Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
To záleží odkud si že jo,třeba u nás benzina prodávala arktickou naftu a já o tom ani nevěděl.Raada s top Q byl na kvildě kde bylo -30 a nastartoval na poprvé já měl s Vervou problémy,ale taky jsem na poprvé nastartoval.pak jsem bral obyčejnou naftu a taky bezproblemu.
Naposledy upravil(a) tomason dne 20.03.2012 07:02, celkem upraveno 1 x.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Já třeba v těch největších mrazech -20,-25 atd měl auto týden stát, odjížděl sem v pátek cca 6 ráno -20 a i po týdnu stání auto chytilo - Verva.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Zapomněl jsi dodat, že teď jsou trochu jiné teploty... Pro Tebe zanedbatelná věc, která v Tvém pozorování není zmíněna.mfly píše:....Toď má zkušenost....
Já dodám svou zkušenost - před měsícem jsem ráno měl problémy se starty, ale spotřeba taky byla 6,5 l na 100 km.
Vůbec nic jsem nezměnil, a spotřebu mám 5,5 l na 100 km.
Vliv teploty je zásadní. Myslím, že to odstranilo Tvé potíže, ne, že jsi natankoval naftu jinde.
Jinak jsi určitě už provedl kontrolu baterie, funkčnosti žhavičů a v neposlední řadě kontrolu startéru, viď?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 84
- Registrován: 02.06.2011 20:34
- Bydliště: Olomoucko
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Ano ano...
Baterie a žhaviče nové po novém roce, startér seřízený ve stejnou dobu;) Vstřikovače po diagnostice. Říkám jak to bylo, večer jsem natankoval a ráno v pohodě nastartoval, což se mi skoro po půl roce nestalo (i v teplém období to blblo). Teplota byla stejná jako den předtím, když mi nešlo nastartovat. Nemuselo to být naftou, ale má zkušenost mě dovedla k tomu, že u Benziny tankovat nebudu;) Nikomu nic nenutím...jen šířím své poznatky.

-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 03.03.2012 01:23
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Zdravím všechny. Koupil jsem 1,6TDCi 80kw r.v.06 naj 60tis km z německa. Po prostudování diskusí jsem tankoval jen a jen Vervu. Předtím jsem jezdil jen s benzíňáky ( jako obchodní zástupce 12 let denně ) a tak jsem se musel s naftou začít dost učit.
Spotřeba šla postupně dolů až se ustálila na 5,1 mimo město.
Teď, co Verva stojí v Pardubicích 39,20Kč jsem vzal o 2Kč levnější TopQ a ono to jelo snad trochu hruběji, ale světe div se, myslím, že to žere ještě míň ( jsem bez počítače ). A perlička na závěr: Tankoval jsem v Sobotu v Polsku na Shell za 34,40Kč a jezdí to parádně, tak nevím
. Ten Vif je nutný přidávat? Já zatím bez aditiv.



- Mufin01
- Test driver
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 04.10.2010 15:32
- Bydliště: štatl jak sviňa
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
A není to prostě jen tím, že se oteplilo a tím klesla spotřeba? Ten pokles spotřeby je objektivní, spočítaný, nebo je to jen "pocit" ?Jan Kadlec píše:ono to jelo snad trochu hruběji, ale světe div se, myslím, že to žere ještě míň ( jsem bez počítače )
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Já po několika nádržích obyčejné nafty a topq vzal na Krejcárku Vervu a ten výkon a tichost motoru je uplně někde jinde a auto jezdí,jak splašený.
Pokud máš možnost brát na Shellu v Polsku proč ne za ty love bych to neřešil.U nás je Shell předražené placebo.
Pokud máš možnost brát na Shellu v Polsku proč ne za ty love bych to neřešil.U nás je Shell předražené placebo.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
tomason
Já teď testuji naftu z Makra + VIF. Cenově oproti Vervě asi k dobru 2,50 Kč, oproti Maxxmotion OMW asi k dobru 3,00 Kč...
Průměrná spotřeba se na 1 nádrži moc neprojeví, resp. Když teď bylo v i noci +10C, tak jsem do práce do BC dojel za 5,4 l/100 km. Když je kolem +2C, tak dojedu za 6,0 l/100 km. Tempomat, trasa stejná, takže vliv teploty bych nazval "brutální".
Subjektivně mám pocit, že výkon je takový tupější. Rychlost odezvy na šlápnutí pedálu mi přijde tak 0.5s prodleva. Na Vervu to byla raketa a musel jsem fakt být na plyn jemný. Teď mi to přijde takové tupější. Nicméně, do otáček to jde a nad 3000 není co řešit.
Kouřivost starty - vše OK. Což mě překvapuje, protože na TOPQ mi to po startu chvilku čudilo. Hlučnost byla na Vervu lepší.
K cenám se vyjadřovat nebudu, fakt, že jsem od počátku tankoval jen Vervu a teď testuji levnou, ale kvalitní naftu s aditivem říká víc. Patlání s aditivem nemám rád. 1 ml je v mém případě 0,36 haléřů, tj. na 1l paliva plus 0,36 Kč...

Já teď testuji naftu z Makra + VIF. Cenově oproti Vervě asi k dobru 2,50 Kč, oproti Maxxmotion OMW asi k dobru 3,00 Kč...
Průměrná spotřeba se na 1 nádrži moc neprojeví, resp. Když teď bylo v i noci +10C, tak jsem do práce do BC dojel za 5,4 l/100 km. Když je kolem +2C, tak dojedu za 6,0 l/100 km. Tempomat, trasa stejná, takže vliv teploty bych nazval "brutální".
Subjektivně mám pocit, že výkon je takový tupější. Rychlost odezvy na šlápnutí pedálu mi přijde tak 0.5s prodleva. Na Vervu to byla raketa a musel jsem fakt být na plyn jemný. Teď mi to přijde takové tupější. Nicméně, do otáček to jde a nad 3000 není co řešit.
Kouřivost starty - vše OK. Což mě překvapuje, protože na TOPQ mi to po startu chvilku čudilo. Hlučnost byla na Vervu lepší.
K cenám se vyjadřovat nebudu, fakt, že jsem od počátku tankoval jen Vervu a teď testuji levnou, ale kvalitní naftu s aditivem říká víc. Patlání s aditivem nemám rád. 1 ml je v mém případě 0,36 haléřů, tj. na 1l paliva plus 0,36 Kč...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Palivo z makra už nikdy víc
Když jsem měl felcku tak jsem tam bral benzín. Jednou jsem vzal u shelky normální benzín, to ještě nebyl fuelsave, a nestačil jsem zírat. Spotřeba šla skoro o litr dolů a motor šel jak hodinky. Žádný kuckáním, houpání motoru po startu apod. Tím nechci vychvalovat shell, spíš hanit palivo z makra...Ale už jsou to cca 3 roky tak třeba se polepšili
Ale to je v tomhle vláknu trochu OT, takže sorry, ale musel jsem.
Jinak s Vervou jsem jezdil dost dlouho(tyhle nekřesťanský peníze jim teď za ni nedám) a musím ji zhodnotit jedině kladně. Momentálně jsem zase na testování u fuelsave


Ale to je v tomhle vláknu trochu OT, takže sorry, ale musel jsem.
Jinak s Vervou jsem jezdil dost dlouho(tyhle nekřesťanský peníze jim teď za ni nedám) a musím ji zhodnotit jedině kladně. Momentálně jsem zase na testování u fuelsave

