,9 66KW. Dostal jsem ji jako takřka novou - 1/2 roku/35000km a když jsem "fasoval" nové auto, tak měla najeto 330000km. Tak 3/4 z toho jsem natočil každodenním dojížděním FM-Brno čili delší trasy a zbytek byly pojížděčky po JM a SK. Auto bylo co se týče vzhledu v perfektním stavu a co se týče techniky - byl na něm dělán poctivě servis - nikdy s ním nebyl nejmenší problém, motor šlapal jako hodinky. A věřím tomu, že kdyby se stočilo tak na těch 150000km, tak by na 3-leté auto vypadalo celkem věrohodně. Ale ten motor je celkem držák, takže by s ním ani neměl být větší problém. Pak jsem dostal Passata 2,0TDi a v 115000 praskla hlava :bebng: .

A jak píšeš, je to jen o matematice - čím jezdí více nafty, tak se bude více objevovat poruch naftových motorů a také se bude o tom více mluvit - zápory se vždy více berou na paškál.
A další věc - díky pocitu ekonomického provozu se všichni hrnou do nafty, i když se kolikrát s autem motají kolem komína. A pak se jim to s-re tím tuplem.

to Matoso
A ještě k základnímu tématu - když už chceš (nebo vlastně kvůli místa musíš) měnit ceeda hathback za kombajna a mermomocí musíš mít naftu - co tak zůstat u značky a koupit funglovku ceeda 1,6 CRDi. Pokud vezmeš v úvahu ceny málo jetých Focusů, tak tě to zase o moc dráž nevyjde. A svým způsobem je to pořád sázka do lotérie. Nedávno jsem dělal pro jednu firmu, kde mají právě dva tyto ceedy kombi v dieslu a celkem si je vychvalují, ten motor se prý dost povedl.