Takže na autosalóne v NR som sa zastavil v stánku firmy na turbá
http://www.turbo-tec.eu - s chlapíkom sme hodili reč.
O turbe 1.6TDCI s VGT - teda variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek turbíny.
Vravel že ak budem mať nedajbože problémy - a ozvem sa..robia výmenným spôsobom a záruka na ich turbá je /ako u jediných čo som doteraz videl/ 24mesiacov.
Takže turbo od nich máte repasované, ale s protokolom a ak si pozriete ich web - tak vyvážené asi na naj stroji pre výrobcov turbodúchadiel.
A že k tomuto Garret turbu je prípis na jednu A4-ku čo treba pri výmene urobiť - jedna z tých vecí je že
ODSTRÁNIŤ!!! TO SÍTKO V SKRUTKE PRÍVODU OLEJA NA BLOKU MOTORA.
Takže mi potvrdil to čo povedal p.Reckziegel pri práci na DPF.
Tak to sem zavesím - ale musí ísť naozaj dolu výfukové potrubie za turbom - DPF/podľa toho či DPF má alebo nie - je to to isté potrubie.
Hmmm každopádne by som po výmene turba urobil aj také čosi - že kúpim olej (samozrejme aj s filtrom)aký je predpísaný - ale lacnejší/trebárs VAT/ a vymenil ho povedzme po 200-500km veľmi šetrného jazdenia. Ide o to že nový olej má látky na rozpúšťanie karbónu - preto v dieseli sčernie olej po zopár dňoch ako sviňa

- a potom sa postupne karbón usadzuje viac a viac...
A potom by som dal ten predpísaný a naozaj kvalitný olej...
Napokon rozmýšľam či to neurobím i tak.
Inak olej mením naozaj - už na jar som menil - po 12tkm - a myslím si že je to tak racionálne.
POznám zopár ľudí, čo si mysleli že na výmene oleja - teda "pretiahnutí" jeho intervalu niečo ušetria... Realita ale vždy ukázala - že ten interval čo zvolili - "pretiahol" ich a ich peňaženku...
Uvidíme čo prinesie čas - ale kamarát zvykne hovoriť: - "Veď je to IBA vec."
Faktom je že p.Reckziegel spomínal nejaký servis čo k nim prišiel keď sa im zadrelo hneď po výmene 4-té(áno číslovka je správna) turbo...

Zufalí a nešťastní sa prišli dať vymeniť motor/nejaký z búračky/ a spojazdniť teda oživiť elektroniku a sprevádzkovať ho- a ten "zlý" mu nechali. On vyhodil to sítko, dal tam repas a ten motor s tým istým turbom vraj jazdí dodnes...hmm?

Ak napríklad máte DPF - máte "nábeh" - teoreticky vyššiu percentuálnu šancu, že turbo sa poručí do večných lovíšť skôr ako by "mohlo"...
Regenerácia DPF je robená umelo vyvolanou "poruchou" vstrekovania a nafta/zvýšená dávka/ horí v potrubí výfuku - takže plamene šlahajú aj cez výfukovú zbernicu, turbo až do DPF - ktorý musia rozpáliť až na 650°C aby došlo k spáleniu zachytených sadzí....
OKrem toho dochádza k narieďovaniu oleja naftou /na Peugeoťáckom fóre je toho viac ako dosť - najmä P407/ a taký olej potom nezvláda dobre mazať nič - tobôž hriadeľ turba...ktorý teda má "nejaké" otáčky... V galérii na stránke
http://www.turbo-tec.eu je aj taká foto.