Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
- liskanet99
- Junior
- Příspěvky: 242
- Registrován: 17.10.2008 15:39
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Kdepak neuvaril, termostat sice trochu hapruje, ale spis mam problemy s ohratim motoru nez s vysokou teplotou - premyslim jestli se to nemohlo stat kdyz sem to kolo rozrezaval flexou ale urezaval sem jen ty srouby a nechce se mi verit, ze by se to takhle zdeformovalo zadne prudke ochlazovani se nekonalo a cele kolo sem pri rezani normalne drzel v ruce.
Nez sem to zacal resit tak se auto chovalo tak, ze jakmile byl motor teply tak to zarachtalo skoro vzdy. Na peknem hladkem asfaltu pri cca 2200 otackach sem slysel takove chrasteni, ale jen v uzkem spektru otacek tak +/- 100. Pri jizde po dalnici pod plynem sem cejtil cukani auta neco jako by v narazech foukl silny protivitr. Jinak to samozrejme nejelo a zralo tak odhadem min o 3deci vic. Je to fakt dost znat po te vymene - jen skoda, ze to podle zkusenosti lidi z renault fora vydrzi tak cca3 roky nez se to zas vydre... uvidime. Jinak opakuju, ze sem olej menil fakt poctive tak po 10.000 km a posledni 3 naplne sem dal shell ktery ma v sobe nejake pridane cistici aditivum - myslel sem totiz, ze to vct je nejak ucpane tim hustym bordelem jako mel lalinek, ale nemelo to naprosto zadny vyznam - pomuze jedine vymena.
Nez sem to zacal resit tak se auto chovalo tak, ze jakmile byl motor teply tak to zarachtalo skoro vzdy. Na peknem hladkem asfaltu pri cca 2200 otackach sem slysel takove chrasteni, ale jen v uzkem spektru otacek tak +/- 100. Pri jizde po dalnici pod plynem sem cejtil cukani auta neco jako by v narazech foukl silny protivitr. Jinak to samozrejme nejelo a zralo tak odhadem min o 3deci vic. Je to fakt dost znat po te vymene - jen skoda, ze to podle zkusenosti lidi z renault fora vydrzi tak cca3 roky nez se to zas vydre... uvidime. Jinak opakuju, ze sem olej menil fakt poctive tak po 10.000 km a posledni 3 naplne sem dal shell ktery ma v sobe nejake pridane cistici aditivum - myslel sem totiz, ze to vct je nejak ucpane tim hustym bordelem jako mel lalinek, ale nemelo to naprosto zadny vyznam - pomuze jedine vymena.
Ford Focus II, r.v.2005, 1.6 Ti-VCT Titanium, Aquarius Blue Galerka
Mercedes-Benz Vaneo, r.v.2003, 1.9i Ambiente Stříbrná
Mercedes-Benz Vaneo, r.v.2003, 1.9i Ambiente Stříbrná
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Vymena TiVCT nepomoze. Treba vymenit auto - STcka su v Nemecku uz za celkom zaujimave ceny...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Nemohu si pomoci, ale jak všechny cesty vedou do Říma
tak všechny problémy motoru se točí kolem oleje . Když se to vezme logicky selským rozumem. Auto sjede z výrobní linky, vše funguje jak má, nyní neberu výrobní vady. Vrčí, má výkon i slušnou spotřebu, ale jsou jen dvě věci, který nachlup stejný motory mohou znepojízdnit. Je to nekvalitní olej , benzín nebo nafta. V tomto se blbě pátrá, protože máme káry většinou z druhé ruky, ale olej který maže je základ a nebude se nic přidírat a ztrácet svou funkci. Nebo taky je třeba super speciální olej Ford ,na vytlačení aretačního pístku pootočení časování vaček. 


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- liskanet99
- Junior
- Příspěvky: 242
- Registrován: 17.10.2008 15:39
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Jen pro ujasneni, s olejem sem neexperimentoval, auto mam od cca 35.000 a od te doby tam sel jedine Ford Formula E/F stejne to zaclo rachtat a to presne v 70.000 olej sem menil kazdy rok, v zime sem s autem nejezdil az do lonske zimy pred zazimovanim vymena oleje a filtru. Rocni najezd cca 10.000. Zadne studene starty.... Ten shell sem tam dal az kdyz to zaclo rachtat. Parkrat sem preventivne menil olej i 2x rocne takze si mylim, ze olej na tuhle zavadu vliv mit nemuze. Resp. muze, ale pak by to byla chyba F oleje 

Ford Focus II, r.v.2005, 1.6 Ti-VCT Titanium, Aquarius Blue Galerka
Mercedes-Benz Vaneo, r.v.2003, 1.9i Ambiente Stříbrná
Mercedes-Benz Vaneo, r.v.2003, 1.9i Ambiente Stříbrná
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Já tu bojuji s větrnýma mlýny již pár let. Právě ten manuálem předepsaný olej A1/B1 je smrt pro motory. Je to jen ekologický výmysl pro snížení emisí, ale také na úkor závad na motoru, který je předzvěstí jeho celkové výměny, což vám nikdo nepřizná. Hodně lidí namítá, že ho tam lije a vše OK. Každý si musí uvědomit, že záleží v jakých tolerancích jsou díly motoru smontovány . Pak to motor ustojí nebo ne. A to že NE je v 90% případech, kdy nastanou různé problémy na motoru jejiž počátkem je vždy špatný olej. Spotřeba oleje, snížení výkonu, nebo jeho vynechávání, zapečené kroužky, EGR , turbo jde do kytek , nebo čím dál více jeho špatná funkce.
Jedinou záchranou, jestli se zachránit ještě dá, je nalítí kvalitního oleje , ale ve většině případech již motor má následky z mastné vody ford A1/B1 určené manuálem. Když se zadaří, tak je třeba první výměna oleje již po 5000 km / rozpustí se zapečené usazeniny na kroužcích a v turbu /a pak dle tras a způsobu jízdy měnit po 10 - 15 tis. km.
Jedinou záchranou, jestli se zachránit ještě dá, je nalítí kvalitního oleje , ale ve většině případech již motor má následky z mastné vody ford A1/B1 určené manuálem. Když se zadaří, tak je třeba první výměna oleje již po 5000 km / rozpustí se zapečené usazeniny na kroužcích a v turbu /a pak dle tras a způsobu jízdy měnit po 10 - 15 tis. km.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
No, jestli znáš nějaký tribotechnický rozbory...
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Minulý týden jem seděl na pivě s majitelem http://www.leje. cz . Debata mimo jiné, zasáhla i na olej Ford. Veškeré tribotechnické články od Černého je jeho práce + testy olejů a přísad které cáloval, ostatní na netu jen jeho zadání okopčilo. Nebudu ani psát jeho vulgární názor na Fordí specifikaci.
O důvodu průserů a vlivu na motory olejem A1/B1 jsem napsal velké kolaboráty, jde spíše o mechanickou vlastnost oleje než tribotechnickou.
O důvodu průserů a vlivu na motory olejem A1/B1 jsem napsal velké kolaboráty, jde spíše o mechanickou vlastnost oleje než tribotechnickou.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Takže přejít na jiný 5W30 specifikace A2 nebo A3 místo A1?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
A2 se již nepoužívá a nahrazuje jí A3 . Přesně tak, místo A1/B1 pro benzíny A3 a pro novější naftu B4.
Olej 5W-30 , nebo 5W-40 volit dle použití délky trasy a kde se jezdí město - mimo město. Od toho se i odvíjí intervaly výměny.
Olej 5W-30 , nebo 5W-40 volit dle použití délky trasy a kde se jezdí město - mimo město. Od toho se i odvíjí intervaly výměny.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- liskanet99
- Junior
- Příspěvky: 242
- Registrován: 17.10.2008 15:39
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Ja bych tomu s tim ford olejem i veril protoze me samothenoho zarazilo co z toho auta tece za hnedou vodu kdyz sem ho vypoustel. Kdysi sem nekde nasel nejake pdfko s testem oleju a jako jeden z nejlepsich tam vychazel Valvoline durablend tak ho davam do 2heho auta - ten kdyz vypustim tak je cernej ne hnedej a je videt, ze je porad jeste v viskozni. Takze pokud se nejaky Valvoline se specifikaci A3 dela tak na nej zkusim prejit.
Ford Focus II, r.v.2005, 1.6 Ti-VCT Titanium, Aquarius Blue Galerka
Mercedes-Benz Vaneo, r.v.2003, 1.9i Ambiente Stříbrná
Mercedes-Benz Vaneo, r.v.2003, 1.9i Ambiente Stříbrná
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Valvoline je jeden z nejlepších olejů.
http://www.oleje.cz/p/valvoline-synpowe ... -4-l--1452
nebo
http://www.oleje.cz/p/valvoline-synpowe ... -4-l--2369
http://www.oleje.cz/p/valvoline-synpowe ... -4-l--1452
nebo
http://www.oleje.cz/p/valvoline-synpowe ... -4-l--2369
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
S vackovym mechanizmom maju problem aj ine automobilky, napada mi Renault 1.6, Toyota 1.6, PSA/BMW 1.6. Takze ak je to olejeom, tak ten Ford asi bude minimalne taky zly, ako ostatne specifikacie. Snad asi iba Honda a stary BMW Vanos su bezporuchove? Uvidime, ako dopadne 1.4TSI s variabilnou vackou, vypinanim valcov, turbom a kompresorom, Uz im tam chyba iba iba DPF a EGR 

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
A slyšel jsi někdy startovat TSI? Myslím, že moje cvakání je proti tomu úplně v pohodě 

Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Kazdy den startujem TSI, je to ako diesel, ale predosla 1.4i od koncernu mala viac dieslovy zvuk, to uz je asi pridana hodnota u nich 

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Kaizer
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 20.01.2010 00:38
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Po nastartování 2 vteřiny divný zvuk
Taky mě docela děsí ta směs co vytíká z motoru při výměně.To nemá s olejem nic společného.A to ho měním poctivě po 10tis.km včetně filtru.Příští rok nechám udělat rozvody včetně vaček Ti VCT i když je fakt že zatím po 100tis.km nerachtají ale pro jistotu.No a tak hledám nějakou náhradu za Formuli.Asi bych zůstal u 5w-30 specifikace.Myslím si,že na tento druh motoru to stačí.Olej mi motor taky skoro nežere.Za vyměnný ciklus jsem dolil maximálně 1dcl.liskanet99 píše:Ja bych tomu s tim ford olejem i veril protoze me samothenoho zarazilo co z toho auta tece za hnedou vodu kdyz sem ho vypoustel. Kdysi sem nekde nasel nejake pdfko s testem oleju a jako jeden z nejlepsich tam vychazel Valvoline durablend tak ho davam do 2heho auta - ten kdyz vypustim tak je cernej ne hnedej a je videt, ze je porad jeste v viskozni. Takze pokud se nejaky Valvoline se specifikaci A3 dela tak na nej zkusim prejit.
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
Minulost
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti