Stránka 168 z 190

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 09.09.2015 16:07
od vitr73
tak mozne to je ze se to musi v GEMU pustit....ale nemam s tim zkusenost
..ale na oktavkach se to dela stejne... ze se pocitacem musi pustit denni sviceni...tak proc ne ve fordu...

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 09.09.2015 17:55
od ZaQik
chybi Ti propojka pinu 1 a 26

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 09.09.2015 19:11
od mobil-man
Takže propojka musí být za každou cenu, pouze odpor drátu mění intenzitu světel?
Sedí pozice pin 1 a pin 26 podle toho hnědého drátu na obrázku? Nerad bych to propojil blbě a něco spálil.
(Mimochodem zde na foru mu např. chybí pojistka F45 a funguje to... http://www.fordownersclub.com/forums/to ... k25-c-max/)

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 09.09.2015 19:34
od ZaQik
kdyz jsi takovy ctenar vsude po svete, tak se podivej na konektor a precti si cisla pinu, at mas 100% jistotu v tom, co propojis

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 10.09.2015 12:46
od mobil-man
ZaQiku, už nebudu příště pochybovat o tvých návodech, resp. o tom, že výsledku lze dosáhnout i vynecháním některého jeho kroku. :palec_nahoru:

PINy jsem propojil, pojistky vloženy podle návodu, avšak stav byl takový, že svítily potkávací i obrysové (přední+zadní). Abych docílil svícení pouze potkávacích, musel jsem odstranit pojistky F45 a F71, které jsem tam předtím vložil. Takže u mě stačilo relé+propojit piny 1 a 26 (pojistka F48 osazena byla).

Má volba propojovacího drátu však nebyla asi úplně správná, po půlhodině jízdy jsem na něj sáhnul a je znát, že se zahřívá. Vyloženě nehoří, ale teplotu má pohmatem vyšší.
Napadá mě možnost ho rozpojit a připájet třeba další metr drátu, čímž by se ohřívání rozprostřelo? Nebo prostě zkusím sehnat orig. dát finis 1684288 a bude to jistota. 8)
(edit: tak orig. drát stojí 335 Kč v auto-in a je skladem > není co řešit)

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 10.09.2015 21:47
od FocusJR
Úplně originálně je to kabel o délce přes 5 m průřezu 0,75 mm2.
A nezapoměn ,že svícení jen potkávaček je u nás proti předpisům.

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 11.09.2015 18:09
od mobil-man
Pokud ovšem fungují jako denní světla, tak by to mělo být v pořádku (tj. nikoliv snížená viditelnost a dodržení dalších podmínek jako svícení bez obrysových a bez zadních světel).
Podobně funguje např. tento výrobek (http://www.cybertronic-labs.cz/denni-sv ... rem-i16c52), ač primárně rozsvěcí dálkové.
Nenacházím ovšem předpis, který by stanovil např. hranice svítivosti, obecně tedy platí, že jako denní lze použít světla, která jsou homologovaná pro provoz na poz. kom.

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 11.09.2015 22:55
od FocusJR
No nevím ,
nějak se mi to nezdá. Zde se píše http://www.vwglobe.cz/faq/universalni/d ... jak-na-to/
že světla pro dení svícení se nesmí použít na nic jiného. Takže nejdou použít mlhovky a pod.
Prostě si myslím že když tě zastaví policie a budou ti svítit potkávací, tak to neukecáš, protože ty samý světla bys pak použil jako potkávací...
Takthle to teda chápu já.

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 11.09.2015 23:29
od ZaQik
obecne: policajti jsou radi, ze svitis necim lepsim nez jsou bludicky od cinana (a za jizdy si nevsimnou, ze Ti nesviti predni obrysovky) ... a na technicke to (zatim) prochazi

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 11.09.2015 23:40
od stano.
Auta to tak maju od vyroby, je to homologizovane. Obrysovky platia iba v noci, nie?
Napriklad Audi svietia dokonca dialkovymi, so znizenym vykonom. Vacsina, ak nie vsetky, tam ma dvojvlaknovy ziarovku - denne a dialkove. To mi netvrd, ze maju rozptylene svetlo a nie kuzel.

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 12.09.2015 12:53
od FocusJR
No platí toto:
Motorová vozidla musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení. Tato povinnost vyplývá ze zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. Konkrétně je tato povinnost obsažena v § 32 odstavci 1.

Pěkné povídání od úředníků z EU zde:
http://www.vapp.cz/userfiles/file/EHK-OSN-48.pdf

Takže otázkou by mohlo být pokud je fordí denní svícení takto homologováno.
A než se dohadovat s policíí nebo na technické jestli to tak je nebo ne - protože ti prostě svítej potkávací (ta snížená intenzita není na první pohled vidět), žádná druhá žárovka a pod. tak mi přijde jednodušší obětovat 70 korun za relátko a 20 W navíc a splňovat přesně výše citovanou definici a mít klid.

Jen tak mimochodem používáním LED denního svícení odhaduji, že bych ušetřil tak 250 kč ročně a tudíž je tohle řešení pro mne osobně výhodnější jak finančně tak i z pohledu nějakého dobastlování světel.

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 12.09.2015 13:04
od stano.
Keby nieco, prepnem na klasicke tlmene. Ze aha, svietia aj s obrysovkami a SPZ.
Tych 20W je aj u predlzeni zivotnosti ziaroviek - hlavne tych vykonnych ako Nightbreaker, Extreme vidion, atd. Plus nevypaluje tolko parabolu - problem napriklad u starsich Mondeii so sosovkami.

A ta vyhlaska sa da chapat:
1) obrysovky+tlmene spolu alebo iba denne
2) obrysovky a k nim bud tlmene alebo denne
Podla mna a podla homologovanych aut plati u nas prva moznost. Ty si asi pisal o druhej.

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 12.09.2015 20:35
od FocusJR
Těch 20 W navíc byly myšleny obrysovky. (4*5 W).
Právě kvůli životnosti tam je ten předředný odpor.
Psal jsem samozřejmě o první možnosti.

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 12.09.2015 20:37
od stano.
Jaj. Ja som myslel znizenie vykonu odporovym drotom, ked su tlmene zapnute ako denne. Halogenkam sa tym vyrazne predlzuje zivotnost. (ale samozrejme sa rapidne znizi svietivost)

Napsal: 14.09.2015 15:37
od FLA
To.je hlupost s tym rapidnym znizenim svietivosti, odporovy drot. pouzivam.niekolko rokov a nic take som teda nepostrehol