Tak po prostudování různých návodů a tohoto fóra jsem se do výměny pylového filtru také pustil. Pravda je, že konstruktér od Forda by potřeboval nakopat někam, ale na druhou stranu zase až tak hrozné to nebylo. Nejdůležitější je najít vhodnou polohu, aby se tam člověk vůbec rukama nějak rozumně dostal. Dělal jsem to metodou, jak píše o pár příspěvků výše stano.
Samotná výměna filtru by mě myslím netrvala déle jak půl hodiny. Dělal jsem ale ještě dezinfekci klimatizace, koupil jsem si k tomu pěnu
Valvoline Airco Cleaner 500ml. Cena až podezřele nízká, ale pracuje se s tím dobře, je k tomu i dlouhá hadička a výsledek naprosto OK. Po vyjmutí filtru jsem pěnou vyplnil celý prostor, pro jistotu jsem ji nastříkal ještě do odtokové trubičky a do všech výdechů klimatizace. Celý proces i s čekáním než pěna odteče atd.. trvá přes půl hodinky, takže celá operace včetně výměny filtru mě trvala přibližně hodinu.
A k tomu mizernému přístupu: když jsem si koupil své první auto někdy před 40 roky, měl jsem kamaráda automechanika, který mě každý problém opravil tak, že mě dal ve své dílně nářadí, zapálil si cigáro a říkal mě co kde mám povolit a co mám udělat

. Tomu vděčím za to, že jsem si v budoucnu dokázal s ledasčím na svých autech poradit sám. Ale už tenkrát jsem mu říkal, že automechanik je vlastně hlavně šroubovač blbě přístupných šroubů

. Prostě to, že k mnohým věcem na autě je blbý přístup, platilo vždycky. Akorát v dnešní době je to již často ještě více komplikovanější, čím novější auto, tím je to horší.
Ale mám dotaz, prosbu:
Nevíte prosím někdo, od čeho může být ten plastový dílek na obrázcích? Ještě než jsem začal vůbec neco dělat, prohlížel jsem si a zkoušel jak se dostanu k matkám plynového pedálu a náhle mě na podlahu vypadl tento plastový díl. A nemůžu přijít na to, odkud vlastně vypadl a kam patří.
Předem moc díky
