EGR ventil 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od spanel » 27.01.2011 18:35

Zatím nemám důvod, motor šlape bez zaškobrtnutí. Navíc ten přístup je daleko horší, než u VeBe, ta má motor otočen výfukem dopředu a i EGR ja "na ráně".
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od zuntak » 28.01.2011 13:34

To si myslím že pomůže jen když ho budeš chtít zaslepit,ale když ho pak necháš,aby měl funkci jakou má mít dál tak to bude fungovat jen chvily,pri čištěni ti něco může přijít na hřídelku co ti ho otvírá klapku,nebo mu uděláš vůly bude se křížit při tom otvírání a i s tím očičtěním karbonu sebereš nějaký materiál co má těsnit a porucha tam bude za chvilku zas,nebo další v součástí egr ventilu je elektronika která je zalitá a je součástí egru a tam už může být něco odpálená,narušená el. součástka a nezachráníš vůbec.Jedině nový egr ventil,aby ti to fungovalo jak má,dělal jsem sprintera,celej den jsem si s ním hrál a práce uplně zbytečná prostě to podle nějakejch odporů při otvíraní(zavírání) poznalo že jde špatně a motor spadl do nouzáku a hotovo netáhlo.Při dání nového hned bez chyby a vyřešeno,půlhodinová montáž.Před tím jak jsem psal 12hodin trápení,čištění,zkoušení.To musí vědít člověk co od toho očekává a nic nevymýšlet pak jsou to JEN náhody a jen na chvilku.

palko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 31.08.2008 09:26
Bydliště: Rychvald

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od palko » 28.01.2011 16:00

Dík za názor -asi jsi mi ušetřil nějaké ty nervy a čas :D

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od zuntak » 28.01.2011 23:23

Já znám tyhle zkoušky šroubky padaj k motoru pak je hledáš,strhneš šroub,nevíš co děláš jen pokusy,pak různé ulomené držáčky,packy.Pak je z toho víc škody než užitku nikdy to nejde bez zádrhelů,ale zas u mého auta 2.0 je EGR za motorem někde pod platem na přední stěrače a u 1.8 je myslí ve předu a lepší přístup to samé bude u 1.6 ale může to tu někdo vyvrátit.Jakmile diagnostika napíše něco kolem egr ventilu tak je závada v něm.Vše vychází z praxe a uvahy,to samí je jako s turbem necháš si ho vyčistit ultrazvukem(nevyhodíš ho hned jen to trochu oddálíš akorád zaplatíš-odstraníš karbon a zíkáš tam větší vůle)repase si lidi taky moc nechválej.Repase 9000kč a nové 15000kč to už dnes tam nejni takovej rozdíl a je to komplet nový díl,ale to jsem odkočil od tématu.Takže je na každým jak uváží ale nový je Nový.

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od jackdaws » 05.02.2011 00:01

a po zaslepeni sa da prejst oficialne emisnou ... ?
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
ondora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Teplice

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od ondora » 05.02.2011 21:41

moje zkušenost:
130 000km najeto, ráno (cca -5°C) špatné straty-chytl, ale vzápětí zhasl a pak nešel nastartovat, musel jsem to zkoušet a postupně jsem to třeba po 5min nakonec nastartoval. to se opakovalo ještě jednou ráno. odvoz do servisu, kde provedli diagnostiku a zvýšení ovládacího napětí EGR ventilu. ráno po zásahu servisu v poho, ale další ráno opět špatný start (viz výše-jinak motor fungoval za jízdy normálně, odpol po práci normálně startoval, jen po ránu byl problém, jinak ne). odvoz do servisu, na cestě se rozsvítila dioda a engine system fault a motor v nouzovém režimu. vyp/zap zapal a pokračování normálně do servisu. v servisu už jen výměna EGR ventilu, cena 14 100kč (práce+mat) u urban auto v mostě.
FORD FOCUS KOMBI SPORT TDCi 85kW 02/2006 stříbrná metal

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od jackdaws » 15.02.2011 16:49

tak na mojej 2007 je mozne zaslepit EGR bez vedlajsich problemov kontroliek atd ???

dakujem vsetkych, prosim len kto ma vyskusane pre modely 2004 a vyssie
na 1,8 tdci do 2004 viem ze to ide,
Naposledy upravil(a) jackdaws dne 07.03.2011 19:04, celkem upraveno 1 x.
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
rob45
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 29.10.2008 20:15

