Ahoj mondeáci,
jsem tady nový,ale problematika TDCi vstřikování Mondea mi není až zas tak cizí.
Ale abych začal pěkně od začátku,jsem majitelem Ford Mondeo r.v. 2002 TDCi,96 kW,auto jsem kupoval,když mělo najetých údajně
120 tis. dle servisní knížky v roce 2005,zhruba po 20 tis.ujetých kilometrech přišla závada všem mondeářům známa a to blikající
kontrolka žhavení.Auto při jízdě a rozblikání kontrolky šlo do úsporného režimu snížením výkonu,po vypnutí a znovu nastartování
byl třeba 2 dny klid a pak se vše znovu opakovalo.Tak jsem auto zavezl do autorizovaného servisu Ford v Šumperku a diagnóza zněla,
přidřené vstřikovače a poškozené čerpadlo a protože mi bylo sděleno,že ve Fordu stejně čerpadla neopravují,mám se obrátit na diesel servis,
no a jelikož bydlím kousek od Zábřehu,kde sídlí diesel servis PAS,auto jsem tam odvezl na opravu.
Po diagnostice v servisu PAS přišlo sdělení,že je vše v pořádku a že si můžu auto odvést.
Po ujetí cca 10 km ze servisu se vše opakovalo,tak jsem auto odvezl zpět,druhý den mi volali,že jsou přidřené všechny čtyři vstřikovače a
propálený píst(jeden vstrřikovač zůstal přidřený v otevřené pozici a ukapávající nafta propálila píst)
Celková cena za opravu byla vyčíslena na 70 tis.Kč.Samozřejmě jsem se nechtěl s tímto stavem smířit,tak jsem rozhodil sítě po svých známých a vstřikovače
i píst jsem sehnal nové o dost levněji než mi bylo nabízeno servisem,přesto se cena opravy vyšplhala na 50 tis.Kč.Zaplatil jsem opravu a s autem odjel ze servisu
jako spokojený zákazník
Zhruba po týdnu jsem přestával věřit svým očím,když se mi opět rozblikávala kontrolka žhavení na přístrojovce a začínal jsem upadat do stavu šílenství,že
se bude vše opět opakovat.Auto jsem opět zavezl do servisu PAS Zábřeh,kde mi bylo sděleno,že jsou opět všechny čtyři vstřikovače přidřené,takže mi je opět vymění,
já zaplatím cca 35 tis. a můžu odjet.
S tímto postojem jsem se tak nějak nechtěl smířit,takže jsem se začal zajímat trochu víc o danou problematiku a po menších útrapách jsem se dopracoval k jednoznačnému
stanovisku potvrzeném i odborníkem,že tento servis zanedbal základní postup při této poruše a začalo nekonečné a neskutečné handrkování s tímto servisem.
Nebudu to tady dále rozvádět,jsem člověk přátelské a mírné povahy,ale co předvedl pan Bednář za arogantní a neprofesionální jednání jako vedoucí servisu PAS Zábřeh
mě opravdu zvedalo ze židle
Takže za mě PAS Zábřeh,vyhněte se mu obloukem i když se pasují do role největšího diesel centra na Moravě,u mě předvedli práci hodnou amatéra.
Ale abych to tak nějak dokončil,na doporučení TAD Praha jsem polorozdělané auto odvezl na vleku do firmy Sobek ve Frýdku Místku,kde provedli opravu
k mojí maximální spokojenosti a s nutným postupem při opravě přidřených vstřikovačů.Takže firmu Sobek můžu jenom doporučit
No ale proč jsem to jsem vlastně psal,protože mi opět bliká kontrolka žhavení po cca 100 tis.kilometrech od výměny a pro mě se tato kontrolka stává noční můrou
Laďa