Taky bych chtěl přidat svojí zkušenost, dovezl jsem TDCI 2,0 96KW, combi, automat ze SRN. Před provozem kontrola v servisu (kontrola vstřiků a čerpadla OK) Mám najeto 166tis.km. Během 5tis jsem zjistil následující : při mrazu víc jak -15 a víc motor naskočí a hned zhasne. Pak někdy během dne občas nechce teplé nastartovat. Minulý týden jsem jel a při sešlápnutí plynového pedálu se mi rozblikala kontrolka žhavení. Motor spadl do nouzového programu a po i opětovném nastartování kontrolka stále blikala. Následovala diagnostika, bylo zjištěno, že závadou je první vstřik. Jak procházím fórum, zjistil jsem, ostatní mají v těchto kilometrech tytéž problémy. Takže na řadu přijde vyjmutí vstřiků, odvoz na kontrolu do Plzně a následnou repasi či vyčištění. Cena za repas prý 4-5tis, čištění 500,- /orientační cena/. Při dobré konstalaci mi to vyjde na cca 8-10tis kč. To je rozpočet naší domácnosti na jeden měsíc za jídlo.
Měl jsem před tím TDDi a tyhle problémy jsem nikdy neměl. Stále hledám nějakou dobrou věc na TDCI, ale stále ji nemohu najít TDDI spotřeba stále 6,5L TDCI 7-9 stále ale spíš 9L, start v -25 TDDI na otočení, TDCI i v -15C nejde, TDDI natankovat třeba srač.. z ONO a jelo stále do TDCI jen benzina top q nebo verva s aditivy a stále jen problém.
Ze zkušenosti kdy jsem sedlal Octávku TDI, Galaxy TDI, Focus TDCI, Mondeo TDDI, Mondeo TDCI, 2x Mondeo TD musim říct, že všechny auta mají svoje chyby, ale Mondeo TDCI je jen a jen sprostá kasička výrobce FORD. MOndié půjde do světa a budu moc dlouho rozmýšlet co dál.

TDCI
