Stránka 19 z 44

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 28.09.2012 12:24
od vitr73
cau petulaku...rekl bych ze nezna. jelikoz se pretahuje s podtlakem v motoru a rizen je poctem pulzu (PWM)..tak otevrit dokaze i po 1 procentu..

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 28.09.2012 15:48
od Bullitt
Teoreticky zná jenom otevřen-zavřen(plné napětí-bez napětí), ovšem jednotka ho otevírá a zavírá velmi rychle a tak určitou střídou signálu dokáže ventil otevřít podle potřeby(PWM - pulzně šířková modulace). Aktuální střídu(v podstatě otevření ventilu) ukazuje údaj v diagnostice IACDC(Idle Air Control Duty Cycle).
Jinak jednotka má i určitou informaci, jak ventil reaguje - ve fázi adaptací(např. po odpojení baterky) si zaznamenává reakce motoru na určitou změnu otevření ventilu. Podle toho pak přizpůsobuje výchozí "tabulkové" ovládání ventilu, aby pokaždé dosáhla požadované řízení. Určitě si spousta z vás vyzkoušela, že na některé zásahy do klapky, ventilu apod. se jednotka zase adaptuje a po čase je chování opět jako předtím.

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 02.10.2012 18:38
od romas
zdravim kluci tak sem si poridil ff 1.8 99 kombika 212naletane a jako uplny neznalec bych sa rad dozvedel urcite info .pri nastartovani 1000ot, pri jizde a razeni sa me zda ze su vyssi ze nespadnou tak nevim jestli sa me to jenom zda pokusim sa to vysledovat a dam vedet kdyz tak na co sa zamerit

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 02.10.2012 19:15
od vitr73
pri razeni museji padat otacky jako u kazdeho jineho auta..nesmej povyletet nahoru kdyz pustis plyn a seslapnes spojku..a na neutral za jizdy museji rdzet trosku vic nez kdyz to stoji...dej vedet jak se to chova

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 02.10.2012 22:05
od Petr Vojtesek
Zdarec,tak po určité době , co jsem tu psal naposled , otáčky padaj pořád parádně, jen volnoběh je teď jaksi nízkej. Zítra to hodím na zvedák a zkusím mu dát víc vzduchu ( zvětším díru na podložce). Je to tak na hranici volnoběhu a chcípnutí :palec_dolu:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 03.10.2012 04:56
od vitr73
povol trosku sroubek na vonobeznem ventilu...

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 03.10.2012 10:58
od Petr Vojtesek
Jaký šroubek ???

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 03.10.2012 11:47
od Petr Vojtesek
je to tenhle ?

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 03.10.2012 12:38
od stano.
Ano, presne ten. To je regulacny srob volnobezneho ventilu. Po nastelovani je ho dobre zakvapnut lepidlom/syntetickou farbou. Aby sa casom neodkrutil. Nepouzivat sekundove lepidlo! Odporucam obycajny chemopren, kanagon...

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 03.10.2012 14:33
od vitr73
jj to je on. a podlozku nevrtej vetsi dirou....aby to zas pomalu nepadalo z otacek..az ho zase zacne jednotka nesmyslne ridit...jak to tak byva u tehle aut-ta dira zajistuje jen max vzduch pro sytic...nic vic pustit je nezadouci ..a timhle sroubkem se nastavuje tlak protiperka tzn muze vic otevrit pri stejnem PWM od jednotky ..a volnobeh by mnel byt vetsi..akorad pozor na to aby za jizdy na neutral to nedrzelo vic nez 1000otacek za tepla.....stava se ze kdyz je to moc povoleny tak to klidne drzi i 1500!!!!!!!!!!!!!...coz taky neni v poradku.

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 06.10.2012 17:56
od vitr73
...skoda ze to nema sekvencni prevodovku....tam se stejne radi pod plynem a bez spojky...aspon pri zavodech...tam by to nevadilo ze to vyselo na plynu cooo?

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 15.10.2012 17:09
od Bullitt
Tak jsem dokončil dlouhodobější pokus s různými velikostmi otvoru k volnoběžnému ventilu. Platí jen pro motor 2.0 Zetec.
Jenom doplním, že mám upravený těleso klapky, aby bylo bez restrikcí = rovnou klapku(duralový plech) a odstraněný nádory v tělese klapky.

4,5mm je málo, hlavně pro studený volnoběh - hodně rychle po startu otáčky klesnou na nějakých ani ne 800 a to je málo pro studený motor. Navíc už je nutné přiotevřít doraz ventilu(šroubek), aby to vůbec drželo správný volnoběžný otáčky za tepla. Ovšem zřejmě to rozhodí regulaci a ty otáčky nejsou stabilní(po zastavení drží náhodně něco mezi 750 a 900) a občasný visení cca 1400ot. při vyřazení. Pak tomu znatelně chybí vzduch při větším zatížení motoru. Otáčky padají relativně rychle, ale není to zas tak extrémní, jak popisujou majitelé 1.8
5,5mm je použitelný minimum kvůli vzduchu pro studený start(možná by to sneslo nepatrně víc, ale i toto je postačující), otáčky nevisí, padají ještě poměrně dobře(mohlo by to být lepší). Volnoběh za jízdy i při stání je stabilní. Zlepšení chování motoru v zátěži, ale vzduch tam pořád chybí.
6,5mm tady už je jen malý přínos pro studený volnoběh, opět trochu lepší odezva motoru v zátěži, ovšem otáčky začínají padat moc pomalu, ale aspoň nevisí. Volnoběh za jízdy i při stání je stabilní.

Závěr: kvůli studenému startu zvolit otvor 5,5 nebo o něco víc do těch 6,0mm. Pořád si ale myslím, že by tam chtělo nějaký druhý otvor(větší), který by byl bez plynu zavřený(zůstal jen ten základní otvor) a otevíral by se buď podle polohy klapky(otevřená klapka = otevřený otvor) nebo podtlakem v sání(menší podtlak = otevřený otvor). To by odstranilo nedostatek vzduchu v zátěži, ale otáčky by padaly relativně dobře.

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 16.10.2012 10:15
od stano.
Neviem, ci to ma suvis. Bud mi sibe. Alebo je to zmenou pocasia (teploty). Alebo je to vymenou volnobezneho ventilu. Alebo...

Vsimol som si, ze ked natankujem nadrz az uplne do plna, tak otacky mi az tak nevyskakuju pri rychlom preradovani. Zeby treba hladat v odvetrani nadrze, co vedie do sania?

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 16.10.2012 14:30
od petulak
stano. píše:Neviem, ci to ma suvis. Bud mi sibe. Alebo je to zmenou pocasia (teploty). Alebo je to vymenou volnobezneho ventilu. Alebo...

Vsimol som si, ze ked natankujem nadrz az uplne do plna, tak otacky mi az tak nevyskakuju pri rychlom preradovani. Zeby treba hladat v odvetrani nadrze, co vedie do sania?
To už jsem udělal tenkrát jako první věc--PROVRTAL JSEM VÍČKO NÁDRŽE- :mrgreen:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Napsal: 21.10.2012 19:30
od fulda007
vitr73 píše:joo..ja mam ted klapku z 2mm duralu a zadnou tesnici hmotu to dokola nema...a nijak extra to taky netesni(proti svetlu je to videt)...a chova se to naprosto paradne..a hlavne to reaguje na sebemensi dotek na plyn....ASR porad zasahuje :D
Jaký je přesný průměr klapky na 1,8,chci si udělat duralovou?