PTC heater

Odpovědět
Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: PTC heater

Příspěvek od lucky.jack » 18.11.2013 22:00

Nechci tady začít řešit off-topic(případně to potom rozdělím a přesunut), ale vrtá mi hlavou jedna věc. Když se kolečkem na ovládání teploty topení nastavuje klapka, která reguluje poměr rozdělení teplýho a studenýho vzduchu, čím se potom reguluje podíl teplý vody, která jde do výměníku topení? Jinak řečeno mi z toho vyplívá, že ničím, a že voda cirkulující v chladícím systému jde automaticky do výměníku bez možnosti to nějak regulovat. Nebo je rozdělovací klapka zároveň napojena na nějaký kohout, který vodu směšuje...?
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: PTC heater

Příspěvek od Ondrej1 » 18.11.2013 22:25

Nemate nekdo tip, kde sehnat Faston konektory na pripojeni siloveho kabelu k PTC?
Nikde jsem nenasell konektor, kterej by sel na 10mm kabel.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: PTC heater

Příspěvek od lucky.jack » 18.11.2013 22:28

Blbě se zeptám...faston konektor je myšleno co? Co jde na baterku nebo do svorkovnice u PTC?

EDIT: předpokládám to do svorkovnice :roll:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13489
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: PTC heater

Příspěvek od stano. » 18.11.2013 23:11

lucky.jack píše:Nechci tady začít řešit off-topic(případně to potom rozdělím a přesunut), ale vrtá mi hlavou jedna věc. Když se kolečkem na ovládání teploty topení nastavuje klapka, která reguluje poměr rozdělení teplýho a studenýho vzduchu, čím se potom reguluje podíl teplý vody, která jde do výměníku topení? Jinak řečeno mi z toho vyplívá, že ničím, a že voda cirkulující v chladícím systému jde automaticky do výměníku bez možnosti to nějak regulovat. Nebo je rozdělovací klapka zároveň napojena na nějaký kohout, který vodu směšuje...?
Nereguluje. Ide to priamo. Ten teply vymennik je teply stale. Len regulujes mnozstvo vzduchu, ktory ide cez neho. Zvysok ho obchadza. To, co pises ty fungovalo na starych 120-tkach a myslim, ze este asi aj Favoritoch.

K tomu ohrievaniu motora pomocou PTC: Prestup tepla medzi takymito dvomi vymennikmi (aj keby boli na seba uplne prilozene) bude taky mizerny, ze nad tym nema cenu ani uvazovat.

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: PTC heater

Příspěvek od Ondrej1 » 19.11.2013 06:33

lucky.jack píše:Blbě se zeptám...faston konektor je myšleno co? Co jde na baterku nebo do svorkovnice u PTC?

EDIT: předpokládám to do svorkovnice :roll:
Ano myslim konektor k pripojeni na PTC.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: PTC heater

Příspěvek od lucky.jack » 19.11.2013 07:39

stano: takže jsem si to myslel dobře, ale díky za potvrzení a osvětlení :palec_nahoru:

Ondrej: To neseženeš(na netu). Sežeň si nějaký obyč. konektory na 10mm2. Nebo jedině od někoho, kdo to uskřípne z původní kabeláže.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: PTC heater

Příspěvek od Ondrej1 » 19.11.2013 11:05

Nejak se me zatim nepovedlo sehnat ani abycejnej konektor k pripojeni PTC. Zkusim jeste pohledat, pripadne ty kabely propojim jinak.
Kabel (30,- /m) a ocka do pojistkovy jsem sehnal v K&V Elektro ve Sterboholech.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
stanikg
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 12.07.2010 08:35

Re: PTC heater

Příspěvek od stanikg » 19.11.2013 13:36

skus ges elektro na Myslíkova 31 praha 1,alebo gm elektronic v karline
JE- Focus MK3 FL 1.5 ecoboost Titanium X Deep blue Impact
Predane -focus r.v.2010 1.6 74 kw SHDA. farba chill

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: PTC heater

Příspěvek od Ondrej1 » 19.11.2013 14:01

V GESu a GMku maji pouze na tenci kabely (max na 6mm2), ale uz jsem nasel konektor ve stary UPSce.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: PTC heater

Příspěvek od Ondrej1 » 22.11.2013 14:08

Když jste někdo tahal nové silové kabely pro PTC, dával jste je v motorovém prostoru do nějaké chráničky (husího krku) nebo jen připáskovat ke stávajícímu svazku?
Bezpečnější mě to přijde do nějaké chráničky, ale i takhle natahnout ten kabel byl celekm oříšek - teda u mě na S-MAXu.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
stanikg
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 12.07.2010 08:35

Re: PTC heater

Příspěvek od stanikg » 22.11.2013 14:14

dnes som montoval ptc heather silovy kabel so len tak natiahol okolo zvazku naco ho davat do chranicky ja som mal kabel CYY 10mm tam je dost pevna izolacia
JE- Focus MK3 FL 1.5 ecoboost Titanium X Deep blue Impact
Predane -focus r.v.2010 1.6 74 kw SHDA. farba chill

Uživatelský avatar
stanikg
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 12.07.2010 08:35

Re: PTC heater

Příspěvek od stanikg » 22.11.2013 16:32

taky som rad chlapci .ptc heather namontovany zapnuty v gemu odskusany .mam 105 amperovom alternatore som nastartoval vsetko elektricke zapol a a dobijanie stiha.ej aky som rad .ale uz sa tesim jak vychladne motor ze to odskusam .ale este mi poradte ked zapne ptc heather tak mi tie percenta poskakuju hore dole 15 35 45 90 a hore dole hoci jak ale motor uz bol zohriaty na 58 stupne -zistene cez test . robi to aj vam ci ? zapinal som to cez bluetooth ELM327 v tej chvili by ste sa krvy nedorezaly. dakujem za rady :hhura:
JE- Focus MK3 FL 1.5 ecoboost Titanium X Deep blue Impact
Predane -focus r.v.2010 1.6 74 kw SHDA. farba chill

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: PTC heater

Příspěvek od lucky.jack » 22.11.2013 21:00

Účinnost mi taky lítá jako tobě, ale pouze několik málo minut po nastartování. Nastartuju, procenta vyletí ke 100 a potom to lítá jak na horský dráze. Jakmile vyjedu, procenta jdou na 100% a drží do chvíle než dojedu na křižovatku a zastavím. Pak zase horská dráha. Ale pak už je to v pohodě a jak se motor zahřívá tak jdou procenta postupně po desítkách dolů. Trochu mě to točí, ale hřeje to, tak nevím :nixw:
Osobně to přičítám buď stavu dobíjení po nastartování, což jak je známo není hned stabilní(kor ve spojení s inteligentním dobíjením - ano to opravdu ford má a jmenuje se to tak) a tím pádem chvíli trvá než se jednotka motoru s alternátorem domluví, kolik kam proudu a napětí půjde; nebo načatému alternátoru. Ještě mě napadlo čidlo venkovní teploty, ale tomu sám moc nevěřím(mám jedno na vyzkoušení tak uvidím).
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
stanikg
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 12.07.2010 08:35

Re: Re: PTC heater

Příspěvek od stanikg » 22.11.2013 23:28

Presne sa to sprava aj mne tak .
JE- Focus MK3 FL 1.5 ecoboost Titanium X Deep blue Impact
Predane -focus r.v.2010 1.6 74 kw SHDA. farba chill

skyjet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 59
Registrován: 23.08.2010 18:07

Re: PTC heater

Příspěvek od skyjet » 23.11.2013 20:34

Úroveň výkonu PTC na začiatku pri voľnobehu lieta hore a dole preto, lebo alternátor vám nestíha dobíjať baterku, resp. klesne napätie. GEM si stráži úroveň napätia a keď klesne pod určitú úroveň, tak uberie z výkonu PTC. Keď napätie opäť stúpne, tak pridá na PTC výkon. Preto to lieta hore a dole. Keď sa PTC zohreje, tak odoberá menší prúd (viď príspevok od Gigga). Mám v aute voltmeter, takže to kolísanie napätia pekne vidím. Vypnite si ostatné spotrebiče (vyhrievanie sedadiel, okien, ...) a PTC vám od začiatku pôjde na 100%.
Ford S-Max r.v. 2009 Titianium, 1,8TDCi 92kW
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - interier - 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů