turbo efekt

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: turbo efekt

Příspěvek od killerhammer » 15.07.2009 10:05

pilot1111 píše:K tomu turboefektu řešil jsem to zrovna nedávno s jedním chlápkem co vypadal že tomu rozumí je to prej tím že TDCi ma větší tubo než TDIčka proto dýl trvá než se turbo po přeřazení znova naplní proto to tak nekope jako TDIčka :!:
to nie je len o velkosti turba ale aj ako je ten motor celkovo navrhnuty
elektronika pripaja a odpaja turbo v urcitom pasme otacok motora (toto napr. mozes pozitivne ovplyvnit agresivnejsim cipnutim RJ na ukor zivotnosti turba)
ak je toto pasmo male a posunute vysoko, tak vzdy po preradeni na vyssi stupen (ked padnu otacky dole) nastava turbo-diera
starsie turbo motory mali tieto diery vacsie ako novsie, proste ako isiel vyvoj motorov dopredu, prikladal sa na toto vacsi doraz a turba sa zvacsovali, zlepsoval sa material, aby to turbo mohlo byt tlakovane v co najvacsom pasme otacok motora

preto sa da lahko z krivky priebehu krutiaceho momentu pre jednotlive motory lahko urcit ktore turbo motory maju tu dieru vacsiu a ktore mensiu
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: turbo efekt

Příspěvek od zirafak » 15.07.2009 10:24

Dobra vecicka hlavne pre KH a vsetkych majitelov benzinovych turbo motorov :idea:
A na čo vlastne BOV je? Je to akási ochrana turbodúchadla pred predčasným opotrebovaním a zároveň napomáha minimalizovať takzvanú turbodieru, čim sa zlepšuje reakcia motora na zošliapnutie plynového pedálu. V jednoduchosti, pretlak, ktorý vznikne medzi turbom a zatvorenou škrtiacou klapkou je vlastne nahromadený vzduch, ktorý vznikol v čase držania nohy na plynovom pedále. Po ubratí plynu sa tento nahromadený vzduch nemá kam stratiť a tak putuje späť k lopatkám turba, vďaka čomu sa výkon turba znižuje. Výsledkom je spomínaná turbodiera, čo má za následok spomalenú reakciu na následne pritlačenie plynového pedálu. A práve na to slúži Blow Off ventil, ktorý tento prebytočný vzduch vypustí von. Odmenou za investíciu do BOV je lepšia reakcia plynového pedálu, lepší, resp. živší ťah motora a nezameniteľný zvuk ventilu pri vypustení vzduchu (ako keď praskne hadica).

Obrázek

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: turbo efekt

Příspěvek od Rumcajs1 » 15.07.2009 10:35

zirafak píše:Dobra vecicka hlavne pre KH a vsetkych majitelov benzinovych turbo motorov :idea:
Možná dost blbá otázka: To je jen pro benzínový turbo motory nebo se to dá využít i u nafty? Mělo by to např. u mýho 2.0 TDdi smysl??
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: turbo efekt

Příspěvek od zirafak » 15.07.2009 10:38

Blow Off ventil je dokonale opracované, prevažne hliníkové dômyselné zariadenie, ktoré sa možno trošku podobá na pouličný hydrant, avšak na mieste vývodu pre hadicu má niečo ako tunel pre sirénu. Určené je pre turbomotory, prevažne benzínové, pretože pri dízloch je to úplne zbytočné. BOV sa montuje do priestoru, resp. cesty od turbodúchadla ku škrtiacej klapke.

Ale preco,to netusim.Mozno treba poguglit na nete.

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: turbo efekt

Příspěvek od Rumcajs1 » 15.07.2009 10:39

OK, díky :wink:
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: turbo efekt

Příspěvek od killerhammer » 15.07.2009 10:40

nie, dizel nema skrtiacu klapku, nevznika tam vobec taky pretlak
btw. ten blow-off, pop-off atd atd, sa dava dnes standartne do setkych turbo benzinov
aj v STcku je, aj ja ho mam.
len ten vzduch pusta naspat do nasavania potichu a neurobi ten krasny zvuk, preto si ludia niekedy davaju takyto sportovy BOV, co im krasne zasyci :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo efekt

Příspěvek od tchifla » 15.07.2009 10:44

hmm, mne na diesli 1.6 kedysi u koisa vraveli, ze tam klapku je... 8O :?: tak neviem. Ale BOV som urcite nemal ;)
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: turbo efekt

Příspěvek od zirafak » 15.07.2009 10:57

RS-ko ho ma,to viem/tam je aj pocut/,ale ze je aj u ST,za mi nezda,alebo som o tom nevedel.

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: turbo efekt

Příspěvek od killerhammer » 15.07.2009 11:04

diesel nema skrtiacu klapku, ta ovlada prisun vzduchu v benzinovom motore, ked pustis plyn (napr. pri preradovani), klapka sa zavrie
dizel ma naopak elektronicky plyn
BOV do dizla sa moze dat, ale je iny ako na benzine, nie je spinany tlakom (kedze tam pretlak nevznika) ale tym elektronickym plynom a je cisto len pre zvukovy efekt :!:

takisto turbo diera v turbo dizli vznika tak ako som napisal vyssie, len tym, ze padnu otacky motora a klesnu otacky turba do neidealneho pasma.
v benzine je navyse este to co pisal zirafak, pretlak medzi turbom a skrtiacou klapkou (ktora turbo pribrzduje)

BOV sa montuje do benzinovych turbomotorov standartne seriovo, ako ochrana turba, aby ten pretlak neznicil turbo. mozno su aj nejake benzinove turbo motory bez nich, mozno tie starsie, neviem.
kazdopadne su ale menej agresivne a vypustaju ten nahromadeny vzduch z turba naspat pred turbo do nasavania a potichu :idea:
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 15.07.2009 11:23, celkem upraveno 4 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: turbo efekt

Příspěvek od killerhammer » 15.07.2009 11:07

zirafak píše:RS-ko ho ma,to viem/tam je aj pocut/,ale ze je aj u ST,za mi nezda,alebo som o tom nevedel.
RSko moze mat ten sportovy BOV, je to (oproti seriovemu BOV) cisto len vec pre efekt, ten vypustany vzduch niekedy tlacia aj cez pistalu aby to znelo :idea: :twisted:
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 15.07.2009 11:09, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

pava
Junior
Junior
Příspěvky: 413
Registrován: 17.10.2008 22:29
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo efekt

Příspěvek od pava » 15.07.2009 11:08

Mrkněte na video, po shlédnutí budete mít hned jasno: http://www.youtube.com/watch?v=1faN2ujv6oQ

Honza89
Junior
Junior
Příspěvky: 223
Registrován: 12.06.2009 12:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo efekt

Příspěvek od Honza89 » 16.07.2009 16:23

Jest-li se můžu vložit do diskuse, tak jsem se docela zajímal, jak je to s blow- off ventilem do dieselů a prakticky jediný výsledek je, že nemá naprosto žádnou cenu a jak je vidět na tom videu, tak je ovládán elektricky pomocí sešlapnutí pedály plynu. Čili efekt jen to odfouknoutí a negativum a teď nevim jestli nekecám, že se turbo díky tomu odfouknoutí neplánovaně vyprázdní a tudíž trvá delší dobu nějaká reakce na podnět plynu ( zrychlení). Čili bow u dieselů prý jen většinou škodí. Jinak ten kluk na videu pak někde dole píše, že si to bow dal jen na zkoušku a musel ho dát pryč, protože mu to za tu machrovinku nestojí...

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: turbo efekt

Příspěvek od killerhammer » 16.07.2009 16:26

ja si myslim presne to iste, aj som to pisal
ale kopec ludi ti povie ze BOV je dobry aj do dizla :mrgreen:
ale to iste si myslim aj o tych piskacich do turbobenzinov v porovnani voci seriovym :mrgreen:
proste su ludia co prefereju efekt pred funkcionalitou, nechajme ich zit 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: turbo efekt

Příspěvek od tomason » 16.07.2009 16:49

hmm a nebo biturbo 8)
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
kimisf1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 07.02.2010 11:56
Bydliště: Klasterec nad Ohri
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo efekt

Příspěvek od kimisf1 » 07.02.2010 12:52

Zdravim,chystam se na kontrolu turba atd protoze se mi zda ze to malo tahne a nastup turba neni u 4 tak znatelny a u 5 zadny. Kamarad ma stejne auto a zrychleni z 80ti na 120 na 4 ma za 7 s a na 5ku 9 s......ja mam 9 a 11 coz je uz dost. Cetl jsem tu ze jde turbo vycistit a chtel jsem se zeptat cim bych ho mohl pripadne proplachnout aceton atd.....a hlavne tim jeste vice treba neuskodil nez pomohl. Keramickymu lozisku by to nemelo uskodit a myslim ze guma by v nem byt kvuli teplote nemela. Chci to delat na kolene v garazi.....jde to dobre??Pokud zkusim roztocit turbinku prstem a pujde zlehka je to zaruka ze je turbo v poradku??? Diky za radu PS: mam zaslepeny egr ventil uz delsi dobu a slabsi vykon se mi zda az po nejake dobe.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 85kW 2002 combi Silver

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů