to nie je len o velkosti turba ale aj ako je ten motor celkovo navrhnutypilot1111 píše:K tomu turboefektu řešil jsem to zrovna nedávno s jedním chlápkem co vypadal že tomu rozumí je to prej tím že TDCi ma větší tubo než TDIčka proto dýl trvá než se turbo po přeřazení znova naplní proto to tak nekope jako TDIčka
elektronika pripaja a odpaja turbo v urcitom pasme otacok motora (toto napr. mozes pozitivne ovplyvnit agresivnejsim cipnutim RJ na ukor zivotnosti turba)
ak je toto pasmo male a posunute vysoko, tak vzdy po preradeni na vyssi stupen (ked padnu otacky dole) nastava turbo-diera
starsie turbo motory mali tieto diery vacsie ako novsie, proste ako isiel vyvoj motorov dopredu, prikladal sa na toto vacsi doraz a turba sa zvacsovali, zlepsoval sa material, aby to turbo mohlo byt tlakovane v co najvacsom pasme otacok motora
preto sa da lahko z krivky priebehu krutiaceho momentu pre jednotlive motory lahko urcit ktore turbo motory maju tu dieru vacsiu a ktore mensiu