Filtr pev.částic tdci+emise od str162
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
aha, ok 2.0 je lepsi. ale lze jej poridit i bez filtru. stoji to podle me za pokus. co reknou v servisu bohuzel netusim.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 13.05.2012 13:09
- Bydliště: Praha/Zbiroh
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Souhlas, vezre "bez" by byla lepší. Jenže moje nároky jsou už tak vysoké, že ještě řešit filtr to už bych si nikdy nevybral. Nehledě na to, že už takto je nabídka 2.0TDCi u nás s nájezdem do 100 tis minimální. Možná raději budu počítat s tím, že si koupim nový filtr a bude klid. Přecijen si nekupuji nový vůz, takže s tím se musí počítat. Zároveň také celkem na koupi auta spěchám takže uvidíme co se podaří.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
jasny, to co pises dava smysl, jen verze s filtrem zatezuje motor o dost vic nez bez-regenerace normalni cinnost motoru a jizdy dost kazi. A regenerace muzou z autem delat hrozny psi kusy. Z meho pohledu radej vetsi najezd bez filtru nez mene s. Ale takoveto debaty se daji vest donekonecna :)
Preju stastnou ruku pri vyberu.
Preju stastnou ruku pri vyberu.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Najlepsie riesenie je 2.0i. Zdanliva nevyhoda vyssej spotreby sa vrati na servise - ani FAPOff nie je zadara, navyse nehrozia problemy s turbom, vstrekovacmi atd. atd.
Apropo - 1.8TDCI ma variabilne turbo a neviem, co vsetci nadavaju na sprevodovanie - ide to pekne a bez problemov. Zhodne odprevodovanie ma aj 1.6TDCI a tam na to nikto nenadava, vid priloha.
1.8TDCI by som bral radsej ako 2.0TDCI prave preto, lebo je to rokmi overena konstrukcia, s ktorou neboli zaznamenane ziadne vacsie tazkosti. Niekolko 2.0TDCi tu uz po 170 - 200k km klaklo. A to fatalne, takze sa riesila vymena motora...
Apropo - 1.8TDCI ma variabilne turbo a neviem, co vsetci nadavaju na sprevodovanie - ide to pekne a bez problemov. Zhodne odprevodovanie ma aj 1.6TDCI a tam na to nikto nenadava, vid priloha.
1.8TDCI by som bral radsej ako 2.0TDCI prave preto, lebo je to rokmi overena konstrukcia, s ktorou neboli zaznamenane ziadne vacsie tazkosti. Niekolko 2.0TDCi tu uz po 170 - 200k km klaklo. A to fatalne, takze sa riesila vymena motora...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9494
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
S tou 1.8 se jezdí úplně v pohodě, jediný co, že se stím člověk musí naučit jezdit a převody jsou taky v poho a ani velká turbodíra tam není jak někteří píšou
a hlavně s tou 1.8 budeš mít míň problémů, ale to už je na tobě jak se rozhodneš. Chápu, že seš zvyklej na nějaký standart, když to řeknu takhle a polevovat ve výkonu prostě nechceš. 


- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ked nechces polavit vo vykone, zhanaj 1.8TDCI do 100k km v reale a nechaj to chipnut na 100 - 105kW. To potom bude ina raketa.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9494
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
V12 to né to jediný né a to je chip, myslím si že těch 85kw bohatě stačí na solidní svezení, neříkám, že by mi tam o trošku víc koní nevadilo, ale chipem to řešit nemá cenu akorát se všechno kur... turbo se přetáčí, a celkově celej motor dostává víc zabrat.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ja viem ze chip urychluje rozpad motora. No keby to malo 100k km v reale, nieco to este vydrzi. A co si myslis - 2.0TDCi 100kW je chipnuty 2.0HDI 80kW (povodom z P307). A ake su nasledky ? Po 200k km postacane ojnice, niekto pre prasknutu ojnicu menil motor uz po 170k km, turba v prdeli po 150 - 170k km atd. atd. Proste ten dvojliter uz nikdy. Ked odide turbo po 170k km, alebo po 270k km, OK, odislo. No ojnica musi vydrzat celu zivotnost motora. Ta sa zeformovat, alebo prasknut nesmie za ziadnych okolnosti. A motorov 2.0HDI s poohybanymi ojnicami uz mechosi od PSA riesili kvantum...
Tato zavada sa prejavuje problematickym startovanim aj vtedy, ked su vstreky a zhavice bezvadne. Motor natoci na 3 valce a ma silne traktorovy prejav cca 10 - 15 sekund, pricom pocas tejto doby vyfukove plyny intenzivne smrdia po nespalenej nafte. Deje sa to uz pri teplotach okolo nuly. Oprava nenormalne draha, nova ojnica stoji cca 5000 CzK a su tam 4 kusy, okrem toho ojnicne loziska a robota okolo toho, radsej ani nebudem pocitat. Rovnaky motor v Mondeu Mk.IV ma uz ojnice ine. Preco asi ???
Sorry za OT.
Tato zavada sa prejavuje problematickym startovanim aj vtedy, ked su vstreky a zhavice bezvadne. Motor natoci na 3 valce a ma silne traktorovy prejav cca 10 - 15 sekund, pricom pocas tejto doby vyfukove plyny intenzivne smrdia po nespalenej nafte. Deje sa to uz pri teplotach okolo nuly. Oprava nenormalne draha, nova ojnica stoji cca 5000 CzK a su tam 4 kusy, okrem toho ojnicne loziska a robota okolo toho, radsej ani nebudem pocitat. Rovnaky motor v Mondeu Mk.IV ma uz ojnice ine. Preco asi ???
Sorry za OT.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9494
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
A teď když toho 2.0tdci chipneš ještě jednou
to pak budeš mít dole ve vaně železářství 


- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Chipovat uz moze leda tak novy majitel 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- cereus
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
O DPF som toho uz precital kopu, ale 1 vec mi nie je celkom jasna. Casto sa spomina pasivna regeneracia pri jazde s velkym zatazenim, kde vypalenie nastane bez zasahu RJ. Vsade sa to ale spomina iba pri cDPF. V suvislosti s nasim aDPF som to nikde necital. Je teda mozna pas. reg. aj na nasej 1.6? Aditivum znizuje bod vzplanutia sadzi, tak predpokladam, ze by to mohlo fungovat, ale nikde som takuto informaciu nenasiel. Neviete niekto, ako to je?
Pripadne aka min. rychlost po rovine je nutna, aby spaliny dosiahli "regeneracnu" teplotu?
Vdaka
Pripadne aka min. rychlost po rovine je nutna, aby spaliny dosiahli "regeneracnu" teplotu?
Vdaka
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 22.02.2012 10:56
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Pri cDPF vdaka tomu, ze je potiahnuty platinou (ktora sluzi ako katalyzator) prebieha pri pracovnej teplote reakcia pri ktorej sa saze nevypaluju, ale rozkladaju. Ak to nestaci tak sa vypaluje ako stary typ. Pri starom sa iba vypalovali to znamena, ze musela byt dostatocna teplota. Inak cDPF sa montuje uz od 2009 a sa mi zda, ze vsetky euro 5 ho maju.
Focus II HB 2011, 1.6 TDCi 80kw
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
2 cereus
uz sme to tu riesili, potrebnych 450 stupnov dosahuje DPF nad 160kmh ustalenej rychlosti, takze na nasich cestach nepouzitelne
uz sme to tu riesili, potrebnych 450 stupnov dosahuje DPF nad 160kmh ustalenej rychlosti, takze na nasich cestach nepouzitelne
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- cereus
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Vdaka. Takze nam zostava len aktivna reg. Nad 160 je pri beznom jazdeni dost nerealne.
Inak, cital som na Astra fore, ze pri kazdej regeneracii im RJ odpocita 3% zivotnosti oleja. To sa mi zda dost, vzhladom na to, ze na 10 tisic km moze byt reg. kludne 20 aj viac. To naozaj olej po 10-12 000 km moze ist von. Podobne to bude urcite aj u nas. Ja sa len velmi cudujem, ako moze automobilka vobec take nieco pustit do vyroby. Proces, ktory chronicky znehodnocuje olej im vobec "nevadi".
Inak, cital som na Astra fore, ze pri kazdej regeneracii im RJ odpocita 3% zivotnosti oleja. To sa mi zda dost, vzhladom na to, ze na 10 tisic km moze byt reg. kludne 20 aj viac. To naozaj olej po 10-12 000 km moze ist von. Podobne to bude urcite aj u nas. Ja sa len velmi cudujem, ako moze automobilka vobec take nieco pustit do vyroby. Proces, ktory chronicky znehodnocuje olej im vobec "nevadi".

Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ahoj,
tak jsem toto vlákno přečetl poctivě od první stránky až sem. Můžu říct, že jako čerstvý majitel Focuse s DPF z Německa se mě dělalo slabo, když jsem na prvních stranách četl filtr 30 tis, turbo 30 tis... Teď už vím, že filtr s GB mě bude stát 6,5 tis, repas turba kolem 10 tis což už není taková tragédie
Mám jen jednu obavu a to, že když přišlápnu plyn a mám otevřené okénko, tak je slyšet takový šelest, nebo až trochu rachtání podobné u starých škodovek u ventilů. Je to u dieslů normální projev zátěže motoru. Díky a pardon za OT.
tak jsem toto vlákno přečetl poctivě od první stránky až sem. Můžu říct, že jako čerstvý majitel Focuse s DPF z Německa se mě dělalo slabo, když jsem na prvních stranách četl filtr 30 tis, turbo 30 tis... Teď už vím, že filtr s GB mě bude stát 6,5 tis, repas turba kolem 10 tis což už není taková tragédie

Mám jen jednu obavu a to, že když přišlápnu plyn a mám otevřené okénko, tak je slyšet takový šelest, nebo až trochu rachtání podobné u starých škodovek u ventilů. Je to u dieslů normální projev zátěže motoru. Díky a pardon za OT.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů