Stránka 159 z 190

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.02.2015 19:04
od Peters56
On je hodně zajímavý materiál z MD ohledně emisí, mám to od kluka co dělá na STK. Psal to v srpnu 2014
Dneska jsem debatil s jedním kolegou jak by mělo probíhat měření emisí od roku 2015. On byl na nějaké prezentaci na ministerstvu dopravy a nástřel je takový.

1.vozidlo se přistaví k měření emisí
2.připojí se pc přes diagnostickou zásuvku kam se načtou hodnoty vozidla jako vin, emisní stupeň a další věci. pokud se nepovede spojit s řídící jednotkou emisní kontrola se neprovádí. Pokud je vyčtena jakákoliv závada na motoru kontrola se neprovádí. Počítač si on line ověří předchozí měření emisí i s výsledkem a zašle do on line systému i nový výsledek případných vyčtených závad.
3.pokud je vše OK počítač nastaví hodnoty odpovídající emisnímu stupni vozidla dle vin zavede se protokol v pc o emisní kontrole a provádí se měření emisí stejně jako dosud, počítač technikovi přímo řekne co má udělat a dokonce ho dokáže i opravit když třeba dá sondu špatně aby jí dal jinak atd.
4.počítač vyhodnotí automaticky provedenou kontrolu měření emisí vše se doplňuje do protokolu automaticky bez zásahu technika
5.po skončení kontroly vyjede protokol buď s kladným výsledkem nebo se záporným i s vyčtenými hodnotami
6.odpojí se pc od vozidla a protokol jde on line do databáze registru vozidel stejně jako protokol o stk.
7.po kladných emisích následuje provedení STK a vylepení červené známky s datem další STK - zelená známka o emisích by měla být zrušena a nahrazena pouze červenou z stk.

ono to zařízení není nic levného prý stojí přes půl mega ale není už prý problém ho naučit i hodnoty eura 6. Předpoklad je takový že emise by se měli provádět přímo na stk. uvidíme jak to vše dopadne ale pokud by to takto začalo opravdu fungovat bylo by to hodně zajímavý :mrgreen:
Ministerstvo dopravy ČR připravilo návrh vyhlášky, kterou se mění vyhláška o technických prohlídkách a měření emisí vozidel. Předkládaný návrh ovšem nemění základní principy činností v oblasti provádění technických prohlídek a měření emisí silničních vozidel - dochází pouze ke zpřesnění současného znění s ohledem na vymahatelnost plnění předepsaných úkonů, vytvoření podmínek pro zlepšení dohledu nad technickým stavem silničních vozidel a zajištění odbornosti osob, vykonávajících dohled nad technickým stavem silničních vozidel.

Cílem navrhované právní úpravy v oblasti měření emisí silničních vozidel je (v návaznosti na právní úpravu zákona) upravit prováděcí předpis zejména v oblasti: provádění měření emisí, vzdělávání a ověřování odborné způsobilosti mechaniků měření emisí a upřesnění principů řízení jakosti v procesech provádění měření emisí.

Navrhovaná změna souvisí se změnou konstrukce pohonných jednotek silničních vozidel s ohledem na současná paliva a požadavky na ochranu životního prostředí a zapracování požadavků Evropské unie. Jedná se o reakci na technologický vývoj v oblasti řízení pohonu vozidla a zařízení na snižování emisí ve výfukových plynech. Navrhované znění zajišťuje vyšší prokazatelnost provedeného měření emisí.

Zavedení komunikace kontrolních přístrojů v reálném čase se softwarem pro tisk protokolů znemožňuje manipulaci s výsledkem měření, větší vymahatelnost plnění povinností provozovatele stanice měření emisí a mechanika měření emisí. Tento způsob měření emisí umožní vyřadit z provozu vozidla, která neplní předepsané emisní limity, a snižovat tím zátěž životního prostředí škodlivými látkami z výfukových plynů.
S ohledem na zkvalitnění provádění měření emisí a vymahatelnost plnění povinností provozovatele měření emisí a mechanika měření emisí byl zaveden řídící dokument jakosti provádění této činnosti.

Na základě zjištění, že mechanici po dvanácti letech po zrušení prohlubovacích kurzů a ověřování odborné způsobilosti nestačili absorbovat technický pokrok v oblasti provádění měření emisí a docházelo k postupné degradaci jejich úrovně znalostí, bylo přistoupeno k obnovení prohlubovacích kurzů a obnovení přezkoušení odborné způsobilosti mechanika měření emisí.

Závěrem lze konstatovat, že novela vyhlášky č. 302/2001 Sb., v kombinaci se zavedenými sankčními opatřeními novelou zákona č. 56/2001 Sb., přináší účinné nástroje k vymahatelnosti plnění si povinností k životnímu prostředí jak ze strany povinností jak provozovatele motorového vozidla, tak provozovatele stanic měření emisí a jejich mechaniků, kteří provádějí kontrolní činnost v přenesené působnosti.

Napsal: 24.02.2015 06:22
od vita_k
Vsadil bych se že Turci v D kuchaji :-) a jsou dávno součástí západního světa

Napsal: 24.02.2015 06:38
od vita_k
A stejně jde o princip. Kdybyste měli EB euro 5 u kterého by se ukázalo, ze co se týká PM je horsi než třeba vykuchana 1.6, tak se jich zbavíte? Navíc to může být realita a ne jen teorie. Přece v produkci PM bychom si měli být před předpisy rovni:-)
Foki donekonečna recykluje to s tou opicí, budiž. Ale když má opice tasemnici tak taky nebudu říkat, že si na ni opice zvykne.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 08:14
od fofok
Auto bylo nějak schválený do provozu a pokud mu nějaká součást chybí nemá na silnici co dělat.Je to jako by ti chybělo jedno kolo nebo si jezdil bez předních brzd.Kdyby tady kontrolní orgány fungovaly tak jak maj nikdy by tady nebyl takovej bordel a anarchie a lidi by si tohle nedovolili.
Naopak v Německu ještě dpf dodatečně dodělávaj na starý meďoury,aby mohli jezdit do center měst.

Re:

Napsal: 24.02.2015 08:22
od foki
vita_k píše:A stejně jde o princip. Kdybyste měli EB euro 5 u kterého by se ukázalo, ze co se týká PM je horsi než třeba vykuchana 1.6, tak se jich zbavíte? Navíc to může být realita a ne jen teorie. Přece v produkci PM bychom si měli být před předpisy rovni:-)
Foki donekonečna recykluje to s tou opicí, budiž. Ale když má opice tasemnici tak taky nebudu říkat, že si na ni opice zvykne.
tlacim a nevim co tim chtel basnik rici :dih:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 08:26
od C-Maxis
Pořád mám DPF v autě...
Nicméně každý den člověk vidí náklaďák, který za hodinu načoudí víc, než já vypustím za celou životnost Maxe. Tatra 138, PV3S ...
Nevěřím, že splňují parametry, které pro to auto platily původně.
Na druhou stranu ani nechápu, proč může jezdit auto, které emisuje 100x víc, než zbylý průměr jen proto, že je staré a dřív platily jiné předpisy.
Resp. nechápu, že takovéto auto může být využíváno podnikatelsky (fekální vůz, autojeřáb, sklápěčka).

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 08:36
od foki
ano to mas pravdu , nicmene pokud bylo vozidlo schvaleno pro provoz treba bez katu tak si myslim ze neni páka aby mu zprisnili emise , maximalne muzou omezit vjezdy do urcitych zon , a ono spis pak neprojde diky jinym vecem a postupem casu se pocet provozuschopnych eliminuje , to same je to s tatrama atd , dokonce kdyz ted planuju nejake odtahy tak resim jestli je to v centru nebo ne dle zon , protoze odtahovka ma zlutou a bud to musi objet nebo do centra nemuze .

to by museli treba chtit po majitelich veteranu aby tam davali katiky neco snizovali CO , uz vidim nejakou US limuzinu s 1,0EB :mrgreen:

Napsal: 24.02.2015 09:40
od vita_k
Foki: je třeba číst. Benziny Gdi můžou produkovat více PM než disly. Jen to nikdo neřeší. Pak teda emisni normy pro disly ztrácí smysl. Velmi zjednodušeně.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 10:26
od C-Maxis
foki píše: to by museli treba chtit po majitelich veteranu aby tam davali katiky neco snizovali CO , uz vidim nejakou US limuzinu s 1,0EB :mrgreen:
Já to vidím jinak.
Jednak nevěřím, že stále plní to, co podle původních papírů plnit mají.
Vůbec nejde o veterány a pod.
Jde mi o to, že někdo má tragický fekál a používá to k podnikatelskému účelu. A tady bych viděl relativně jednodušší cestu k omezení/ regulaci.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 12:00
od foki
pokud podnikas tak platis silnicni dan , tam pokud je vuz starsi tak je vlastnik znevyhodnen

Daň můžeme snížit například u auta, od jehož první registrace k silničnímu provozu (doma i v zahraničí) neuplynulo devět let. Sazbu daně snížíme podle § 6 Zákona o silniční dani
o 48 % po dobu 36 kalendářních měsíců od data první registrace
o 40 % po dobu následujících dalších 36 kalendářních měsíců a
o 25 % po dobu následujících dalších 36 kalendářních měsíců
Sazbu musíme zvýšir o 25% u vozidel poprvé registrovaných v ČR nebo zahraničí do 31. 12. 1989.

ale to je uz ot i kdyz je to k vysvetleni .

a jak jsem psal pokud to bylo schvalene pro provoz v dobe kdy platilo treba euro 2 tak musi splnovat tyto pozadavky a pokud nepohoři na necem jinem tak muze mit maximalne znevyhodneni v podobe vyssi sil. dane nebo omezeni pro vjezd do urcitych lokalit , viz jako treba v nemecku

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 12:08
od stano.
C-Maxis: To skor suvisi s podvadzanim na EK. Auto ma nalepku, aj ked na ziadnej kontrole ani nebolo.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 12:44
od Sobull
Mně je jen divný, že se nikdo nepohoršuje třeba tady:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... ilit=decat
nebo v podobných tématech. Je jich tu kupa.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 13:07
od vita_k
sobul: snad bys tu necekal nejakou objektivitu? :)

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 14:07
od wilder01
Vidim to asi tak, ze ten kto ma dpf vonku tak to aj obhajuje. Problémom bude napokon aj tak to, co na to STK a hlavne neprijemne je riziko odhalenia v Rakusku, Nemecku... Ziadne teoretizovanie tu nikomu nepomoze, prax ukaze. Obavam sa ze uz aj ukazuje, su nejake pripady z Rakuska...
Keby bol DPF za rozumnu cenu, nerozbehne sa biznis s jeho odstranovanim. Euroúradníci by mali porozmyslat nad kontrolou automobiliek a cenami za nove DPF a hned by mali vysledky v podobe nizsich cien DPF a tym padom nehladania lacnejsieho riesenia v podobe jeho vytlkania a upravy rj. Ked dokaze druhovyroba ponukat dpf s katom na 1,6 tdci za zlomok ceny originalu, tak je pekne svinske od Fordu davat prehlasenia do tlace a hrat sa na ekologických. Pretoze najlepsie by vyriesili problem s odstranovanim dpf tym, ze by novy dpf stal menej ako jeho vytlcenie. Potom by uz ozaj nik neriesil a neriskoval....

Napsal: 24.02.2015 14:21
od vita_k
Až budu muset vrátit DPF do auta, tak to udělám,prodam a koupím něco bez DPF. Že by oktávku f tdi euro 3 nebo 4 bez DPF, abych měl na emise oficiální papír:-D?