Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maverick_cz
Junior
Junior
Příspěvky: 212
Registrován: 26.06.2008 10:03
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od Maverick_cz » 25.09.2009 07:24

no jo ale mluvil si o tom, kdo si asi koupi tridvirko s timhle motorem a to je stejne tak muj pripad jako toho co to koupil novy predemnou. Proste kazdej chceme od auta neco jinyho a neznamena to ze ja jezdim jako prase a ty jako pohodovej ridic ;)
Focus II Titanium X 2005, 3dv, 2.0 TDCi
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od BobTDCi » 07.10.2009 18:16

Takže na autosalóne v NR som sa zastavil v stánku firmy na turbá http://www.turbo-tec.eu - s chlapíkom sme hodili reč.
O turbe 1.6TDCI s VGT - teda variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek turbíny.
Vravel že ak budem mať nedajbože problémy - a ozvem sa..robia výmenným spôsobom a záruka na ich turbá je /ako u jediných čo som doteraz videl/ 24mesiacov.
Takže turbo od nich máte repasované, ale s protokolom a ak si pozriete ich web - tak vyvážené asi na naj stroji pre výrobcov turbodúchadiel.
A že k tomuto Garret turbu je prípis na jednu A4-ku čo treba pri výmene urobiť - jedna z tých vecí je že ODSTRÁNIŤ!!! TO SÍTKO V SKRUTKE PRÍVODU OLEJA NA BLOKU MOTORA.
Takže mi potvrdil to čo povedal p.Reckziegel pri práci na DPF.
Tak to sem zavesím - ale musí ísť naozaj dolu výfukové potrubie za turbom - DPF/podľa toho či DPF má alebo nie - je to to isté potrubie.
Hmmm každopádne by som po výmene turba urobil aj také čosi - že kúpim olej (samozrejme aj s filtrom)aký je predpísaný - ale lacnejší/trebárs VAT/ a vymenil ho povedzme po 200-500km veľmi šetrného jazdenia. Ide o to že nový olej má látky na rozpúšťanie karbónu - preto v dieseli sčernie olej po zopár dňoch ako sviňa :lol: - a potom sa postupne karbón usadzuje viac a viac...
A potom by som dal ten predpísaný a naozaj kvalitný olej...
Napokon rozmýšľam či to neurobím i tak.
Inak olej mením naozaj - už na jar som menil - po 12tkm - a myslím si že je to tak racionálne.
POznám zopár ľudí, čo si mysleli že na výmene oleja - teda "pretiahnutí" jeho intervalu niečo ušetria... Realita ale vždy ukázala - že ten interval čo zvolili - "pretiahol" ich a ich peňaženku...
Uvidíme čo prinesie čas - ale kamarát zvykne hovoriť: - "Veď je to IBA vec." :wink: :wink: 8) :mrgreen:
Faktom je že p.Reckziegel spomínal nejaký servis čo k nim prišiel keď sa im zadrelo hneď po výmene 4-té(áno číslovka je správna) turbo... :wink: Zufalí a nešťastní sa prišli dať vymeniť motor/nejaký z búračky/ a spojazdniť teda oživiť elektroniku a sprevádzkovať ho- a ten "zlý" mu nechali. On vyhodil to sítko, dal tam repas a ten motor s tým istým turbom vraj jazdí dodnes...hmm? :idea: :idea: :idea: 8)
Ak napríklad máte DPF - máte "nábeh" - teoreticky vyššiu percentuálnu šancu, že turbo sa poručí do večných lovíšť skôr ako by "mohlo"...
Regenerácia DPF je robená umelo vyvolanou "poruchou" vstrekovania a nafta/zvýšená dávka/ horí v potrubí výfuku - takže plamene šlahajú aj cez výfukovú zbernicu, turbo až do DPF - ktorý musia rozpáliť až na 650°C aby došlo k spáleniu zachytených sadzí....
OKrem toho dochádza k narieďovaniu oleja naftou /na Peugeoťáckom fóre je toho viac ako dosť - najmä P407/ a taký olej potom nezvláda dobre mazať nič - tobôž hriadeľ turba...ktorý teda má "nejaké" otáčky... V galérii na stránke http://www.turbo-tec.eu je aj taká foto.
Přílohy
Detail - tá skrutka je na imbus - keď ju vyskrutkujete sítko sa dá vyfúknuť vzduchom.
Detail - tá skrutka je na imbus - keď ju vyskrutkujete sítko sa dá vyfúknuť vzduchom.
Po demontáži DPF je to dobre prístupné i viditeľné.
Po demontáži DPF je to dobre prístupné i viditeľné.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od tomason » 07.10.2009 20:53

Tohle si opravdu myslíš ano :?: Tvoje turbo je ten důkaz .Nesmíš brát osobně ,ale důchodce si nebude kupovat 3dveře se 100KW fak teda ne :wink:
Maverick_cz píše:no jo ale mluvil si o tom, kdo si asi koupi tridvirko s timhle motorem a to je stejne tak muj pripad jako toho co to koupil novy predemnou. Proste kazdej chceme od auta neco jinyho a neznamena to ze ja jezdim jako prase a ty jako pohodovej ridic ;)
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od tomason » 07.10.2009 21:08

Dit to řikam ten motor do 100 a pak ádie to je past na prachy ,hlavně že bere 5litrů megalol .Ekologie hadr :roll: Ty Skopčáci vědí ,kdy se toho zbavit :?
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od Dav » 07.10.2009 21:31

To BobTDCi:To sitko pred turbem mi uz doporucoval odstranit znamy mechanik z Fordu. Stezoval jsem si mu, ze mi pri rozjezdu a studenem motoru piska turbo. Prej to tak dela bezne, ale doporucil mi to sitko odstranit. Jak se sitko zanasi karbonem, tak se nestaci to turbo mazat. Lepsi mazani turba i s karbonem, nez zadne :wink:
Zatim ho tam mam, ale pri dalsi vymene oleje jej dam pryc, davaj ho pryc i Citroeny a Peugeoty, dokonce i v autorizovanych servisech :!:
K tomu DPF a turbu: Urcite nedochazi pri vypalovani DPF k zaslehum az do turba, je dost daleko a privody jsou z plastu a gumy, muze tam byt zvysena teplota, ale ta urcite neovlivni turbo :lol:
To spise odejde turbo, tim, jak dochazi k redeni toho oleje naftou, coz se opravdu deje, ale na druhou stranu, nafta taky dobre maze :wink: Opet je lepsi mazat turbo cimkoliv, tedy i smesi s naftou nez nicim pri ucpanem sitku :mrgreen:
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od BobTDCi » 08.10.2009 17:29

Dav píše:To BobTDCi:To sitko pred turbem mi uz doporucoval odstranit znamy mechanik z Fordu. Stezoval jsem si mu, ze mi pri rozjezdu a studenem motoru piska turbo. Prej to tak dela bezne, ale doporucil mi to sitko odstranit. Jak se sitko zanasi karbonem, tak se nestaci to turbo mazat. Lepsi mazani turba i s karbonem, nez zadne :wink:
Zatim ho tam mam, ale pri dalsi vymene oleje jej dam pryc, davaj ho pryc i Citroeny a Peugeoty, dokonce i v autorizovanych servisech :!:
K tomu DPF a turbu: Urcite nedochazi pri vypalovani DPF k zaslehum az do turba, je dost daleko a privody jsou z plastu a gumy, muze tam byt zvysena teplota, ale ta urcite neovlivni turbo :lol:
To spise odejde turbo, tim, jak dochazi k redeni toho oleje naftou, coz se opravdu deje, ale na druhou stranu, nafta taky dobre maze :wink: Opet je lepsi mazat turbo cimkoliv, tedy i smesi s naftou nez nicim pri ucpanem sitku :mrgreen:
No ono je to trochu inak - nie do turba na strane vzduchu/teda kompresor/ - ale cez výfukovú zbernicu do turba na strane výfukových plynov - čo krútia rotorom turba a poháňajú práve rotor na kompresiu vzduchu do sania....inak by predsa nenahriali vnútornú teplotu keramiky DPF na 600-650°C - čo je teplota spaľovacieho procesu sadzí zachytených na keramike DPF - teda jeho regeneráciu. :roll:
Na to aby tam toho karbónu nebolo veľa - sme tu my - ustriehnuť si km od výmeny do výmeny. Aj tak to robím vždy skôr ako mám /na každom aute/ a nechcem mať pocit, že miesto olej tam mám napoly sajrajt.
:idea: 8)
A myslím si že práve najhoršia alternatíva /okrem upchatého sitka pred turbom/ je nariedený olej naftou - čím je to odrazu celkom iné mazivo s inou viskozitou a inými mazacími vlastnosťami, ako malo byť - a tým pádom lepšia "pôda" pre mikrokryštáliky karbónu v tenšom olejovonaftovom filme a omnoho lepšie sa vtedy karbónu "kreslí" na trecie plochy ložísk i rotora. :idea: :? 8O 8O 8O
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od Dav » 08.10.2009 20:11

Jo, tak tomu uz rozumim, jak jsi to myslel s tim turbem :) No nejsem zadny odbornik na turba ani motory, ale myslim si, ze to neni tak hrozne, jak to pises :wink:
Po spalovani spaliny prochazeji pres rotor kompresoru turba vzdy, za bezneho provozu muze byt teplota spalin cca 200C a pri regeneraci se mimoradnym vstrikovanim zvysi na cca 350C, pri teto teplote spaliny prochazeji pres rotor kompresoru. Maximalni teploty cca 450C je dosazena az primo v DPF filtru, kde dochazi ke spalovani sazi. viz.
http://www.peugeot.cz/filtr-pevnych-astic/
http://www.peugeot.cz/motor-hdifap/
To aditivum zajisti, aby doslo ke spaleni sazi uz pri cca 450C.
Peugeoty maji FAP od roku 2000 a nezda se mi, ze by turbo odchazelo casteji nez u VW bez DPF:) Je to vzdy individualni, samozrejme zalezi na oleji, intervalu vymen, stylu jizdy, predchozim majiteli, dochlazovani po dojeti, zanesenem sitku atd.... :roll:
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi

Příspěvek od BobTDCi » 09.10.2009 15:58

Dav píše:Jo, tak tomu uz rozumim, jak jsi to myslel s tim turbem :) No nejsem zadny odbornik na turba ani motory, ale myslim si, ze to neni tak hrozne, jak to pises :wink:
Po spalovani spaliny prochazeji pres rotor kompresoru turba vzdy, za bezneho provozu muze byt teplota spalin cca 200C a pri regeneraci se mimoradnym vstrikovanim zvysi na cca 350C, pri teto teplote spaliny prochazeji pres rotor kompresoru. Maximalni teploty cca 450C je dosazena az primo v DPF filtru, kde dochazi ke spalovani sazi. viz.
http://www.peugeot.cz/filtr-pevnych-astic/
http://www.peugeot.cz/motor-hdifap/
To aditivum zajisti, aby doslo ke spaleni sazi uz pri cca 450C.
Peugeoty maji FAP od roku 2000 a nezda se mi, ze by turbo odchazelo casteji nez u VW bez DPF:) Je to vzdy individualni, samozrejme zalezi na oleji, intervalu vymen, stylu jizdy, predchozim majiteli, dochlazovani po dojeti, zanesenem sitku atd.... :roll:
Ja som teraz nedávno čítal, práve že teplota regenerácie DPF u Fofo je 600-650°C - len si neviem spomenúť kde to bolo - ale ak mi to zasa príde pod ruku - tak to sem prilepím.
Ford robí aj RJ a soft pre motory 1.6TDCi iné ako 1.6HDi v PSA. Tak asi aj toto - veď aj samotný DPF je iný a inde....hmmm? Ak by nechcel a bolo by to totožné tak by to bolo unifikované.. :roll: :roll: 8) :idea:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Doktor Bartollo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 17.11.2008 22:33

Hvízdanie turba

Příspěvek od Doktor Bartollo » 23.10.2009 14:13

Ahojte, viem, že táto téma tu už zrejme je, ale mám iný problém. Mám motor 1,8 TDCi a turbo mi výrazne píska, keď sa rozbieham na jednotke alebo na dvojke a uberiem plyn - keď auto spomaluje, alebo keď ho držím rovnomerne na nízkych otáčkach - turbo vydáva zvuky, ktoré sú podobné prievanu a sú dosť hlasné. Inokedy turbo nepočujem. Treba ísť na prehliadku do servisu? auto mám ešte v záruke... Ďakujem veľmi pekne za radu.

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Hvízdanie turba

Příspěvek od zirafak » 23.10.2009 15:59

Hvizdanie turba pri rozbehu mi pride normalne.Zalezi vsak aj na intenzite,ktoru asi len slovom nevystihnes.Chcelo by to nahrat zvokove video a supnut ho sem.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Hvízdanie turba

Příspěvek od tomason » 23.10.2009 16:09

KDYŽ JE TO STUDENÝ TAK TO DĚLÁ :idea:
Doktor Bartollo píše:Ahojte, viem, že táto téma tu už zrejme je, ale mám iný problém. Mám motor 1,8 TDCi a turbo mi výrazne píska, keď sa rozbieham na jednotke alebo na dvojke a uberiem plyn - keď auto spomaluje, alebo keď ho držím rovnomerne na nízkych otáčkach - turbo vydáva zvuky, ktoré sú podobné prievanu a sú dosť hlasné. Inokedy turbo nepočujem. Treba ísť na prehliadku do servisu? auto mám ešte v záruke... Ďakujem veľmi pekne za radu.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Hvízdanie turba

Příspěvek od Komi » 23.10.2009 17:20

menil som turbo pred cca 7000km lebo pistalo pri rozbiehani ako sanitka, a po vymene nepocut ani ň...v ziadnom rezime, vsimam si to a mam to s cim porovnat...takze komu to robi trebars za studena tak ho ma nacate - zvacsene vuole atd...co je horsie - pistanie nie je duovod na vymenu a to ani v Nemecku kde sa sa spravaju k zakaznikom inac ako v mnohych nasich servisoch...pokial nema vuolu a nepusta olej, tak ho nemenia...ale nahlasit by si to mal pokial si v zaruke
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Hvízdanie turba

Příspěvek od tomason » 23.10.2009 17:28

Dals nové či repas :idea:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

nomano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 28.09.2009 11:28
Bydliště: Ceske Budejovice

2.0TDCi - turbo hvizdani

Příspěvek od nomano » 24.10.2009 09:49

Zdravim,

poridil jsem FF 2.0TDCi, 2006 a trochu mne prekvapilo co jsem pri testovacich jizdach neslysel. Kdyz tomu trochu vic slapnete tak pri prechodu resp. trochu nad 2tis. otackama prohvizdne "turbo". Je to u toho motoru bezny, nebo je to chyba a je nutny to resit? Tah myslim, ze ma slusnej a turbo fakticky funguje.


Diky za radu
ZN

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0TDCi - turbo hvizdani

Příspěvek od misoo » 24.10.2009 09:58

cau, tazko povedat, turbo vo vseobecnosti pocut, ale u 2,0tdci ide len o akesi sycanie v oblasti cca pred lavou nohou sofera. to je urcite normalne. tazko posudit pokial sem nedas mp3 :)
ale si z ceskych budejovic, neni jednoduchsej veci ako sa objednat u fokiho na testovaciu jazdu nech sa ti na to kukne :wink: :idea:

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host