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od rob45 » 15.02.2011 18:36

už jsem to tu psal jezdim ze zaslepenim už prez rok a zadny nouzak atd psal jsem ze to neni stoprocentni ze obcas se mu nechce tahnout ale to bude asi jinej proble mam v haji setrvak a olej mi kape od spojky tak bude asi mastna takze oprava me ceka jinak zaslepeni bez problemu r.v 2006
Focus 2013-, 1.0L EcoBoost 120PS/125PS - Fox, Lunar Sky
Ford focus 2 18.TDCI 85kw r.v 2006

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od jackdaws » 15.02.2011 19:05

rob45 píše:už jsem to tu psal jezdim ze zaslepenim už prez rok a zadny nouzak atd psal jsem ze to neni stoprocentni ze obcas se mu nechce tahnout ale to bude asi jinej proble mam v haji setrvak a olej mi kape od spojky tak bude asi mastna takze oprava me ceka jinak zaslepeni bez problemu r.v 2006
zlepsil sa ti po zaslepeni tah od volnobez otacok lebo na 1,8 tddi to bolo citit...
Mozes mi napisat ako si konkretne postupoval, v ktorom presne mieste to je zaslepene... vid foto a pripadne ci bol potrebny aj zasah do SW RJ resp. nejaka zmena.
prip, ak si to nerobil sam kde si to daval robit a taktiez kolko ta to vyslo czk diki
Přílohy
DSC00082.JPG
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
rob45
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 29.10.2008 20:15

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od rob45 » 16.02.2011 16:20

nevim jestli se tah zlepsil jak rikam mam problem asi ze spojkou . podle puvodniho tesneni jsem udelal to same z hliniku akorad bez pruchodu a nacpal viz.foto žadny zasah do sw obcas to vyhodilo chybu cca jednou za dva mesice .system engine atd... ale po opetovnem nastartovani chyba fuč žadný nouzoví rezim
Přílohy
DSC00082.JPG
Focus 2013-, 1.0L EcoBoost 120PS/125PS - Fox, Lunar Sky
Ford focus 2 18.TDCI 85kw r.v 2006

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od spanel » 22.06.2011 10:13

Tak jsem zjišťoval u Fordu, zda jde ten EGR zaslepit, ale jednodše mechanicky to nejde (tedy bez občasných chybových hlášek). Mělo by to jít ruku v ruce s úpravou SW RJ, ale oficiálně se k tomu nikdo nechce z logických důvodů hlásit. Čili pro běžné uživatele je nutné s tímto "EKO" výdobytkem prostě žít.
Jako běžnému uživateli mi poradili několik následujících rad, které by mohly dobrou funkci EGRu prodloužit. A je to - kvalitní nafta, pravidelná výměna oleje, filtrů, pokud to jde, tak omezit krátké popojíždění s častým startováním motoru - pokud to prostě jde, tak s dieselem jezdit delší trasy.
Hlavní příčinou nadměrného zanášení EGRu je prostě obecně dokonalost spalování a z toho logicky plynou jak výměny filtrů, náplní, kvalita nafty, režim motoru (lépe držet vyšší otáčky, než dle rady "odborníků" na spotřebu "nechat motor převalovat kolem 1500 otáček"), používat aditiva i občas čističe palivové a vstřikovací soustavy, hlídat si žhavení , .....
Pak je samozřejmě i možnost dekarboniace motorů ať již v servise, nebo svépomocí speciálních sprejů, které jsou na trhu, ale úspěšnost nemusí být vždy dostatečná, nebo pak EGR demontovat a venku z auta jej vyčistit chemicky a s citem mechanicky. Posledním, nejdražším řešením je výměna, která jde bratru kolem 10 000 Kč.
Naposledy upravil(a) spanel dne 22.06.2011 10:20, celkem upraveno 1 x.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od spanel » 22.06.2011 10:19

To Hans69:

Můžeš udělat i nějaké detailnější fotky jak to vypadá v systému EGRu uvnitř?
Viz žluté šipky :
Přílohy
EGR2.JPG
EGR1.JPG
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od spanel » 28.06.2011 21:53

V rámci servisní prohlídky jsem nechal udělat dekarbonizaci motoru a musím konstatovat, že auto opravdu "líp" jede. Takže doporučuji.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Borja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 21.11.2010 22:58
Bydliště: Chodov K.V.

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od Borja » 06.07.2011 01:15

spanel píše:V rámci servisní prohlídky jsem nechal udělat dekarbonizaci motoru a musím konstatovat, že auto opravdu "líp" jede. Takže doporučuji.
Kolik tě to stálo... a kde jsi si to nechal udělat?
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: EGR ventil 1.8 TDCi

Příspěvek od jackdaws » 06.07.2011 17:31

spanel píše:V rámci servisní prohlídky jsem nechal udělat dekarbonizaci motoru a musím konstatovat, že auto opravdu "líp" jede. Takže doporučuji.
kolko , kde a prip ako ?
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host