za studena špatně startuje 1.6 16 v
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
tvrdim to stale ....a ze jsou oba konce "ve vzduchu" stale nemeni muj nazor ze pri vetsim odtrhu tam zustava daleko vetsi napeti (nez dojde k jiskre)na vinuti ktere muze zavinit pruraz vinuti
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Mícháš dvě různé věci: 1) stejný odtrh všude 2) příliš velký odtrh
Pokud mají svíčky předepsaný nebo menší odtrh, nemůže napětí být tak vysoké, aby ji to mohlo zničit. Samozřejmě, pokud to má být 1,3 a bude to 2mm (na jednu svíčku), tak to může pálit blbě a jiskra si bude hledat kratší cestu než přes to velký jiskřiště svíčky.
Ale pokud jedna svíčka bude mít 1,3mm a druhá 1,0mm, nemůže to cívce uškodit. (Pokud to ovšem s těmi 1,3mm bude bez problémů pálit, mě to pálilo blbě, proto jsem to zklepal na 1,1cca.)
Pokud mají svíčky předepsaný nebo menší odtrh, nemůže napětí být tak vysoké, aby ji to mohlo zničit. Samozřejmě, pokud to má být 1,3 a bude to 2mm (na jednu svíčku), tak to může pálit blbě a jiskra si bude hledat kratší cestu než přes to velký jiskřiště svíčky.
Ale pokud jedna svíčka bude mít 1,3mm a druhá 1,0mm, nemůže to cívce uškodit. (Pokud to ovšem s těmi 1,3mm bude bez problémů pálit, mě to pálilo blbě, proto jsem to zklepal na 1,1cca.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 19.11.2018 21:12
Studený start benzín 1.6
zdravím, mám problém se svým focusem 1,6 r.v. 98.
při studeném startu motor naskočí a hned chcípne. Musím nastartovat pod plynem a chvíli to podržet na nožním sytiči. Volnoběžný ventil je nový, podle diagnostiky je vše ok, původně jsem si myslel že to může být teplotní čidlo na bloku a myslí si že motor je zahřátý, na diagnostice je teplota ok.
Ještě mě napadlo, že by mohlo být špatné palovové čerpadlo (malý tlak), ale nevím jak si to ověřit.
Edit: HLEDAT!!!
při studeném startu motor naskočí a hned chcípne. Musím nastartovat pod plynem a chvíli to podržet na nožním sytiči. Volnoběžný ventil je nový, podle diagnostiky je vše ok, původně jsem si myslel že to může být teplotní čidlo na bloku a myslí si že motor je zahřátý, na diagnostice je teplota ok.
Ještě mě napadlo, že by mohlo být špatné palovové čerpadlo (malý tlak), ale nevím jak si to ověřit.
Edit: HLEDAT!!!
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Studený start benzín 1.6
chvíli to podržet na nožním sytiči. to existuje?dimmbag píše:zdravím, mám problém se svým focusem 1,6 r.v. 98.
při studeném startu motor naskočí a hned chcípne. Musím nastartovat pod plynem a chvíli to podržet na nožním sytiči. Volnoběžný ventil je nový, podle diagnostiky je vše ok, původně jsem si myslel že to může být teplotní čidlo na bloku a myslí si že motor je zahřátý, na diagnostice je teplota ok.
Ještě mě napadlo, že by mohlo být špatné palovové čerpadlo (malý tlak), ale nevím jak si to ověřit.
Edit: HLEDAT!!!

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 19.11.2018 21:12
Re: Studený start benzín 1.6
Bohužel je tím myšleno na plynovém pedálu.petulak píše:chvíli to podržet na nožním sytiči. to existuje?dimmbag píše:zdravím, mám problém se svým focusem 1,6 r.v. 98.
při studeném startu motor naskočí a hned chcípne. Musím nastartovat pod plynem a chvíli to podržet na nožním sytiči. Volnoběžný ventil je nový, podle diagnostiky je vše ok, původně jsem si myslel že to může být teplotní čidlo na bloku a myslí si že motor je zahřátý, na diagnostice je teplota ok.
Ještě mě napadlo, že by mohlo být špatné palovové čerpadlo (malý tlak), ale nevím jak si to ověřit.
Edit: HLEDAT!!!

- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Zdravím dimmbag ......... pokud Ti při studeném startu pomáhá trochu pootevřít škrtící klapku plyn. pedálem, čímž paliv. směs vlastně ochudíš, vypadá to na příliš bohatou směs způsobenou asi již vadným vzduchovým filtrem . Mrkni i na svíčky a jejich odtrh ...... 1,3mm .
třeba příjdou i jiné názory .
třeba příjdou i jiné názory .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
bude ti blbnout ten voln. ventil. i když je novej.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 19.11.2018 21:12
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
matys píše:Zdravím dimmbag ......... pokud Ti při studeném startu pomáhá trochu pootevřít škrtící klapku plyn. pedálem, čímž paliv. směs vlastně ochudíš, vypadá to na příliš bohatou směs způsobenou asi již vadným vzduchovým filtrem . Mrkni i na svíčky a jejich odtrh ...... 1,3mm .
třeba příjdou i jiné názory .
Svíčky jsem měnil a nepomohlo, na filtr mrknu o víkendu a ted jeste shánim podobného Forda že bych mu kuchnul volnoběžný ventil.
V sobotu dam vědět jak jsem dopadnul.
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 19.10.2017 10:14
focus 1.6 benzín - někdy nenastartuje - startér točí
Ahoj,
můžete se mi podívat na log
jsou tam chyby:
PDM U0202-20
PDM U1900-20
DFDM C198F-20
DFDM U0201-20
DFDM U1900-20
může něco souviset se startováním? Svíčky jsem měnil
děkuji
můžete se mi podívat na log
jsou tam chyby:
PDM U0202-20
PDM U1900-20
DFDM C198F-20
DFDM U0201-20
DFDM U1900-20
může něco souviset se startováním? Svíčky jsem měnil
děkuji
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 19.10.2017 10:14
Re: focus 1.6 benzín - někdy nenastartuje - startér točí
ještě dodám udělá to tak 1x za 14 dní, pak startuje zas normálně. Někdy když je moto studený, někdy když je teplý
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16.08.2024 10:47
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Zdravím, koupil jsem v červenci Focuse mk1 1.6 74kw po starém pánovi s orig. 29700km, auto je jako nové, celý život garážované v teplé garáži. Nájezd je potvrzený dvěma automechaniky nezávisle na sobě.
Auto ale hůře startuje když déle stojí, např.po odstavení 5 a více hodin. Zatím vždy chytlo, startér točí ale chytne třeba až po 2-3 vteřinách. Vyměnil jsem zapalovací svíčky za orig Ford Motorcraft, koupil novou kvalitní autobaterii. Tankuji pouze N98 bez biosložky.
Malinko se to zlepšilo, ale stále to není na brnk jak bych si představoval. Nevíte čím by to mohlo být?
Moc děkuji za rady a tipy.
Auto ale hůře startuje když déle stojí, např.po odstavení 5 a více hodin. Zatím vždy chytlo, startér točí ale chytne třeba až po 2-3 vteřinách. Vyměnil jsem zapalovací svíčky za orig Ford Motorcraft, koupil novou kvalitní autobaterii. Tankuji pouze N98 bez biosložky.
Malinko se to zlepšilo, ale stále to není na brnk jak bych si představoval. Nevíte čím by to mohlo být?
Moc děkuji za rady a tipy.
Ford Focus Combi 1.6 74kw 08/2003
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 642
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Málo jetý po důchodci - dá se čekat šolíchání + couračky = motor zasviněnej karbonem, při startu se do něj benzín nacucá = chudá směs.. Originál svíce už Ford nedodává (AYFS22CB), aktuální jsou "univerzální" náhrada. Odtrh je dobrý sklepnout na 1,0 - 1,1 mm (větší odtrh = vyšší napětí kdy jiskra přeskočí = přetěžuje izolaci cívky a může jí probít). Reset ŘJ jsi provedl odpojením baterky, pak by se měla "naučit" = studený motor nechat na volnoběh až do ohřátí na provozní teplotu, pak projet několik km ve všech režimech otáček včetně vytočení k omezovačí (nejdřív tak po 10 km kdy už je blok komplet prohřátý..
Zkusil bych "italskou údržbu" - VIF do paliva, komplet prohřátý motor a velká zátěž + otáčky, ideálně dlouhý kopec na dálnici.. Motor + výfuk se vypálí vysokou teplotou a profoukne velkým průtokem spalin; VIF dobře funguje proti usazeninám z biosložek a i proti karbonům.
Až kdyby to nepomohlo, tak bych šel dál, nejdřív po tlaku paliva - změřit přímo na liště (klasika přechoďák v konektoru u čerpadla=nízké napětí a tím i výkon čerpadla) a po čidle teploty (kouknout diagnostikou jestli udává správnou teplotu)
Rozvody se dělaly a jsou OK?
Zkusil bych "italskou údržbu" - VIF do paliva, komplet prohřátý motor a velká zátěž + otáčky, ideálně dlouhý kopec na dálnici.. Motor + výfuk se vypálí vysokou teplotou a profoukne velkým průtokem spalin; VIF dobře funguje proti usazeninám z biosložek a i proti karbonům.
Až kdyby to nepomohlo, tak bych šel dál, nejdřív po tlaku paliva - změřit přímo na liště (klasika přechoďák v konektoru u čerpadla=nízké napětí a tím i výkon čerpadla) a po čidle teploty (kouknout diagnostikou jestli udává správnou teplotu)
Rozvody se dělaly a jsou OK?
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16.08.2024 10:47
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Zdravím,
Motor by karbonovat neměl ani při krátkých popojížďkách, je to nepřímý vstřik. Svíčky tam byly Ngk, ještě nebyly úplně na výměnu, přesto jsem je vyměnil, koupil přímo ve Fordu. Zlepšení nepatrné.
Baterie byla už stará, ale vyměnil jsem ji za úplně novou Exide 62Ah, zlepšení vesměs taky žádné.
Pomalu ,ale jistě motor po prohřátí zatěžuji, snažím se ho točit nad 4000ot, ale tady v Brně, při jízdách do práce a tak to přes město úplně nejde.
Benzín tankuji buď 98 nebo jiný s max 5% biosložky.
Přidávám ještě VIF, motor tahá a jede dobře do 4500ot, pak se mu už moc nechce, nebyl nejspíš moc zvyklý na takové otáčky
Ale zlepšuje se to.
Rozvody byly dělané ve Fordu 3/2015, takže ty mě ještě čekají, každopádně je na nich celkem najeto 12 tis km. Nicméně kam to na ty rozvody dát, to vážně nevím, Rašíno i Brnocar mě už přístupem dost odradili, připadal jsem si tam jako nějaká obtíž a né zákazník. Navíc co mi nabídli za ceny je také úlet. Cca 20 tis za komplet rozvody
Carent po telefonu taky nabídl cenu prý do 20 tis
Nechci to auto dávat někomu, kdo ten motor vidí poprvé
Motor by karbonovat neměl ani při krátkých popojížďkách, je to nepřímý vstřik. Svíčky tam byly Ngk, ještě nebyly úplně na výměnu, přesto jsem je vyměnil, koupil přímo ve Fordu. Zlepšení nepatrné.
Baterie byla už stará, ale vyměnil jsem ji za úplně novou Exide 62Ah, zlepšení vesměs taky žádné.
Pomalu ,ale jistě motor po prohřátí zatěžuji, snažím se ho točit nad 4000ot, ale tady v Brně, při jízdách do práce a tak to přes město úplně nejde.
Benzín tankuji buď 98 nebo jiný s max 5% biosložky.
Přidávám ještě VIF, motor tahá a jede dobře do 4500ot, pak se mu už moc nechce, nebyl nejspíš moc zvyklý na takové otáčky
Ale zlepšuje se to.
Rozvody byly dělané ve Fordu 3/2015, takže ty mě ještě čekají, každopádně je na nich celkem najeto 12 tis km. Nicméně kam to na ty rozvody dát, to vážně nevím, Rašíno i Brnocar mě už přístupem dost odradili, připadal jsem si tam jako nějaká obtíž a né zákazník. Navíc co mi nabídli za ceny je také úlet. Cca 20 tis za komplet rozvody
Carent po telefonu taky nabídl cenu prý do 20 tis
Nechci to auto dávat někomu, kdo ten motor vidí poprvé
Ford Focus Combi 1.6 74kw 08/2003
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 642
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Nepřímý vstřik neznamená že nekarbonuje, ale že se nedělá vrstva na sacích ventilech protože je palivo ze sání oplachuje. Přímý vstřik oplach nemá a na rozdíl od výfukovýho se karbon na sacím ventilu nevypálí.
Táhne do 4500 = nejspíš ucpanej kat a větší průtok spalin nestíhá tak se mu víc do toček nechce. Můj zvyšuje tah do 6k a až pak začíná klesat, 6500 je omezovač. Ověříš rozpojením a pojede (akorát se u toho výfuk rozsype = novej
).. Italskou údržbou by se to mělo postupně zlepšít
Rozvody, sada s vodní pumpou (Ina, Gates, Dolz) je do 2k, plus chladicí kapalina těsnění ventildeklu.., takže 17k a za tři hodiny práce to je "trošku dost", servis vyfakovat, za 20k koupíš celý auto v dobrým stavu... Rozvody složitý nejsou jen se musí dodržet postup a ne to ojebat na fixu a dotahnout vod voka... Hlavně dotažení šroubu řemenice kliky, pak mít trn na kliku a pravítko na vačky, přípravek na přidržení vačkovýho kola, příp. i aretace setrváku..
Benzín dlouhodobě tankuju normální 95 většinou u čepra, a VIF panák na nádrž, motor v top stavu na 10kkm si vezme ca půl litru oleje, volnoběh stabilní, na atmo 1,6 to jede hezky.. italsky udržuju - po ohřátí motoru akceleruju často 2 příp. i 3 točim do 6k a pak řadim 4 nebo rovnou 5 a držim rychlost šolícháním, je to dobrý i na spotřebu - dálky kombinace okreska/ dálnice/ město jezdim za 5,5 - 6 a to jedu na limitech aby mě nezkasírovali
Hele sada rozvodu bez vodní pumpy aktuálně za 160,-
https://www.motora.cz/gates/K025433XS.html?KTypNr=9646
Táhne do 4500 = nejspíš ucpanej kat a větší průtok spalin nestíhá tak se mu víc do toček nechce. Můj zvyšuje tah do 6k a až pak začíná klesat, 6500 je omezovač. Ověříš rozpojením a pojede (akorát se u toho výfuk rozsype = novej


Rozvody, sada s vodní pumpou (Ina, Gates, Dolz) je do 2k, plus chladicí kapalina těsnění ventildeklu.., takže 17k a za tři hodiny práce to je "trošku dost", servis vyfakovat, za 20k koupíš celý auto v dobrým stavu... Rozvody složitý nejsou jen se musí dodržet postup a ne to ojebat na fixu a dotahnout vod voka... Hlavně dotažení šroubu řemenice kliky, pak mít trn na kliku a pravítko na vačky, přípravek na přidržení vačkovýho kola, příp. i aretace setrváku..
Benzín dlouhodobě tankuju normální 95 většinou u čepra, a VIF panák na nádrž, motor v top stavu na 10kkm si vezme ca půl litru oleje, volnoběh stabilní, na atmo 1,6 to jede hezky.. italsky udržuju - po ohřátí motoru akceleruju často 2 příp. i 3 točim do 6k a pak řadim 4 nebo rovnou 5 a držim rychlost šolícháním, je to dobrý i na spotřebu - dálky kombinace okreska/ dálnice/ město jezdim za 5,5 - 6 a to jedu na limitech aby mě nezkasírovali

Hele sada rozvodu bez vodní pumpy aktuálně za 160,-

FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16.08.2024 10:47
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Ono to táhne i přes těch 4500, ale možná by to mohlo být lepší si myslím…zas bych nerad aby tam něco prdlo, nebo odešlo, když to budu moc honit 
Nepotřebuju ty rozvody udělat co nejlevněji to jde, rád bych to chtěl nechat udělat někoho zkušeného, kdo ty motory zná a dělal jich už spoustu. Ale na netu se mi minimálně tady v Brně nedaří nikoho najít, ani na fóru se o nikom takovém na Moravě nepíše. Vím, že už je to staré auto, ale přece jich ještě jezdí celkem dost.
Jinak autorizáky Ford v Brně celkem katastrofa. Mají cca 1500 / hod, na rozvody je norma 3-4 hod, to je 6000kč a orig sada kolem 6000kč, takže kde berou ty další tisíce Kč navíc mi hlava nebere…
Co se týče toho startování, jezdím nejčastěji cca 15 km trasy do práce, je toho dost napsáno i v sekci Focus mk2 s tímto motorem a některým to delší startování dělalo i od nového, takže možná to prostě bude vlastnost. Nerad bych za hromadu peněz nechal vyměnit třetinu auta a zlepšení by bylo nula nula prd
Nepotřebuju ty rozvody udělat co nejlevněji to jde, rád bych to chtěl nechat udělat někoho zkušeného, kdo ty motory zná a dělal jich už spoustu. Ale na netu se mi minimálně tady v Brně nedaří nikoho najít, ani na fóru se o nikom takovém na Moravě nepíše. Vím, že už je to staré auto, ale přece jich ještě jezdí celkem dost.
Jinak autorizáky Ford v Brně celkem katastrofa. Mají cca 1500 / hod, na rozvody je norma 3-4 hod, to je 6000kč a orig sada kolem 6000kč, takže kde berou ty další tisíce Kč navíc mi hlava nebere…
Co se týče toho startování, jezdím nejčastěji cca 15 km trasy do práce, je toho dost napsáno i v sekci Focus mk2 s tímto motorem a některým to delší startování dělalo i od nového, takže možná to prostě bude vlastnost. Nerad bych za hromadu peněz nechal vyměnit třetinu auta a zlepšení by bylo nula nula prd
Ford Focus Combi 1.6 74kw 08/2003
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů