Stránka 19 z 190
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 15.08.2009 13:15
od foki
BobTDCi píše:[
Z búračky je za 160-200éčiek.
ale kdo ti zaruci ze to auto nedostalo na predek (coz je vetsina ) a nesesype se ti za par km ?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 15.08.2009 15:16
od BobTDCi
Nikto - ale ak dostalo na predok tak to na ňom - ak je dotknutý je poznať.
Druhá vec je že nevieš koľko jazdenia má za sebou....a hlavne koľko pred sebou.
Veď vravím - tri alternatívy ale ani jedna jednoduchšia...alebo naopak všetky tak komplikované...

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 20.08.2009 09:59
od Dav
To wilder01: dle vyjadreni znameho mechanika z Fordu MaV Ostrava, pri 120 000km se jen doliva aditivum, zivotnost fitru DPF je min 180 000km. Pri doliti doporucuje proves aktivni regeneraci pres IDS, tam take po regeneraci lze vycist predpokladanou dalsi aktivni regeneraci, nebo zivotnost filtru v km. Delal mi pro info IDS diagnostiku a pri ni zjistil, ze je nutna aktivni regenerace, prestoze kontrolka zavad na palubovce zadna nesvitila. Funguje to tak, ze v IDS zapne regeneraci, automaticky se zvysi otacky na 4000ot./min po dobu cca 5min, pak vyskoci hlaska zda probehla OK a pocek km do dalsi predpokladane regenerace. Po IDS regeneraci je nutno vzdy vymenit olej! Kdyz jsem asi po mesici prijel zkontolovat aditivum a napojil me na IDS, opet vyskocila hlaska nutna aktivni regenerace. K tomu rikal, ze to nemam resit a pockat na kontrolku na pristrojovce.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 20.08.2009 10:14
od Dav
To BobTDCi: Jak jsi dopadl s tim DPF? Asi bych zkusil tu regeneraci pres IDS. Pokud by neprobehla OK, tak DPF by letel pryc. Problem je v tom, ze to auto mas ted nepojizne a odpornici co to odstrani a prehrajou novy sw jsou daleko. Premyslim, ze si ho taky necham odstranit, prestoze mi vse funguje a dle IDS mi hlasi 90 000km do konce zivotnost nebo do dalsi regenerace. Samozrejme ze nevim, kolik je skutecne na aute nabehano, jink na BC mam 70 000km. Dle mnozstvi aditiva, co jsem nechaval dolit ( 0,5L) coz je asi 20 000km, tak pak ma skutecne 80 000km nebo 140 000km.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 20.08.2009 21:10
od martasak
to Dav: nechci ti do toho kecat, ale asi máš dobrého známého na STK/EK nebo máš jinak zajištěnou jistotu že projdeš, nebo jsi optimista. Nechal bych si to odstranit jedině těsně po emisích (ale co pak za dva roky), případně když to zlobí s tím, že pokud na dalších neprojdu, tak si to nechám vrátit, což by doufám mělo jít.
Ale i s tím filtrem je ta 80 ka dobrý stroj (tady pravda nejsem z těch, co jezdí převážně město).
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 20.08.2009 22:29
od Dav
No zatim jsem se nikde nedocet,jak dopadli na emisich ti,co si nechali DPF odstranit.Firma co to odstranuje,uvadi, ze emise nejsou problem.Nevim, jak to lze oficialne zaridit.Jinak znameho na emisich mam,stale to lze obejit a i kdekoliv jinde,jsou to vetsinou rozumni lidi a nechteji zbytecne trapit diesly
No jsem zvedav, jak poridi Bob,asi bude mit z nas nejvice zkusenosti s opravou DPF.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 21.08.2009 08:27
od martasak
No to si asi budeme muset chvíli počkat, je to věc dost mladá a řekl bych že nejvíc to začali lidi kupovat od r. 2008, většinou r.v. 2006 a 2007, kde DPF už bylo, takže na technické půjdou spíše příští rok. A možná ne každý se pochlubí - já jsem to uplatil, a dokonce i s adresou a jménem. Ale znovu říkám, vyndal bych to možná jen kdyby mi to blblo, což se neděje. ale BobTDCi by nad tím mohl uvažovat. Nebo si udělat EK u firmy kde to vyndají

.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 21.08.2009 08:35
od wilder01
v nejakej moto relacii som videl ze stk v CR by mali byt prepojene online a kazde auto sa bude zaznamenavat na kameru a vysledky merani budu hned posielane do centralnej evidencie. neviem ci to uz tak funguje a ked bude tak ako sa to potom poriesi.
Pokial takato kontrola chyba, je to cisto na cloveku, ktory STK a EK robi.
Mozno by nebolo zle popozerat peugeot a citroen fora, FAP cize DPF sa u nich montuje dlhsie ako u Fordov.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 21.08.2009 09:28
od Dav
Zatim to vzdy slo a jde stale obejit viz.
http://auto.eurozpravy.cz/silnice/3367- ... li-emisim/
Byl by to paradox, kdyby nepustili na emisich focuse, ktery ma vykuchany DPF filtr, tedy by z Euro IV splnil jen Euro III

U tech starych vraku bez katalizatoru a jakekoliv euro normy je to jina.
Tady stejne nejsou zadne vyhody kdyz ma clovek Euro III nebo vyssi, napr. jak v Nemecku.
Peugeto a Citroen maji DPF vetsinou zvlast, pred katalizatorem,lze lepe vytahnou a vycistit vapkou,coz by melo na chvili stacit. Nebo si nechaji vymenit nove DPF( FAP) v autorizovanem servisu za zlomek ceny, co u Forda, kde je katalizator a DPF spolecne v jedne trubce. To je asi nejvetsi problem.
Stavav se vam take to,ze kdyz vypnete motor,tak jeste jede ventilator cca 1min?Dela mi to i kdyz je jen kolem 10C a auto nijak nepretezuji. Viz. diskuze ventilator.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 21.08.2009 11:02
od martasak
Občas ano. To se mi stalo zrovna předevčírem, ale bylo asi 27 st. Ale u Felicie 50kW mi jel podstatně častěji na stejných místech, takže jsem v klidu.
To už se tady diskutovalo dříve v tomto vlákně, Peugot, Citroen i Focus TDCi 2.0 to mají odděleně, takže je to tolik nebolí.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 21.08.2009 11:08
od martasak
Dav píše:
Byl by to paradox, kdyby nepustili na emisich focuse, ktery ma vykuchany DPF filtr, tedy by z Euro IV splnil jen Euro III

U tech starych vraku bez katalizatoru a jakekoliv euro normy je to jina.
Tady stejne nejsou zadne vyhody kdyz ma clovek Euro III nebo vyssi,
Jenže pokud to správně chápu, kámen úrazu je v tom, že motor musí splnit Emise co má v TP, takže i když bude vedle tebe smradlavý trabant co splní co má v techničáku a ty krásně ekologicky E3 místo E4 co máš v TP, tak on projde i když smrdí (a dávno bych to zakázal

, ale toho se politici bojí kvůli voličům-sockám) a ty nemusíš projít. Je to nespravedlivé, ale je to tak, nebo se mýlím ?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 21.08.2009 12:35
od Komi
jj je to presne tak ako pises - trabant prejde mozno bez problemov a Fofo s vykuchanym DPF nie....je to tak...na druhej strane za chvilu bude platit Euro5 a tu ked nesplnime s nasimi Euro4 a 3 tak nas tiez nevykopu....smutne je ze v nasich krajinach je to vsetko o peniazoch a znamostiach takze take STK a EK mozu kludne zrusit nic by sa nestalo, aj tak chodi po cestach spusta starych nebezpecnych aut....namiesto poriadneho vykonu STK nas stat radsej vymysla 2000€ podporu pre tychto ludi, my co sme investovali do ekologickych aut nedostaneme ani cent...pritom v bohatom nemecku su financne stimulovani ludia pri nakupe aj prevadzke statnymi ulavami na dani a prispevkami pri nakupe (pri autach s DPF)...my mame akurat mohutne ministerstvo ZP ktore co asi robi - vie to niekto ? (okrem sucasneho odvolania tusim uz stvrteho pana pre rozkradacky nasich penazi)...kludne by stat mohol dotovat ako je to v nemecku - montaz DPF a aj vymenu - ked ma prachy na srotovne....
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 22.08.2009 23:08
od panther7
Jen se chci zeptat, mám model 2008 mám tm filtr pevných částic nebo ne. Asi hloupá otázka, ale nikde to nemohu vyčíst. Díky
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 22.08.2009 23:43
od Radegast
To panther7: zadej si VIN do Microcatu a uvidíš co se ti tam ukáže

. Ale pochybuji že 1,8 TDCi splňuje EURO 4, kde by asi potřebovala mít filtr. Ale pokud chceš mít jistotu, tak se mrkni ze spoda na auto a pokud máš Filtr, tak musíš mít někde u nádrže další malou nádržku na aditivum ( ELOYS)

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 23.08.2009 00:08
od panther7
OK díky zkusím