nastavenie tuhosti riadenia

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od Marťas » 14.01.2010 15:02

zirafak píše:V den kupy som absolvoval skoro 500 kkm cestu domov a nasledne 300 do Roznavy a teda rozhodne unavene ruky som v rezime SPORT na 18-tkach nemal :wink:
To byla ta pocatecni euforie, kdy z radosti necitis nic :mrgreen: (znam to)

Ja jsem ho po koupi vezl z Nemecka cca. 900km na Normal a az doma se s tim zacal bavit dal.
Na Sport "citis kola" urcite vice, ale pri dlouhych cestach (hlavne dalnice) to neni tak podstatne a Normal mi prijde pohodlnejsi. Byt tam jen Sport, tak to vubec neresim, ale kdyz je ta moznost :wink:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
focusfan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od focusfan » 14.01.2010 16:24

já jezdím stále na sport, neboť mám verzi sport 8) teď trochu vážně, mám tam sport proto,neboť ta reakce na sebemenší pohyb volantem a zpětná vazba je naprosto bez chyby! volant je sice hodně citlivý, ale dá se na to v pohodě zvyknout...
_______________________________
měl jsem: FF 2.0 DURATEC (SPORT) - KOMBI r.v. 2006
mám: FORD FOCUS 1.6 ecoboost (150k) - KOMBI r.v. 2014, titanum, burnished glow
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 4#p1015924

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od vcedula » 15.01.2010 09:26

to ze na dialniciach po Sport nastaveni bolia ruky je pekna blbost, lebo tie rezimy len urcuju, kolko spatnej odozvy sa ma pustit na volant. Sila posilovaca je rovnaka pri vsetkych nastaveniach, len komfort tlmi co najviac spatnej vazby (ala FR), normal je taky o nicom priemer (ale DE) a Sport sa snazi nic netlmit. Na druhu stranu, pri rychlosti pod 50 km/hod nebudes tiez citit rozdiel (teda na normalnej ceste), je to citit az vtedy, ked kolesa robia nejaky odpor za jazdy (napriklad to prudke brzdenie).

Ja jazdim vzdy sport, to je asi jasne :mrgreen:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od zirafak » 15.01.2010 09:38

V tomto som skoncil s alchymiou aj ja.

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od Anndy » 15.01.2010 10:02

A cez ten sport je pekne citit, ako su rozne peneumatiky rozdielne. Napr. zo zimnymi mam vacsiu radost ako s letnymi - teda ohladom spatnej vazby. :mrgreen:
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Miguelicek
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2745
Registrován: 09.08.2008 16:31

Re: Nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od Miguelicek » 15.01.2010 10:44

Se snad budu muset projet na komfort nebo normal...dal sem tam sport od začátku a do dneška sem to nezměnil... :mrgreen: Ani nemůžu porovnávat :roll:

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od BobTDCi » 15.01.2010 11:44

vcedula píše:to ze na dialniciach po Sport nastaveni bolia ruky je pekna blbost, lebo tie rezimy len urcuju, kolko spatnej odozvy sa ma pustit na volant. Sila posilovaca je rovnaka pri vsetkych nastaveniach, len komfort tlmi co najviac spatnej vazby (ala FR), normal je taky o nicom priemer (ale DE) a Sport sa snazi nic netlmit. Na druhu stranu, pri rychlosti pod 50 km/hod nebudes tiez citit rozdiel (teda na normalnej ceste), je to citit az vtedy, ked kolesa robia nejaky odpor za jazdy (napriklad to prudke brzdenie).

