Stránka 153 z 240

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 02.03.2013 12:56
od Sobull
Eidž píše:Pokud za zimu najedeš plus mínus 5 tis. km, tak příští sezónu prohoď nápravy a budeš mít pneu plus mínus sjížděné stejně, což je DOBŘE. A ruku na srdce - fakt za 4 roky sjedeš novou pneumatiku na 4 mm??? Asi těžko, co?
Mám na nich najeto 30 000 a mají pořád přes 5mm.

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 03.03.2013 08:48
od ballu
Eidž :lol: 35 let za volantem , to asi těžko budu mít za sebou jen teorii. :mrgreen: Na to abych si vyzkoušel , co mě auto pod zadkem dělá , to jsou ty zimní srazy na volných placích, kde si vyzkouším vše možné a i tu nejlepší variantu eliminace problému na kluzké silnici. :mrgreen:

Pro úplnost sem dávám , na čem se školy smyků dělají, to znamená, že před každou kluznou plochou je smyková deska , která auto rozhodí, neže samo od sebe zadek ustřelí a ve druhém článku , zkušenosti člověka, kterému prošlo více aut pod rukama a i na více okruzích.

http://centrum.libros.cz/parametry.php

Re: Jak na přetáčivý smyk u předokolky?
od pjanda » pát 18 bře 10:32
Pokud to chcete delat prirozene a tak, aby tim auto co nejmene trpelo, musite mit vuz, ktery necemu takovemu fandi. Neni to dano ani tak rozlozenim hmotnosti, jak by se mohlo na prvni pohled zdat, ale hlavne kinematikou zadni napravy a nastavenim podvozku vubec. Predokolku lze udelat nastavenim podvozku tak pretacivou, ze jde do smyku i pod plynem, zvlast pokud je patricne slaba, tj. plyn moc neudela s trakci pride. Pamatuji treba soutezni Ford Puma, ktery byl takto nastaven...

Toto je vubec na dlouhou diskusi o nastaveni podvozku, ale ja rikam, ze auto pro ridice ma byt pretacive, protoze jen spravne kontrolovanou pretacivosti si lze pomoci k maximalne rychlemu prujezdu zatackou. Nedotacivost je naopak nezaludna, proto je take vetsina aut naladena nedotacive, ale my zde jiste nehledame cestu k nezaludnemu autu pro kazdeho. Rika se, ze Schumacher vyhraval vzdy proto, ze dokaze svym citem presne kontrolovat extremni pretacivost (na F1), coz mu dovoluje byt rychlejsi (a minulou sezonu byl pomaly mj. proto, ze Mercedes takovy vubec byt nemohl). Dostal jsem k Vanocum peknou knihu o F1, kde tusim Berger rika o vymene on-Schumacher v Ferrari-Benetton nekdy v roce 1995 asi toto: Prisel jsem do Benettonu po Schumacherovi a strasne jsem se tesil ze budu jezdit s jeho mistrovskym autem. Kdyz jsem do nej ale sednul, vubec jsem s nim nebyl schopen jezdit, nechapu, jak nekdo muze ovladat tak pretacive auto.

Cili je treba mit predokolku, ktera tomu fandi, jinak je to jen boj. Typicky takove podvozky dela hlavne Ford temer u vsech aut z posledni dekady (Focus ST nebo RS jsou opravdu hodne divoke, ale kdyz to ovladnete...), urcite to dobre umi Golf V GTI, Mini je takove, posledni Impreza uz take trochu vice do akce, tech aut je spousta. Take se tomu da pomoci volbnou pneu a jejich tlakem (mene na predek vice na zadek), proste cimkoli do zmeni trakci predni resp. zadni osy.

Paklize mate vhodne nacini, staci jen spravna prace s brzdou a volantem. Osobne to delam velmi jednoduse tak, ze brzdenim na najezdu do zatacky odlehcim zad a poslu ji po tecne drive nez prid jen jinym poustenim brzdy a lehce jinym prujezdem prvni poloviny zatacky. Pokud zad neni tak akcni, da se tomu pomoci rozhoupnutim, tj. nejprve pri brzeni naznacit pohyb jakoby ven ze zatacky a pak teprve vjet do ni.

Premyslim, jestli to vubec budu umet nejak rozumne popsat, prijde mi to byt snadne a samozrejme, nijak jsem se to neucil, proste to delam. Vim jiste, ze neni mozne prehnat najezdovou rychlost, tedy ne vyrazne, pak se pridi nechce zatocit vubec (je prece jen tezsi) a pretacivost zade uz s tim nic neudela. Tj. rychlost byt jen lehce pretazena. Brzdeni by melo probihat v uvodni fazi uplne normalne, pak jde jen o sladeni prace s brzdou a volantem. (Ne)rozhoupani na tom nic nemeni, to je pripadne jen neco navic, klicove je, jak pote, v uvodni fazi najezdu do zatacky s obojim pracovat. Zatacku je urcite treba vice utahnout nez pri cistem prujezdu, jinak by ani zad nemela prostor pro vyboceni, ale zadna divocina, ona se takto zase moc neutrhne, staci tedy jemna prace. A brzdu to chce po jinak beznem brzdeni v uplnem uvodu zatacky odlehcit a nechat auto dobrzdit tim pretacivym smykem se soucasnou drobnou kontrou nebo proste nasledne jen nohou na plynu. Seriove vyrabena predokolka se uplne nepretoci snad zadna, takze narazit se tu moc neda. Je to opravdu technika pro kazdeho.

Co se tyce dalsich naznacenych moznosti, rucka sem podle nepatri, to je vhodne leda pro nejake vracecky v 20 km/h, tady se bavime o rychlejsich prujezdech. Brzdou primo v zatacce si da pomoci, pokud to auto dovoli, ale tim se prave dostavame k limitum. Dnesni ESP jsou vsechna nevypinatelna, rozhodne vsechna s ESP Bosch. Ani Porsche 911 dnes nema plne vypinatelne ESP, zapne se samo pri tzv. "panickem brzdeni", za coz je povazovano mj. brzdeni v zatacce. Takze timhle si dnes nepomuzete (auto se okamzite srovna a zpomali) a je treba s tim pocitat i pri mnou nastinenem postupu. Treba takovy Golf V GTI byl krasne pretacivy timto zpusobem, ten se nechal obtocit kolem zatacky i v 60 km/h, ale uz brzdeni v uvodu zatacky casto povazoval za paniku. Dalo se s tim szit, ale bylo treba tomu postup prizpusobit, jinak brzdit, jinak zatacet, jit drive z brzdy... To same ostatne plati i pro rucku, take pouziti rucky za jizdy dnes u vetsiny aut zapne ESP.

Ma to zkratka radu specifik, u kazdeho auta to chce tochu neco jineho. Lepe bych to snad ukazal osobne, opravdu se mi to popisuje slozite...

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 03.03.2013 14:14
od Eidž
Vážím si Tvých zkušeností. Ale přesně před tímto nás varovali:
ballu píše: 35 let za volantem , to asi těžko budu mít za sebou jen teorii. :mrgreen:
Tj. pocit člověka, který má prostě za volantem n-tý milion a má pocit, že už všechny situace zažil a je na tolik vyježděný, že žádný cucák s mlíkem na bradě jej nemůže o ničem poučovat.
Pro úplnost sem dávám , na čem se školy smyků dělají, to znamená, že před každou kluznou plochou je smyková deska
Není tomu tak.
a ve druhém článku , zkušenosti člověka, kterému prošlo více aut pod rukama a i na více okruzích.
http://centrum.libros.cz/parametry.php
A já píšu o tom, že žádná teorie světa se nevyrovná tomu, když si to člověk zkusí.

Rozumím tomu, že jsou lidi nevěřící tomášové a i když to je na stříbrném tácu, tak to odmítají.

Ale nebudu souhlasit s mýty a pověrami, kterých je v automobilovém světě plno. A jsou překonané, protože už 20 let neplatí. Např. že ABS prodlužuje brzdnou dráhu, lepší vzorek na hnací nápravu, apod.

Největší problém zkušených lidí je, že odmítají nové poznatky a s profesionálním nadhledem to prostě hodí do jednoho pytle, protože oni přece mají víc najezděno.

Místo aby svou zkušeností podpořili pasivní bezpečnost. Za volantem nesedí jen zkušení řidiči F1, kteří dokáží jet na hranici. Silniční provoz a je o stovkách lidí, kterým je šumák, jestli mají motor vpředu nebo vzadu. Pro ně je důležité, jako má auto barvu. A právě tito řidiči by měli vědět, že až jim pneuservis dá zimní kola, tak mají požadovat lepší vzorek na zadek, aby příští zimu byli s námi. Řetězy máš čas nasadit a kopec vyhrabeš. Když máš hodiny, nemáš čas už na modlitbu. Udělej tedy všechno proto, aby hodiny nebyly.
:nazdravi: :nazdravi: :nazdravi:

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 03.03.2013 14:25
od fofok
Nedělejte tu z toho mexickou telenovelu.Lepší gumy na zadek.Co je na tom tak těžkýho k nepochopení :dih:
ballu nemotej tu lidem hlavu a zaplať si školu smyku nebo instruktora na okruhu a zjistíš,že umíš kulový.

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 03.03.2013 15:26
od ballu
Pro oba, roky za volantem nebylo pro porovnání cucák, necucák, ale že za ty roky něco najeto mám a ne čerpáno z časopisů a jedna paní povídala. Já nepotřebuji procházet školou smyku, abych zjišťoval jestli umím kulové. Nejsem mistr volantu ,ani 100 % řidič , ale tutově vím sám , jak na tom řidičsky jsem, kde je moje hranice a nepotřebuji, aby jako někomu jinému to musel referoval instruktor z okruhu. :hhura:
Když to shrnu mám dost zkušeností, jak takové situace předvídat, jim předcházet a to by svedla i většina rozumných řidičů, jak je ale již řešit, když již přijdou, to zvládne jen hrstka a mezi ně neřadím ty, kteří si takovýma testy v Mostě a jinde jen projdou, a zítra neví jestli špičkou při brždění udržoval plyn :gott:

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 03.03.2013 18:09
od Eidž
Vždyť jsem psal, že rozhodně do manévrů pro vyrovnání smyku nepůjdu, jen krizové brždění.Ach jo.

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 03.03.2013 18:16
od pbjun
No nevim, ja si davam na sluzebaku lepsi gumy na predek jelikoz mam radsi kdyz je auto trochu pretacive nez silene nedotacive, bohuzel Fabka II kombi ma problem s nedotacivosti - hrozne tezkej cumak (1,9TDi) + spatne koncipovany podvozek cini pri pouziti lepsich gum auto zcela neovladatelne - stane se tak hnusne nedotacive ze neni mozne ani v nizkych rychlostech zatacet a musi se to dotahovat spojkou a brzdou...

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 03.03.2013 19:38
od Karel2
Eidž píše: Ale nebudu souhlasit s mýty a pověrami, kterých je v automobilovém světě plno. A jsou překonané, protože už 20 let neplatí. Např. že ABS prodlužuje brzdnou dráhu, lepší vzorek na hnací nápravu, apod.
V tomhle se pletes, na suchu ji opravdu zvysuje. A pokud jde o ten vzorek, tak i ten plati pro hodne odlisnou hloubky dezenu, na coz poukazal i ten test od ÖAMTC. Takze vse neni tak jednoznacne, vzdycky je tam nejake ale.

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 03.03.2013 20:21
od Eidž
ABS jsme už řešili, prosím o přečtení, pak budu pokračovat.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 11&t=29798

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 03.03.2013 20:54
od Karel2
Vidim ze se to tu(i jinde)resi nekolik let. Dovolim si citovat z webu policie.cz. "Mnozí se domnívají, že antiblokový systém ABS automaticky zkrátí brzdnou dráhu. To není vždy pravda. Na štěrku, kyprém sněhu, nebo na suché silnici s určitými zimními pneumatikami může být brzdná dráha i s ABS delší. Naopak ABS zajišťuje při plném brzdění nezbytnou stabilitu a řiditelnost vozu. Vozidla bez ABS při plném brzdění jsou špatně řiditelná, protože se kola zablokují. Zde pomůže jen krátké přerušované sešlapávání brzdového pedálu." Takze je tam to povestne ale. :D

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 04.03.2013 07:23
od stano.
Este je otazne, z ktoreho roku je tento "mytus". Ak jeto este z cias Felicii, potom suhlasim. Tie nekontrolovali blokovanie kolesa niekolkokrat za sekundu. Tam bol problem aj na (suchej) vlnitej ceste, kde koleso pri vlneni hore a dole veselo blokovalo.

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 04.03.2013 07:46
od miki21
Takže přestaneme řešit již vyřešené a vrátíme se zpět k tématu. :wink:

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 07.03.2013 18:18
od medvedvhimalaich
tak vrátim téma.....

http://domazlicky.denik.cz/galerie/neho ... mm=4330911

opět nehoda na stejné silnici asi 3km od té předchozí co jsem zde uváděl..... opět jsem seděl v autě a nebyl jsem od toho daleko :nixw:

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 07.03.2013 18:49
od tym
No nebylo to FoFo... ale jestli dobře chápu ty fotky, musel hezky z toho kopce smažit přes plnou. :irre:
Je to i tady:
http://plzen.idnes.cz/dopravni-nehoda-u ... -zpravy_pp

Re: FF bouračky,aneb ať se tohle každému z nás vyhne....

Napsal: 07.03.2013 19:00
od medvedvhimalaich
FoFo to není ono to nejde moc poznat asi C4 druhé generace.