Nikdo nechce 5k čistýho za 3 hodiny práce, dělaj jen za 8-10? To je fakt dost nenažranost.. Pozor v autorizáku dobrý mechanici moc nejsou, tam připlácíš hlavně za kravaťáka s kafíčkem. Ad originál díly - myslíš že Ford si rozvody vyrábí sám?

100% to bude dělat INA, Gates nebo Contitech a Ford si to jen nechá zabalit do svojí krabice a přihodí "značkový příplatek". INA a Gates jezdí v tisících aut a neni s nima problém..
Tvoje rozvody - jak už jsem psal - ložiska a napínáky stárnou nájezdem, čas jim nevadí. A řemen stárne i časem, ale ten tvůj nebyl celý léto na slunci, nejel v mrazu atd. takže bych se vůbec nebál nechat to tam 15 let a až pak bych začínal být lehce nervózní jestli je už neudělat.
Velice často rozvody v autorizku ojebou, vim o spoustě případů blbě nastavených rozvodů a dělal je autorizák. Zaplatíš 13k a pak budeš řešit že při reklamaci s tebou vyjebou a budeš shánět jiný motor (= za odvoz auto se shnilou kastlí a dobrým motorem, přehodit motory a poslat do hutí)
Ad start - změř tlak paliva na liště. Zkontroluj vstřiky jestli nepropouští a jestli rozstřikujou všechny správně (stříkneš proti kartonu - bacha na blafnutí). Zkontroluj čidlo teploty, projdi konektory a kabeláž jestli nejsou ohnilý piny attd. a ECU nemá špatný hodnoty... Můžeš vyčistit volnoběžný ventil (prostříknout WD a rozhýbat), tim nic nezkazíš, ale tim to nebude. Vyčistit klapku můžeš, tim taky nic nezkazíš, ale tim to taky nebude. Pozor v klapce je těsnicí povlak, vypadá jak nános nečistot a dost často to inteligent odrbe a klapka pak netěsní
A pamatuj si: Do fungujícího stroje se nehrabe. Vyměň všechny náplně, olej. brzdovku, kapalinu serva, převodovka (origo olej je Castrol syntrans), dej kvalitní filtry např. Mann atd. do rozvodu být tebou zatim nehrabu...
Nech vystříkat dutiny a spodek ošetři proti korozi, ne asfaltový (bitumenový( věci, spíš vosk. To už se ale taky opakuju.