Stránka 20 z 76

Re: Hvízdanie turba

Napsal: 25.10.2009 14:39
od Komi
2tomason
dal som nove z nemecka kupene v servise v BA namontovane

Re: Hvízdanie turba

Napsal: 25.10.2009 14:44
od tomason
aha price :?:

Re: Hvízdanie turba

Napsal: 26.10.2009 07:40
od Komi
cena - vydrazene na ebay.de - okolo 200€ plus zhruba tolko v servise za vymenu (skoro 100 uctovali za olej )

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Napsal: 04.11.2009 12:07
od speedy
Dav píše:To BobTDCi:To sitko pred turbem mi uz doporucoval odstranit znamy mechanik z Fordu. Stezoval jsem si mu, ze mi pri rozjezdu a studenem motoru piska turbo. Prej to tak dela bezne, ale doporucil mi to sitko odstranit. Jak se sitko zanasi karbonem, tak se nestaci to turbo mazat. Lepsi mazani turba i s karbonem, nez zadne :wink:
Zatim ho tam mam, ale pri dalsi vymene oleje jej dam pryc, davaj ho pryc i Citroeny a Peugeoty, dokonce i v autorizovanych servisech :!:
Záleží asi jaký typ toho sítka v tom "banžo" šroubu máš. Můžeš tam mít asi dvě varianty. Jedna je že sítko je vyjímatelné a druhá nevyjímatelné ocelové, které v případě vyjmutí poničíš a nedáš zpět. Ta druhá varianta je hlavně ještě víc náchylnější na ucpání. Má na vstupu toho "banžo" šroubu tvar košíčku v průměru cca 5mm, takže jakoukoliv sebemenší nečistotou je ihned ucpán a snížen průtok.
Ta první varianta vyndavatelného sítka je lepší, sítko je z plastu, vyjímatelné a je hlavně v celé dutince šroubu, s menším průměrem než má dutina šroubu, tudíš lepší obtok oleje v případě zanášení. Asi to bylo ze strany Fordu takové vylepšení dané provozem motoru...tzv. bulletin :-)
Ono pokud máš originál turbo, olej s filtrem byl měněn v pravidelných intervalech, tak bys toto asi ani nemusel řešit. Ale pokud máš auto z bazáče, nikdy nevíš, jak se před tím k tomu chovali, to se ti po čase samozřejmě projeví.
Ale kdo mění olej po 3 letech a nebo po 20 tis si zahrává nejen s turbem, ale hlavně se svojí peněženkou... :!:
V autorizovaném servisu počítej 35 tis. + nějaký odtah. Nové věci: Turbodmychadlo, olejová trubka, odpadová hadice, vzduchová trubka turba, těsnění, pásky, klema. Vyčištění vany, precooleru, katalyzátoru, airboxu s hadicemi. 2x až 3x výměna oleje (průplachy) s filtry + PRÁCE.
V neautorizovaném servisu by tě to přišlo laciněji, když by vše vyčistili a ne měnili.
To píšu jen tak, kdo by chtěl šetřit na výměně oleje :lol:

Re: Problémy s turbem

Napsal: 07.11.2009 16:19
od KTM
Taky mi to hvízdá okolo 2300 otáček. Začalo to PO rychlé jízdě po 4 proudovce ,kdy jsem jel asi 160km/h .Sjel jsem a pokračoval po vedlejší cestě a po dvou kilometrech kdy motor byl v tahu to začlo hvízda-úplně jsem se lekl co se děje. Nezastavil jsem nikde a tou jízdou po té vedlejší cestě byla rychlost na tachometru 90km/h -tudíž se normálně chladilo ??? Kamarád mi říkal ,že tou rychlou jízdou se mohl uvolnit karbon v prostoru výfukového potrubí a narazit do vrtulky turba . Na té vrtulce se udělaly na hraně malé zoubky (nebo se ohl konec té vrtulky ) a to brutálně hvízdá. Taky to může být přidřeno na osce ? Neměl jsem tolik času se mrknout jestli to třeba není prasklá hadice-viz víše. Jenom tak zběžně jsem zkoumal trh a STARŠÍ turbo bez záruky by mě stálo 4000,- a nebo REPASE v ČR a ta začíná na 7000,- a víše podle toho co tam je všechno špatné . Další varianta je repase z POLSKA 6000,- jenomže jeden říká že od nich pískají druhý zase že má spolehlivý zdroj-tak se vtom vyznejte. Já osobně polákům moc nevěřím. :cry: Ten kamarád se mě ptal jestli to turbo žere olej a já mu řekl,že ani kapičku a on na to ,tak to neřeš !!!!!!!
Tak a teď poraďte ???????????????????????????????????????????????????????????????

