Chiptuning TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 28.10.2009 22:03
Re: Chiptuning TDCi
novou mapou se nemuze zvysit tlak turba... turbo jako hardware zustava stejny. takze jeho funkce (ucinnost, prutok a tlakovy pomer) zustavaji stejne. Jedinny zpusob jak zvysit tlakovy pomer a prutok vzduchu na kompressoru je zvysit otacky turba = zvysit teplotu nebo tlak na vyfukove turbine. Takze to tam proste rve vic nafty pri vstriku nez by melo?
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Chiptuning TDCi




-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 28.10.2009 22:03
Re: Chiptuning TDCi
Tak uz mi potom zacina bejt jasny. Proste v zasade cely chip tunning benefituje z vyssiho plniciho tlaku. Ten muze vzniknout akorat vyssi davkou paliva nez ma byt (proto vyssi vykon v nizsich otackach ten vykon se tam neobjevi jen tak) Hrozi prekroceni maximalnich otacek turba, protoze pracuje v jinym rezimu nez bylo navrhnuty. Zaroven diky vyssim teplotam na vystupu z motoru hrozi prehrivani turba a oleje a vetsi zmeny (teplo, chlad) pri provozu... Kdyby to prece bylo tak jednoduchy (stejna spotreba pri vyssim vykonu), kdyz to dela kazdej jojda v CR tak to delaj uz ve fabrice ne?
PS:vyfukova turbina myslim polovinu turbodmychadla (turbodmychadlo = kompresor a turbina spojena hrideli)
Nemas priklad jak se meni casovani vstriku konkretne? dopredu , dozadu...?
PS:vyfukova turbina myslim polovinu turbodmychadla (turbodmychadlo = kompresor a turbina spojena hrideli)
Nemas priklad jak se meni casovani vstriku konkretne? dopredu , dozadu...?
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Chiptuning TDCi
Presne to je princip modernej upravy RJ jednotky motora alebo po starom "chiptuning".kefoun píše:Proste v zasade cely chip tunning benefituje z vyssiho plniciho tlaku.

Neviem, preco stale pises o vyssej davke paliva. Neni to tak, ak sa samozrejme nebavime o s***ch typu Bitpower a p. Proste trendova uprava softveru RJ motora /nahratie novych softverovych map, ktore posuvaju rovnovahu v prospech vykonu. A to zmenou softveru RJ - zvysuje sa plniaci tlak turba a meni casovanie vstrekov. Ano, hrozi prehrievanie turba a olej v nachipovanom aute sa musi menit ako zakon, ale turbo sa moze nicit aj pri rezkej jazde na aute bez uprav, ak ho nenechas vychladit na chvilu, pozri kolkym ludom tu uz slo turbo do kytek a to nemaju nabehanu ani polovicu km co ja.kefoun píše:Ten muze vzniknout akorat vyssi davkou paliva nez ma byt

Nemam a keby som mal, tak by som mozno bol aj ja taky jojda a spravil si to samkefoun píše:Nemas priklad jak se meni casovani vstriku konkretne? dopredu , dozadu...?


-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 28.10.2009 22:03
Re: Chiptuning TDCi
Proc mluvim o vyssi davce paliva? Protoze jedine tim zpusobem se da vic roztocit turbo. Vyssi tlak z turba dostanes akorat tak ze ho vic roztocis. to znamena potrebujes vice energie na vyfuku z valcu. Vic energie za valcem dostanes akorat vetsi teplotou, nebo tlakem ve valci. a toho dosahnes akorat vetsi davkou paliva.
A koresponduje to s tim co rikas o mape RJ. Jaky udaje jsou v mape ridici jednotky? Predpokladam promenne budou: poloha plynoveho pedalu, otacky motoru, a asi teplota motoru. Zavisle na techto bude pomer vzduch/palivo = mnozstvi paliva vstrikovane (+ asi typ vstriku (multivstrik, predvstrik, dostrik a co ja vim jakej jeste..))
Jasne ze nespravnym pouzivanim muzes znicit turbo i se seriovym nastavenim. Ale prekrocit maximalni rychlost turba a odjizdet z krizovatky v oblaku sazi muzes jenom s nacipovanym autem
A koresponduje to s tim co rikas o mape RJ. Jaky udaje jsou v mape ridici jednotky? Predpokladam promenne budou: poloha plynoveho pedalu, otacky motoru, a asi teplota motoru. Zavisle na techto bude pomer vzduch/palivo = mnozstvi paliva vstrikovane (+ asi typ vstriku (multivstrik, predvstrik, dostrik a co ja vim jakej jeste..))
Jasne ze nespravnym pouzivanim muzes znicit turbo i se seriovym nastavenim. Ale prekrocit maximalni rychlost turba a odjizdet z krizovatky v oblaku sazi muzes jenom s nacipovanym autem

- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Chiptuning TDCi
Odporucam ti precitat si info na webovej stranke niektorej osvedcenej firmy, ktora sa tymto zaobera - napriklad sem chodi dost ludi s fordami, aj tuto od nas z fora http://www.profituning.sk/html/faq-chiptuning.htmlkefoun píše:Proc mluvim o vyssi davce paliva? Protoze jedine tim zpusobem se da vic roztocit turbo.
Pises tu o amaterskych upravach, ktore sposobia taketo chovanie. Takze - mozes odist v kudole sadzi, ano ak si das upravu spravit u nejakeho jojdu s podomacky zbastlenou dielnoukefoun píše:Jasne ze nespravnym pouzivanim muzes znicit turbo i se seriovym nastavenim. Ale prekrocit maximalni rychlost turba a odjizdet z krizovatky v oblaku sazi muzes jenom s nacipovanym autem


-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 28.10.2009 22:03
Re: Chiptuning TDCi
To co si napise firma ktera na chiptuningu vydelava, ne vsemu verim. Pro me zvyseni otacek turba je desne rizikovy. Souhlasim s tim ze je tam nejaka rezerva kvuli nadmorzske vysce. Takze se ti to v CR nemusi projevit. Pokud ale jezdim do mist s vyssi nadmorskou vyskou, tak pro me chiptuning proste neni.
A i na tech www strankach pisou ze motory maji vykonovou rezervu. samozrejme ze maji, protoze musi plnit limity (euro x, Tier x, ...) to je mimochodem to co zene vyvoj motoru dopredu.
Zajimalo by me nejen mapa na brzde, ale i hodnoty z emisi pred a po chipu... Samozrejme ze i deset aut po chipnuti bude mit mensi emise nez jedna sekacka na travu. Ale at mi nikdo nerika ze chipnuti nema vliv na emise a na zivotnost motoru a jeho komponent, musi mit. A hotovo
Ale at si kazdej se svym autem dela co chce
A i na tech www strankach pisou ze motory maji vykonovou rezervu. samozrejme ze maji, protoze musi plnit limity (euro x, Tier x, ...) to je mimochodem to co zene vyvoj motoru dopredu.
Zajimalo by me nejen mapa na brzde, ale i hodnoty z emisi pred a po chipu... Samozrejme ze i deset aut po chipnuti bude mit mensi emise nez jedna sekacka na travu. Ale at mi nikdo nerika ze chipnuti nema vliv na emise a na zivotnost motoru a jeho komponent, musi mit. A hotovo

Ale at si kazdej se svym autem dela co chce

- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Chiptuning TDCi
kefoune, nesnaž se nám tady vnutit nejaké doměnky, které jsou už léty úprav řídících jednotek na statisících autech jen v čr dávno vyvráceny.
A "načipování" není jen o zlepšení reakce na plynový pedál.
Tady se koukni na mou úpravu i s odbržděním:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... ng#p431194
A "načipování" není jen o zlepšení reakce na plynový pedál.
Tady se koukni na mou úpravu i s odbržděním:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... ng#p431194
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 28.10.2009 22:03
Re: Chiptuning TDCi
Peknej report, nutno uznat. DIky za nej. Na tech krivkach je dost dobre videt ze narust vykonu neni od uplne volnobehu, ale od mista kde bych ocekaval maximalni kroutak. Takze predpokladam ze v ty 1.8 TDCi je VNT turbo a proste od RJ dostava jine prikazy na regulaci (oteviranim mechanismu klesaji otacky turba) a to se roztoci vetsi rychlosti, cimz doda vetsi plnici tlak do valce. Je to porad to samy
A tim ze pouzivas turbo v jinych otackach nez bylo navrhnuty, mas zmensenou rezervu pro jizdu ve vyssich nadmorskych vyskach. To nejsou domnenky. to jsou fakta...
Jen takova recnicka... proc by takoveho potencialu nevyuzili automobilky? Hlavne to neni tim ze by o motorech vedeli mene nez typkove z chip tuning firem

Jen takova recnicka... proc by takoveho potencialu nevyuzili automobilky? Hlavne to neni tim ze by o motorech vedeli mene nez typkove z chip tuning firem

- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Chiptuning TDCi
Je jasné, že turbodmychadlo ve větších nadmořských výškách, dohání nižší atmosférický tlak zvýšením počtu otáček, jenže to je v zanedbatelnejch procentech a negativum by to bylo pokud by motor pracoval pořád naplno, což asi např. v alpách nehrozí že..
(Nehledě na to že některá turbínka upravuje tlak nejen otáčkama, ale i naklápěním lopatek)
(Nehledě na to že některá turbínka upravuje tlak nejen otáčkama, ale i naklápěním lopatek)
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Chiptuning TDCi
a este dodam, ze variabilnu geometriu lopatiek maju vsetky tdci 100, 110, 115 aj 136k. Nemaju ju len tddi
presne ako pise stand, rizika by boli najvypuklejsie, keby niekto furt vyuzival max. vykon a to si dost dobre neviem predstavit 


-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 28.10.2009 22:03
Re: Chiptuning TDCi
V alpach kdyz stoupas serpentinama? jedes do tahleho kopce? Chces predjet nakladak? Proc by toto v alpach nehrozilo?
Nakloneni lopatek meni otacky turbodmychadla (snizuje otacky turba postupnym oteviranim mechanismu), jinak nez vetsima otackama kompresorovyho kola vetsi tlak nedostanes.
(Nehlede na to ze nakloneni lopatek prave u tveho cipnutyho auta ma ocividne posunutou hranici
)
Zvyseni otacek turba je 2%/1000stop = 2%/300 metru (http://books.google.cz/books?id=pewyJ3_ ... se&f=false)
Takze D1, sjezd Vetrny Jenikov = 660m/morem = 4% zvyseni otacek. A to jsme porad jeste v CR na D1 bez cipnutyho auta...
Nedokazu odhadnout kolik rpm prida ta upravena regulace.... Ale zkusim se zeptat takto: davaj ti cipari zaruku na turbo? Pokud ano, tak verim ze to maji fakt dobre zmaknuty, pokud ne, tak mi to tak nejak sedi s tim co rikam
A ten maximalni vykon nemusis vyuzivat porad... prekrocit konstrukcni rychlost turba ti staci akorat jednou...
Nakloneni lopatek meni otacky turbodmychadla (snizuje otacky turba postupnym oteviranim mechanismu), jinak nez vetsima otackama kompresorovyho kola vetsi tlak nedostanes.
(Nehlede na to ze nakloneni lopatek prave u tveho cipnutyho auta ma ocividne posunutou hranici

Zvyseni otacek turba je 2%/1000stop = 2%/300 metru (http://books.google.cz/books?id=pewyJ3_ ... se&f=false)
Takze D1, sjezd Vetrny Jenikov = 660m/morem = 4% zvyseni otacek. A to jsme porad jeste v CR na D1 bez cipnutyho auta...
Nedokazu odhadnout kolik rpm prida ta upravena regulace.... Ale zkusim se zeptat takto: davaj ti cipari zaruku na turbo? Pokud ano, tak verim ze to maji fakt dobre zmaknuty, pokud ne, tak mi to tak nejak sedi s tim co rikam

A ten maximalni vykon nemusis vyuzivat porad... prekrocit konstrukcni rychlost turba ti staci akorat jednou...
- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Chiptuning TDCi
Nesmysl s naklápěním lopatek se nehejbalo
, došlo pouze ke změně časování. tod vše.
A kefoune, ano jsme kacíři a je třeba nás upálit
Radej si přidej, co máš za auto do podpisu.

A kefoune, ano jsme kacíři a je třeba nás upálit

Radej si přidej, co máš za auto do podpisu.
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Chiptuning TDCi
Kefoun píše že je laik na chiptuning,ale já mu moc nevěřím
prostě stojí na na druhé straně barikády a nic ho nepřesvědčí 


Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů