Stránka 13 z 16

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 10.01.2010 22:05
od Peter5
Je vzdy vypinac ESP vedla vyhrievania skla? Lebo niekde som videl ale uz neviem kde ze sa ESP vypinalo cez palubny PC. Vydel som to na fotke niekde na nete. Neviete ako to je?

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 10.01.2010 22:13
od Anduril
U FF2 po FL se vypina pres pocitac, krome ST a RS, tam je tlacitko tak, jak to bylo u FF2 pred FL.

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 28.12.2010 16:50
od ihornak
Dnes som sa naozaj potesil, aku mam super kaaaru :hhura:
Cerstvo zasnezeny kopec s ujazdenym snehom na spodku, viac ako 12% stupanie, 200 metrov bez rozbehu na jednotke :) ESP kontrolka blikala ako splasena, ale Fordik to vytiahol az hore. Tak rozmyslam ci mam vobec predokolku a nie nahodou 4x4 :cooler:
Chcelo by to iste vyskusat s nejakym inym autom rovnakej triedy :bravo22:

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 28.12.2010 17:36
od V12
Je to iba a iba otazka gum. ESP je v takomto pripade na obtiaz, keby si ho vypol, bol by si hore skor :) Predohrab na kvalitnych zimakoch zvladne cestu s ujazdenym snehom rovnako dobre, mozno aj lepsie ako haldexova 4-kolka na letnych (otestovane a overene). Ked na 4x4 ale dam zimaky, situacia sa samozrejme obracia v jeho prospech...

Na taketo situacie treba davat pozor, dlhsie jedovanie ESP silne prehrieva predne brzdy so vsetkymi z toho vyplyvajucimi dosledkami a dvojhmota dostava taktiez riadne do tela.

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 28.12.2010 18:40
od ihornak
1) keby nebolo ESP aktivne, tak ma stoci z cesty do priekopy
2) pneumatiky (mam obute Dunlop Wintersport 3D) sice hraju podstatnu ulohu, nie vsak jedinu, napr. vaha vozidla a jej rozlozenie, tak aby bol grip hnacej napravy co najvacsi je tiez dolezity faktor
3) pri vypnutom ESP by som iba hrabal kolesami, uz asi v polke kopca - neucinne, pretoze som prichadzal do kopca zo zakruty bez rozbehu
4) prehrievanie brzd nehrozi pri takom kratkom useku, navyse chladia sa velmi dobre kedze teploty su vyrazne pod nulou :)
5) dvojhmota je len u 2.0, ja mam 1.8
6) predohrab nici pneu

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 29.12.2010 00:59
od hihi
ad1) takové tvrzení je poměrně odvážné a podle mě hodně ovlivní i řidičovy zkušenosti (pokud jich umí využít, což se mě nedávno nestalo :-( )
ad3) opět zkušenosti.... Jasně, že elektronika asi umí "cítit" lépe, než řidič a navíc (hádám) umí v určitých systémech přibržďovat jednotlivá kola (nezávisle na ostatních). Viděl (a slyšel) jsem dost těch, co znají jen dvě polohy pedálu při rozjezdu - nic a "plnej". Ti(y) se nerozjedou. Já teď dokonce fofo trochu mučím a docela brzo řadím, tím to jede, ale obvykle neklouže... Základem jsou a budou pneu + vzorek.

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 29.12.2010 08:25
od V12
1) S vypnutym ESP Ta do priekopy nestoci ak nebudes mat plyn na podlahe, potom to krasne ide. S plynom sa v takejto situacii treba hrat a uberat, nech to auto smeruje kam potrebujes

3) Nezmysel, ESP, resp. trakcna kontrola sa najviac prejavi pri rozbiehani. Ked uz ides, obvykle zacnu hrabat obe kolesa. ESP zasiahne a znizi vykon motora, takze to hrabat prestane. To sa opat da bez problemov aj nohou

4) Po 300 metroch suvislej jazdy na dvojke a plny plyn na snehu stale smykom (v kuse blikajuce ESP) mi pri -12 smrdeli predne brzdy, takze to chladenie je dost iluzorne

Silne Ti odporucam ist na volnu plochu a trochu si pocvicit. Prides na to, ze ESP je za niektorych specifickych situacii silne na ostaru. Prakticky vsetky moderne SUV a Offroady po manualnom zapnuti rezimu 4x4 ESP vypinaju.
Dovolim si tvrdit, ze na dobrych zimakoch ten kopec vybehne hocikto - aj Felicia, mozno este lahsie ako Tvoj Focus :ble2:

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 29.12.2010 11:18
od ihornak
... asi by ste mali ten zasnezeny kopec vidiet a vyskusat, az potom teoretizovat :) samozrejme, ze ESP nie je vseliek a da sa vyjst aj s citlivou nohou na plyne bez asistenta, trdim len tolko ze ESP pomohlo udrzat auto rovno na ceste a zabezpecilo grip pneu pohodlnejsie, nez keby som sa musel hrat s pedalom
... co sa tyka chladenia, ty pises o dvojke a 300 metroch na plny plyn po rovine, ja pisem o cca 200 metroch do kopca na jednotke, nemusel som mat plny plyn ci nohu na podlahe a ziadny smrad z brzd nebol citit
... Focus je predokolka a nie 4x4, preto SUV / Offroady mozu ESP vypnut pri zapnuti 4x4
... zvlastne je ze 2 Feldy ostali radsej stat dole pod kopcom s dobrymi gumami :)
... tak este raz, netvrdim, ze bez ESP sa ten kopec nedal vyjst, tvrdim ze mi ESP pomohlo udrzat auto stabilne a komfortne vyjst bez rozbiehania a hrania sa s plynovym pedalom

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 29.12.2010 17:08
od V12
Tak este raz. Ked som niekde s Plechacom vliezol do zaveja ci hlbsieho snehu a uz to von neslo, vzdy mi pomohlo vypnutie ESP. Takisto v hlbokom snehu na polnej ceste. So zapnutym ESP som ostal stat, pretoze vzdy ked preklzli obe kolesa naraz, ESP znizilo vykon az do takej miery, ze ked sa chytili, auto malo tendenciu zdochnut. Vypol som ESP a vsetko bolo OK, prasan isiel az cez kapotu, no auto nestracalo rychlost. Ak to zacalo smykat, trochu som sa pohral s plynom a opat to slo bez problemov dalej. Ani v zakrute nebol problem, len som do nej musel vbehnut vacsou rychlostou a trochu viac ju zatvarat, popripade siahnut na rucnu. S ESP som spolahlivo zastavil a mal problem sa vyhrabat. ESP sa hodi iba na riesenie kritickych situacii nedotacaveho alebo pretacaveho smyku, nie na jazdu terenom.
Stare Esco bolo este lepsie, presiel som aj tade, kde zostala haldexova Ochcavka (lebo to s nou sofer nevedel a bola na letnych).

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 29.12.2010 19:02
od hihi
Ad feldy: ne nezajímavou věcí je to, že diesely mají těžší předek a tak i lepší trakci.

Znám člověka, který auto na sněhu a ledu používá "jak se má". Ruční brzdu na parkování, plyn na přidávání, brzdu na brždění. Já se snažím učit, jak si při zatáčení pomoct ruční brzdou, jak přidat plyn, kdy neubírat, kdy ano a jak. Pro kolegu je ESP nutnost, já se ho snažím nepotřebovat.... V tomhle je myslím zásadní rozdíl v předchozí diskusi.

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 29.12.2010 19:13
od V12
hihi :

:palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru:

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 25.05.2011 08:37
od Pnr
Chcel by som vediet, ci dokaze esp akoby "uzamknut" diferencial tj. koleso, ktore sa pretaca zabrzdi a tym padom by mal ist krutak na odomknute koleso, alebo len ubera z vykonu kym sa neprestanu pretacat kolesa?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7m_yZot2-bc[/youtube]

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 25.05.2011 08:46
od Zdwora
To tezko :roll: Takhle velky zasahy do rizeni ESP nedokaze...

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 25.05.2011 19:51
od georgi
Robi aj aj - niekedy pri prudsom rozjazde na mokrej ceste sa to prejavuje skaredym sklbanim autom, ked pribrzduje presmykujuce koleso, ale nedokaze to zrejme robit pekne "plynule".

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 26.05.2011 10:43
od V12
Ked za apexom ostrejsej zakruty na dvojke riadne stupim na plyn, vnutorne koleso ide hned do smyku. ESP reaguje prakticky ihned pribrzdenim tohto kolesa, cim podla mna celkom dobre supluje uzavierku. Ked v dosledku pribrzdenia vnutorneho kolesa prehrabne aj vonkajsie, az vtedy znizuje vykon motora. Taktiez som si vsimol, ze pri rozbehu rovno na klzkom podklade a smyku oboch kolies, ESP uberie vykon skokovito az to prestane klzat, pocka sekundu, dve a opat prida az to znova dostane do smyku. Potom opat uberie.