Stránka 13 z 13

Re: Plastový kryt pod stěračema- torpedo

Napsal: 21.11.2015 16:04
od odjinud
Přestalo pršet a ještě nemrzne, tak jsem na to rychle naběhl. Je to hotovo, vypadá to nadějně, ale i tak to byla docela práce. Zabil jsem tím hezkých pár hodin a to ani nemůžu moc nadávat na nešikovnost... :?

Zde jsou moje poznatky:

Pokud někomu jen teče do prostoru u spoluzejdce, ať neřeší nic jiného, než že v místě 2 falešných krytek torpéda provrtá 2 dírky (stačí mělce) a vrazí tam nějaký vrut (ideálně tak 4mm x 35mm). Já dával černé vruty do SDK (3,9x40 a v poho). Práce na pár minut a může to úplně stačit.

Pokud hodláte měnit pylový filtr a torpédo sundaváte, nebo výše uvedený postup se šrouby nestačil a do auta pořád zatéká, stačí sundat část torpéda před spolujezdcem. Menší problém je, že kreténi z fordu (sorry, ale jinak se to nazvat nedá), torpédo rozdělili tak blbě, že část před řidičem by se měla sudnavat první a před spolujezdecem až po ní. Pokud to činíte naopak, jde to, ale při páčení prostředního šroubu (vlastně je to vrut v hmoždince - to je vůbec ten jediný šroub, co tam je; je pod krytkou a spojuje obě části torpéda) patrně porušíte těsnost i té části torpéda před řidičem. Pokud se toho chcete vyvarovat, postup je cca takovýto: skoro vyšroubovat onen vrut a pak za něj táhnout a současně držet/tlačí obě torpéda dolů k autu, aby se nezvedla od skla a vrut se dostal ven i s hmoždinkou.

Mě se toto nepovedlo a dostal jsem strach, že bude zatékat i okolo řidiče, jelikož těsnění vypadalo spíš už jen jako hlína.
20151119_141606.jpg
Takže jsem chtěl sundat torpédo i zde. Je v podstatě analogické až "drobnost" zvanou stěrače, které předtím musíte sundat. Pokud máte stahovák, je to brnkačka na pár minut, pokud ne, musíte mít stahovák else jste v prd...

(Takže já po všelijakém páčení jsem šel googlit návod, jak je sundat. Následně jsem zjistil, že je něco jako stahovák a zkoušel ho vyrobit ze svěrky na nábytek, což se minulo účinkem. Pak jsem ho chtěl dokonce koupit, ale neměli ho u nás. Následně mi došlo, že bude vlastně levnější si to nechat stáhnout v servisu. Jelikož už mě to fakt štvalo, rozhodl jsem se i vyměnit i filtr, který jsem chtěl před tím jen vyluxovat, bo vypadal ještě ok. Zavolal jsem tedy do mého místního Forda (p.Čáp, Praha - Vinoř), kde mi nabídli origo uhlíkový filtr za 550,- (asi jediná pozitivní část této story), takže jsem neváhal a zajel tam. Bez torpéda a filtru v autě. Filtr jsem koupil, nicméně se stažením stěračů jsem neuspěl - servis nemá stahovák! Prý že to stahují tak, že to nahřejí a pak to páčí kleštěma! :dih: Tak nevím, jestli si ze mě dělal p. Čáp prdel nebo je debil. Následně jsem zkusmo zajel k jednomu garážistovi, kam jsem ještě chodíval se škodovkou. Ten vytáhl stahovák a za 3 min. hotovo...)

Doufám, že vás to pobavilo... :-)


Po sundání stěračů je zbytek pohodka.

(Jo, ještě jsem tedy, abych byl úplně upřímný, zapomněl napsat, že jsem taky ulomil ty kryty stěračů; moc nevydžej, tak bacha.)

Sundáte obě části torpéna, bez ohledu na klik-klak systém upevnění - to se stejně nahradí vruty. Pozor jen na spoje torpéda s přepážkou v mot. prostoru, ty je třeba zachovat (a taky moc nevydrží).

Obě části torpéda je potřeba očistit - omýt a následně špachtlí oškrábat s nich zbytku origo těsnící gumy. Totéž na autě na skle. Před montáží ještě pak omýt/odmastit lihem nebo acetonem.

Následně se na obě části torpéda nanese kit "medvědí hovno" (obchodní označení "butylenový tmel"), prodává se standardně i v kartuši. Tmelem neštřete, vejde se ho tam dost a zbatek se ev. vytlačí ven a utře hadrem.

Kitem napatlanou část topréda plácnem na okno. Před tím, ještě než jsme torpédo pomazali, je vhodné natrénovat postup, jak nejlépe na to, aniž bychom kit opatlali všude vůkol. Pokud děláme obě části torpéda, začínáme kusem u spolujezdce. Po správném zapasování (části) torpéda a zaklapnutí sponek v mot. prostoru jej přišroubujeme, tedy viz. úplný začátek - vyvrtat díry a dát tam vruty. Je také k zvážení podmáznout spodek hlavičky vrutů kitem, aby nezatékalo tudy.

Následně je potřeba očistit zbytky kitu (líh / ředidlo) a nasadit stěrače. Kdo urval krytky stěračů, může využít kit i na to :-)

Tak hodně štěstí a suché nohy! :-)

Re: Plastový kryt pod stěračema- torpedo

Napsal: 21.11.2015 18:32
od petulak
fokus 028.jpg
fokus 029.jpg
fokus 030.jpg
xxxx-let, to mám takto. :mrgreen:

Re: Plastový kryt pod stěračema- torpedo

Napsal: 21.11.2015 19:00
od miki21
no však, šrouby do sádroše :palec_nahoru:
mám to taky tak :wink:

Re: Plastový kryt pod stěračema- torpedo

Napsal: 21.11.2015 20:48
od pkadecka
U řidiče to těsnit nemusí, nemá tam kudy zatéct. Navíc jsou tam v torpédu stejně dírky, auto si tudy nasává vzduch do kabiny.

Re: Plastový kryt pod stěračema- torpedo

Napsal: 22.11.2015 12:05
od odjinud
Aha, no jo, fakt tam jsou dírky... to mi taky mohlo dojít dřív :dih:
No už je to hotový, každopádně mám lepší pocit, když tam zatejká, jak má - dírkama a ne kolem těsnění :mrgreen:

Jen tedy nechápu, proč, když je prostor pod torpédem evidentně vymyšlen jako vodě neuzavřený, teda zatejká dovntiř tou stranou u spolujezdce dovniř do auta? Nějak špatně vyřešený odvod vody? Nebo je torpédo míněno jako voděpropustné jen v části u řidiče a ta druhá má držet fest (a když nedrží, je problém)?

Re: Plastový kryt pod stěračema- torpedo

Napsal: 22.03.2022 15:20
od LUTR
Zdravím.
Čtu to zde, uplynula hodně dlouhá doba od Posl. Příspěvku.
Nikde jsem se nedocetl, co to Buď loe za práci, při výměně pyl. Filtru u FF1, když tam bude napatlanej ten butanovej tmel!?
Teď nám měnili čelní sklo, no a samozřejmě torpedo k němu už nepřiléhá! Před tím to bylo OK.
Je tu někdo, kdo mění /měnil kabin. Filtr u FF1 pravidelně, tím myslím třeba ročně nebo cca každé 2 roky a jak to řešil?

Re: Plastový kryt pod stěračema- torpedo

Napsal: 22.03.2022 19:22
od pkadecka
Měnil, řešení jsou šrouby. Do plechu pasujou vkládací matice jako do 19" rastru (serverové skříně), šroub jakýkoliv, co se ti tam bude líbit, nejlíp nějaká placatá čočková hlava. Pokud seženeš, dej nerezové, jinak pozink.

Re: Plastový kryt pod stěračema- torpedo

Napsal: 23.03.2022 09:46
od LUTR
Dík za reakci.
Co to je za matice? /Do plechu pasujou vkládací matice jako do 19" rastru (serverové skříně)/.
O šroubech jsem to tu četl. Někdo taky psal, že zkusí ty orig. Plastový. Výsledek jsem tu nenašel. Koukal jsem na ty čudle, co provrtaš jak dáváš šroub. Jdou po sundání torpéda celý vyměnit? Tím myslím, že by se to nahradilo tím orig. Plast. Úchytem.
No a co dáváš ke sklu? To pokaždé čistiš butanovej/butylovej či jakej tmel a dáváš novej, nebo to řešíš tím těsněním co tam má být, jinak..?
Myslím toto:
https://raglu.cz/prichytka-panelu-pod-c ... 0812-10-ks