Re: Hvízdanie turba
Napsal: 25.10.2009 14:39
2tomason
dal som nove z nemecka kupene v servise v BA namontovane
dal som nove z nemecka kupene v servise v BA namontovane
Věříme, že zde najdete, co hledáte.
https://www.ford-focus.cz/forum/
Záleží asi jaký typ toho sítka v tom "banžo" šroubu máš. Můžeš tam mít asi dvě varianty. Jedna je že sítko je vyjímatelné a druhá nevyjímatelné ocelové, které v případě vyjmutí poničíš a nedáš zpět. Ta druhá varianta je hlavně ještě víc náchylnější na ucpání. Má na vstupu toho "banžo" šroubu tvar košíčku v průměru cca 5mm, takže jakoukoliv sebemenší nečistotou je ihned ucpán a snížen průtok.Dav píše:To BobTDCi:To sitko pred turbem mi uz doporucoval odstranit znamy mechanik z Fordu. Stezoval jsem si mu, ze mi pri rozjezdu a studenem motoru piska turbo. Prej to tak dela bezne, ale doporucil mi to sitko odstranit. Jak se sitko zanasi karbonem, tak se nestaci to turbo mazat. Lepsi mazani turba i s karbonem, nez zadne![]()
Zatim ho tam mam, ale pri dalsi vymene oleje jej dam pryc, davaj ho pryc i Citroeny a Peugeoty, dokonce i v autorizovanych servisech![]()
Nuž mal som tam to kovové....speedy píše:Záleží asi jaký typ toho sítka v tom "banžo" šroubu máš. Můžeš tam mít asi dvě varianty. Jedna je že sítko je vyjímatelné a druhá nevyjímatelné ocelové, které v případě vyjmutí poničíš a nedáš zpět. Ta druhá varianta je hlavně ještě víc náchylnější na ucpání. Má na vstupu toho "banžo" šroubu tvar košíčku v průměru cca 5mm, takže jakoukoliv sebemenší nečistotou je ihned ucpán a snížen průtok.
Ta první varianta vyndavatelného sítka je lepší, sítko je z plastu, vyjímatelné a je hlavně v celé dutince šroubu, s menším průměrem než má dutina šroubu, tudíš lepší obtok oleje v případě zanášení. Asi to bylo ze strany Fordu takové vylepšení dané provozem motoru...tzv. bulletin
Ono pokud máš originál turbo, olej s filtrem byl měněn v pravidelných intervalech, tak bys toto asi ani nemusel řešit. Ale pokud máš auto z bazáče, nikdy nevíš, jak se před tím k tomu chovali, to se ti po čase samozřejmě projeví.
Ale kdo mění olej po 3 letech a nebo po 20 tis si zahrává nejen s turbem, ale hlavně se svojí peněženkou...![]()
V autorizovaném servisu počítej 35 tis. + nějaký odtah. Nové věci: Turbodmychadlo, olejová trubka, odpadová hadice, vzduchová trubka turba, těsnění, pásky, klema. Vyčištění vany, precooleru, katalyzátoru, airboxu s hadicemi. 2x až 3x výměna oleje (průplachy) s filtry + PRÁCE.
V neautorizovaném servisu by tě to přišlo laciněji, když by vše vyčistili a ne měnili.
To píšu jen tak, kdo by chtěl šetřit na výměně oleje
Tak tu je niečo - z manuálu Fofo2, ale čítal som aj viac...teda myslím na teplotu regenerácie.BobTDCi píše:Dav píše:Jo, tak tomu uz rozumim, jak jsi to myslel s tim turbemNo nejsem zadny odbornik na turba ani motory, ale myslim si, ze to neni tak hrozne, jak to pises
![]()
Po spalovani spaliny prochazeji pres rotor kompresoru turba vzdy, za bezneho provozu muze byt teplota spalin cca 200C a pri regeneraci se mimoradnym vstrikovanim zvysi na cca 350C, pri teto teplote spaliny prochazeji pres rotor kompresoru. Maximalni teploty cca 450C je dosazena az primo v DPF filtru, kde dochazi ke spalovani sazi. viz.
http://www.peugeot.cz/filtr-pevnych-astic/
http://www.peugeot.cz/motor-hdifap/
To aditivum zajisti, aby doslo ke spaleni sazi uz pri cca 450C.
Peugeoty maji FAP od roku 2000 a nezda se mi, ze by turbo odchazelo casteji nez u VW bez DPF:) Je to vzdy individualni, samozrejme zalezi na oleji, intervalu vymen, stylu jizdy, predchozim majiteli, dochlazovani po dojeti, zanesenem sitku atd....
Foki ozaj by si mohol dat nejaky navod ako postupovat pri vymene (alebo aspon ako ho vybrat) turba..foki píše:no pokud jsi to nikdy nedelal tak bych to nechal na servis , a dalsi pokud si ho nechas nekde zrepasovat sam tak te natahnou na práci . a nove turbo jsem ted prodaval za cca 17000kc zadny repas .