Stránka 18 z 20
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 04.10.2011 05:50
od Eidž
Chtělo by to test nafty, ale trochu míň populistický a trochu víc v labu a na brzdě.
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 04.10.2011 08:46
od C-Maxis
Ono u TDCi staci, aby kus klesnuly teploty a je to. Urcite na kazdou nadrz nemam stejny typ silnic. Takze ted staci, abych vic jezdil kratsi trasy a je to. Ale i pri jizde po dalnici se mi okamzita spotreba zda vyssi, nez u Vervy. Tohle vsechno je ciste subjektivni.
Jen jsem si pekne overil vliv studeneho motoru na spotrebu.
Pokud je motor zahraty ale nejedu, je spotreba zhruba 0,5 l/hod. Pokud je chladny (ted rano byva tak +10°C), tak ta spotreba je 2,0 l /hod. Po asi 5 min. jizdy to ukaze pres 1,4 l /hod.
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 06.10.2011 11:05
od mickielli15
hele a Tobě to ukazuje litry za hodinu při stání? Já když stojím a vynuluju spotřebu, tak mi tam okamžitě naskočí 99l/100km, ale nepřepne se to na l/h... je to Tvým o 3 roky novějším rokem výroby, nebo je to třeba tím, že máš plnohodnotnej, velkej displej paluního počítače, nebo je to něčím jiným? Toto by se mi líbilo..

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 06.10.2011 11:40
od Zaremba
To bude spíš rozdílem, že jeden sledujete okamžitou a druhý průměrnou spotřebu.
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 06.10.2011 11:48
od C-Maxis
To bude tim, ze jeden jeste nema aktivovanou okamzitou spotrebu, zatimco druhy k tomu prisel, jak slepe kure k zrnu a ma ji aktivovanou i na tom obyc. BC.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94#p667594
Prumerna po vynulovani mi taky ukazuje 99/100. A to jen diky tomu, ze tam neni vic mist. Ona ta spotreba na 100 km je v pripade stani defacto nekonecne velika.
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 07.10.2011 06:48
od Eidž
Jsem rád, že někdo napsal, že dělat závěr dle BC je mírně řečeno, subjektivní.
Rozdíl do 0,5 l na 100 km ovlivní víc faktorů, než (ne)kvalita paliva.
Je poznat kouřivost. Hlučnost je subjektivní, bez měření.
Já na Ultradiesel při ranním startu měl za sebou drak mrak. Na Vervu skoro nic. Když to na trojku ve městě ohulím, abych porušil dopravní předpisy a toho loudu před sebou měl za sebou, tak min. kouřivost - poznám ji jen tak, když jede někdo za mou, je tma, tak ve světlech je vidět mlha u země
Já subjektivně hodnotím kultivovaný chod na volnoběh s Vervou, spotřebu mám v létě do 5,5 l, spíš 5,2.
A pánové (a dámy) pozor - blíží se období pro přechodovou naftu, tak kdo jezdíte málo, tankujte tak, aby jste na nádrž z října ještě nejezdili v prosinci...
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 07.10.2011 13:57
od mfly
Eidž píše:Jsem rád, že někdo napsal, že dělat závěr dle BC je mírně řečeno, subjektivní.
Rozdíl do 0,5 l na 100 km ovlivní víc faktorů, než (ne)kvalita paliva.
Je poznat kouřivost. Hlučnost je subjektivní, bez měření.
Já na Ultradiesel při ranním startu měl za sebou drak mrak. Na Vervu skoro nic. Když to na trojku ve městě ohulím, abych porušil dopravní předpisy a toho loudu před sebou měl za sebou, tak min. kouřivost - poznám ji jen tak, když jede někdo za mou, je tma, tak ve světlech je vidět mlha u země
Já subjektivně hodnotím kultivovaný chod na volnoběh s Vervou, spotřebu mám v létě do 5,5 l, spíš 5,2.
A pánové (a dámy) pozor - blíží se období pro přechodovou naftu, tak kdo jezdíte málo, tankujte tak, aby jste na nádrž z října ještě nejezdili v prosinci...
Mě to nekouří ani s "vervou" ani bez ní....ale s "vervou" mi to ráno většinou zdechlo. Když jsme třeba 3-4 nejel autem, tak jsem nastartoval a zdechlo to a musel jsem startovat znovu. Po natankování u OMV mi to nezdechá...takže asi fakt není verva jako verva:-/
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 08.10.2011 15:07
od Fred from the Hills
Na vervu a agip jsem napsal názor už v tématu "Agip dieseltech". Ono asi opravdu záleží na tom, kde se poštěstí dobrá verva.Pokud máš Eidži, vervu poblíž a víš že je opravdu dobrá, tak se ji drž. V Ostravě těch Benzin plus moc není, tak to přebírání v kvalitě verv je tu horší
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 09.10.2011 13:03
od Saikan
Zdravíčko,
jak to je s Vervou při přechodu na zimu? Co jsem se dočetl, měla by být použitelná až do -26°C.
Vím, že většina čerpacích stanic v tomto období přechází na tzv. zimní naftu. Vzhledem k tomu, že moc nejezdím tak by mě zajímalo jestli musím tu "letní" vervu vyjezdit a natankovat "zimní" nebo s vervou není problém.
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 09.10.2011 13:42
od Eidž
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 3%AD+nafta
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... nost+nafty (příspěvek od tomason ze dne 05.12.2010 18:17)
Od 1. 12. by už měla z pistole téct zimní nafta. Ale záleží, jakou výtoč má daná stanice. Od 15. 11. by už z rafinerie měla být exportována zimní nafta, aby se to do 1. 12. dostalo všude.
Takže, pokud má stanice velkou výtoč, je šance, že už po 20. 11. natankuješ zimní naftu.
U Vervy je to signalizováno bílou cedulkou s modrou sněhovou vločkou, přidělanou k pistoli.
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 09.10.2011 15:25
od Saikan
díky moc

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 19.03.2012 18:49
od mfly
Tak vážení.... mé problémy se starty a zamrzlou naftou konečně skončili. Focuse mám rok a celou dobu jsem do něj tankoval pouze u Benziny, buď ve Šternberku nebo u dálnice na Ostravu v Klimkovicích. Asi 2x jsem natankoval u OMV a jednou u Agipu. V zimě to došlo tak daleko, že jsem několikrát nenastartoval vlivem ztuhlé nafty (používám VIFko v létě i zimě a tankoval jsem hlavně Vervu). Jak se oteplilo, tak se vše vrátilo do starých kolejích - ráno jsem nastartoval a auto hned zdechlo a tak asi 4x nebo start na poprvé, ale s plynem. Minulý týden jsem natankoval naftu u malé benzínky v Litovli (MB nebo tak nějak se jmenuje), nafta o 2 Kč levnější než u Benziny a hle....starty celej týden úplně bez problémů. Startuju na drb, vůbec žádnej kouř, nic. Auto líp jede a líp táhne. Takže mé zkušenosti - Benzina je sračka, jakou do auta už nedám!!! Řekl bych že v testech získali jméno a teď prostě šidí naftu. Tankoval jsme hlavně Vervu a problémy byly pořád.
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 19.03.2012 19:01
od xkubik
mfly: Podle mě to nebude naftou....problém bude jinde

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 19.03.2012 20:42
od tomason
Tohle je vážné tvrzení,kdy si měnil filtr paliva naposledy.Unipetrol vlastní Benzinu a vlastně všechny čerpací stanice mají naftu od Unipetrolu potažmo České rafinérské je nemožné,aby pumpa z horní dolní měla lepší naftu-benzin než Benzina.Pokud někdo nemanipuloval s palivem na stanici,ale i tady má benzina jeden z nejlepších systému kontroly a dobrovolnou účast na kontrolu jakosti SGS.
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Napsal: 19.03.2012 22:16
od mfly
tomason píše:Tohle je vážné tvrzení,kdy si měnil filtr paliva naposledy.Unipetrol vlastní Benzinu a vlastně všechny čerpací stanice mají naftu od Unipetrolu potažmo České rafinérské je nemožné,aby pumpa z horní dolní měla lepší naftu-benzin než Benzina.Pokud někdo nemanipuloval s palivem na stanici,ale i tady má benzina jeden z nejlepších systému kontroly a dobrovolnou účast na kontrolu jakosti SGS.
Neřikám že to fakt pančujou...i když u nás ve Šternu bych za to moc nedal. Ale v zimě mi Verva 2x zamrzla, Top Q 3x...takže tak asi...mé starty byly otřesné a bez plynu se v podstatě nedalo nastartovat. Změnil jsem pouze naftu a vše je naprosto jinak (ze dne na den). Palivák budu měnit hned jak mi přijde objednaný Delphi. Prostě má zkušenost. Ráno jsem nemohl nastartovat, odpoledne jsem natankoval naftu v horní dolní a od té doby startuju na drb. Toď má zkušenost.
A k té naftě...každá čerpačka může mít jinou naftu (myšleno ty menší). Je to jen o tom jestli se vyplatí brát z místní rafinérky nebo nechat si dovést cisternu z ciziny.