Stránka 143 z 190

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 23.09.2013 00:01
od Giggo
Tak tak regenerace se ukončila a tím jak si dupl vyletělo trošku dýmu, protože když to regeneruje čudí to trošku víc na vypalování to tam stříkne ke konci cyklu palivo, který se právě vznítí až na dpf nikoliv přímo ve válcích.
Jinak sou tu příznivci kuchání i měnění, stačí si počíst :)
Já su zastánce kuchat a kuchat dokud to bude vypadat jako briketa.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 05.10.2013 22:11
od olej7272
Pred nedavnom som si kupil tiez fofo 1.6 tdci 80 kw 2010 rv.chcel by som sa spytat ci je dobre vybrat zneho ten nestastny DPF a tiez zaslepit eger ventil kedze sa aj on rad pokazi?ma to niekto takto vyriesene ci je to este horsie ako to tam vsetko nechat a neriesi to?este jedna otazka aj ked tu to je uz urcite riesene len by som chcel vediet kde sa dolieva to aditivum (eolin ci jak sa vola)

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 06.10.2013 10:40
od C-Maxis
Clovece, mas tu 143 stranek o tomto problemu, kolik jsi toho uz precetl?

Napsal: 07.10.2013 23:39
od vita_k
Ono je fakt, ze se na tomto fóru blbě hledá. Chtělo by to nějaký Google Engine hledání a ne toto co tu je. Nepohnulo se to tu dlouho. Žádné vylepšení v posledních pár letech ...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 08.10.2013 09:38
od Giggo
olej7272 píše:Pred nedavnom som si kupil tiez fofo 1.6 tdci 80 kw 2010 rv.chcel by som sa spytat ci je dobre vybrat zneho ten nestastny DPF a tiez zaslepit eger ventil kedze sa aj on rad pokazi?ma to niekto takto vyriesene ci je to este horsie ako to tam vsetko nechat a neriesi to?este jedna otazka aj ked tu to je uz urcite riesene len by som chcel vediet kde sa dolieva to aditivum (eolin ci jak sa vola)
Protože to hledání je někdy opravdu šílenost trošku Ti to ulehčím a odpovím. Každopádně já většinou i doporučuju přečíst celou tématiku nebo alespoň posledního půl roku, člověk se mnoho dozví.

Mám vyndaný DPF i zaslepenej EGR a oboje si maximálně pochvaluju, kdybych měl přístup k info a technologiím už když jsem to auto koupil udělal bych to ihned :)

Eolys je ze spoda vzadu poblíže výfuku, někde tu najdeš obrázky.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 08.10.2013 14:28
od V12
Ak ma 2010, tak Eolys tam mat nemusi, pretoze DPF je modernejsej konstrukcie...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 09.10.2013 12:16
od mirec_pn
Ja mam 09/2009 (Euro5) a nemam nadobku na EOLYS :hhura:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... hilit=cdpf

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 11.10.2013 18:47
od mirec_pn
Ked nie je Google Engine Search, tak skuste google.sk (google.cz) a zadat:

text co hladam site:ford-focus.cz

Pripadne to hodit do navodov ako na forum :)
Alebo pridat na stranku "Hledat" aj moznost cez google?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.12.2013 20:59
od vladko
Zdravím, kupoval někdo v poslední době DPF z druhovýroby?
Vím, že se dá koupit v UK a na ebay, našel jsem i na allegru (ovšem postříkané stříbřenkou mě neberou), ale raději bych konkrétní link. Je tam toho více a nerad bych koupil nějaký zmetek.
Navíc mám auto 8/2007 a všude udávají do 03/2007 :(
Bohužel mám chybu P242F pending. Nejde už vymazat mojí amatérskou diagnostikou. Je třeba do servisu a asi jen bych tak tipnul. Tak chci vyměnit filtr sám doplnit aditivum a ve fordu už jen nechat smazat chybu a nastavit nový filtr. :(
Kdyby ještě někdo věděl, že to někdo resetne v Ostravě mimo autorizovaný servis, taky budu jedině rád.
Díky za jakékoliv info.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 03.01.2014 23:24
od V12
Ja Ti poradim ine :
Ist do servisu na nutenu regeneraciu, hned po nej vymenit olej a cestou zo servisu auto nechat v Ackach. Tebou popisovane priznaky ukazuju na nabeh cca 180 tisic km a to je uz kusok za hranicou, kedy sa z 1.6TDCI obvykle stava zlobive a hlavne hodne drahe ditko.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 04.01.2014 19:57
od vladko
to V12:
Všichni tady nadáváme jak bazary podvádějí a tak se přece mezi ně nezařadím.
Starší auto prostě občas potřebuje zafinancovat a s tím já počítám. Mám ho přes dva roky a zatím spokojenost, tak nevidím důvod se ho zbavovat. Je pravda, že kdybych víc četl před koupi, vzal bych si verzi bez DPF. Ale jak tu někdo už psal, není to zas taková suma dnes. Jen se ptám na nějaký tip kde koupit. Dočetl jsem se, že alternativy se dělají, ale jsou i takové, co do stejně velkého obalu dávají menší filtr (což je pro ně jistě levnější). Jenže životnost je o to kratší. A poznat to zvenku samo nejde. Ale i tak díky za radu :)

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 05.01.2014 11:16
od V12
vladko :

O akom podvadzani pises ? Ked sa chcem zbavit problemoveho auta, to je podvod ? OK, tak ho strc do srotu a maj z neho podstatne menej penazi, ak mas vycitky svedomia.