Re: Problémy s turbem

Napsal: 07.11.2009 16:49
od tomason
Tohle se mi taky stalo ve 150 píšťala sanitka či co :?: a pak nic a už niky se to neopakovalo píská jen studený už 20000km a jezdí to pořád :wink:

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Napsal: 07.11.2009 22:29
od BobTDCi
speedy píše:Záleží asi jaký typ toho sítka v tom "banžo" šroubu máš. Můžeš tam mít asi dvě varianty. Jedna je že sítko je vyjímatelné a druhá nevyjímatelné ocelové, které v případě vyjmutí poničíš a nedáš zpět. Ta druhá varianta je hlavně ještě víc náchylnější na ucpání. Má na vstupu toho "banžo" šroubu tvar košíčku v průměru cca 5mm, takže jakoukoliv sebemenší nečistotou je ihned ucpán a snížen průtok.
Ta první varianta vyndavatelného sítka je lepší, sítko je z plastu, vyjímatelné a je hlavně v celé dutince šroubu, s menším průměrem než má dutina šroubu, tudíš lepší obtok oleje v případě zanášení. Asi to bylo ze strany Fordu takové vylepšení dané provozem motoru...tzv. bulletin :-)
Ono pokud máš originál turbo, olej s filtrem byl měněn v pravidelných intervalech, tak bys toto asi ani nemusel řešit. Ale pokud máš auto z bazáče, nikdy nevíš, jak se před tím k tomu chovali, to se ti po čase samozřejmě projeví.
Ale kdo mění olej po 3 letech a nebo po 20 tis si zahrává nejen s turbem, ale hlavně se svojí peněženkou... :!:
V autorizovaném servisu počítej 35 tis. + nějaký odtah. Nové věci: Turbodmychadlo, olejová trubka, odpadová hadice, vzduchová trubka turba, těsnění, pásky, klema. Vyčištění vany, precooleru, katalyzátoru, airboxu s hadicemi. 2x až 3x výměna oleje (průplachy) s filtry + PRÁCE.
V neautorizovaném servisu by tě to přišlo laciněji, když by vše vyčistili a ne měnili.
To píšu jen tak, kdo by chtěl šetřit na výměně oleje :lol:
Nuž mal som tam to kovové....
Všetky tie trubky a hadice naokolo turba, EGR....sa "ľúbia" zanášať - mali by sa kontrolovať vizuálne a vyčistiť ak už "kôrnatejú"...a zhoršuje sa prietok v nich...
Tiež preplachovať prívodné dutiny oleja k turbu...
Každopádne sa ale oplatí ak už sa turbo menilo aj urobiť preplach olejom - lacnejším ale rovnakej špecifikácie - no oba na zopár km(kým "krásne" sčernie) a s maximálne šetrnou nohou na plyne...
:roll: 8) :idea:

Re: Problémy s turbem

Napsal: 08.11.2009 19:09
od fplisek
KTM že by důsledek načipovaného auta?

Re: Problémy s turbem

Napsal: 09.11.2009 18:50
od KTM
To si nemyslím.
V neděli bylo pěkně ,tak jsem se mrknul na žhavičky před zimou-jestli jsou OK .
Vyčistil kontakty atd.
Pak jsem se mrknul jestli teda nejsou ty hadice turba prasklé-taky OK.
Nakonec TURBO je OK a podfuklo mi těsnění mezi hlavou a výfukem.
Šel tam kouř. Jsem rád že to není to tubro. Sice vyměnit to těsnění bude asi fuška ?????????

Re: Problémy s turbem

Napsal: 10.11.2009 18:16
od fplisek
Tak to je dobrá zpráva, vyměnit to nebude takovej problém, taky jsem to už dělal na svým, ale to byl motor venku :roll:

Re: Problémy s turbem

Napsal: 24.11.2009 16:36
od pupekd
Ahoj pročítal jsem to tu, ale na můj problém jsem nenarazil nebo jsem míň chápavej :P .
Tak popíšu můj problém: podle mechanika turbo v pořádku, hadičky se nafukují,nic nehvízdá, ale netáhneto.
Před problémem při 2000ot něco seplo a motor začal táhnout teď né. Nikde není vidět něco víc zašpiněný.
Ještě malí dopsání, stalo se to po výměně motoru kus za kus, starý motor měl špatný tlaky.

