EGR ventil 1.8 TDCi
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Zatím nemám důvod, motor šlape bez zaškobrtnutí. Navíc ten přístup je daleko horší, než u VeBe, ta má motor otočen výfukem dopředu a i EGR ja "na ráně".
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- zuntak
- Junior
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25.12.2009 15:52
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
To si myslím že pomůže jen když ho budeš chtít zaslepit,ale když ho pak necháš,aby měl funkci jakou má mít dál tak to bude fungovat jen chvily,pri čištěni ti něco může přijít na hřídelku co ti ho otvírá klapku,nebo mu uděláš vůly bude se křížit při tom otvírání a i s tím očičtěním karbonu sebereš nějaký materiál co má těsnit a porucha tam bude za chvilku zas,nebo další v součástí egr ventilu je elektronika která je zalitá a je součástí egru a tam už může být něco odpálená,narušená el. součástka a nezachráníš vůbec.Jedině nový egr ventil,aby ti to fungovalo jak má,dělal jsem sprintera,celej den jsem si s ním hrál a práce uplně zbytečná prostě to podle nějakejch odporů při otvíraní(zavírání) poznalo že jde špatně a motor spadl do nouzáku a hotovo netáhlo.Při dání nového hned bez chyby a vyřešeno,půlhodinová montáž.Před tím jak jsem psal 12hodin trápení,čištění,zkoušení.To musí vědít člověk co od toho očekává a nic nevymýšlet pak jsou to JEN náhody a jen na chvilku.
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 31.08.2008 09:26
- Bydliště: Rychvald
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Dík za názor -asi jsi mi ušetřil nějaké ty nervy a čas 

- zuntak
- Junior
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25.12.2009 15:52
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Já znám tyhle zkoušky šroubky padaj k motoru pak je hledáš,strhneš šroub,nevíš co děláš jen pokusy,pak různé ulomené držáčky,packy.Pak je z toho víc škody než užitku nikdy to nejde bez zádrhelů,ale zas u mého auta 2.0 je EGR za motorem někde pod platem na přední stěrače a u 1.8 je myslí ve předu a lepší přístup to samé bude u 1.6 ale může to tu někdo vyvrátit.Jakmile diagnostika napíše něco kolem egr ventilu tak je závada v něm.Vše vychází z praxe a uvahy,to samí je jako s turbem necháš si ho vyčistit ultrazvukem(nevyhodíš ho hned jen to trochu oddálíš akorád zaplatíš-odstraníš karbon a zíkáš tam větší vůle)repase si lidi taky moc nechválej.Repase 9000kč a nové 15000kč to už dnes tam nejni takovej rozdíl a je to komplet nový díl,ale to jsem odkočil od tématu.Takže je na každým jak uváží ale nový je Nový.
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
a po zaslepeni sa da prejst oficialne emisnou ... ?
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- ondora
- Nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
moje zkušenost:
130 000km najeto, ráno (cca -5°C) špatné straty-chytl, ale vzápětí zhasl a pak nešel nastartovat, musel jsem to zkoušet a postupně jsem to třeba po 5min nakonec nastartoval. to se opakovalo ještě jednou ráno. odvoz do servisu, kde provedli diagnostiku a zvýšení ovládacího napětí EGR ventilu. ráno po zásahu servisu v poho, ale další ráno opět špatný start (viz výše-jinak motor fungoval za jízdy normálně, odpol po práci normálně startoval, jen po ránu byl problém, jinak ne). odvoz do servisu, na cestě se rozsvítila dioda a engine system fault a motor v nouzovém režimu. vyp/zap zapal a pokračování normálně do servisu. v servisu už jen výměna EGR ventilu, cena 14 100kč (práce+mat) u urban auto v mostě.
130 000km najeto, ráno (cca -5°C) špatné straty-chytl, ale vzápětí zhasl a pak nešel nastartovat, musel jsem to zkoušet a postupně jsem to třeba po 5min nakonec nastartoval. to se opakovalo ještě jednou ráno. odvoz do servisu, kde provedli diagnostiku a zvýšení ovládacího napětí EGR ventilu. ráno po zásahu servisu v poho, ale další ráno opět špatný start (viz výše-jinak motor fungoval za jízdy normálně, odpol po práci normálně startoval, jen po ránu byl problém, jinak ne). odvoz do servisu, na cestě se rozsvítila dioda a engine system fault a motor v nouzovém režimu. vyp/zap zapal a pokračování normálně do servisu. v servisu už jen výměna EGR ventilu, cena 14 100kč (práce+mat) u urban auto v mostě.
FORD FOCUS KOMBI SPORT TDCi 85kW 02/2006 stříbrná metal
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
tak na mojej 2007 je mozne zaslepit EGR bez vedlajsich problemov kontroliek atd ???
dakujem vsetkych, prosim len kto ma vyskusane pre modely 2004 a vyssie
na 1,8 tdci do 2004 viem ze to ide,
dakujem vsetkych, prosim len kto ma vyskusane pre modely 2004 a vyssie
na 1,8 tdci do 2004 viem ze to ide,
Naposledy upravil(a) jackdaws dne 07.03.2011 19:04, celkem upraveno 1 x.
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- rob45
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 29.10.2008 20:15
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
už jsem to tu psal jezdim ze zaslepenim už prez rok a zadny nouzak atd psal jsem ze to neni stoprocentni ze obcas se mu nechce tahnout ale to bude asi jinej proble mam v haji setrvak a olej mi kape od spojky tak bude asi mastna takze oprava me ceka jinak zaslepeni bez problemu r.v 2006
Focus 2013-, 1.0L EcoBoost 120PS/125PS - Fox, Lunar Sky
Ford focus 2 18.TDCI 85kw r.v 2006
Ford focus 2 18.TDCI 85kw r.v 2006
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
zlepsil sa ti po zaslepeni tah od volnobez otacok lebo na 1,8 tddi to bolo citit...rob45 píše:už jsem to tu psal jezdim ze zaslepenim už prez rok a zadny nouzak atd psal jsem ze to neni stoprocentni ze obcas se mu nechce tahnout ale to bude asi jinej proble mam v haji setrvak a olej mi kape od spojky tak bude asi mastna takze oprava me ceka jinak zaslepeni bez problemu r.v 2006
Mozes mi napisat ako si konkretne postupoval, v ktorom presne mieste to je zaslepene... vid foto a pripadne ci bol potrebny aj zasah do SW RJ resp. nejaka zmena.
prip, ak si to nerobil sam kde si to daval robit a taktiez kolko ta to vyslo czk diki
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- rob45
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 29.10.2008 20:15
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
nevim jestli se tah zlepsil jak rikam mam problem asi ze spojkou . podle puvodniho tesneni jsem udelal to same z hliniku akorad bez pruchodu a nacpal viz.foto žadny zasah do sw obcas to vyhodilo chybu cca jednou za dva mesice .system engine atd... ale po opetovnem nastartovani chyba fuč žadný nouzoví rezim
Focus 2013-, 1.0L EcoBoost 120PS/125PS - Fox, Lunar Sky
Ford focus 2 18.TDCI 85kw r.v 2006
Ford focus 2 18.TDCI 85kw r.v 2006
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Tak jsem zjišťoval u Fordu, zda jde ten EGR zaslepit, ale jednodše mechanicky to nejde (tedy bez občasných chybových hlášek). Mělo by to jít ruku v ruce s úpravou SW RJ, ale oficiálně se k tomu nikdo nechce z logických důvodů hlásit. Čili pro běžné uživatele je nutné s tímto "EKO" výdobytkem prostě žít.
Jako běžnému uživateli mi poradili několik následujících rad, které by mohly dobrou funkci EGRu prodloužit. A je to - kvalitní nafta, pravidelná výměna oleje, filtrů, pokud to jde, tak omezit krátké popojíždění s častým startováním motoru - pokud to prostě jde, tak s dieselem jezdit delší trasy.
Hlavní příčinou nadměrného zanášení EGRu je prostě obecně dokonalost spalování a z toho logicky plynou jak výměny filtrů, náplní, kvalita nafty, režim motoru (lépe držet vyšší otáčky, než dle rady "odborníků" na spotřebu "nechat motor převalovat kolem 1500 otáček"), používat aditiva i občas čističe palivové a vstřikovací soustavy, hlídat si žhavení , .....
Pak je samozřejmě i možnost dekarboniace motorů ať již v servise, nebo svépomocí speciálních sprejů, které jsou na trhu, ale úspěšnost nemusí být vždy dostatečná, nebo pak EGR demontovat a venku z auta jej vyčistit chemicky a s citem mechanicky. Posledním, nejdražším řešením je výměna, která jde bratru kolem 10 000 Kč.
Jako běžnému uživateli mi poradili několik následujících rad, které by mohly dobrou funkci EGRu prodloužit. A je to - kvalitní nafta, pravidelná výměna oleje, filtrů, pokud to jde, tak omezit krátké popojíždění s častým startováním motoru - pokud to prostě jde, tak s dieselem jezdit delší trasy.
Hlavní příčinou nadměrného zanášení EGRu je prostě obecně dokonalost spalování a z toho logicky plynou jak výměny filtrů, náplní, kvalita nafty, režim motoru (lépe držet vyšší otáčky, než dle rady "odborníků" na spotřebu "nechat motor převalovat kolem 1500 otáček"), používat aditiva i občas čističe palivové a vstřikovací soustavy, hlídat si žhavení , .....
Pak je samozřejmě i možnost dekarboniace motorů ať již v servise, nebo svépomocí speciálních sprejů, které jsou na trhu, ale úspěšnost nemusí být vždy dostatečná, nebo pak EGR demontovat a venku z auta jej vyčistit chemicky a s citem mechanicky. Posledním, nejdražším řešením je výměna, která jde bratru kolem 10 000 Kč.
Naposledy upravil(a) spanel dne 22.06.2011 10:20, celkem upraveno 1 x.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
To Hans69:
Můžeš udělat i nějaké detailnější fotky jak to vypadá v systému EGRu uvnitř?
Viz žluté šipky :
Můžeš udělat i nějaké detailnější fotky jak to vypadá v systému EGRu uvnitř?
Viz žluté šipky :
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
V rámci servisní prohlídky jsem nechal udělat dekarbonizaci motoru a musím konstatovat, že auto opravdu "líp" jede. Takže doporučuji.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
-
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 21.11.2010 22:58
- Bydliště: Chodov K.V.
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
Kolik tě to stálo... a kde jsi si to nechal udělat?spanel píše:V rámci servisní prohlídky jsem nechal udělat dekarbonizaci motoru a musím konstatovat, že auto opravdu "líp" jede. Takže doporučuji.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: EGR ventil 1.8 TDCi
kolko , kde a prip ako ?spanel píše:V rámci servisní prohlídky jsem nechal udělat dekarbonizaci motoru a musím konstatovat, že auto opravdu "líp" jede. Takže doporučuji.
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host