Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Jardak » 26.04.2012 16:48

Tyhle motory nepoužívají žádnou močovinu,ale aditivum na bázi céru který snižuje teplotu nutnou k vypálení sazí (na vypálení sazí pak stačí nižší teplota). Servisní interval doplňování je tuším 60 tkm.
Životnost filtru je individuální podle druhu provozu,při postupným zanášení nespalitelnými úsadami stoupá počet regenerací a tím větší průnik nafty do oleje.
Máš s filtrem nějaký potíže,nebo se zajímáš čistě teoreticky?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2760
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Raada » 26.04.2012 17:20

Vymena je oficialne predepsana po 120tis. km. Auto nema zadnou kontrolku, ktera by nutnost vymeny nahlasila. Pokud je filtr hodne ucpanej tak motor spadne do nouzovyho rezimu, kde se s tim dojet do servisu nebo se vratit z dovolene da, ale motor jede s vyrazne horsim vykonem (je to proste nouzova situace). Pokud jezdis kratke trasy tak filtr muzes ucpat i drive nez ve 120tis. km. Dlouhe jizdy po dalnici pod plynem naopak pozitivne prospivaji vypalovani filtru a muze tak vydrzet treba i 150tis. km. Je to proste hodne individualni.

Uživatelský avatar
hlavacik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26.04.2012 15:36

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od hlavacik » 26.04.2012 17:35

Jardak píše:Tyhle motory nepoužívají žádnou močovinu,ale aditivum na bázi céru který snižuje teplotu nutnou k vypálení sazí (na vypálení sazí pak stačí nižší teplota). Servisní interval doplňování je tuším 60 tkm.
Životnost filtru je individuální podle druhu provozu,při postupným zanášení nespalitelnými úsadami stoupá počet regenerací a tím větší průnik nafty do oleje.
Máš s filtrem nějaký potíže,nebo se zajímáš čistě teoreticky?
a poznam nejak ze mam toho aditiva malo? nahlasi mi to auto? co je to presne za latku? da se to nekde koupit a dokazal bych to jako laik dolit sam?
a jak poznam ze je filtr na vymenu? nahlasi mi to auto?
auto mam tyden, udajne ma najeto 107.000Km, zadne problemy nemam, ale chci dopredu vedet co a jak.
Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80kW r.v. 8/2007, dovezeno z Holandska, udajně najeto 107.700Km
Opel Astra 1,4 16v 66KW r.v.2001, najeto poctivých 154.000Km

Uživatelský avatar
hlavacik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26.04.2012 15:36

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od hlavacik » 26.04.2012 17:42

Raada píše:Vymena je oficialne predepsana po 120tis. km. Auto nema zadnou kontrolku, ktera by nutnost vymeny nahlasila. Pokud je filtr hodne ucpanej tak motor spadne do nouzovyho rezimu, kde se s tim dojet do servisu nebo se vratit z dovolene da, ale motor jede s vyrazne horsim vykonem (je to proste nouzova situace). Pokud jezdis kratke trasy tak filtr muzes ucpat i drive nez ve 120tis. km. Dlouhe jizdy po dalnici pod plynem naopak pozitivne prospivaji vypalovani filtru a muze tak vydrzet treba i 150tis. km. Je to proste hodne individualni.
takze pokud se na vymenu ve 120tis km vykaslu tak nic neposeru a muzu klidne jeste par kilometru jezdit? a az to bude nutne spadne motor do nouzoveho rezimu (jak to poznam? - mam palubni pocitac a na pristrojovce 2 ledky - cervenou a zlutou - neco se napise nebo rozsviti?) a ja dojedu na vymenu? kolik to tak i s praci stoji?
do prace jezdim 20km nebo 40km - tak 50% cesty 60km/h a 50% cesty 80km/h - bydlim kousek za Prahou a pracuju v Praze. staci jizda pri 80km/h po dobu cca 15ti minut na to aby se filtr vycistil?
Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80kW r.v. 8/2007, dovezeno z Holandska, udajně najeto 107.700Km
Opel Astra 1,4 16v 66KW r.v.2001, najeto poctivých 154.000Km

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Jardak » 26.04.2012 17:43

Všechno je tu už napsaný,trochu pohledej než se zeptáš na stokrát psaný odpovědi.
Třeba tady: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... va#p534393

Taky jde o to jak moc věříš těm km.Napiš sem vin auta a nějaká dobrá duše ti možná zjistí něco ze servisní historie. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=3690
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
hlavacik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26.04.2012 15:36

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od hlavacik » 26.04.2012 18:03

Jardak píše:Všechno je tu už napsaný,trochu pohledej než se zeptáš na stokrát psaný odpovědi.
Třeba tady: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... va#p534393

Taky jde o to jak moc věříš těm km.Napiš sem vin auta a nějaká dobrá duše ti možná zjistí něco ze servisní historie. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=3690
omlouvam se - opakovani je matka moudrosti a pro me jsou auta vazne spanelska vesnice.
ok - takze az budu na suchu tak se rozsviti cervena kontrolka a napise se ENGINE SYSTEMS FAULT - diky. jsem rad ze si o to auto rekne a nemusim to hlidat :-)
a zvladnu si to dolit sam? vim ze nadrzka je dole u vyfuku - kudy se to tam leje? a co se tam leje? EOLYS? nekde jsme cetl ze uz se nevyrabi? co tam mam teda koupit?

to s tim VINem zkusim, ale byl jsem za to pri koupi i ochoten zaplatit a bylo mi cereno za na zahranicni auta to nejde?
Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80kW r.v. 8/2007, dovezeno z Holandska, udajně najeto 107.700Km
Opel Astra 1,4 16v 66KW r.v.2001, najeto poctivých 154.000Km

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 26.04.2012 19:56

Autum rozumet az tak moc nemusis, ale cist vic a sam bys mohl... :P

A s tim nouzakem si zase tak moc nelibuj. Pokud budes mit jen 5 km domu, tak OK, ale co kdyz budes na ceste na dovolenou a treba v Nemecku? To auto opravdu skoro nejede...
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
hlavacik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 26.04.2012 15:36

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od hlavacik » 26.04.2012 20:14

C-Maxis píše:Autum rozumet az tak moc nemusis, ale cist vic a sam bys mohl... :P

A s tim nouzakem si zase tak moc nelibuj. Pokud budes mit jen 5 km domu, tak OK, ale co kdyz budes na ceste na dovolenou a treba v Nemecku? To auto opravdu skoro nejede...
snazim se cist vazne dost, ale vetsina veci neni laikovi uplne jasna - proto se snazim psat polopaticky a prosim o polopatickou odpoved :-)

planuju v srpnu Italii a tak to bude teda temer 120.000Km??? takze nez se domu kodrcat na nouzak tak je lepsi to nechat v Italii opravit? ta cesta neni realna? nepojedu ani 90km/h? je to velkej pruser? mam teda radeji pred dovolenou nechat preventivne dolejt to aditivum a vymenit filtr? stale nevim jestli si dokazu uzivatelsky tu tekutinu dolejt sam a pripadne co to vubec je? co mam konkretne koupit? nekde jsem cetl ze Eolys uz se nevyrabi?
Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80kW r.v. 8/2007, dovezeno z Holandska, udajně najeto 107.700Km
Opel Astra 1,4 16v 66KW r.v.2001, najeto poctivých 154.000Km

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 26.04.2012 22:33

hlavacik píše: a ja mam male deti a kvuli penezum rozhodne nehodlam hrozit jejich a me zdravi.
takze:
- jak casto mam nechat dolit mocovinu a bude mi tuto nutnost hlasit pocitac?
- jak casto mam menit Fap Filtr a bude mi tuto nutnost hlasit pocitac?
- koli stoji doliti mocoviny?
- kolik stoji vymena Fap Filtru vcetne prace? doporucite mi neco v Praze?
predem dekuji za jakoukoliv informaci.
ja mam zatim jedno dite a moje auto bude skoro to posledni co by je mohlo ohrozit i kdyz filtr nemam. Tim ze jezdi se mnou je ohrozuje radove vic...
Podle me je to trocha ekoteroristicky zvast o tech sazich. Ale zas nerikam, ze neni dobre vylepsovat spotrebu a emise. Nedelam si iluze, ze z kouricich naftaku - nakladaku letaji saze velke jak noviny, ktere jsou pro vsechny uplne pohode a neskodi a ze jen osobaky s vysoce efektivnimi motory jsou to zlo.

ad. 1. 2. kontrolka a nouzovy rezim te upozorni kdy je cas. Hlidej jestli nestoupa hladina oleje.
ad. 3. 3000?
ad. 4. prej se da do 10000, ale jeste das neco za turba znicene rozredenym olejem naftou, ktera degraduje olej pri regeneracich.

posledni rada: cti, hledej tu na foru je vsechno 100x a ted po 101x
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2760
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Raada » 26.04.2012 22:34

Podivej, pokud autum nerozumis tak se nesnas si tam neco delat sam. Od toho jsou lidi, ktery se tim zivi a delaji to dobre a bez chyb. Najdi si ve svem okoli proverenej ford servis nebo cloveka typu foki, kterej toho mnohdy vi daleko vic nez lidi v servisu ford.
Pred dovolenou si dojed do servisu na servisni prohlidku. Pri te prilezitosti ti tam doplni aditivum a samozrejme vymeni olej, filtry atd.

Zjisti si ale hlavne skutecny stav km at vis na cem jses.

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od kiblik » 13.05.2012 12:22

Čau lidi,
nevíte někdo jestli májí tyhle auta (FF2) provozovaný v Anglii stejný uspořádání komponent v motorovým prostoru jako naše evropský? Nemáte někdo zkušenost? :nixw:

Našel jsem na e-bay docela zajímavý nabídky na DPF filtry, ale prodávají to v GB. Doprava k nám je věc druhá. Hlavně když to bude funkční a bude to pasovat.

Díky
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Pavel194
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 05.12.2011 17:17
Bydliště: Karvinsko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Pavel194 » 13.05.2012 14:21

kiblik píše:Čau lidi,
nevíte někdo jestli májí tyhle auta (FF2) provozovaný v Anglii stejný uspořádání komponent v motorovým prostoru jako naše evropský? Nemáte někdo zkušenost? :nixw:

Našel jsem na e-bay docela zajímavý nabídky na DPF filtry, ale prodávají to v GB. Doprava k nám je věc druhá. Hlavně když to bude funkční a bude to pasovat.

Díky

Podle zkusenosti z automobilky vim, ze jinak je pouze rizeni a pedaly. Pri pohledu do motoru nepoznas jestli je to RHD nebo LHD rizeni. Poznat to jde pouze podle "kastrolu" posilovace brzd a nadobky na brzdovku ktera je v 99% na strane volantu. Jinak je vse stejne! A stejna bude i DPF tvarnice :blee: .
Je: Peugeot 407 sw; 1.8 16v 92kW; 2010
Byl: Ford Focus Turnier; 1.6 TDCi 80kW; 2006

Gargamell01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 13.05.2012 13:09
Bydliště: Praha/Zbiroh

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Gargamell01 » 13.05.2012 19:44

Dovolte dotaz ohledně diskutovaného fitlru pevných částic. Autorizovaný servis mi řekně jak na tom můj fitr je a tedy se nemusím bát překvapení? Chystám se koupit focuse a tato informace se při koupi auta hodí, ne?
FF combi 2.0 TDCi, 2010
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od vita_k » 13.05.2012 20:02

nechces jit radej do 85 kW verze?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Gargamell01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 13.05.2012 13:09
Bydliště: Praha/Zbiroh

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Gargamell01 » 13.05.2012 20:12

vita_k píše:nechces jit radej do 85 kW verze?
Nejsem si jist, že reaguješ na můj dotaz. Já plánuji jít spíše do 2.0 TDCi. U té 1.8ky mě odrazuje to spřevodování všude kritizované. Zároveň díky fixní poloze lopatek turba uzký rozsah použitelných otáček. Přítelkyně původně chtěla koupit automat. S řazením moc kamarádka není a ta 1,8ka by byla stále podtáčená nebo naopak přetáčená.
Jde mi obecně o informaci jak to je s těmi filtry a co mi dokáží řici v autorizovaném servisu o aktualním stavu.
FF combi 2.0 TDCi, 2010
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů