rov píše:LeonardoTM píše:PS. Kdybych už neměl nakoupeny do zásoby nové pneu (Sava Eskimo HP vpředu a Matador MP92 vzadu), tak bych o těchto také vážně uvažoval (třeba Kleber HP3 dopředu a Nokian A4 dozadu

)... No, tak holt musím počkat, až se mi ojedou

Co tě vede k tomu ,že na každou nápravu dáváš odlišný vzorek pneu včetně odlišných vlastností a směsi v pneu ??? není to hazardování ??
Dobrej dotaz, ťal jsi do živého, takže to popíšu obsáhleji. Ano je to cílené mít na každé nápravě něco jiného. Vyzkoušel jsem si oboje, jak na letních, celoročních, tak zimních. Připomněl bych to, co říká Michelin, když srovnává řadu Alpin a celoročky CrossClimate - "vyberte se podle toho kde a jak jezdíte". To je základem i mého sdělení. Po mnoha experimentováních (cca 12 sad pneu) jsem dospěl k tomu, že mi více vyhovuje právě tato "hybridní" sestava podle tohoto schématu:
- dopředu pneu s lepší odolností vůči aquaplaningu, lepším záběrem a větší výdrží
- dozadu pneu s asymetrickým dezénem kvůli konstrukčnímu náklonu kol a měkčí směsí pro lepší brždění u méně zatíženého auta
Zohledňuje to nejčastější režim využívání auta (zatížení 2 os. + bagáž a provoz převážně po dálnici). Je za tím dost srovnávání testů pneu, ale hlavně také osobní praktické zkušenosti z cca 200 tkm, na kterých jsem vyzkoušel tyto kombinace (první jsou přední / druhé zadní):
- Barum Bravuris / Yokohama A539
- GoodYear Vector 5+ / Dunlop SP WinterResponse
- Firestone Winterhawk 2 Evo / Dunlop SP WinterResponse
- Firestone Winterhawk 2 Evo / Falken EuroWinter HS439
- BF Goodrich G-force Winter / Falken EuroWinter HS439
- Michelin Alpin A4 / Continental WinterContact TS830P
- Nokian WR D3 / Continental WinterContact TS830P
- Membat Flake / Matador MP92
- Sava Eskimo HP / Matador MP92
Samozřejmě se musí jezdit rozumně a vše je o individuálních preferencích. Také o tom, že Focus má vzadu tu víceprvkovou nápravu "do A", což vyhovuje dozadu těm asymetrickým pneu. Zkušenosti jsou podle mého přenositelné na auta podobné konstrukce, tj. třeba na Golf V a výše, Oct. II, III (s víceprvkem vzadu), ale ne na Escort, Fiestu, Astru nebo Oct. I...
Já osobně jsem klouzal na zasněžené okresce, když jsem měl na obou nápravách stejné BF Goodrich G-force Winter a naopak jsem si nejlépe užil ostré zatáčky na přejezdu horského pasu, když jsem v létě dojížděl ojeté zimní (3mm) Firestone + Dunlop

. Nejhorší zkušenosti mám naopak z aquaplaningu na dálnici u 4mm pneu Goodyear Eagle NCT5 (symetrický dezén)
