Stránka 145 z 190
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 19.01.2014 13:18
od hihi
HW ELM327 + SW ForScan. Náklady max. 350,-. Umí ukázat hodnoty difernčního tlaku (rozdíl mezi před a za filtrem) a také spouštět nucenou regeneraci (to jsem zatím nedělal).
Foki výše uvádí hodnoty pro volnoběh.
Ovšem je tu pár lidí,kteří si při hraní s diagnostikou přidělali hodně problémů. Takže nesahat na nic, čemu člověk nerozumí na 100%.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.01.2014 08:36
od C-Maxis
Diky Zaqikovi mam ELM327 Bluetooth a ten SW dokonce vypada free a jeste k tomu WIN. Tak to zkusim.
Nebo radeji ne? Dokud clovek nezajde k doktorovi, tak taky neni nemocny, dokud mu to nerekne ...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.01.2014 09:29
od hihi
Me stav filtru potesil-a navic uvazuji o regeneraci tesne pred vymenou oleje, ale kvuli tomu,abych znal stav filtru to cele resim.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.01.2014 14:18
od C-Maxis
To myslis tu dilenskou/ nucenou regeneraci?
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.01.2014 17:13
od Nicco
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.01.2014 17:29
od hihi
c-maxis: ano
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.01.2014 18:07
od stano.
A po nej vymenit olej

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.01.2014 18:18
od vladko
hihi píše:Foki, díky za info.
Dneska jsem autu naložil. A nikdy jsem nebyl nad 12 kPa. Často do 5kPa. Normální jízda, rovina 5st. cca 90km kolem 0,8kPa. Volnoběh někde u 0,1kPa (skoro jako Fokiho informace). Buď mám nesmírnou kliku, nebo nevím. Leda by to předchozí majitel měnil... Já mám totiž 133 tis. km a DPF společně s katem. Jenže ty se nemění (mění se ve 120 tis. ty po autem). Projdu si servisku a doklady, co k tomu mám, třeba najdu fajfku u "výměna dpf".
Ještě načtu data v závislosti na zatížení motoru, až najdu, kde to je.
Nemůžu se dobrat správným jednotkám. Pokud přidám ručně PID (někde jsem ho našel tady na fóru) do "Torque Pro" ukazuje mi volnoběh cca číslo 100 a při stání na místě a držení otáček na 3000 cca 1400. Pokud to stejné provedu přes FORScan tak tam mi to píše volnoběh 1kPa (ten SW udává i jednotky) a při 3000 14 kPa. "hihi" čím děláš diagnostiku ? Ty i Foki uvádíte cca 90 Pa při volnoběhu, tak to mi pasuje správně na ten Torque, ale zase se mi nezdá, že by někdo v tom FORScan napsal k měření jednotku (kPa) aniž by měl ověřené v čem se to přenáší. Třeba to Ford zapisuje v desítkách Pa, to by pak seděl přepočet na oba SW. Víte jistě že máte správně ty vaše jednotky Pa? Rád bych v tom měl jasno, bohužel nikde nejsou relevantní informace. Jen na nějakém fóru Opelu jsem našel screenshoty s pal.počítače a tam udávají nějaké zanesení v % plus v dif. tlak v kPa a ten se jim tam pohybuje v řádu jednotek. Myslím, že to zajímá nás všechny tak není možné že to nějak společně neodvodíme

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.01.2014 19:28
od V12
Nicco :
Pekne. Docela by ma zaujimalo, odkedy to zacnu STK/EK kontrolovat. Teoreticky sa to uz da aj dnes - nie je problem zistit vykuchany DPF ci uz vizualnou kontrolou, alebo vytiahnutim dat z RJ - vsetky vozy s DPF v nej maju udaj o pocte prejdenych km po poslednej regeneracii plus nejake tie dalsie info. Ked ma auto v technicaku emisnu normu Euro X + DPF, ale v RJ tieto data nie su, je jasne ze se software upraveny a filter vykuchany.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.01.2014 19:46
od C-Maxis
No, ale formulace : stoji jen 12.000 Kč je takova take malinko zavadejici.
A vozy emise evidentne splnuji, jiank by neprosly STK.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.01.2014 20:18
od Slid
Na STK v tuto chvili nepoznaji nic, protoze u nas se zatim nemeri NOx pri emisich. Tak jako treba v nemecku a proto zvyhodneni emisnich trid. Ma se do budoucna zmenit emisni legislativa, ale kdy...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.01.2014 21:43
od vita_k
vladko píše:ohledne jednotek
zkus napsat uzivateli Komi.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.01.2014 22:32
od Nicco
V12 píše:Nicco :
Pekne. Docela by ma zaujimalo, odkedy to zacnu STK/EK kontrolovat. Teoreticky sa to uz da aj dnes - nie je problem zistit vykuchany DPF ci uz vizualnou kontrolou, alebo vytiahnutim dat z RJ - vsetky vozy s DPF v nej maju udaj o pocte prejdenych km po poslednej regeneracii plus nejake tie dalsie info. Ked ma auto v technicaku emisnu normu Euro X + DPF, ale v RJ tieto data nie su, je jasne ze se software upraveny a filter vykuchany.
Zatial som nieco zachytil iba z Britanie, ze nieco sa este len chysta = u nas to tak mozno bude za 6 rokov a kedysi este davno ze vraj Rakuske mobilne stkacky, ktore odchytavaju auta na dialnici to dokazu:
http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1514& ... itemtype=1
Najpravdepodobnejsie ale je, ze postihy zacnu az vtedy, ak osobne auta budu platit dan podla emisnej normy. Potom vykuchany DPF uz bude trestny cin kratenia dane, pretoze zdravie obyvatelstva nikoho nezaujima ale dane, to je uz ina vec.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.01.2014 01:12
od hihi
Vladko: ForScan ukazuje i jednotky a nemám důvod jim nevěřit.
Kdesi v menu jsem tam našel pložku diferenční tlak pro filtr, tak jsem si to nechal zobrazovat a jel jsem...
Ty čidla z principu musí měnit analogovou veličinu (tlak) na napětí. Jenže to umí přesně. Procento zaplnění bude trošku vyšší dívčí, protože někdo musel odhadnout algoritmus výpočtu v závisloti na zatížení motoru a rozdílu tlaků, protože to určitě závisí i na rychlosti proudění zplodin. A to už lineární nebude. Takže já mám raději fyzikální veličiny, než nějaké polopřesné odhady zaplnění v procentech (i když je to názornější a navíc já potřebuji referenční stav).
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 22.01.2014 01:29
od hihi
2all: fakt, že po nucené regenarci je nutné vyměnit olej, kvůli vysoké teplotě a možné karbonizaci oleje, nezpochybňuji. Proč ale stejná nutnost nenastává při stejném "vypalování" za jízdy? Neříkejte, že se motor uchladí.... Mimochodem, teplotní čidlo ukazovalo na DPF (nebo kde je) v běžném provzu (mírná zátěž) lehce přes 300°C.