Stránka 13 z 16
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 16.12.2011 16:23
od vlkovec
A proto chci auto, které dokáže akcelerovat. Auto je servisováno s fakturami, má najeto 114tis. km a vyměněné rozvody,filtry kapaliny. Uvidím při testovací jízdě.
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 16.12.2011 16:27
od Hal9000
A 1.6 v benzinu nedokáže

Pokud na to máš žaludek, kup 1.6 v naftě. Je to motor který téměř nemá problémy a snad každý tady na fóru ho vynáší do nebes

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 16.12.2011 17:44
od Zdwora
vlkovec píše:Jde mi hlavně o tu pružnost, jak jsem četl, tak benzín 1.6 akceleruje až při vyšších otáčkách a to už auto řve jak kráva a navíc se rapidně zvýší spotřeba, tak se dá předjíždět i s fabii 1.4.
Mě jde o to kouzlo, když jedu na 4rku 60km/hod a šlápnu na to, tak to jede hned, to prostě udělá jen turbo.
A me zas ucili v autoskole podradit

Turbomotor (a kor takhle malinkej) pak zas nejede v otackach coz ti muze pripravit mnohem pernejsi chvile nez podrazeni... ale tak kazdej sveho stesti strujce ze. Co se tyka hluku tak nafta rve porat, rozdil od benzinu je ten ze se neda poslouchat...
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 16.12.2011 18:51
od ballu
U všeho je vymívání mozků.

Jestli dochází novou technologií motorů k zvětšení účinnosti, tak to není o nějakých 10-20% což je blbost ale jen o pár desetin až 1-2%. Jestli mám dva motory , jeden 2,0 L a druhý 1,0 L turbo a mají společný jen stejný výkon 100 kw, tak to jsou jednoduché počty. Převod spáleného benzínu na energii / jouly/ se neodrbe . To znamená, že když pojedou oba motory na plný výkon, tak na 100 kw = musí být spáleno stejné množství benzínu, jak u 2,0 L motoru, tak i u 1,0 L turbo motoru. Rozdíl je jen ten, že klasika si to nasaje sama , ale ta 1,0 L přeturbovaná babeta to tam musí natlačit turbem. Výhodou té babety je jen ta zkutečnost, že při použití jen 50kw výkonu žere méně, ale běda, jestli se pak chce rovnat s výkonem ve vyšších rychlostech s 2,0 L a výše, i když mají stejný výkon, tam pak zapláče nad nádrží, A životnost, kapitola samotná

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 16.12.2011 20:03
od fofok
Tak tohle jsi vyčetl kde?Moderní motory právě mají vyšší účinnost,tudíž větší výkon na menší množství paliva při zachování stejnýho objemu co byla 1,6 v escortu a dneska 1,6 ecooboost,že by vymílání mozků se spotřebou kolem šesti litrů?A
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 16.12.2011 20:14
od vlkovec
Co je na te 1.6 tdci 80kw tak spatneho. Dost jsem tady toho precetl, a lidi co vymontovali DPF tak jsou celkem spokojeni.
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 16.12.2011 20:56
od Hal9000
Vstřiky, turbo, dvouhmota, ERG, nepochopitelné padání do nouzáku, rychlé opotřebení....
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 16.12.2011 21:39
od ballu
fofok přemýšlej, než něco napíšeš. Poměr směsy je 1 : 15 a výhřevnost benzínu je převedena z tepelné v součinosti roztažnosti plynů na mechanickou . Účinnost nynějších spalovacích motorů je 30 - 40 %. Když budu potřebovat benzín převést na mechanický pohyb, tak na to mám v krajních mezích rozličných koncepcí jen 10% rozdílu spotřeby. To že spálím o polovinu směsy méně, při maximálním výkonu u maloobsahového turba než u motoru s řádnýma hrncama, tomu sám nevěříš, to je perpetum na samotný vzduch.
Litr nasáté směsy do prostoru podtlakem nebo turbem, uvolní stejnou energii, a toto se neodrbe, maximélně nějakýma ERG spalováním již spáleného dělat radost ekologům.
Píši o benzínu, aby se nemíchalo s naftou.
U nafty to je zase jiný problém, možnost zmenšování motoru. Jelikož pracuje detonačně, tak na jeho hladký chod má vliv hmotnost kliky a protiváhy pístů. Tam pod určitou váhu rotujících dílu, dochází k takovému třepání motoru, že by se nehodil ani do malotraktoru. Proto vymýšlí vše možné na odstranění tohoto jevu, při co nejmeně možném obsahu naftového motoru s turbem/ tříválce atd/

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 17.12.2011 14:56
od fofok
To co píšeš o tom benzínu a o uvolněný energii je možná pravda,ale účinnost benzínových motorů se dneska prostě zvětšuje ať chceš nebo nechceš a docílí se toho několika způsoby a různý automobilky na to jdou jinak viz. mazda a skyaktiv.vyšší kompresní poměr,přímej vstřik paliva odlehčení točivejch částí motoru,snížení tření a hmotnosti motoru atd.Stejný množství paliva jako u tvojeho starýho dvoulitru vyrobí stejný množství energie,která je efektivněji využita s menšíma ztrátama.
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 17.12.2011 15:37
od ballu
fofok špatně chápeš co mám na mysli, tak ještě jednou. Budou dva nové součastné motory, jeden s menším obsahem a turbem druhý s větším , bez turba , ale oba dva shodný výkon 100 kw. Ten s tím turbem bude mít do 50% výkonu menší spotřebu, ale jak pojedou na 70 - 90% výkonu, tak ten s tím turbem zaplače nad spotřebou.
Píši to zde pro zcestné informace výrobců jak jim ty babety jezdí. Řidič, zmasírovaný reklamou je rozhodnut, proč nekoupit 1,6 turbo s menším povinným ručením a menší udávanou spotřebou a přitom mít stejných 100 kw výkonu jako 2,0L s vyšším povinným. A je vymalováno, do půlky výkonu je vše OK dle TP, ale jak pak chce použít výkonu při sportovní jízdě, nebo při obsazeném autě se držet po D1 s dvoulitrem, při 150 - 170, tak jak ten dvoulitr se do 10 litrů nedostane.
To je pak vše hezké, průměrná spotřeba, do 90km , na dálnici do 130, pod kapotou 135 koní , vše dle propozic. Zkuste ale švihnou bičem těmto koníkům, oni půjdou klusem, ale ne zadarmo, začnou žrát i trávu kolem cesty.

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 17.12.2011 15:49
od Hal9000
Viz starý škodovácký 1.8 turbo a nový 1.4TSI. Oba 132kW. Starší motor při svižné jízdě jede s Ochcávkou za 9,5l, novější ve Fóbii RS(menší auto) za 11l. Tak kde je ta úspora novějších menších motorů

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 17.12.2011 16:09
od ballu
No a to je to, k čemu jsme se obchvatem dostali.

V průměru ty babety berou méně, ale pod podmínkou, že majitel zapomene na to , že tam má nějakých 132 kw a jezdí dle předpisů, bez žádného svezení pro radost, akcelerace při předjíždění. Může se bít v prsa, co má pod kapotou, ale pak se biji v prsa já, když spočítám finanční výhody jeho provozu a pak jeho náklady na popravky motoru každých 40 tis km.

Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 17.12.2011 17:41
od fofok
Tohle nemůžeš tvrdit na 100% musel by si jet se stejnejma autama stejně rychle a pak srovnávat.Při běžným provozu každopádně žerou míň než jejich letitý velkobjemový ekvivalenty.A s fabií RS 1,4 tsi 132 kw se běžně jezdí v průměru lehce přes 6 l což se starým dvoulitrem nešlo ani náhodou.
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 17.12.2011 17:46
od Hal9000

Něco lehce přes 6l jezdí tak v neděli do kostela. Psal jsem praktické zkušenosti při svižnější jízdě, takže to není nic ve stylu mělo by to tohle, tamhle někdo něco.....A nepíšu 1.4TSI a nějaký dvoulitr. Ten se dělal s 85kW

Píšu 1.4 a 1.8.....A co máš kromě přečtení Světa motorů za zkušenosti ty?
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Napsal: 17.12.2011 18:25
od ballu
Ano, při běžném provozu tím pádem, proč na běžný provoz potřebuji 132 Kw , když při jeho využití , jsem se spotřebou někde jinde, než pro důvod, proč jsem tuto káru s tímto motorem kupoval.
Vzpomínal jsi dva motory 1,6 esco a nyní novou 1,6. Představ si, že oba motory jsou nové / nesrovnávej nový 2011 a zkušenosti starého z 1995 s ze 200 tis.km./ a nyní můžeš porovnávat. Těžko se porovnává motor nový a ten, co má již nějaký křížek km.

Ale já porovnám starý se tvým novým.
S mím 1,6 escem jsem dělal Hlubokou - Křivonosku a Kroměříž /večerní hodiny/ za 2,5hod / 290 km/ a po dotankování za 9,2 L /100 km. Průměr kolem 115km/ hod , D1 jen nějakých 140 km ,zbytek okrsky. Tvé auto již musíš znát , jaký by byl rozdíl v našich spotřebách? Dle mého odhadu tak o 1 L méně, ale této sumě by jsi vděčil 6- tému kvaltu. Mám pravdu?
