To těch 42 L pak souhlasí, já počítal, že na benzín po startu jedeš 2 km. To je za 2 týdny 10x do práce x 2 starty x 2 km = 40km na benzín. Spotřebu udáváč 17 L benzínu pro starty na čtrnáct dnů. Výsledek je 17L : 0,4 = 42,5L/100km, nebo se pletu.
Pak mohu porovnat.
Mě to v zimě bere 9,5L/100 km i se startem ,to vychází , že při 58 L v nádrži najedu 610 km za /35Kč/L/ = 2030Kč , to znamená, že každý den pojedu do práce 15 km tam a 15km zpět.
U LPG potřebuji mít v nádrži na celý měsíc 2x 17L = 34L x 35 Kč/L = 1190 Kč v benzínu
610 km - 80km/benzin/ = 530 km ujedu na LPG
U LPG se udáva větší spotřeba o 15 - 20% než benzínu , tak ta má je 9,5 + jen15% = 10,9L(LPG)
5,30 x 10,9L/100km = 58L LPG x 15Kč/L (LPG) = 870 Kč
Když to pak sečtu , tak já na benzín projedu za 2030Kč a na LPG tě to bude stát o 30 Kč více = 2060Kč. Kde pak je ta výhoda plynu a návratnost 30 tis. Kč investice. Spíše se přikláním k tomu, že to bude špatně seštelovaný.
První km mě to žere 20L/100km benzínu to znamená že 0,8 x 20 x 35 = 560 Kč za benzín + plyn = 1430 Kč a tam pak již výhoda plynu je znát.
Vše je počítáno s rozjezdem po startu. Samozřejmě , při prohřátí na místě by spotřeba benzínu o dosti klesla. Nepočítal jsem to zde pro nějaké porovnání výhod jen jsem dal do čísel zde udané hodnoty, protože měsíčně spálených 34L benzínu jen na starty, se mě nějak nezdají.
