Co je lepší benzín nebo nafta ?
-
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 29.11.2011 13:25
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
A proto chci auto, které dokáže akcelerovat. Auto je servisováno s fakturami, má najeto 114tis. km a vyměněné rozvody,filtry kapaliny. Uvidím při testovací jízdě.
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
A 1.6 v benzinu nedokáže
Pokud na to máš žaludek, kup 1.6 v naftě. Je to motor který téměř nemá problémy a snad každý tady na fóru ho vynáší do nebes 


- Zdwora
- Test driver
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 26.07.2009 15:07
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
A me zas ucili v autoskole podraditvlkovec píše:Jde mi hlavně o tu pružnost, jak jsem četl, tak benzín 1.6 akceleruje až při vyšších otáčkách a to už auto řve jak kráva a navíc se rapidně zvýší spotřeba, tak se dá předjíždět i s fabii 1.4.
Mě jde o to kouzlo, když jedu na 4rku 60km/hod a šlápnu na to, tak to jede hned, to prostě udělá jen turbo.

-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
U všeho je vymívání mozků.
Jestli dochází novou technologií motorů k zvětšení účinnosti, tak to není o nějakých 10-20% což je blbost ale jen o pár desetin až 1-2%. Jestli mám dva motory , jeden 2,0 L a druhý 1,0 L turbo a mají společný jen stejný výkon 100 kw, tak to jsou jednoduché počty. Převod spáleného benzínu na energii / jouly/ se neodrbe . To znamená, že když pojedou oba motory na plný výkon, tak na 100 kw = musí být spáleno stejné množství benzínu, jak u 2,0 L motoru, tak i u 1,0 L turbo motoru. Rozdíl je jen ten, že klasika si to nasaje sama , ale ta 1,0 L přeturbovaná babeta to tam musí natlačit turbem. Výhodou té babety je jen ta zkutečnost, že při použití jen 50kw výkonu žere méně, ale běda, jestli se pak chce rovnat s výkonem ve vyšších rychlostech s 2,0 L a výše, i když mají stejný výkon, tam pak zapláče nad nádrží, A životnost, kapitola samotná 


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4961
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Tak tohle jsi vyčetl kde?Moderní motory právě mají vyšší účinnost,tudíž větší výkon na menší množství paliva při zachování stejnýho objemu co byla 1,6 v escortu a dneska 1,6 ecooboost,že by vymílání mozků se spotřebou kolem šesti litrů?A
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 29.11.2011 13:25
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Co je na te 1.6 tdci 80kw tak spatneho. Dost jsem tady toho precetl, a lidi co vymontovali DPF tak jsou celkem spokojeni.
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Vstřiky, turbo, dvouhmota, ERG, nepochopitelné padání do nouzáku, rychlé opotřebení....
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
fofok přemýšlej, než něco napíšeš. Poměr směsy je 1 : 15 a výhřevnost benzínu je převedena z tepelné v součinosti roztažnosti plynů na mechanickou . Účinnost nynějších spalovacích motorů je 30 - 40 %. Když budu potřebovat benzín převést na mechanický pohyb, tak na to mám v krajních mezích rozličných koncepcí jen 10% rozdílu spotřeby. To že spálím o polovinu směsy méně, při maximálním výkonu u maloobsahového turba než u motoru s řádnýma hrncama, tomu sám nevěříš, to je perpetum na samotný vzduch.
Litr nasáté směsy do prostoru podtlakem nebo turbem, uvolní stejnou energii, a toto se neodrbe, maximélně nějakýma ERG spalováním již spáleného dělat radost ekologům.
Píši o benzínu, aby se nemíchalo s naftou.
U nafty to je zase jiný problém, možnost zmenšování motoru. Jelikož pracuje detonačně, tak na jeho hladký chod má vliv hmotnost kliky a protiváhy pístů. Tam pod určitou váhu rotujících dílu, dochází k takovému třepání motoru, že by se nehodil ani do malotraktoru. Proto vymýšlí vše možné na odstranění tohoto jevu, při co nejmeně možném obsahu naftového motoru s turbem/ tříválce atd/

Litr nasáté směsy do prostoru podtlakem nebo turbem, uvolní stejnou energii, a toto se neodrbe, maximélně nějakýma ERG spalováním již spáleného dělat radost ekologům.

Píši o benzínu, aby se nemíchalo s naftou.
U nafty to je zase jiný problém, možnost zmenšování motoru. Jelikož pracuje detonačně, tak na jeho hladký chod má vliv hmotnost kliky a protiváhy pístů. Tam pod určitou váhu rotujících dílu, dochází k takovému třepání motoru, že by se nehodil ani do malotraktoru. Proto vymýšlí vše možné na odstranění tohoto jevu, při co nejmeně možném obsahu naftového motoru s turbem/ tříválce atd/

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4961
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
To co píšeš o tom benzínu a o uvolněný energii je možná pravda,ale účinnost benzínových motorů se dneska prostě zvětšuje ať chceš nebo nechceš a docílí se toho několika způsoby a různý automobilky na to jdou jinak viz. mazda a skyaktiv.vyšší kompresní poměr,přímej vstřik paliva odlehčení točivejch částí motoru,snížení tření a hmotnosti motoru atd.Stejný množství paliva jako u tvojeho starýho dvoulitru vyrobí stejný množství energie,která je efektivněji využita s menšíma ztrátama.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
fofok špatně chápeš co mám na mysli, tak ještě jednou. Budou dva nové součastné motory, jeden s menším obsahem a turbem druhý s větším , bez turba , ale oba dva shodný výkon 100 kw. Ten s tím turbem bude mít do 50% výkonu menší spotřebu, ale jak pojedou na 70 - 90% výkonu, tak ten s tím turbem zaplače nad spotřebou.
Píši to zde pro zcestné informace výrobců jak jim ty babety jezdí. Řidič, zmasírovaný reklamou je rozhodnut, proč nekoupit 1,6 turbo s menším povinným ručením a menší udávanou spotřebou a přitom mít stejných 100 kw výkonu jako 2,0L s vyšším povinným. A je vymalováno, do půlky výkonu je vše OK dle TP, ale jak pak chce použít výkonu při sportovní jízdě, nebo při obsazeném autě se držet po D1 s dvoulitrem, při 150 - 170, tak jak ten dvoulitr se do 10 litrů nedostane.
To je pak vše hezké, průměrná spotřeba, do 90km , na dálnici do 130, pod kapotou 135 koní , vše dle propozic. Zkuste ale švihnou bičem těmto koníkům, oni půjdou klusem, ale ne zadarmo, začnou žrát i trávu kolem cesty.
Píši to zde pro zcestné informace výrobců jak jim ty babety jezdí. Řidič, zmasírovaný reklamou je rozhodnut, proč nekoupit 1,6 turbo s menším povinným ručením a menší udávanou spotřebou a přitom mít stejných 100 kw výkonu jako 2,0L s vyšším povinným. A je vymalováno, do půlky výkonu je vše OK dle TP, ale jak pak chce použít výkonu při sportovní jízdě, nebo při obsazeném autě se držet po D1 s dvoulitrem, při 150 - 170, tak jak ten dvoulitr se do 10 litrů nedostane.
To je pak vše hezké, průměrná spotřeba, do 90km , na dálnici do 130, pod kapotou 135 koní , vše dle propozic. Zkuste ale švihnou bičem těmto koníkům, oni půjdou klusem, ale ne zadarmo, začnou žrát i trávu kolem cesty.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Viz starý škodovácký 1.8 turbo a nový 1.4TSI. Oba 132kW. Starší motor při svižné jízdě jede s Ochcávkou za 9,5l, novější ve Fóbii RS(menší auto) za 11l. Tak kde je ta úspora novějších menších motorů 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
No a to je to, k čemu jsme se obchvatem dostali.
V průměru ty babety berou méně, ale pod podmínkou, že majitel zapomene na to , že tam má nějakých 132 kw a jezdí dle předpisů, bez žádného svezení pro radost, akcelerace při předjíždění. Může se bít v prsa, co má pod kapotou, ale pak se biji v prsa já, když spočítám finanční výhody jeho provozu a pak jeho náklady na popravky motoru každých 40 tis km. 


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4961
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Tohle nemůžeš tvrdit na 100% musel by si jet se stejnejma autama stejně rychle a pak srovnávat.Při běžným provozu každopádně žerou míň než jejich letitý velkobjemový ekvivalenty.A s fabií RS 1,4 tsi 132 kw se běžně jezdí v průměru lehce přes 6 l což se starým dvoulitrem nešlo ani náhodou.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?


-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Ano, při běžném provozu tím pádem, proč na běžný provoz potřebuji 132 Kw , když při jeho využití , jsem se spotřebou někde jinde, než pro důvod, proč jsem tuto káru s tímto motorem kupoval.
Vzpomínal jsi dva motory 1,6 esco a nyní novou 1,6. Představ si, že oba motory jsou nové / nesrovnávej nový 2011 a zkušenosti starého z 1995 s ze 200 tis.km./ a nyní můžeš porovnávat. Těžko se porovnává motor nový a ten, co má již nějaký křížek km.
Ale já porovnám starý se tvým novým.
S mím 1,6 escem jsem dělal Hlubokou - Křivonosku a Kroměříž /večerní hodiny/ za 2,5hod / 290 km/ a po dotankování za 9,2 L /100 km. Průměr kolem 115km/ hod , D1 jen nějakých 140 km ,zbytek okrsky. Tvé auto již musíš znát , jaký by byl rozdíl v našich spotřebách? Dle mého odhadu tak o 1 L méně, ale této sumě by jsi vděčil 6- tému kvaltu. Mám pravdu?

Vzpomínal jsi dva motory 1,6 esco a nyní novou 1,6. Představ si, že oba motory jsou nové / nesrovnávej nový 2011 a zkušenosti starého z 1995 s ze 200 tis.km./ a nyní můžeš porovnávat. Těžko se porovnává motor nový a ten, co má již nějaký křížek km.


S mím 1,6 escem jsem dělal Hlubokou - Křivonosku a Kroměříž /večerní hodiny/ za 2,5hod / 290 km/ a po dotankování za 9,2 L /100 km. Průměr kolem 115km/ hod , D1 jen nějakých 140 km ,zbytek okrsky. Tvé auto již musíš znát , jaký by byl rozdíl v našich spotřebách? Dle mého odhadu tak o 1 L méně, ale této sumě by jsi vděčil 6- tému kvaltu. Mám pravdu?

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů