Rady na letní pneu - sezona 2025 od strany 160

Prostě vše kolem kol.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 142
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od Antonín Plhal » 31.03.2025 15:24

Tak jsem to stejně celé přeházel a nakonec jsem vybral Hankook K135 ve svém rozměru 225/45/17. Po prozkoumání jsem zjistil, proč mi předešlé vydržely jen 3 sezony a ke konci byly se slabší přilnavostí.
1. problém byl v tom, že 2 sezony jsem jezdil na podhuštěných. Ne schválně. Vždy jsem přehodil disky s pneu a jel k benzince dohustit. Podle tabulky rozměrů, který mám na futrech, by se mk3 s nízkými profily měl hustit tak na 2,1bar max. To jsem dělal. Po dvou sezonách se zeťák pochlubil, že si pořídil tlakoměr. Takový ten hezký s rafičkou, jako z minulého režimu.Tak jsem to vyzkoušel a zjistil jsem, že pneu ukazuje 1,8. Jeli jsme znova na benzinku. Pořád to samé - na kompresoru 2,1bar. Zajeli jsme k druhé - podobný problém. Zajeli jsme ke třetí a tam pro jistotu kompresor nešel vůbec :-) . Nakonec jsme přejeli k Orlenu ve Ždírci nad Doubravou. Tam (vtipná scéna) ukazoval barometr 7bar po nasazení. Chlap za mnou s Fábií - "Co děláte? To máte strašně moc! Musíte ubrat!". Povídám mu: "Pane, myslíte si, že jsem takovej debil, abych do kol od svýho auta narval sedum atmosfér?"
On na mně: "Ne, to máte ale blbě!"
"Pane, povídám vám, že to je rozbitý..."
Pak tam najel s tou svojí Fábií a ukázalo mu to 8bar....
Tak od tý doby si to hustím doma, pořídil jsem si na to aku kompresor, jelikož i kola povoluju aku rázovým utahovákem.

Druhý důvod je ten, že Hankook dělaá VENTUS PRIME a VENTUS EVO. EVO jsou jakoby sportovní - drží dobře, ale dříve se sjedou. Ty většinou končí sedmičkou (K117/K127/K137), já měl výjimku - K120, ale VENTUS EVO v2.
PRIME (K115/K125/K135) jsou spíš pro rodinná auta, ale s delším nájezdem.
Takže nyní mám K135, včera jsem je tam dal. To nejsou pneu, ale lepidlo. Takhle nedržely ani ty K120...
Dneska jsem se rozjížděl na křižovatce do prudkýho kopce, kde i se zimní na mokré silnici při prudším rozjezdu protočily. K135 na tom mokru držely, jak přilepené...
Původně jsem ty Hectorry 5 bral v úvahu. V podstatě nejsou horší, než (na dnešní dobu zastaralé) K120, ale rozhodl hluk. Když jedu na dálnici, nechci, aby mi hodinu něco hučelo a nebylo slyšet ani rádio.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od stano. » 31.03.2025 15:53

S rucickovym tlakomerom si meral doma studene pneu a na benzinke teple, ze? Lebo to bezne robi 0,2-0,4bar.

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od C-Maxis » 31.03.2025 16:07

Ono by sice jejich tlakoměry měly mít i "revize", ale stejně nikdo z řidičů neví, který číslo a kde to je správné. Osobně (ne nezbytně správně) raději nadfouknu, než nedofouknu.
Někde digitály, někdy hezký ručkový, někde takový třes, že poznám +-1,00 - jen podle střední hodnoty.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 142
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od Antonín Plhal » 31.03.2025 17:47

stano. píše: 31.03.2025 15:53 S rucickovym tlakomerom si meral doma studene pneu a na benzinke teple, ze? Lebo to bezne robi 0,2-0,4bar.
Nikoli. Já jsem měl i původně (o dva roky dříve) digitální z Ali. Tím jsem to zkoušel několikrát a říkal si, že asi blbě ukazuje. Tak jsem ho hodil stranou. Když jsme časem zkusili ten mechanický, zkusil jsem i ten z Ali - a ty jsou na tom stejně.
Osobně nevidím problém v kompresorech na benzínkách, ale v přejetých hadicích a vyžvejkaných ventilkách na konci a podobně.
Teda kromě toho porouchanýho na tom Orlenu...
Zajímavé je, že AKU kompresor z Lidlu, ukazuje stejné hodnoty, jako ten mechanický a ten z Ali...
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 31.03.2025 17:58, celkem upraveno 1 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od stano. » 31.03.2025 17:57

Jasne, tie benzinkove su v takom stave ako sa pouzivaju...
Len upozornujem na znacny rozdiel teple vs. studene pneu. A na benzinke si meral (pravdepodobne) teple...
A tiez pozor na zmenu okolitej teploty. Nafukat zimne pneu na predpisany tlak za pekneho slnecneho jesenneho dna znamena, ze o par tyzdnov v mrazoch budu podhustene.

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 142
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od Antonín Plhal » 31.03.2025 18:07

stano. píše: 31.03.2025 17:57 Jasne, tie benzinkove su v takom stave ako sa pouzivaju...
Len upozornujem na znacny rozdiel teple vs. studene pneu. A na benzinke si meral (pravdepodobne) teple...
A tiez pozor na zmenu okolitej teploty. Nafukat zimne pneu na predpisany tlak za pekneho slnecneho jesenneho dna znamena, ze o par tyzdnov v mrazoch budu podhustene.
Na 5km při jarním a podzimním přezouvání (chladné počasí) fakt gumy nezahřeješ :-)
Jinak, že je rozdíl mezi venkovní teplotou 10st a 30st na tlaku v pneu samozřejmě vím. Proto Nisan 350GT plní pneu z výroby dusíkem... Je stabilnější.
Já ale nemám ani Nisana 350GT, ani ten dusík :D
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od C-Maxis » 31.03.2025 19:56

Sem někde a někdy četl, že ty "směsi" na huštění normálních pneu normální aut jsou poněkud dobrý byznis. Nechce se mi to teď lovit, protože si zastánci jistě najdou argumenty.
Jak přesný jsou ty měřáky v autech na hlídání tlaku?
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3104
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od jenikHK » 31.03.2025 20:24

Používám s oblibou na plnění pneumatik směs plynů s cca 78% dusíku, mám na to koupenou speciální ruční pumpička, jakožto i kompresor...
Jsem s tím velmi spokojen 8)
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od C-Maxis » 31.03.2025 21:56

A navíc, ten kyslík je taky důležitý. Kdyby se spadlo do vody, z té pneu se dá dýchat. Dobře děláš.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 142
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od Antonín Plhal » 01.04.2025 09:04

C-Maxis píše: 31.03.2025 19:56 Sem někde a někdy četl, že ty "směsi" na huštění normálních pneu normální aut jsou poněkud dobrý byznis. Nechce se mi to teď lovit, protože si zastánci jistě najdou argumenty.
Jak přesný jsou ty měřáky v autech na hlídání tlaku?
Na ten jsem zapomněl, ten z té opravné sady ukazuje stejně, jako ten mechanický, jako ten z Ali a i jako ten na kompresoru z Lidlu. My jsme to vlastně napoprvé dofoukli tím z opravné sady a až pak jsem si objednal ten aku z Lidlu.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
karolkopictures
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1972
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Morovno,Trenčianský kraj,SR

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od karolkopictures » 01.04.2025 09:11

C-Maxis píše: 31.03.2025 21:56 A navíc, ten kyslík je taky důležitý. Kdyby se spadlo do vody, z té pneu se dá dýchat. Dobře děláš.
Niekto tu pozeral Kuriéra :nazdravi:
Focus FUTURA 2002
Kuga ST line 4x4 2019
Mondeo Titanium X 2019

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 142
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od Antonín Plhal » 01.04.2025 09:16

C-Maxis píše: 31.03.2025 21:56 A navíc, ten kyslík je taky důležitý. Kdyby se spadlo do vody, z té pneu se dá dýchat. Dobře děláš.
V tom případě ještě štěstí, že nemám toho Nisana. Bych se utopil a ještě k tomu udusil dohromady... Sem si doteď neuvědomil, jakýho hada si majitelé 350GT hřejou na prsou. Zlatej FF. :D
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
Straces
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 04.05.2021 04:23
Bydliště: Šternberk

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od Straces » 01.04.2025 10:39

Na měření tlaku doporučuju koupit něco kvalitnějšího, ty čínské šmejdy co sem měl, sem postupně všechny vyházel kvůli poruchovosti/špatnému měření..
Aktuálně mám několik let Český výrobek z Kovo Brno a měřím tím všechno, auta, skůtr, kola, děckám odrážedla..
Vlastním něco takového i s hadičkou a bez problémů:
Obrázek
Ford Grand C-Max 2011 Titanium, 1.6 Duratec Ti-VCT (92Kw),
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13483
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od stano. » 01.04.2025 10:57

Mne sa do ruk dostal superspecialny z Mercedes logom. Zatial ho povazujem za presny :mrgreen:
Do tych cinskych staci fuknut este pokym su "nove" a funkcne nieco mastne, napriklad WD40, do otvoru na meranie, idealne aj dovnutra, pod cifernik. Potom pre istotu vo zvislej polohe nechat vytiect prebytok von napriklad na vreckovku (ak niekto nevie odhadnut mnozstvo). Zvyknu prestat fungovat pre vnutornu koroziu zo vzdusnej vlhkosti.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3104
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Rady na letní pneu - sezona 2024 od strany 157

Příspěvek od jenikHK » 01.04.2025 10:58

Za mě je tento top, rozsah do 3 bar v pohodě stačí a hadičkou se lze dostat i na hůř přístupné ventilky motocyklů.
Přílohy
c1b0.jpeg
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „Focus - pneumatiky a disky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů