Stránka 16 z 27

Re: originál svíčky

Napsal: 08.08.2014 16:17
od sth-1
ještě problém u svíček může být ve špatném dotažení , méně dotažená svíčka více se zahřívá , víc dotažená svíčka zahřívá se méně (lepší odvod tepla a je studenější) a pak když je každá dotažená jinak tak se může každá chovat jinak ,takže momentovej klíč není vůbec špatná věc . Jasn že když to někdo dělá denně tak to může "mít v ruce" a dost možná dotáhne svíčky stejnoměrněji než já s momenťákem

Re: originál svíčky

Napsal: 08.09.2014 10:17
od George V.
Tak zase otravuju kolem svíček - máte někdo reálnou zkušenost, o kolik se dá "přešvihnout" nájezd na svíčky. Mám už 60000km najeto a zatím žádné příznaky končících svíček necítím. Předem díky za odpovědi...

Re: originál svíčky

Napsal: 08.09.2014 10:36
od jarous350
Presvihnout se to da o hodne a mozna dalsich 60tis. km nemusis nic poznat. Akorat bacha na to, ze pokud nejaka zacne hur palit, tak to mozna ani hned poznat nemusis, ale poznas to pak na emisich na katalyzatoru. Pri cene 120Kc/ks to asi nema cenu resit.

Re: originál svíčky

Napsal: 08.09.2014 13:25
od George V.
Tak přehánět to nemíním, ale momentálně se mi moc do servisu nechce. Ale určitě počítám, že je ještě před zimou vyměním...

Re: originál svíčky

Napsal: 08.09.2014 16:25
od jarous350
Tak do servisu nejezdi, vezmi 16tku trubkovej klic a do 15minut to mas hotovy i s kafem.

Re: originál svíčky

Napsal: 08.09.2014 17:32
od miki21
Kdejaký garážník Ti je vymění "za flašku rumu" :mrgreen:

Re: originál svíčky

Napsal: 08.09.2014 17:50
od petulak
George V. píše:Tak přehánět to nemíním, ale momentálně se mi moc do servisu nechce. Ale určitě počítám, že je ještě před zimou vyměním...
Jenom, aby se ti " momentálně" pak chtělo, do servizu o půl noci, na pangejtě, když, budeš co nejdříve spěchat.. :x

Re: originál svíčky

Napsal: 07.10.2014 09:52
od George V.
Máte někdo povědomí kolik má být správný odtrh svíček CYFS-12VN4 (oficiální náhrada AYFS 22CB)? Díky za odpověď.

Re: originál svíčky

Napsal: 07.10.2014 10:07
od mouse
pokud se nepletu, tak na obsah 1.6
má bejt odtrh 1,3mm.

Re: originál svíčky

Napsal: 07.10.2014 10:37
od George V.
...a ten odtrh je závislý i na typu svíčky? Mně jde o to, že Ford změnil typ svíček...

Re: originál svíčky

Napsal: 07.10.2014 10:46
od mouse
je to bráno na obsah motoru a né dle svíček

Re: originál svíčky

Napsal: 07.10.2014 11:44
od George V.
Noo, tak jsem si vzpoměl na nebožtíka Escortíka, kterej byl taky 1.6. A ten odtrh tam určitě 1.3 nebyl; co si tak matně vzpomínám, tak to bylo kolem 1.0mm. Nové svíčky (CYFS-12VN4, made in RUSSIA :nixw: ) už dorazily, tak nechám odtrh default...

P.S.: Odtrh výše zmíněných svíček z výroby je kolem 1.25mm (s příslušnou chybou měření - ta šupléra tam moc dobře strčit nejde :D ).

Re: originál svíčky

Napsal: 20.10.2014 07:40
od George V.
Tak svíčky vyměněny (svépomocí). Není to až tak složité, problém je jen správné nářadí. Tak kdybyste to někdo (kdo jste to ještě nedělali :) ) chtěl zkusit, tak v první řadě zpomeňte na povolování klíčem na svičky, běžně prodávaným v mototechně (takové to "téčko" s kardanem) - ten je dobrý akorát na vykroucení a vytažení povolené svíčky. Nasazovat trubku určitě nezkoušejte, nemusel by to ten kardan vydržet (osobní zkušenost z Escorta). Na povolení jedině trubkový klíč a to hodně dlouhý (ideálně oboustranný, např. 16-18). Já jsem si tu druhou stranu obrousil tak, aby se na něj dal nasadit 22 klíč a pak už to povolit šlo krásně. Akorát jsem měl divný pocit, jak to křupalo, když jsem svíčku povoloval. Když jsem starou svíčku pak vytáhnul, tak jsem měl dojem, že je ta část se závitem trošku "nafouknutá" oproti nové svíčce. Novou svíčku jsem pak dotáhnul nafest rukou tím "téčkem". Odtrh jsem nechal "z výroby".

Nečekal jsem nějakou změnu oproti starým svíčkám (přetahoval jsem jen o 4000km a motor tahal dobře), ale jsem příjemně překvapen. Motor má klidnější a tišší chod, hlavně při záběru v nízkých otáčkách.

Re: originál svíčky

Napsal: 25.01.2015 18:46
od ballu
Z vlastní zkušenosti mohu zde napsat že zapalovací svíčky Brisk P6 do Mondea /výdrž100000km/ jsou kvalitou na tom lépe , než předražené DENSO, NGK, poslední jmenované mě origo vydržely 26 tis km a na dvou někde provalený izolátor - v nízkých otáčkách při přidání plynu tarokoval motor. Když porovnám chod motoru při nových NGK a Brisk, přikláním se k tomu, že u Brisku je motor na volnoběh klidnější na chod i na menší zvukové projevy motoru. I při sešlápnutí plynu, kdy motor jde za plynem se vrátil ten ostřejší zvukový projev.
Nehledě na to že Brisk P6 iridium +, je jedna za 235 Kč/ks a né origo za 400 Kč/ks. :wink:

Ps: Odtrh na svíčkách 1 mm , od 1,6/1,8 Escort Zetec odtrh 1,3 mm , u 2,0L motoru do roku 1994 byl 1 mm , od 1995 - 1,3 mmm, u 2,0L turbo do 1994 0,6 mm , od roku 1995 již 1,3
U této hodnoty 1,3 Fordy u všech motorů od roku 1995 zůstaly. / samozřejmě platinum, iridium kontakty/

Re: originál svíčky

Napsal: 26.01.2015 10:43
od stano.
Trt barani. 1.8 a 2.0 Zetecy mali od vyroby AYFS-22PP s 1mm. Az teraz ku koncu zivota Ford zlucoval polozky nahradnych dielov a predpisuje AYFS-22CB ako ma 1.4 a 1.6.