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Nevím, jak před 3 lety, to jsem diesel neměl...
Ale nyní Makro bere od Čepra, tj. kvalita to je.
K Shell ČR jsem se už vyjádřil v jiných vláknech, skláním poklonu před Shell ČR, jak umí prodat placebo. Tím neříkám, že mají nekvalitní palivo. Ale dokáží kvalitní palivo prodat jako prémiové a to je um.
Zatím s pohledu průměrné spotřeby dle BC nespatřuji posun k horšímu či lepšímu.
Jinak máme shodu - ty prachy za Vervu už nejsem ochoten dát. Jak jsem psal, rozdíl 2,50 na litru je už pro mě rozhodující.
Ale nyní Makro bere od Čepra, tj. kvalita to je.
K Shell ČR jsem se už vyjádřil v jiných vláknech, skláním poklonu před Shell ČR, jak umí prodat placebo. Tím neříkám, že mají nekvalitní palivo. Ale dokáží kvalitní palivo prodat jako prémiové a to je um.
Zatím s pohledu průměrné spotřeby dle BC nespatřuji posun k horšímu či lepšímu.
Jinak máme shodu - ty prachy za Vervu už nejsem ochoten dát. Jak jsem psal, rozdíl 2,50 na litru je už pro mě rozhodující.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Taky jsem hodne bral Vervu.
Ted je na Nachodske 37,90 a skoro principielne to neberu.
Globus Ultradiesel 36,90 a TopQ 36,70.
Pravda je, ze je to jen 1,- rozdil ale to je tim, ze tahle Benzina ma relativne rozumne ceny.
O Makru jsem uz taky uvazoval, ale zatim nic.
Ted je na Nachodske 37,90 a skoro principielne to neberu.
Globus Ultradiesel 36,90 a TopQ 36,70.
Pravda je, ze je to jen 1,- rozdil ale to je tim, ze tahle Benzina ma relativne rozumne ceny.
O Makru jsem uz taky uvazoval, ale zatim nic.
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2752
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Tak ja beru kvalitni naftu + VIF od zacatku. U Makra a Globusu obcas tankuju taky a uz vicekrat jsem tady napsal, ze se to neprojevi na spotrebe ani nepoznam jiny rozdil. Stale tankuju kolem 35kc/litr, ale chce to planovat tj. podle dojezdu si naplanuju kterou levnou a kvalitni pumpu mam pri ceste. Jsou to Makro, Globus, Eurooil, Benzina, Star na Krejcarku atd.
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Ja furt beru Vervu. Protože i 35kč/l je prostě moc. To co se tu děje je šílenost, takže jestli budu nadávat na 35-36Kč a brát u Globu nebo na Vervu za 37 je mi skoro jedno.
Včera sem projížděl pár uličkama v Praze a potkal menší lokální pumpy a zajmavý ceny jako 35,2 a podobně. Stejně tak oni nemusej šidit a můžou mít kvalitní naftu z rafinerek a konkurujou prostě cenou, protože sou v zapadlejch místech a nic jinýho jim nezbajvá.
Bohužel já su línej todle zkoušet a zjištovat dokud je tu Krejcárek a Verva tudíž cca o 1Kč dražší než pohonný hmoty jinde su v pohodě.
Včera sem projížděl pár uličkama v Praze a potkal menší lokální pumpy a zajmavý ceny jako 35,2 a podobně. Stejně tak oni nemusej šidit a můžou mít kvalitní naftu z rafinerek a konkurujou prostě cenou, protože sou v zapadlejch místech a nic jinýho jim nezbajvá.
Bohužel já su línej todle zkoušet a zjištovat dokud je tu Krejcárek a Verva tudíž cca o 1Kč dražší než pohonný hmoty jinde su v pohodě.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 84
- Registrován: 02.06.2011 20:34
- Bydliště: Olomoucko
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Taky jsem bral jen Vervu a jak to dopadlo...špatné starty, v zimě asi 5x zamrzlej. Teď tankuju jen na malé benzínce v Litovli, mají tam že jsou prémiovou stanicí Čepro a jsem spokojenej. Startuju na drb, auto jede furt stejně, hlučnost mi přijde taky stejná. Ještě změřím spotřebu a uvidim. A cena nafty těsně nad 35,- Kč
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Jo to už si nám tu podrobně psal.
Já třeba s Vervou neměl v zimě problém i když auto v těch -20-30°C stálo týden nezamrzla
V Česku na ňu nedám dopustit. V Rakousech si rád vezmu BP Ultimate.
Já třeba s Vervou neměl v zimě problém i když auto v těch -20-30°C stálo týden nezamrzla

V Česku na ňu nedám dopustit. V Rakousech si rád vezmu BP Ultimate.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů