Sobull píše:Otázka teda je, když už se hádáte, čemu říkáte lepší vzorek. Prohazuju předek x zadek co sezonu, teď dojíždím čtvrtou a mám všechny stejně sjetý. Kolik toho sjedu za sezonu? Možná 1,2mm vpředu a 0,8mm vzadu? Tohle já teda na jízdních vlastnostech nepoznám (což neznamená, že vy taky ne. poučte mě). Radši budu mít část sezony o pár desetinek horší vzorek na zadku než odjet předek, dát tam zadní, koupit nový dozadu a ve výsledku mít rozdíl několik mm a třeba tři roky v DOT.
PS: Ty poučky o lepším vzorku vzadu nezpochybňuju a věřím jim.
V případě firemních vozů, které za zimu jsou schopny i něco natočit, by se ideálně měli gumy měnit po cca 5 tis. km (přední dozadu a zadní vpřed). Ale v reálu to je tak, že je zažitý mýtus, že na hnanou nápravu lepší vzorek, aby se přece vyhrabal, že. A tím si může podepsat rozsudek smrti. Jako vyhrabe se, místo aby dal řetězy. Ale...
Pokud za zimu najedeš plus mínus 5 tis. km, tak příští sezónu prohoď nápravy a budeš mít pneu plus mínus sjížděné stejně, což je DOBŘE. A ruku na srdce - fakt za 4 roky sjedeš novou pneumatiku na 4 mm??? Asi těžko, co?
2 ballu: máš naštudovanou teorii. Fajn. Propoj to s praxí. My si na polygonu vůbec nemuseli pomoc ručkou do smyku zadní nápravy. Vjížděli jsme do pravotočivé zatáčky (kdybychom jezdili z druhé strany, tak levotočivé . tím chci říct, že směr je šumák), která měla tuším půlku kluznou a půlku jízdního pruhu klasiku. A když jsi jel normálně, tak nic. A když jsi pak z vysílačky dostal hudráka, že jedeš jak s hnojem, tak jsi to osolil a v půlce zatáčky jsi najednou nechápal, co se děje - prostě najednou jsi měl v čelním skle otočnou krajinu
A pak jsme se učili kontra.
Jedno vím jistě - na polygonu jsem to dal a na konec to byla fajn zábava a odvaz. Ale v reálu se do kontra ani pouštět nebudu. Pouze krizové brždění. Protože když uděláš kontra o 0.5s později, jen to umocníš a jsi totálně v p*deli. I to jsme si vyzkoušeli.
Jo - měli jsme firemní vozy, takže obuté podle mýtu ze servisu, lepší vzorek přece dopředu
Jinak ESP super, kdo měl, tak auto neurval, ať dělal, co dělal. Jakmile vypnul ESP, točil se...
Je to o tom, že prostě v ten blbý den, kdy pojedeš rychleji, než běžně jezdíš, v ten den, kdy je sucho a pohoda, tak jak na sviňu byla ta zatáčka namrzlá. Za hodinu vyjde sluníčko a bude to v pohodě. Jenže v lepším případě budeš v příkopu, v horším případě Tě z boku sejme jiný vůz. Pro něj to bude čelní náraz, takže šance bude mít větší.
Jde o to, kolik věcí uděláš, aby jsi zvýšil svoji bezpečnost.
A je to i o tom, že když při nehodě Ty přežiješ a ten druhý ne, jdeš si sednout za zabití. Priority při nehodě:
1. Tvoje zdraví/život.
2- Zdraví/život toho druhého.
3. Majetek.
4. Život zvířat.