Ja som svoj problemovy voz dal do vykupu s tym, ze vykupca odo mna obdrzal :
1. zoznam servisu, ktory som na aute urobil ja
2. zoznam ukonov, ktore bude treba urobit ihned (olej, predne kotuce atd.)
3. zoznam ukonov, ktore odporucam urobit (tycky stabilizatora vpredu, spojka, dvojhmota, spojkove lozisko, vazne podozrenie na minimalne jednu ohnutu ojnicu)
Prave preto som za auto dostal mizernych 4400 EUR, pricom jeho trhova hodnota bola minimalne o tisicku vyssia. Cim som koho podviedol, oklamal ci uviedol do omylu ? Alebo som ho mal dat do srotu ?

O problemoch 1.6HDI je tu popisanych velmi vela stran a bol by nezmysel dufat, ze prave Tvoj voz bude vynimka a po vyrieseni DPF da bez velkych investicii dalsich 50 tisic km. Proste 80% 1.6HDI ma po 200k km dost, ked vyberiem iba tie s DPF, tak je to minimalne 95%. A tie opravy sa nazbieraju - turbo cca 1000 EUR, vstrekovace 1600 EUR, spojka s dvojhmotou a loziskom nech 1000 EUR, vymena rozvodu 300 EUR a cena opravy je v momente vyssia, ako zostatkova cena auta. Aut s 1.6 HDI sa pri nabehu cez 150 tisic km treba po prvom drahom probleme zbavovat, pretoze to je zaciatok ich konca. A je uplne jedno, pod kapotou coho ten motor je - ci je to Ford, Peugeot, Citroen, Volvo, ci cokolvek ine. Vela ludi tomuto neveri, no potom sa vyskytuju pripady, ze ten prekliaty zabozrut zozerie na 2000 km 5 turboduchadiel a nikto nevie, preco. Alebo trha a myka bez priciny, alebo vykazuje problemy s vykuchanym DPF (pretoze vymena za iny by bola pridraha) atd. atd. atd.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 05.01.2014 17:39
od vladko
V12:

Myslim, ze poruchovost aut pres 200 000 km je priblizne stejna at se jedna o jakekoliv auto co se tyce vynalozeni penez na opravy. Jen ma kazdy typ auta jine charakteristicke poruchy. Vzorek na foru bych nebral jako zaklad pro vypocet pravdepodobnosti poruchy. Ne proto ze je maly, ale hlavne proto, ze tady pisou prave ti co poruchy maji. Ja kupoval starsi auto s tim ze je cca o 300 000 levnejsi nez nove a tak mi nevadi do nej nejake ty penize investovat. Ale diky, ze me chces varovat. Vim, ze tvuj scenar muze nastat, ale verim ze vcas dokazu rozeznat, kdy uz nema cenu do auta penize davat. Zatim ten cas myslim jeste nenastal.
Vzhledem k tomu, ze mi nikdo neodpovedel ohledne nakupu, tak bud vsem slouzi dpf dobre :lol: nebo je kazdy bohaty a kupuje original ve fordu :lol:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 05.01.2014 19:26
od V12
Opat omyl. Su auta, ktore po 200 tisic maju mensiu pravdepodobnost na poruchy - stare necommonrailovske diesle a benzinaky, a pravdepodobnost podstatne vacsiu - moderne commonrail diesle a downsizovane motory typu 1.2 TSI, 1.4 TSI, EcoBoost 1.0, PSA THP, Renault TCE a pod.

Nemam vlastnu skusenost s DPF (nastastie), no po okoli poznam ludi, ktori dali alternativne a teda lacnejsie DPF a zatial sa velmi nestazuju, iba im sla spotreba vyrazne hore pravdepodobne z dovodu castejsich regeneracii. Potom viem o jednom cloveku, co kupil DPF do Focusa za 50 EUR ( 8O ) z Polska, namontoval ho a vsetko bolo OK az do emisnej kontroly, kde nepresiel. Pricina - namiesto DPF kupil ruru s navrtanou prepazkou uprostred, ktora generovala potrebny diferencny tlak, takze riadiaca jednotka bola uplne spokojna a spustala iba kilometricku regeneraciu po cca 500 - 600 km. Takisto viem ale o 2 ludoch s FFII 2.0TDCI DPF, ktori maju viac ako 180 tisic s pravdepodobne povodnym filtrom a zatial nebol ziadny problem, iba dolievanie aditiva.
Cisto teoreticky - keby som mal voz so 180k km s DPF a z cisto iracionalnych dovodov planoval si ho nechat, urcite by som siahol po originalnom DPF a to z dovodov :
1. po 180k km uz vstrekovace nefunguju na 100% a motor viac cmudi a teda viac zanasa filter (preto sa takehoto auta treba zbavit)
2. ak bude neorigo filter mensi, v kombinacii s 1) budu regeneracia velmi caste (opat dovod, preco sa toho zbavit)
Castejsie regeneracie znamenaju viac nafty v oleji so vsetkymi z toho vyplyvajucimi dosledkami - zhorsene mazanie vsetkych casti motora, nadmerny vznik karbonu, nasledne predcasne umrtia turba atd. (finalny a hlavny dovod, preco to dat prec, kym to ako tak jazdi bez rozsvietenej kontrolky)

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 05.01.2014 20:55
od Nicco
Obycajne je to ale tak, ze sa ozve DPF, tak ho odstrania a nasledne zistia pricinu - vstreky alebo cerpadlo k.o.
Nechapem, ako mohol ne-prejst s polskym akoze DPF, ked tu miestni kuchaci prechadzaju bez filtrov.