Vždycky když o tomhle přemýšlím, strašně mě to štve. My - skupina lidí, co mají auta rádi automobilky vůbec nezajímáme, naopak mám čím dál víc pocit, že se na nás kouká jako na nějaké vyvrhely, kteří můžou za vyhynutí alespoň poloviny druhů na zemi. Přitom je to všechno pokrytectví, protože všechny současné omezující normy fungujou jenom na papíře a všichni to ví. Auta co mají krásnou laboratorní spotřebu v reálu žerou i trávu okolo silnice (např. SM 33/2012 Passat 2.0TSI Alltrack udávaná kombinace 6,8, reálný test 10,6l/100km). Všichni to ví, ale nikdo s tím nic nedělá. V rámci ekologie nám přidušují motory, cpou nám tam nespolehlivá a drahá kurvítka (DPF). Jasně mám rád přírodu a souhlasím, že o životní prostředí je třeba pečovat, ale to co dělá EU je pokrytectví nejhrubšího zrna. Kdyby šlo EU a automobilkám skutečně o ekologii, nemohlo by se vyrábět tolik aut na sklady, která nikdo nechce, protože největší záťěž životnímu prostředí přinese automobil ve fázi výroby, z jeho provozu už je to jenom menší část. Takže automobilky chrlí na běžím páse jedno auto za druhým a protože těch aut je moc (
http://www.auto.cz/nemecky-trh-krizi-pr ... edky-69076 ), snaží se snížit cenu a aby to bylo možné, musí logicky snížit kvalitu a náklady na výrobu - auta se šidí, místo kovaných součástí podvozků s vysokou životností se dávají plechové výlisky, samosvor u sportovnějších aut je vytlačen elektronickou náhražkou atd, atd. Dneska nikoho nezajímají jízdní vlastnosti a zeptat se na pocit radosti z jízdy se začíná rovna něčemu neslušnému. Místo toho se auta pěchují nesmyslnými elektronickými pomocníky, kteří nám mají radit, kdy jít na kávu, mají držet auto v jízdním pruhu, a případně za nás rovnou brzdit. Prodejce Vám dneska místo o pocitu zpětné vazby řízení bude vykládat o tom, kolik je tam USB vstupů. Škodovka dokonce Citigo nenazývá autem, ale nástrojem pro komunikaci. Nejhorší je, že tohle šizení se dostává i do drahých aut, např. i nová 911 se rozloučila s hydraulickým posilovačem řízení a má nekomunikativní elektriku. Takže nám automobilky svázané předpisy kompletně odebrali možnost volby. A když nám pak nová auta prezentují polonahé homoklády, říkám si, že se svět zbláznil už úplně
http://www.auto.cz/video-transsexual-v- ... uris-69106 . Za sebe říkám, že tohle už je hodně přehnané a že už kvůli tomu si Aurise nikdy nekoupím. Pak se zase někdo může divit, že se nekdo chopí zbraně a půjde bránit tradiční hodnoty. Já se tomu teda nedivím...