Při řazení neklesají otáčky
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
cau petulaku...rekl bych ze nezna. jelikoz se pretahuje s podtlakem v motoru a rizen je poctem pulzu (PWM)..tak otevrit dokaze i po 1 procentu..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Teoreticky zná jenom otevřen-zavřen(plné napětí-bez napětí), ovšem jednotka ho otevírá a zavírá velmi rychle a tak určitou střídou signálu dokáže ventil otevřít podle potřeby(PWM - pulzně šířková modulace). Aktuální střídu(v podstatě otevření ventilu) ukazuje údaj v diagnostice IACDC(Idle Air Control Duty Cycle).
Jinak jednotka má i určitou informaci, jak ventil reaguje - ve fázi adaptací(např. po odpojení baterky) si zaznamenává reakce motoru na určitou změnu otevření ventilu. Podle toho pak přizpůsobuje výchozí "tabulkové" ovládání ventilu, aby pokaždé dosáhla požadované řízení. Určitě si spousta z vás vyzkoušela, že na některé zásahy do klapky, ventilu apod. se jednotka zase adaptuje a po čase je chování opět jako předtím.
Jinak jednotka má i určitou informaci, jak ventil reaguje - ve fázi adaptací(např. po odpojení baterky) si zaznamenává reakce motoru na určitou změnu otevření ventilu. Podle toho pak přizpůsobuje výchozí "tabulkové" ovládání ventilu, aby pokaždé dosáhla požadované řízení. Určitě si spousta z vás vyzkoušela, že na některé zásahy do klapky, ventilu apod. se jednotka zase adaptuje a po čase je chování opět jako předtím.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.10.2012 14:08
Re: Při řazení neklesají otáčky
zdravim kluci tak sem si poridil ff 1.8 99 kombika 212naletane a jako uplny neznalec bych sa rad dozvedel urcite info .pri nastartovani 1000ot, pri jizde a razeni sa me zda ze su vyssi ze nespadnou tak nevim jestli sa me to jenom zda pokusim sa to vysledovat a dam vedet kdyz tak na co sa zamerit
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
pri razeni museji padat otacky jako u kazdeho jineho auta..nesmej povyletet nahoru kdyz pustis plyn a seslapnes spojku..a na neutral za jizdy museji rdzet trosku vic nez kdyz to stoji...dej vedet jak se to chova
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Petr Vojtesek
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.09.2012 16:29
- Bydliště: Hustopeče
Re: Při řazení neklesají otáčky
Zdarec,tak po určité době , co jsem tu psal naposled , otáčky padaj pořád parádně, jen volnoběh je teď jaksi nízkej. Zítra to hodím na zvedák a zkusím mu dát víc vzduchu ( zvětším díru na podložce). Je to tak na hranici volnoběhu a chcípnutí 

Ford Focus combi 1.8 16V r.v.99
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
povol trosku sroubek na vonobeznem ventilu...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Petr Vojtesek
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.09.2012 16:29
- Bydliště: Hustopeče
- Petr Vojtesek
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.09.2012 16:29
- Bydliště: Hustopeče
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Při řazení neklesají otáčky
Ano, presne ten. To je regulacny srob volnobezneho ventilu. Po nastelovani je ho dobre zakvapnut lepidlom/syntetickou farbou. Aby sa casom neodkrutil. Nepouzivat sekundove lepidlo! Odporucam obycajny chemopren, kanagon...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
jj to je on. a podlozku nevrtej vetsi dirou....aby to zas pomalu nepadalo z otacek..az ho zase zacne jednotka nesmyslne ridit...jak to tak byva u tehle aut-ta dira zajistuje jen max vzduch pro sytic...nic vic pustit je nezadouci ..a timhle sroubkem se nastavuje tlak protiperka tzn muze vic otevrit pri stejnem PWM od jednotky ..a volnobeh by mnel byt vetsi..akorad pozor na to aby za jizdy na neutral to nedrzelo vic nez 1000otacek za tepla.....stava se ze kdyz je to moc povoleny tak to klidne drzi i 1500!!!!!!!!!!!!!...coz taky neni v poradku.
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 07.10.2012 10:30, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
...skoda ze to nema sekvencni prevodovku....tam se stejne radi pod plynem a bez spojky...aspon pri zavodech...tam by to nevadilo ze to vyselo na plynu cooo?
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
Tak jsem dokončil dlouhodobější pokus s různými velikostmi otvoru k volnoběžnému ventilu. Platí jen pro motor 2.0 Zetec.
Jenom doplním, že mám upravený těleso klapky, aby bylo bez restrikcí = rovnou klapku(duralový plech) a odstraněný nádory v tělese klapky.
4,5mm je málo, hlavně pro studený volnoběh - hodně rychle po startu otáčky klesnou na nějakých ani ne 800 a to je málo pro studený motor. Navíc už je nutné přiotevřít doraz ventilu(šroubek), aby to vůbec drželo správný volnoběžný otáčky za tepla. Ovšem zřejmě to rozhodí regulaci a ty otáčky nejsou stabilní(po zastavení drží náhodně něco mezi 750 a 900) a občasný visení cca 1400ot. při vyřazení. Pak tomu znatelně chybí vzduch při větším zatížení motoru. Otáčky padají relativně rychle, ale není to zas tak extrémní, jak popisujou majitelé 1.8
5,5mm je použitelný minimum kvůli vzduchu pro studený start(možná by to sneslo nepatrně víc, ale i toto je postačující), otáčky nevisí, padají ještě poměrně dobře(mohlo by to být lepší). Volnoběh za jízdy i při stání je stabilní. Zlepšení chování motoru v zátěži, ale vzduch tam pořád chybí.
6,5mm tady už je jen malý přínos pro studený volnoběh, opět trochu lepší odezva motoru v zátěži, ovšem otáčky začínají padat moc pomalu, ale aspoň nevisí. Volnoběh za jízdy i při stání je stabilní.
Závěr: kvůli studenému startu zvolit otvor 5,5 nebo o něco víc do těch 6,0mm. Pořád si ale myslím, že by tam chtělo nějaký druhý otvor(větší), který by byl bez plynu zavřený(zůstal jen ten základní otvor) a otevíral by se buď podle polohy klapky(otevřená klapka = otevřený otvor) nebo podtlakem v sání(menší podtlak = otevřený otvor). To by odstranilo nedostatek vzduchu v zátěži, ale otáčky by padaly relativně dobře.
Jenom doplním, že mám upravený těleso klapky, aby bylo bez restrikcí = rovnou klapku(duralový plech) a odstraněný nádory v tělese klapky.
4,5mm je málo, hlavně pro studený volnoběh - hodně rychle po startu otáčky klesnou na nějakých ani ne 800 a to je málo pro studený motor. Navíc už je nutné přiotevřít doraz ventilu(šroubek), aby to vůbec drželo správný volnoběžný otáčky za tepla. Ovšem zřejmě to rozhodí regulaci a ty otáčky nejsou stabilní(po zastavení drží náhodně něco mezi 750 a 900) a občasný visení cca 1400ot. při vyřazení. Pak tomu znatelně chybí vzduch při větším zatížení motoru. Otáčky padají relativně rychle, ale není to zas tak extrémní, jak popisujou majitelé 1.8
5,5mm je použitelný minimum kvůli vzduchu pro studený start(možná by to sneslo nepatrně víc, ale i toto je postačující), otáčky nevisí, padají ještě poměrně dobře(mohlo by to být lepší). Volnoběh za jízdy i při stání je stabilní. Zlepšení chování motoru v zátěži, ale vzduch tam pořád chybí.
6,5mm tady už je jen malý přínos pro studený volnoběh, opět trochu lepší odezva motoru v zátěži, ovšem otáčky začínají padat moc pomalu, ale aspoň nevisí. Volnoběh za jízdy i při stání je stabilní.
Závěr: kvůli studenému startu zvolit otvor 5,5 nebo o něco víc do těch 6,0mm. Pořád si ale myslím, že by tam chtělo nějaký druhý otvor(větší), který by byl bez plynu zavřený(zůstal jen ten základní otvor) a otevíral by se buď podle polohy klapky(otevřená klapka = otevřený otvor) nebo podtlakem v sání(menší podtlak = otevřený otvor). To by odstranilo nedostatek vzduchu v zátěži, ale otáčky by padaly relativně dobře.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Při řazení neklesají otáčky
Neviem, ci to ma suvis. Bud mi sibe. Alebo je to zmenou pocasia (teploty). Alebo je to vymenou volnobezneho ventilu. Alebo...
Vsimol som si, ze ked natankujem nadrz az uplne do plna, tak otacky mi az tak nevyskakuju pri rychlom preradovani. Zeby treba hladat v odvetrani nadrze, co vedie do sania?
Vsimol som si, ze ked natankujem nadrz az uplne do plna, tak otacky mi az tak nevyskakuju pri rychlom preradovani. Zeby treba hladat v odvetrani nadrze, co vedie do sania?
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Při řazení neklesají otáčky
To už jsem udělal tenkrát jako první věc--PROVRTAL JSEM VÍČKO NÁDRŽE-stano. píše:Neviem, ci to ma suvis. Bud mi sibe. Alebo je to zmenou pocasia (teploty). Alebo je to vymenou volnobezneho ventilu. Alebo...
Vsimol som si, ze ked natankujem nadrz az uplne do plna, tak otacky mi az tak nevyskakuju pri rychlom preradovani. Zeby treba hladat v odvetrani nadrze, co vedie do sania?

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 05.06.2012 23:03
- Bydliště: Hodonín
Re: Při řazení neklesají otáčky
Jaký je přesný průměr klapky na 1,8,chci si udělat duralovou?vitr73 píše:joo..ja mam ted klapku z 2mm duralu a zadnou tesnici hmotu to dokola nema...a nijak extra to taky netesni(proti svetlu je to videt)...a chova se to naprosto paradne..a hlavne to reaguje na sebemensi dotek na plyn....ASR porad zasahuje
Ford focus 1,8 combi 1999
Ford mondeo 2,0 Tdci 2007 103kw
Ford mondeo 2,0 Tdci 2007 103kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host