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Napsal: 02.12.2009 21:33
od BobTDCi
BobTDCi píše:
Dav píše:Jo, tak tomu uz rozumim, jak jsi to myslel s tim turbem :) No nejsem zadny odbornik na turba ani motory, ale myslim si, ze to neni tak hrozne, jak to pises :wink:
Po spalovani spaliny prochazeji pres rotor kompresoru turba vzdy, za bezneho provozu muze byt teplota spalin cca 200C a pri regeneraci se mimoradnym vstrikovanim zvysi na cca 350C, pri teto teplote spaliny prochazeji pres rotor kompresoru. Maximalni teploty cca 450C je dosazena az primo v DPF filtru, kde dochazi ke spalovani sazi. viz.
http://www.peugeot.cz/filtr-pevnych-astic/
http://www.peugeot.cz/motor-hdifap/
To aditivum zajisti, aby doslo ke spaleni sazi uz pri cca 450C.
Peugeoty maji FAP od roku 2000 a nezda se mi, ze by turbo odchazelo casteji nez u VW bez DPF:) Je to vzdy individualni, samozrejme zalezi na oleji, intervalu vymen, stylu jizdy, predchozim majiteli, dochlazovani po dojeti, zanesenem sitku atd.... :roll:
Tak tu je niečo - z manuálu Fofo2, ale čítal som aj viac...teda myslím na teplotu regenerácie.

Re: Problémy s turbem

Napsal: 07.12.2009 15:10
od Vewehr
Tak jsem na tom s pískáním taky blbě. Při normální jízdě nic, ale teď jsem byl 150 km daleko a při cestě domů, když na to šlápnu do kopce, tak mi to kolem 2000 - 2200 ot. začne dost znatelně pískat. Když to udělám na rovině (i s rychlejší akcelerací), tak nic (nebo to alespoň nevnímám). Proto jsem si toho okolo HK asi nikdy nevšiml :-). Ale ani v Krkonoších jsem to nevnímal. Na 1 to navíc nedělá vůbec, na 2 možná slaboučko, na 3 když na to fakt šlápnu a na 4 se to celkem ozývá. Na 5 jsem to nezkoušel :-). Není to nějak ohlušující, ale dost na to, aby to o dost přeřvalo motor. Začínající turbo? To snad ne... Zkusím ještě hadice, ale nevím moc jak. Kdyby to dělalo alespoň i na volnoběh či bez rychlosti...

Re: vymena turba

Napsal: 27.12.2009 14:01
od Rumbo
foki píše:no pokud jsi to nikdy nedelal tak bych to nechal na servis , a dalsi pokud si ho nechas nekde zrepasovat sam tak te natahnou na práci . a nove turbo jsem ted prodaval za cca 17000kc zadny repas .
Foki ozaj by si mohol dat nejaky navod ako postupovat pri vymene (alebo aspon ako ho vybrat) turba.. :) Ako som pisal v inej teme asi sa mi rozsypalo lozisko a rad by som ho vytiahol a aspon laicky pozrel co je zle, popr. dal si ho zrepasovat kedze vacsina specializovanych firiem chce poslat iba turbo nie cele auto. Nove/repasovane by som dal uz nahodit do servisu.

Vdaka

Re: vymena turba

Napsal: 27.12.2009 14:57
od foki
1/ navod je docela jednoduchy
a/povolí se katalyzator na vyfuku a oddeli se od paroží
b/povoli se sani + vsechny hadice vcetne egr ventilu a to se sunda
c/povoli se vyfukove potrubi vcetne turba a tim mas turbo venku

2/ pokud si to sundas sam tak s tim uz nikam nedojedes
3/pokud si to sundas sam a nechas zrepasovat tak se ti muze stat se se na tebe v servisu vykaslou nebo te natahnou na praci a nedaji ti zaruku , pokud se ti turbo vysere tak ti v turboservisu reknou ze byla spatna montaz a v servisu ti reknou ze praci jsi mel bez zaruky . a pro par usetrenejch tisic prijdes o desitky tisic za nove turbo .
ja osobne bych donesene turbo se zarukou nemontoval .