
Kvalita motorové nafty
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Kvalita motorové nafty
Ked som menil filter a bral do nadobky na doliatie, bola cira slabozlta, tankujem stale na OMV
znacka je jedna vec, druha vec je konkretna pumpa a zvyky, ktore na nej panuju...Avanti = OMV, takze by to malo byt ok.

- Spread
- Junior
- Příspěvky: 361
- Registrován: 11.02.2010 10:57
- Bydliště: Praha
Re: Kvalita motorové nafty
http://data.idnes.cz/soubory/ekonomika/ ... _PUMPY.PDF
Zaujimavy zoznam.
Okrem znamych "kvalitnych" cerpaciek ako pap-oil.. tank-ono, lukoil, unicorn tam 3x figuruje aj Benzina.
Cely clanok tu: http://ekonomika.idnes.cz/seznam-nekval ... nomika_spi
Zaujimavy zoznam.
Okrem znamych "kvalitnych" cerpaciek ako pap-oil.. tank-ono, lukoil, unicorn tam 3x figuruje aj Benzina.

Cely clanok tu: http://ekonomika.idnes.cz/seznam-nekval ... nomika_spi
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kvalita motorové nafty
Jenomže nikdo neví proč?Bod vzplanutí třeba ti motor nezničí,asi bude třeba se zeptat Benziny.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Kvalita motorové nafty
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- štíreček
- Nováček
- Příspěvky: 79
- Registrován: 02.01.2010 21:46
- Bydliště: Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita motorové nafty
Konečně tu lumpárnu podporovanou státem někdo zveřejnil, i když těch nekvalitních čerpaček je daleko více. Stále platí "pečeť kvality" nebo spolek čapro, ti mají své nezávislé a pravidelné testy.
- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Kvalita motorové nafty
SOUHLASÍM!!!!štíreček píše:Konečně tu lumpárnu podporovanou státem někdo zveřejnil, i když těch nekvalitních čerpaček je daleko více. Stále platí "pečeť kvality" nebo spolek čapro, ti mají své nezávislé a pravidelné testy.

Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kvalita motorové nafty
Desítky pump prodávají v Česku falešnou naftu
Desítky veřejných i neveřejných čerpacích stanic v Česku prodávají naftu s velmi pofidérní kvalitou. Ve skutečnosti jde totiž o dovezené a nezdaněné minerální oleje, které mají ke skutečné naftě daleko. Přišli na to celníci společně s policisty z Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality (ÚOKFK) při pátrání po zcela novém a sofistikovaném způsobu podvodů.
"Jde nejen o daňový delikt, ale i klamání spotřebitelů. Palivo, které kupovali řidiči u čerpacích stanic, nesplňuje naše normy," reaguje šéf vyšetřovatelů na celní správě Aleš Hrubý. Podvodníci řádně nakupují u německých a polských výrobců různé šalovací, formovací oleje, určené třeba pro vymývání nádob ve stavebnictví nebo strojírenství. Přivezou je do Česka, které jako většina zemí Evropské unie tyto oleje nezdaňuje (s výjimkou Polska), a obratem přes nastrčená "eseróčka" v Česku, Rakousku nebo Slovensku je legalizují už jako klasickou naftu.
Domluvené pumpy - veřejné neznačkové nebo různé nádvorní v areálech bývalých statků - pak prodávají tuto "naftu" řidičům za extrémně nízké ceny, které jsou ještě nižší, než za kolik konkurenční čerpačky naftu vůbec nakupují od velkoobchodníků. Kromě toho, že stát přichází o daně může navíc tato "nafta" u modernějších aut snižovat jejich životnost.
Celní správa bude v této souvislosti iniciovat změnu zákona o spotřebních daních. Nejen u nás, ale i v dalších zemích Evropy. Celníci soudí, že jediným skutečně nejúčinnějším způsobem, jak předcházet těmto podvodům, je zavést spotřební daň i z této kategorie olejů.
Úřady na konci listopadu pozatýkaly nevídaně rozsáhlý gang dvaceti lidí. Zdokumentovali dovoz 3,5 milionu litrů nezdaněného paliva se škodou na 55 milionů korun. Zatím. "Podvod jsme odhalili hned v počátku, ale další vyšetřování ještě pokračuje," uvádí šéf ostravské expozitury ÚOKFK Petr Krömer.
Zatímco zákazníci neměli tušení, že tankují nekvalitní naftu, většina pumpařů, přes které podvodníci pochybné palivo dostávali na trh, podle Hrubého musela vědět, co prodává. Ale nikdo jim to nedokáže, nikdo z pumpařů nebyl obviněn.
Jde o další ze série podvodů, které připravují stát ročně na daních o sumy kolem osmi miliard korun. Daně tvoří zhruba polovinu ceny paliv, například z litru nafty 10,95 korun a k tomu kolem šesti korun DPH. Kromě prodeje dovezených pohonných hmot bez zaplacení spotřební daně bují v řetězci překupníků i obrovské úniky na DPH. Stát, respektive ministerstva financí a průmyslu, připravuje novely zákonů, které by takto rozsáhlé podvody měly omezit. Česko třeba žádá, aby nám Evropská unie povolila takzvaný "reverse charge", tedy platit DPH až v konci celého řetězce - tedy až čerpací stanicí.
Chystaná novela zákona o pohonných hmotách také zavádí povinnou registraci všech obchodníků s palivy. Dosud stát nemá přehled, kdo u nás všechno s benzinem obchoduje. Měla by být také zveřejněna na MPO dosud interní evidence všech čerpacích stanic a jejich adres. Zákon má také umožnit České obchodní inspekci zveřejňovat pumpy, u kterých bylo zjištěno nekvalitní palivo.
Miroslav Petr
Zdroj: Hospodářské noviny
Desítky veřejných i neveřejných čerpacích stanic v Česku prodávají naftu s velmi pofidérní kvalitou. Ve skutečnosti jde totiž o dovezené a nezdaněné minerální oleje, které mají ke skutečné naftě daleko. Přišli na to celníci společně s policisty z Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality (ÚOKFK) při pátrání po zcela novém a sofistikovaném způsobu podvodů.
"Jde nejen o daňový delikt, ale i klamání spotřebitelů. Palivo, které kupovali řidiči u čerpacích stanic, nesplňuje naše normy," reaguje šéf vyšetřovatelů na celní správě Aleš Hrubý. Podvodníci řádně nakupují u německých a polských výrobců různé šalovací, formovací oleje, určené třeba pro vymývání nádob ve stavebnictví nebo strojírenství. Přivezou je do Česka, které jako většina zemí Evropské unie tyto oleje nezdaňuje (s výjimkou Polska), a obratem přes nastrčená "eseróčka" v Česku, Rakousku nebo Slovensku je legalizují už jako klasickou naftu.
Domluvené pumpy - veřejné neznačkové nebo různé nádvorní v areálech bývalých statků - pak prodávají tuto "naftu" řidičům za extrémně nízké ceny, které jsou ještě nižší, než za kolik konkurenční čerpačky naftu vůbec nakupují od velkoobchodníků. Kromě toho, že stát přichází o daně může navíc tato "nafta" u modernějších aut snižovat jejich životnost.
Celní správa bude v této souvislosti iniciovat změnu zákona o spotřebních daních. Nejen u nás, ale i v dalších zemích Evropy. Celníci soudí, že jediným skutečně nejúčinnějším způsobem, jak předcházet těmto podvodům, je zavést spotřební daň i z této kategorie olejů.
Úřady na konci listopadu pozatýkaly nevídaně rozsáhlý gang dvaceti lidí. Zdokumentovali dovoz 3,5 milionu litrů nezdaněného paliva se škodou na 55 milionů korun. Zatím. "Podvod jsme odhalili hned v počátku, ale další vyšetřování ještě pokračuje," uvádí šéf ostravské expozitury ÚOKFK Petr Krömer.
Zatímco zákazníci neměli tušení, že tankují nekvalitní naftu, většina pumpařů, přes které podvodníci pochybné palivo dostávali na trh, podle Hrubého musela vědět, co prodává. Ale nikdo jim to nedokáže, nikdo z pumpařů nebyl obviněn.
Jde o další ze série podvodů, které připravují stát ročně na daních o sumy kolem osmi miliard korun. Daně tvoří zhruba polovinu ceny paliv, například z litru nafty 10,95 korun a k tomu kolem šesti korun DPH. Kromě prodeje dovezených pohonných hmot bez zaplacení spotřební daně bují v řetězci překupníků i obrovské úniky na DPH. Stát, respektive ministerstva financí a průmyslu, připravuje novely zákonů, které by takto rozsáhlé podvody měly omezit. Česko třeba žádá, aby nám Evropská unie povolila takzvaný "reverse charge", tedy platit DPH až v konci celého řetězce - tedy až čerpací stanicí.
Chystaná novela zákona o pohonných hmotách také zavádí povinnou registraci všech obchodníků s palivy. Dosud stát nemá přehled, kdo u nás všechno s benzinem obchoduje. Měla by být také zveřejněna na MPO dosud interní evidence všech čerpacích stanic a jejich adres. Zákon má také umožnit České obchodní inspekci zveřejňovat pumpy, u kterých bylo zjištěno nekvalitní palivo.
Miroslav Petr
Zdroj: Hospodářské noviny
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Kvalita motorové nafty
Na druhou stranu je to důkaz, že diesel může jet skoro na cokoliv... Sice to pro životnost motoru není pravé ořechové, ale už někdo viděl životnost motoru na vlastní oči? Co to vlastně je...
A pokud kupujícímu není podezřelá cena, tak ať se pak nediví. Tuhle mi na parkovišti u hypermarketu nějaký spoluobčan nabízel pravé zlaté hodinky, levně... Nízká cena zboží byla asi tím, že jeho náklady na "prodejnu" byl kabát a on
))
A pokud kupujícímu není podezřelá cena, tak ať se pak nediví. Tuhle mi na parkovišti u hypermarketu nějaký spoluobčan nabízel pravé zlaté hodinky, levně... Nízká cena zboží byla asi tím, že jeho náklady na "prodejnu" byl kabát a on

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Kvalita motorové nafty
No nevim - lidi s TDCI a pod asi u tedlech "cerpacek" netankujou. Ale takovy motory Opel 1,7 bez turba, ty vezmou vse.
-
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 21.11.2010 22:58
- Bydliště: Chodov K.V.
Re: Kvalita motorové nafty
Tak taky zkušenost,mám FoFo1 1,8 TDCi rv 2002, v domění že LUK OIL je solidní firma za dobrý peníz jsem tankoval donedávna tam a vše bez problemů, bohužel jí mám jen v jednom směru dálnice a co čert nechtěl nafta začala docházet až když jsem se vracel. Tož natankoval jsem teď v pondělí 27.12.Alpin Diesel na OMV v K. Varech a dolil 60Ml VIFu. Dnes cestou do Chebu při -20C mi začala blikat kontrolka žhavení auto se zastavilo.Naštěstí jsem po 2 minutách vystrašeného stání na dálnici opět nastartoval. Odpoledne při -15C jsem se vracel nastartovalo to se spožděním asi 20sec. a cestou se opakovalo to co ráno. Když jsem se zastavil u Henriho mechanik mi řekl že jsem dnes asi šestý že i zamrzá nafta. Abych opatrně jel a dal to na noc do tepla. Cestou jsem doplnil nádrž Vervou a dojel bez dalších problémů. VIF jsem dolít nemohl, v kufru zhoustnul jako marmeláda a netekl. Teď už je tam zase minimálně -15C uvidím co bude ráno
No a co si mám myslet když tu teď čtu že LUK Oil je špatný a OMV dobrý?
No a co si mám myslet když tu teď čtu že LUK Oil je špatný a OMV dobrý?
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum
- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Kvalita motorové nafty
Já měl vif také zhoustlý, stačilo pořádně protřepat a opět byl zas tekutý !
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kvalita motorové nafty
Pokud by to bylo,jak tvrdíš tak nafta musela být zakalená už ve stojanu.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- štíreček
- Nováček
- Příspěvky: 79
- Registrován: 02.01.2010 21:46
- Bydliště: Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita motorové nafty
Aditiva by se měla přidávat nad bodem zákalu, teploty kolem nuly, jinak se důkladně nespojí s palivem a není účinný, je tedy zbytečný.
-
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 21.11.2010 22:58
- Bydliště: Chodov K.V.
Re: Kvalita motorové nafty
By se měla... Takže když je venku -10C, netankujete, nebo nedáváte aditiva? A čekáte jestli to vydrží, nebo ne.štíreček píše:Aditiva by se měla přidávat nad bodem zákalu, teploty kolem nuly, jinak se důkladně nespojí s palivem a není účinný, je tedy zbytečný.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kvalita motorové nafty
Nedávám beru Vervu na osvědčené čerpačce,neměl jsem problém Vif nepotřebuju navíc tyto nafty jsou napěchované depresanty na max.Zde už žádný Vif nepomůže,naopak může škodit v podobě ucpání filtru.Myslím,že ta nafta co ti prodali nebyla vpořádku,navíc dle informací rafinerie prodává lepší naftu nežli loni.Odkud KV OMV bere naftu nevím je třeba se jich zeptat.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti