Stránka 15 z 16

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 24.11.2022 16:05
od norias
Podle me odchazi lambda sonda u plynobenzinu bezna vec.

Problem s cerpadlem je ze auto skube, vynechava motor chcipa to. Muze byt taky spina na cerpadlovem sitku ktera pri mene benzinu v nadrzi brani spravnemu nasavani. Vse se da pouze vycistit zadarmo doma.

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 17.03.2023 13:13
od LeonardoTM
stano. píše: 01.04.2018 12:24 ...Bud prevrtat viecko alebo odpojit hadicu z toho podtlakoveho ventilu na priecke motora.
Chtěl bych se zeptat expertů na "dírky" - stano a miki21, jestli jsem to pochopil správně.
Udělá se prostě malá dírka do plastového šroubovacího víčka - takto?
Vicko-odvetravani.jpg
Tj. odstraní se podtlak v nádrži tím, že se umožní vyrovnání tlaků s okolím.
Máte s tím nějaké dlouhodobější zkušenosti?
Nebude to třeba přisávat nějaký falešný vzduch do motoru?

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 17.03.2023 16:58
od miki21
Žádný problém, žádný podtlak.
Pokud se nad tím zamyslíš, tak logicky se do motoru žádný falešný vzduch dostat nemůže. Dá se jezdit i bez víčka, jenže pak se můžou do nádrže dostat nečistoty.

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 17.03.2023 17:44
od stano.
Nestaci prevrtat len cierny plast, ale este nieco pod nim. Ja som zarazil tenky vrtak az na doraz, nejake 4cm, a je to ok.

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 17.03.2023 19:17
od miki21
Ano, předpoklad je, provrtat to skrz.

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 18.03.2023 15:00
od LeonardoTM
miki21 píše: 17.03.2023 16:58 Pokud se nad tím zamyslíš, tak logicky se do motoru žádný falešný vzduch dostat nemůže.
Ano, to by byla pravda, pokud by z nádrže nasávalo jen čerpadlo, tj. do motoru by šel jen benzín.
Jenže nádrž má mít ještě nějakou rekuperaci výparů, tj. z prostoru nad hladinou benzínu a o tom nevím, jak je napojené do motoru
a jestli ten podtlak tam není z nějakého pohledu funkčnosti vlastně nutný.
No, každopádně jsou užitečné vaše dlouhodobé praktické zkušenosti.

Můj problém s problémem při startu a občasným chcípáním asi souvisí spíš se startérem, tak začnu tam a pak se časem případně vrátím k pokusu s navrtáním víčka.

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 18.03.2023 15:24
od stano.
Odvetranie par je cez elmag ventil pripevneny na stene pod stieracmi, za nadrzkou chladiacej. Jedna trubka do nadrze, druha do sania. Ventil sa po case pokazi a neotvara, preto zostava podtlak v nadrzi.
Ja som pre istotu odpojil hadicku smerom do sania a poriadne zaslepil.

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 19.04.2023 14:44
od LeonardoTM
Tak potvrzuji, že můj problém se občasným výpadkem při startování nebyl zřejmě způsobem přísunem paliva,
ale vadným startérem (občas se nevysunul pastorek), popsáno je to tedy:
viewtopic.php?t=47905&start=22
Takže navrtávání víčka zatím odkládám, zdá se, že (snad) nebude potřeba.

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 08.12.2024 19:07
od Citronek
rybi píše: 18.09.2016 13:19 Zdravim, řešim taky problém s palivovým čerpadlem, hlavně tedy s konektorem. Auto nestartovalo, po vyndání nádrže se zjistilo, že je odpálený konektor, čerpadlo je ok. Ví někdo, kde sehnat nový konektor? Nechce se mi kupovat celá sada za 5 tisíc kvůli konektoru. Díky

Ten konektor co drzis v ruce ten cernej to je teda dvoupinovej,co je primo na cerpadlu a v nem je ten faston,ktery se vypaluje?A ten konektor takovej nazloutlej ctyrpinovej na te fotce,to je konektor jeste kousek nad cerpadlem a je to privodni konektor pro cerpadlo i hladinomer?Jestli to chapu spravne?Nejcastejsi zavada byva upaleny ten pin v tom cernem konektoru teda?Me se nechce to resit tak,ze necham pripajet ten cernej konektor vypalenej a pak zjistit,ze muze byt problem i se samotnym cerpadlem,navic jsem tu cetl,ze i v te cele jednotce je i filtr,takze pokud vymenim rovnou nove cerpadlo s hladinomerem,tak budu mit jistotu,ze ten cerny konektor bude novy a ok,pak taky cerpadlo nove a i ten filtr a taky novy hladinomer a veme se to jednym vrzem pri sundavani nadrze.Budu davat Bosch,sice nekdo pise,ze piska,ale nasel jsem to u tematu pro dvojkoveho Focuse s jinym partnumberem.U toho Bosche pro jednickoveho Focuse sjem nesasel,ze piska a ikdyby,tak mam tam stejne ladak,takze to piskani by stejne prehlusil ladak a kdyz ne,tak nejsel cita,abych to resil,nejake slabe piskani,dulezite je,ze cerpadlo bude fungovat,nkedo tu psal,ze s piskajicim Boschem najel 90 000 km uplne v pohode,takze v klidu.Navic Bosch mi vyjde levneji,nez Pielburg,takze neni co resit.

Jedna vec me vrta hlavou,proc k te nadrzi vede 5 kabelu (dva silny cerny,zrejme zemaky,pak jeden silnejdvoubarevnej,nevim z hlavy barbu,je to ten stejnej,jak u narazovy pojistky vlevo dole u spolujezdce,takze plus kontakt k cerpadlu a pak dva taky dvoubarevny,ale slaby,ty bych tipoval k tomu hladinomeru),ale je mi divny,ze na tech fotkach,co tu jsou,tak nad cerpadlem ten konektor je 4 pin.Tou malou montazni dirou z vyroby tam neni videt a strihat ten plech nebudu,necham to na servis v lednu,at sunda nadrz a vymeni mi to.Ale je mi to divny,abych obednal spravne cerpadlo,v shopu me pan vyhledal podle VINu toto Bosch https://www.autorozvody.cz/cs/hledani/1 ... 94/1062851
Tak nevim,aj je to resene,bral bych,ze ten silnej dvoubarejnej je plus pol silovyna k cerpadlu,pak ty dva slaby dvoubarevny jsou h ladinomeru.A ty dva cerny bud je jeden zemak k cerpadlu a jeden k hladinomeru s tim,ze ten hladinomer funguje jako tridrat,to je,ze je tam plus,minus a pak nejaka analogova hodnota proudu nebo napeti jako vstup do nejake vyhodnocovaci jednotky a ty dva cerne zemaky jsou v tom konektoru spojeny do jednoho spolecneho zemaku a pak zase rozdeleny jeden do cerpadla a druhy do hladinomeru anebo ten hladinomer funguje jako dvoudrat,jeden bud plus nebo minus a druhej zase signal nejaka analogova hodnota nekam do jednotky a pakl ty dva cerny zrejme zemaky vedou oba do cerpadla a to je mi divny,proc do cerpadla cedou dva zemaky.Ne nejake fotce jsem to takto i videl.Ono ve vysledku je to jedno,tak to je,me jde jen o to,abych objednal spravne cerpadlo,kdyz k tomu konektoru vede 5 vodicu,ale ten konektor je 4 pinovej.


Diky!

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 08.12.2024 19:14
od Citronek
Tadynatom obrazku teda vedou do cerpadla dva ty cerny a jeden cervenej a vedle jsou videt dva modry,zrejme k hladinomeru.A tady na tom obrazku je vsech 5 vodicu cca stejnej prurez,zrejem asi aby silnejsi izolace lepe odolala vlivu paliva a pak dal v interiuru vozu uz je to rozdelene podle proudove zateze,takze k hladinomeru ty dva slabe a k cerpadlu 3 silne.Ale stejne je mi divny,proc k cerpadlu vedou 3 vodice,co tam je vubec za motor?

Diky!

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 08.12.2024 22:36
od Citronek
Co jsem se koukal i na tohle video
https://www.youtube.com/watch?v=YK8_P4_eTa0
tak tam je na cerpdle cervenej a cernej a na haldinomeru dva modry nebo zeleny,takze celkem 4 kabely.A i na nejakejch obrazkach cerpadel na Focuse mk1 benzin cervenej a cernej na cerpadlo a dva zeleny nebo modry na hladinomer,takze celkem 4.

Tak nevim,proc na te fotce,co jsem nekdo daval jsou na cerpadle 3 kabely,budto je to nejaky dodatecne pridelany kabel a natazeny skrz konektor,prootze ten puvodni byl spatny nebo je to nejake zkreslene na te fotce a neni to ani kabel do konektoru,ale jen tak vedlea nejaky jiny.

Ale me do te pruchozky vede 5 kabelu,tak nevim,co to ma byt,jestli ten jeden cernej navic me nejake prizemneni nadrze nebo plechu nad nadrzi a ani to neni vedeno do konektoru,ale rovnou na nejaky sroub a je to vedeno ve stejnem stazku s ostatnimi kabely,takze to mate.

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 08.12.2024 22:45
od Citronek
Co jsem se koukal i na tohle video
https://www.youtube.com/watch?v=YK8_P4_eTa0
tak tam je na cerpdle cervenej a cernej a na haldinomeru dva modry nebo zeleny,takze celkem 4 kabely.A i na nejakejch obrazkach cerpadel na Focuse mk1 benzin cervenej a cernej na cerpadlo a dva zeleny nebo modry na hladinomer,takze celkem 4.

Tak nevim,proc na te fotce,co jsem nekdo daval jsou na cerpadle 3 kabely,budto je to nejaky dodatecne pridelany kabel a natazeny skrz konektor,prootze ten puvodni byl spatny nebo je to nejake zkreslene na te fotce a neni to ani kabel do konektoru,ale jen tak vedlea nejaky jiny.

Ale me do te pruchozky vede 5 kabelu,tak nevim,co to ma byt,jestli ten jeden cernej navic me nejake prizemneni nadrze nebo plechu nad nadrzi a ani to neni vedeno do konektoru,ale rovnou na nejaky sroub a je to vedeno ve stejnem stazku s ostatnimi kabely,takze to mate.

Tadynatom videu jsou taky 4 kabely
https://www.youtube.com/watch?v=D1AyqeftAmA
ale ja jich tam mam proste 5 :?: :?: :?:

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 09.12.2024 13:51
od Jemar
Konektor je šestipinový, zapojené jsou jen čtyři piny. Motor čerpadla je připojený na pin 1 a 5. Pin 1 má mít u běžného motoru barvu drátu červenou, u modelů flexi fuel je barva zeleno oranžová. Druhý kabel motoru je připojen na pin 5 a jeho barva je u obou motorizací černá.
Další dva dráty jsou na měření hladiny paliva pomocí plováku. Dráty jsou na pinech 2 a 4 a jsou oba zelené (u flexifuel by měly být bílo červený a modro červený).
Čerpal jsem z oficiálních zdrojů, tak to mají snad dobře :D
Na pět drátů jsem ve schematech nenarazil.

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 09.12.2024 19:24
od Citronek
Parada,diky moc me to pomohlo.Kde bych pak nasel nejake ty schemata atd?U BMW je dost veci na realoem.com,pripadne jeste dalsi stranky.
Ohledne cerpadla na Focuse,ten koukam u Helly
https://www.autorozvody.cz/cs/katalog/d ... 21/8274758
je ten konektor kracne celyvidet,ja fakt 6-ti pinovy a zapojene je to jak pises,jsou vyuzite 1 a 2,pak je 3 vynechano a pak 4 a 5 a pak je 6 vynechano.

Tak jestli tam jsou ty kabely fakt 4 k cerpadlu,tak ten muj patej kabel navic,ta jedna cerna zem asi bude k necemu na spodku auta vzadu a je to vedeny ve stejnem svazku s temi kabely pro cerpadlo a stejnou prochodkou.A vubec to nesouvisi s cerpadlem.Ten kabel je stejna cerna barva i pruzer,jako ten druhej cernej,co tam je,takze to bude original zapojeni a je to i spotane k sobe v tom svazku
,takze to nebude nejaky dodatecny bastl,co by si tam nekdo udelal.Az to servisak sunda,tak mi rekne,jak to tam bylo.Cerpadlo uz objednam to co tam ma byt 4 vodicove,protoze 5-ti vodicove stejne asi zadne ani neni.A ten patej vodic co je tam navic co bude resit az pak pri te demontazi,co je to vlastne zac.Ale k cem ten patej tam je,kdyby to bylo k nejakemu cidlu nebo k taznemu atd.,tak by v tom svazku spis vedla jak na cerna zem a pak i ostatni vodice k te veci.Me spis prijde,ze to bude nejake uzemneni primo bud plechu karoserie v te casti anebo neneho kovoveho u te nadrze kvuli bezpecnosti.Necham se prekvapit,co rekne servisak,az to sunda.

Diky!

Re: Palivove cerpadlo?

Napsal: 10.12.2024 07:34
od ZaQik
Citronek píše: 09.12.2024 19:24 Kde bych pak nasel nejake ty schemata atd?
viewtopic.php?t=11711 :roll: