Stránka 146 z 190
Napsal: 22.01.2014 06:37
od vita_k
To Tady furt tvrdíme ze ne, hlavně v12. když taky někdo k tomu všemu odloží výměnu oleja, tak at šetří na nové turbo ... 4 litrová náplň je na těch 10 az 12 tkm max.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.01.2014 08:34
od V12
Hlavne dovody vymeny oleja po nutenej (statickej) regeneracii su dva, uz tu boli popisane viac ako 3 roky dozadu uzivatelom BobTDCI :
1. vsetko okolo DPF sa poriadne dlhodobo prehreje, pretoze auto stoji a ani pripadny velky ventilator pred nim nedokaze vytvorit take vzduchove prudy, ktore by prebytocne teplo spolahlivo odvadzali prec. To sposobuje zvysenu karbonizaciu oleja, hlavne v trubke mazania turba, ktora je zasita medzi blokom motora a telesom katu / DPF (aky somar to takto vymyslel ???)
2. RJ do valcov pri otvorenych vyfukovych ventiloch vstrekuje 2 pridavne velke davky nafty, z nej cast zostava na stenach valcov, odkial ju kruzky stahuju do oleja, ktory sa nou narieduje a prudko straca mazacie vlastnosti
Bezna regeneracia DPF je optimalizovana tak, aby tej nafty do oleja slo co najmenej. Tym padom sa spaliny nezohrievaju natolko, ako pri nutenej regeneracii. Pri statickej regeneracii je tej vstrekovanej nafty podstatne viac so vsetkymi nasledkami z toho vyplyvajucimi.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.01.2014 10:37
od C-Maxis
Pak by nebylo spatne mit moznost zapnout nucenou za jizdy. Minimalne by se to dobre chladilo, jen jeste vymyslet, co s tema vysokyma otackama

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.01.2014 12:50
od Komi
vysoke otacky za jazdy nepotrebujes lebo zatazeny motor si vyrobi o dost viac tepla ako v garazi a tym mu staci 2000otacok na dosiahnutie maximalnej teploty pre vypalovanie
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.01.2014 15:00
od C-Maxis
No, ale protoze se dilenska regenerace bere jako posledni pokus, jeji vliv na DPF musi byt vyraznejsi (mysleno lepsi vypaleni), nez treba ta kilometrova. Nebo ne?
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.01.2014 18:19
od hihi
Potřebuji něco vysvětlit...
1. je jasné, že ke spalování sazí v DPF dochází až při jisté teplotě
2. oba druhy regenerace ji musí dosáhnout
3. teplota bez eolysu je cca 600°C(+/- nevím přesně)
4. s eolysem je to o cca 150°C méně (střílím pod boku) proto tam je
5. z předchozího plyne, že pokud není eolys, musí být teplota dosažená v dpf při obou typech regenerace +/- stejná
6. z předchozího plyne: Co je jinak, když se musí měnit olej jen po statické? Trubka s olejem k mazání turba se vzhledem k umístění bude chladit přibližně stejně...
7. Fakt s přibýváním nafty beru, ale jedna statická regenerace, že by jí nedohnalo třicet (á 400 km, když už je filtr špatný) během normálního provozu?
Šťourám, vím. Ale chci vědět proč se ty naše motory chovají takhle. Ne, že je to tak. Byť je zřejmé, že to tak je. Nehodlám polemizovat o tom, že olej vydrží. Nejsem blázen... Ale spíš mířím k tomu, že interval výměn v servisce - 20kkm, je v konečném důsledku pitomost...
Asi tu nikdo nemá naměřená data z "dynamické" regenerace... Ta by lecos napověděla.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.01.2014 18:24
od C-Maxis
POmerne vyrazny rozdil bych videl:
V12 píše:
2. RJ do valcov pri otvorenych vyfukovych ventiloch vstrekuje 2 pridavne velke davky nafty, z nej cast zostava na stenach valcov, odkial ju kruzky stahuju do oleja, ktory sa nou narieduje a prudko straca mazacie vlastnosti
Bezna regeneracia DPF je optimalizovana tak, aby tej nafty do oleja slo co najmenej.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.01.2014 20:30
od vita_k
pockat nesouhlasim s bodem 4. eolys je tam aby se vytvarely saze, ktere jdou spalit. Ne aby se snizovala teplota horeni nafty. to by snizovalo ucinnost.
zbytku asi moc nerozumim
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.01.2014 21:03
od hihi
Jasně, ale těch běžných regenerací je mezi výměnami oleje i několik desítek. Nucená je jediná.
Bod 4: To jsem tím chtěl napsat. Snižuje se teplota potřebná pro spálení sazí. Nikoliv teplota hoření nafty. To ani nejde. Nafta hoří při +/- dané teplotě

. V praxi to přináší nižší množství nafty, které je potřeba "poslat spálit" na ohřátí dpf, resp. možnost mít filtr pod autem = daleko od motoru.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 23.01.2014 07:10
od Komi
hihi - ides na to dobre, az na to ze aditiv - Cer znizuje teplotu potrebnu na spalovanie sadzi C + O2 na CO2 (ako spravne pises) ale ani nie tak aby stacilo mensie mnozstvo nafty, ale preto aby sa v podmienkach nepriaznivych pre regeneraciu - nizke otacky motora - mestska jazda ked je problem dosiahnut 600 aby sa vypalovali uhlikove sadze - preto tento system nema take prima vlastnosti ze zazne kontrolka vypalovania a ty mas ist 10km rychlostou 80kmh
ze tento system PSA funguje dobre - je minimum problemov s filtrom do 120000km, co sa u VW ci Opel neda vobec povedat, staci si pozret ich fora
k tej vymene oleja - pri 5 min regeneracii stupne teplota oleja mozno na 150, pri 45 min v dielni mozno na 250 - cisla som si vymyslel ale zrejme o to ide ze po dlhsej regeneracii je olej prepeceny a je po takejto zatazi zdegenerovany - ani na prepecenom oleji dobry rizecek neurobis....
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 23.01.2014 10:33
od vita_k
Komi píše: system PSA funguje dobre - je minimum problemov s filtrom do 120000km, co sa u VW ci Opel neda vobec povedat, staci si pozret ich fora
s timto nesouhlasim, je tu spousta lidi, kterym auto cuka a nejede, kdyz probiha regenerace. Nerekl bych ze je tento system dost robustni na to aby se dalo rict: takto by to melo byt u vsech aut.
Pousteni paliva pres turbo do filtru neni z principu dobry napad a jediny, co bych osobne akceptoval je extra vstrik do dpf. hnat to pres turbo a valce je zhovadilost.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 23.01.2014 11:44
od Komi
....spousta lidi, kterym auto cuka a nejede....
ktori su to ta spousta lidi co maju do 120000 a nejde im to ?
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 23.01.2014 12:10
od Slid
Ja co jsem slysel, tak dokud vse funguje jak ma o vypalovani dpf ani nevis, mimo horka zvysenych otackach atd. Pokud, ale zacne byt nekde problem u soucastek ktere jsou na sobe nejak zavysle, zacne se to projevovat.
U me MK3 dokud jsem nezacal mit problem s el. egrem, ani jsem nepoznal, ze nejake vypalovani je, behem dvou let, jak se zacal semnou pomalu loucit el. egr, tak jsem zacinal pri zahajeni regenerace citit skubnuti nebo horsi akcelerace, netahnuti atd. Trvalo to treba pul roku a jen pri vypalovani behem bezne jizdy nic. Dotoho zacala behem jednoho bezneho intervalu vymeny oleje 2x nucena regenerace, nic nikde nukazovalo diagnostima ok mimo kontrolku vymeny oleje. Nakonec nadobro odesel egr. Horsi bylo, kdyz clovek zjisti ze tento egr odchazi bezne kolem 60km - 70tis km a cena 13tis ve fordu nic moc. Tech pripadu u meho typu je spousta, hlavne na forech venku, po vymene opet o DPF clovek nevi.
Proto si myslim, pokud nekdo zacne nadavat na DPF, vetsinou ten problem je jinde nez v samotnem DPF a nastaveni regeneraci.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 23.01.2014 12:35
od vita_k
proto jsem napsal, ze system neni robustni. kdyz auto pri pridani plynu neakceleruje a nebo cuka, musi se zapsat chybovy kod. at uz je to zpusobeno cimkoli - ne treba regeneraci samotnou, nebo zanesenym filtrem apod.
pokud dojedu do servisu, tak jak jim vysvetlim co auto dela, kdyz se to neprojevi ani pri zkusebni jizde ani zadnym chybovym kodem?
soudruzi nekde udelali chybu a nevyresime ji od stolu a ani na mym aute, protoze mi uz regenerace nedela.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 24.01.2014 23:13
od hihi
Slíbené grafy s diferenčním tlakem DPF (edit: mám 66kW verzi). Kdo má ForScan, bude vědět, co je co. Některé zřejmé závislosti vypadají hezky.