Ja jazdim vzdy sport, to je asi jasne :mrgreen:
Prepáč, ale nedokážem si dosť dobre predstaviť /ak nemáme aktívny podvozok - čo nemáme/, ako by niečo filtrovalo(s rozdielnou účinnosťou podľa navolenia stupňa SPORT-KOMFORT-NORMAL) "množstvo" spätnej odozvy inak ako práve zmenou účinnosti "výpomoci" posilňovača.
POdľa mňa je to práve o softwérovo predvolených stupňoch výkonu hydraulického čerpadla servoriadenia.
Ale keďže som mal predtým Renault Mégane sedan II. kde je čiste elektrické servo s príliš silno navolením účinníkom, tak od kúpy jazdím only SPORT. To bola jedna z troch vecí čo mi na ňom prekážala - príliš ľahké riadenie - ten posiľňovač "gibicoval" do každého manévra - teda vždy to bolo príliš..ale až príliš ľahké. Hoci deklarovali, že nad 60 sa účinnosť mení - ale mení sa aj náš rozsah zásahov do riadenia, ako tie čo robíme pri nižších rýchlostiach...logicky vzhľadom k rýchlosti...
Hmm? :wink: 8) :roll: :idea:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od mehturt » 15.01.2010 15:43

BoraBora píše:Take jsem si s tim chvili hral, a rozdil mezi Komfort a Sport je hodne znatelny. Ja vetsinou jezdim na "Normal" - tak neco mezi...
na 1.6 ti-vct?
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od solfan » 08.02.2010 14:34

len sa chcem opytat, ja pouzivam standard, ale raz som prepol na sport, a mal som pocit, ze mi volant ovela viac vibruje, je to mozne? alebo to bola len nahoda...od vtedy som to neskusal, nejako nebol cas ;-)
ja len ze ci nahodou nemate podobne skusenosti, pripadne cim by tie vibracie pri prepnuty nastavenia mohli byt sposobene...
dik.
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od Anndy » 08.02.2010 15:25

no napr. vyvazenim kolies? :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od zuntak » 08.02.2010 19:25

já mm taky 3 urovně tuhosti řízení změnim si ho na nějaký řízení,ale po vypnutí motoru a pak po nastartování musi znovu nastavit řízení je nějakej fígl aby mi to tam zůstalo nastavený,a další otázka v palubním pc nemám iokamžitou spotřebu jde to tam nahrát nebo aktivovat?

veen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 85
Registrován: 08.06.2009 10:13

Re: nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od veen » 08.02.2010 21:02

ono to funguje asi tak (teda aspoň u mňa, mám automat, ale asi to bude to isté), že si môžeš zvolený režim nechať iba na danú jazdu a po vypnutí zapalovania sa ti zmena neuloží, alebo keď si navolíš požadovaný režim dáš si to uložiť do pamäte a následne ti to bude pracovať v tomto režime, kým to zasa nezmeníš. a pokial ide o okamžitú spotrebu to ani nerieš. môj osobný názor je, že je to totálna blbosť a doposial som neprišiel na to, načo by som potreboval vedieť, že mi auto pri rozjazde žere 35l a pri jazde z kopca 0,5l - iba príklad.
focus II 1,6TDCI - GHIA, 80kW, CVT, (2006)

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od Anndy » 08.02.2010 21:12

No aspoň vo verzii po fl to funguje tak, že čo si nastavim to tam ostane na stalo.

Okamžitá spotreba je zaujímavá, niekedy stačí o mm ubrať z tlaku na plyn. pedál, rýchlosť sa nemení, ale spotreba ide aj o liter dolu :-)
Sice tempomat to istí, ale aj tak :-)
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Dzefer
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1831
Registrován: 26.03.2008 15:42
Bydliště: Bratislava

Re: nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od Dzefer » 09.02.2010 08:15

Anndy píše: niekedy stačí o mm ubrať z tlaku na plyn. pedál, rýchlosť sa nemení, ale spotreba ide aj o liter dolu :-)
anndy tomuto ani sam neveris ze 8O :wink:

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavenie tuhosti riadenia

Příspěvek od foki » 09.02.2010 08:18

mehturt píše:
BoraBora píše:Take jsem si s tim chvili hral, a rozdil mezi Komfort a Sport je hodne znatelny. Ja vetsinou jezdim na "Normal" - tak neco mezi...
na 1.6 ti-vct?
taky cekam s cim si hral ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů