Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem
- mosquito
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 08.06.2008 13:04
- Bydliště: Hradec Králové-Roudnička
- Kontaktovat uživatele:
Re: opotrebované turbo?
Tak to ,,pískání´´ by mělo být asi tohle: když začne plnit TD hodně,tak jsou vysoké tlaky a velká rychlost(opravdu velká) a dochází tam k přechodu z podzvukové do nadzvukové rychlosti,to by mělo být to pískání. A s tou regulací se to má asi takhle:Je tam obtokový ventil(tzv turbine bypass),který většinou ovládá táhlo membrány, která je připojená k přetlakové části kompresoru. Při dosažení optimálního plnícího tlaku se přemáhá pružina silou vyvozenou na membráně a tím je pomocí táhla otevírán ventil obtoku turbíny. Při poklesu plnícího tlaku se ventil zase sám uzavře. Pokud by se ventil neotevřel, hrozilo by přetočení rotoru turbodmychadla a jeho destrukce.
FF I., 1.8 16V, 85kw, hatchback
[img:1niuytbc]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1niuytbc]
[img:1niuytbc]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1niuytbc]
- Maverick_cz
- Junior
- Příspěvky: 212
- Registrován: 26.06.2008 10:03
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: opotrebované turbo?
hmm to je zajímavý s tím přechodem do rychlosti zvuku.. osobně si myslím, že to pískání má hodně společného s rychlostí proudění, ale asi to není úplně tak, že tím, že to přechází z podzvukové do nadzvukové rychlosti to bude takto pískat. To spíš záleží na průměru trubky (hadice) a rychlosti toho proudění a možná ještě tlaku... čili prostě tím, jakou rychlostí a jakou tryskou ten vzduch proudí... protože přeci hranice podzvukové a nadzvukové rychlosti nemá nic společného s přechodem na slyšitelný zvuk... Každopádně máš pravdu podle mě v tom, že tohle pískání neni o nějakém ventilu, který to vypouští ven, ale o přímym proudění vzduchu za turbem a tím jak se zvyšuje rychlost proudění, tak se vlastně přijde do fáze, kdy dojde k extrémnímu natlakování a zvýšení rychlosti proudění... Proto je to taky u různých typů motorů trochu jiné. Klasicky oktávky i ty slabé 66kW pískali, že to bylo slyšet všude venku a u některých turbodiesely to tolik patrné není... myslím, že je to právě o kombinaci těch atributů ...
A nebo to tak vůbec není a to pýskání dělá čistě ten ventil, který popisuješ. V principu by to bylo stejné, protože je tam velký tlak a ten ventil podle toho, jak moc je otevřenej tak zvětšuje/zmenšuje průřez, kterým stlačenej vzduch od turba utíká ven a tím to dělá tyhle zvuky. Taky mi to právě tak připadá, protože pomocí plynu, jak přidáváš víc/míň/držíš otáčky tak mi přijde, že se právě někde otevírá nějakej přetlakovej ventil jako u papiňáku ;o)
A nebo to tak vůbec není a to pýskání dělá čistě ten ventil, který popisuješ. V principu by to bylo stejné, protože je tam velký tlak a ten ventil podle toho, jak moc je otevřenej tak zvětšuje/zmenšuje průřez, kterým stlačenej vzduch od turba utíká ven a tím to dělá tyhle zvuky. Taky mi to právě tak připadá, protože pomocí plynu, jak přidáváš víc/míň/držíš otáčky tak mi přijde, že se právě někde otevírá nějakej přetlakovej ventil jako u papiňáku ;o)
Focus II Titanium X 2005, 3dv, 2.0 TDCi


- mosquito
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 08.06.2008 13:04
- Bydliště: Hradec Králové-Roudnička
- Kontaktovat uživatele:
Re: opotrebované turbo?
hehe,no asi jsme si moc nerozuměli,ale je to jak říkáš(oba říkáme) ono se to toiž ještě urychlý(vzduch)Vyjde to z kompresorové části do difuzoru(v tomto případě bezlopatkový)ten to usměrní aby to pod správným uhlém letělo do spirální skříně(která se postupně zužuje(což jak říkáš je to urychlení-klasická fyzika tekutin)...ale pro mě tohle pískání je opravdu jen teoretizování,tím jsem se nezabýval,to je vedlejší efekt.Takže opravddu jen hádám čím to asi může být...jinak myslím že jsme to dali dobře dohromady,ne? 

FF I., 1.8 16V, 85kw, hatchback
[img:1niuytbc]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1niuytbc]
[img:1niuytbc]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1niuytbc]
- Maverick_cz
- Junior
- Příspěvky: 212
- Registrován: 26.06.2008 10:03
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: opotrebované turbo?

Focus II Titanium X 2005, 3dv, 2.0 TDCi


- mosquito
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 08.06.2008 13:04
- Bydliště: Hradec Králové-Roudnička
- Kontaktovat uživatele:
Re: opotrebované turbo?
třeba jo,každopádně tohle je fajn téma
snad se ještě někdo přidá 


FF I., 1.8 16V, 85kw, hatchback
[img:1niuytbc]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1niuytbc]
[img:1niuytbc]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1niuytbc]
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: opotrebované turbo?
planci,,skús si pozrieť hadice od turba,či nie sú uvolnené alebo prasknuté.Takisto opotrebované turbo by sa malo prejaviť vyššou spotrebou oleja
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: opotrebované turbo?
A čo toto?
http://www.turboservis.cz/
http://www.turbocar.cz/cs/katalog.html
http://www.turba.cz/
http://www.turbodmychadla.cz/cz/flash/
Chceli ste literatúru o turbe? Myslím že n adruhom linku j etoho dosť.
http://www.turboservis.cz/
http://www.turbocar.cz/cs/katalog.html
http://www.turba.cz/
http://www.turbodmychadla.cz/cz/flash/
Chceli ste literatúru o turbe? Myslím že n adruhom linku j etoho dosť.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24.02.2009 16:11
- Bydliště: Velké Bílovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
Já teda nevím,jsem ženská,ale co je za blbost nechat auto po dojezdu klapat?Akortá mě upozornili že u TDCI se vypíná motor se spojkou.Já mám FF 2007,1.6TDCi najeto 47tis
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
přesně tak ,to auto má v olejovém oběhu sítko pokud odejde turbo vždy se musí vyměnit to sítko ,většinou je přicpané a dojde k omezení mazání turba a to se opětovně může poroučet toto alespoň popisovali v autoojetinách ,ale jestli pak může dojít k totAl strátě oleje až k zadřenému motoru nevím ,ale určitě to auto nebylo v pořádku Eurodiesel je obyčejný obchod mam od nich taky auto a protože si nedělají zpětnou vazbu od svých klientů ani nedávají žádný protokol ke stavu vozu NEDOPORUČUJI OD NICH NIC KUPOVAT

tchifla píše:trans-beskyd: Myslim si, ze nemas dovod zanevriet na focusa. To co si dostal do ruky kupil vyzera, ze malo hodne zanedbanu udrzbu... Je to skor chyba predchadzajuceho majitela. Nieco take sa ti moze stat aj na inom aute...
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
trans-beskyd:skor by si mal skončit s takou partičkou ako je eurodiesel..celu dobu tu varujeme ludí, ale maju pekne stránky, predavaju same fordy..zase sa niekto chytí..
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Problémy s Turbo ve FoFo 1,6 TDCI 66kW Kombi
ono to neznamená ,že všechny auta sou špatný ,ale ten kdo tomu nerozumí ať tam prostě neleze .Maj tam nový i se zárukou fordprotect je fakt ,že těch aut prodali mraky vždy se nějaký špatný kus najde otázkou je jestli dělají taková zvěrstva jako falšování servisních knížek a omlazování vozů.Já aspoň vim že to moje bylo trefený na původních gumách ,tak snad sem měl štastnou ruku
ps:samozřejmě tvrdili že si myslí že ne 


byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 21.07.2008 14:42
Chlazeni Turba FOFOII 1,8Tdci
Vazeni, ted jsem se doslechl, ze pri delsi jizde, co turbo hodne zabira a je pekelne zahraty, tak kdyz motor vypinate, zte by mel zustat jeste chvili bezet na volnobeh, aby se tim turbo samo uchladilo. Pry kdyz se vypne motor okamzite, nechladi se samo a nastavaji silnejsi tlaky pri chlazeni a odchazi loziska apod. Co vy na to? Delate to taky?
Nerad bych investici do turba, to by byl asi ranec
Nerad bych investici do turba, to by byl asi ranec

-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Chlazeni Turba FOFOII 1,8Tdci
ale to nieje ziadna novinka,ale uz moooc stara a na tomto fore a nielen na nom znama vec 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazeni Turba FOFOII 1,8Tdci
Tak tak, robim to aj po 5km jazde 

- t.dudis
- Junior
- Příspěvky: 320
- Registrován: 20.11.2008 20:59
- Bydliště: Starý Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazeni Turba FOFOII 1,8Tdci
ja to taky delam i když se mi ešte ani neohřeje motor 

Ford Mondeo kombi 2.0i Titanium, 107 KW/145 K, 11/2009, metla Thunder Galerka: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=38288
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host