Stránka 3 z 3

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 14.05.2009 09:31
od SilverGhost
Igy, díky, jsem rád, že jak se zdá, nejsem sám a nejsem blázen :lol: , byť to daný problém nezmenší. :mrgreen:

Tomasone, podle mně fakt asi přesně nevíš, co myslíme. To není turboefekt. Prostě např. stojíš na křižovatce, trochu si přišlápneš plyn a začneš pouštět spojku, jenže motor se neroztočí! Nemůžeš se rozjet, nebo se rozjedeš s kuckáním pomalu. Musíš sekundu počkat, než se roztočí. Velice podstatné taky je, že to dělá jen občas, tudíž to není trvalá vlastnost toho motoru (jako Turboefekt), ani špatný postup řidiče :mrgreen: , ale nějaký stav motoru. PODLE MNĚ TO NENÍ TURBOEFEKT, ale špatně sladěný hardware+software. A jak jsem psal již výše, už je mi i jasné, proč tohle vůbec nemusíš znát. Soudruzi v servisu se totiž tvářili strašně pobaveně, když jsem jim řekl, jestli by tam nešel nahrát ten software, co dali kolegovi u staršího FF. Vysvětlili mě neználkovi, že ze svého Pentia v počítači prý 286 taky už neudělám. Ten motor je prý prostě jiný, ale stále se jmenuje 1.8tdci. Nevím, v čem všem je jiný, ale minimálně asi v té řídící jednotce a software.

Mimochodem trochu nechápu, proč se tak pobaveně tvářili. Podle mně to není moc rozumný přístup od Forda, že motor během pár let je o tolik jiný, že vyžaduje jiný přístup údržby. Podle mně jim to musí navyšovat náklady a zvyšovat chaos při servisu. Ale toť jenom můj malý, bezvýznamný názor.

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 14.05.2009 12:04
od mehturt
SilverGhost píše:Prostě např. stojíš na křižovatce, trochu si přišlápneš plyn a začneš pouštět spojku, jenže motor se neroztočí! Nemůžeš se rozjet, nebo se rozjedeš s kuckáním pomalu. Musíš sekundu počkat, než se roztočí. Velice podstatné taky je, že to dělá jen občas, tudíž to není trvalá vlastnost toho motoru (jako Turboefekt), ani špatný postup řidiče :mrgreen: , ale nějaký stav motoru.
To je velmi zaujimave, lebo nieco podobne pozorujem aj na mojom aute, je to benzinak, a aj nejaki dalsi ludia s benzinakmi, je tu o tom dokonca vlakno (nechce sa mi ho hladat). Mne to vsak robi len so studenym motorom, teraz ako sa v noci ochladilo mi to robi vzdy ked idem rano do prace.

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 14.05.2009 12:44
od killerhammer
tak s tymto som sa este na benzine nestretol :idea:
ale zasa ja slapem uplne inak na plyn ako ty mehturt :twisted:

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 14.05.2009 12:54
od mehturt

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 14.05.2009 13:07
od killerhammer
aha uz si pamatam. mne to robilo po nastartovani len na volnobehu.
ale nikdy nesli otacky dolu ak som stupil na plyn :idea:
a teraz to uz nerobi vobec ani na volnobehu, odkedy davam v-power racing :idea:

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 14.05.2009 15:52
od tomason
Nikdo netvrdí že si blázen to o čem mluvíš, známe všichni a je to tady psané na více místech ,takže žádný nový objev .Nemáš FAP máš E4 žádný černý kouře se nekonaj ta díra tam občas je než se ten motor sebere a to samé se ti stane i na 3 třeba,když nevhodně zařadíš asi víc než jinde ten motor potřebuje správné otáčky k elánu myslím ,že už sem najezdil na tom přes 20 tisíc a už se nedivím tomu co ty tady popisuješ prostě na to trošku šlápni a jeď :!: :mrgreen:

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 14.05.2009 15:54
od tomason
PS:jestli si jezdil na jiném dieslu třeba PD tak ,bych se vůbec nedivil ,že si tak vykolejenej protože ten rozdíl a reakce nečekané od TDCI 1.8 se velmi velké :wink:jinak sme trochu OT

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 14.05.2009 20:00
od autotiptop
To StříbrnýDuch: Vím přesně o čem mluvíš. Stojím si tak u Tesca s FF II 1,8 TDCi na červenou a vedle mě blbeček s tuněným Golfem III (typnul bych to na max 1,8 55 kW :D ). Celou dobu po mě čuměl a evidentě bylo vidět, že čeká na zelenou, jak mi to natře. Já samozřejmě obeznámen s turboefektem jsem se smál a připravoval se na odstřel a ukázání zad této "VW grupě". A nastal ten okamžik......krach...motor pozvolna rozhýbal auto a v době, kdy už jsem mohl obdivovat zadní světla KAMEI na Golfu najednou auto vypálilo tak, že jsem v sekundě ukazoval svoje Visteon Autopal Nový Jičín já jemu :lol: Tak že jak jsem už popisoval, je ta 1,8 zvláštní. Nepídil jsem se po tom, že je něco v nepořádku. Myslím, že to dělají všechny. Když jsem měl 1,6 TDCi 80 kW, tak tá táhne plynule.

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 15.05.2009 14:29
od SilverGhost
tomason píše:...už se nedivím tomu co ty tady popisuješ prostě na to trošku šlápni a jeď
No to bych právě rád, jenže já šlápnu a místo "jeď" se začnu modlit, aby to ta Tatra zleva přibrzdila, než se motor sebere :!: :wink:

OffTopic2: pískající brzdy po kvalitním vyčištění v servisu zase pískají :? Připadám si jak stodvacítka :cry:

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 15.05.2009 15:26
od tomason
když je motor v otáčkách nemůže být řeč o žádném váhání, to co popisuješ může nastat jen v nízkých otáčkách tenhle motor neni PD a nedá se sním tak jezdit :!: Na rozjezd to určitě omezuje řídící jednotka, jinak by za tebou byl černý dým jako za O1 tady to nic nefiltruje, tak někde se muselo ubrat pro emisní normu a logicky na rozjezd to papá nejvíc nafty a jak je to auto těžký s timhle motorem o 80kg :?:

Re: 1.6 Tdci (81 kW) / 2.0 Tdci

Napsal: 16.05.2009 19:43
od SilverGhost
tomason píše:když je motor v otáčkách nemůže být řeč o žádném váhání, to co popisuješ může nastat jen v nízkých otáčkách tenhle motor neni PD a nedá se sním tak jezdit :!: Na rozjezd to určitě omezuje řídící jednotka, jinak by za tebou byl černý dým jako za O1 tady to nic nefiltruje, tak někde se muselo ubrat pro emisní normu a logicky na rozjezd to papá nejvíc nafty a jak je to auto těžký s timhle motorem o 80kg :?:
Úplně Ti sice nerozumím, ale stejně mi to nevysvětluje, proč to dělá jen někdy. 9 z 10 případů je to v pohodě. Podle mně v tom mají konstruktéři nějakou nevyladěnost.