Při řazení neklesají otáčky

Odpovědět
Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od vitr73 » 28.09.2012 12:24

cau petulaku...rekl bych ze nezna. jelikoz se pretahuje s podtlakem v motoru a rizen je poctem pulzu (PWM)..tak otevrit dokaze i po 1 procentu..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od Bullitt » 28.09.2012 15:48

Teoreticky zná jenom otevřen-zavřen(plné napětí-bez napětí), ovšem jednotka ho otevírá a zavírá velmi rychle a tak určitou střídou signálu dokáže ventil otevřít podle potřeby(PWM - pulzně šířková modulace). Aktuální střídu(v podstatě otevření ventilu) ukazuje údaj v diagnostice IACDC(Idle Air Control Duty Cycle).
Jinak jednotka má i určitou informaci, jak ventil reaguje - ve fázi adaptací(např. po odpojení baterky) si zaznamenává reakce motoru na určitou změnu otevření ventilu. Podle toho pak přizpůsobuje výchozí "tabulkové" ovládání ventilu, aby pokaždé dosáhla požadované řízení. Určitě si spousta z vás vyzkoušela, že na některé zásahy do klapky, ventilu apod. se jednotka zase adaptuje a po čase je chování opět jako předtím.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

romas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.10.2012 14:08

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od romas » 02.10.2012 18:38

zdravim kluci tak sem si poridil ff 1.8 99 kombika 212naletane a jako uplny neznalec bych sa rad dozvedel urcite info .pri nastartovani 1000ot, pri jizde a razeni sa me zda ze su vyssi ze nespadnou tak nevim jestli sa me to jenom zda pokusim sa to vysledovat a dam vedet kdyz tak na co sa zamerit

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od vitr73 » 02.10.2012 19:15

pri razeni museji padat otacky jako u kazdeho jineho auta..nesmej povyletet nahoru kdyz pustis plyn a seslapnes spojku..a na neutral za jizdy museji rdzet trosku vic nez kdyz to stoji...dej vedet jak se to chova
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Petr Vojtesek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 11.09.2012 16:29
Bydliště: Hustopeče

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od Petr Vojtesek » 02.10.2012 22:05

Zdarec,tak po určité době , co jsem tu psal naposled , otáčky padaj pořád parádně, jen volnoběh je teď jaksi nízkej. Zítra to hodím na zvedák a zkusím mu dát víc vzduchu ( zvětším díru na podložce). Je to tak na hranici volnoběhu a chcípnutí :palec_dolu:
Ford Focus combi 1.8 16V r.v.99

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od vitr73 » 03.10.2012 04:56

povol trosku sroubek na vonobeznem ventilu...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Petr Vojtesek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 11.09.2012 16:29
Bydliště: Hustopeče

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od Petr Vojtesek » 03.10.2012 10:58

Jaký šroubek ???
Přílohy
IMAG0529.jpg
Ford Focus combi 1.8 16V r.v.99

Uživatelský avatar
Petr Vojtesek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 11.09.2012 16:29
Bydliště: Hustopeče

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od Petr Vojtesek » 03.10.2012 11:47

je to tenhle ?
Ford Focus combi 1.8 16V r.v.99

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od stano. » 03.10.2012 12:38

Ano, presne ten. To je regulacny srob volnobezneho ventilu. Po nastelovani je ho dobre zakvapnut lepidlom/syntetickou farbou. Aby sa casom neodkrutil. Nepouzivat sekundove lepidlo! Odporucam obycajny chemopren, kanagon...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od vitr73 » 03.10.2012 14:33

jj to je on. a podlozku nevrtej vetsi dirou....aby to zas pomalu nepadalo z otacek..az ho zase zacne jednotka nesmyslne ridit...jak to tak byva u tehle aut-ta dira zajistuje jen max vzduch pro sytic...nic vic pustit je nezadouci ..a timhle sroubkem se nastavuje tlak protiperka tzn muze vic otevrit pri stejnem PWM od jednotky ..a volnobeh by mnel byt vetsi..akorad pozor na to aby za jizdy na neutral to nedrzelo vic nez 1000otacek za tepla.....stava se ze kdyz je to moc povoleny tak to klidne drzi i 1500!!!!!!!!!!!!!...coz taky neni v poradku.
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 07.10.2012 10:30, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od vitr73 » 06.10.2012 17:56

...skoda ze to nema sekvencni prevodovku....tam se stejne radi pod plynem a bez spojky...aspon pri zavodech...tam by to nevadilo ze to vyselo na plynu cooo?
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od Bullitt » 15.10.2012 17:09

Tak jsem dokončil dlouhodobější pokus s různými velikostmi otvoru k volnoběžnému ventilu. Platí jen pro motor 2.0 Zetec.
Jenom doplním, že mám upravený těleso klapky, aby bylo bez restrikcí = rovnou klapku(duralový plech) a odstraněný nádory v tělese klapky.

4,5mm je málo, hlavně pro studený volnoběh - hodně rychle po startu otáčky klesnou na nějakých ani ne 800 a to je málo pro studený motor. Navíc už je nutné přiotevřít doraz ventilu(šroubek), aby to vůbec drželo správný volnoběžný otáčky za tepla. Ovšem zřejmě to rozhodí regulaci a ty otáčky nejsou stabilní(po zastavení drží náhodně něco mezi 750 a 900) a občasný visení cca 1400ot. při vyřazení. Pak tomu znatelně chybí vzduch při větším zatížení motoru. Otáčky padají relativně rychle, ale není to zas tak extrémní, jak popisujou majitelé 1.8
5,5mm je použitelný minimum kvůli vzduchu pro studený start(možná by to sneslo nepatrně víc, ale i toto je postačující), otáčky nevisí, padají ještě poměrně dobře(mohlo by to být lepší). Volnoběh za jízdy i při stání je stabilní. Zlepšení chování motoru v zátěži, ale vzduch tam pořád chybí.
6,5mm tady už je jen malý přínos pro studený volnoběh, opět trochu lepší odezva motoru v zátěži, ovšem otáčky začínají padat moc pomalu, ale aspoň nevisí. Volnoběh za jízdy i při stání je stabilní.

Závěr: kvůli studenému startu zvolit otvor 5,5 nebo o něco víc do těch 6,0mm. Pořád si ale myslím, že by tam chtělo nějaký druhý otvor(větší), který by byl bez plynu zavřený(zůstal jen ten základní otvor) a otevíral by se buď podle polohy klapky(otevřená klapka = otevřený otvor) nebo podtlakem v sání(menší podtlak = otevřený otvor). To by odstranilo nedostatek vzduchu v zátěži, ale otáčky by padaly relativně dobře.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od stano. » 16.10.2012 10:15

Neviem, ci to ma suvis. Bud mi sibe. Alebo je to zmenou pocasia (teploty). Alebo je to vymenou volnobezneho ventilu. Alebo...

Vsimol som si, ze ked natankujem nadrz az uplne do plna, tak otacky mi az tak nevyskakuju pri rychlom preradovani. Zeby treba hladat v odvetrani nadrze, co vedie do sania?

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od petulak » 16.10.2012 14:30

stano. píše:Neviem, ci to ma suvis. Bud mi sibe. Alebo je to zmenou pocasia (teploty). Alebo je to vymenou volnobezneho ventilu. Alebo...

Vsimol som si, ze ked natankujem nadrz az uplne do plna, tak otacky mi az tak nevyskakuju pri rychlom preradovani. Zeby treba hladat v odvetrani nadrze, co vedie do sania?
To už jsem udělal tenkrát jako první věc--PROVRTAL JSEM VÍČKO NÁDRŽE- :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

fulda007
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 05.06.2012 23:03
Bydliště: Hodonín

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od fulda007 » 21.10.2012 19:30

vitr73 píše:joo..ja mam ted klapku z 2mm duralu a zadnou tesnici hmotu to dokola nema...a nijak extra to taky netesni(proti svetlu je to videt)...a chova se to naprosto paradne..a hlavne to reaguje na sebemensi dotek na plyn....ASR porad zasahuje :D
Jaký je přesný průměr klapky na 1,8,chci si udělat duralovou?
Ford focus 1,8 combi 1999
Ford mondeo 2,0 Tdci 2007 103kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host