Stránka 11 z 44

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 31.08.2017 17:06
od TomFocus
Hmm bída..., kolik máš km?

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 31.08.2017 19:01
od vbery
183000km jestli se to mu dá věřit

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 31.08.2017 19:09
od TomFocus
Je vás celkem už dost s takovým problémem.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 05.09.2017 22:36
od V12
Toto asi nie je problem piestov ako takych, ale podla vsetkeho aj olejom s vysokym obsahom vapnika a blbym software v RJ, ktory neobmedzuje plniace tlaky pri nizkych otackach. Nasledok je jasny - LSPI - nahodne predcasne zapaly, ktore casom odfajcia piesty. Asi najznamejsi je po tejto stranke motor Opel 1.4T 92 a 110 kW. Presli na lepsi bezvapenaty olej a situacia sa dramaticky zlepsila.

EDIT:
Pridam este adresu pre citanie na dobru noc :
http://forum.cars.cz/opel/viewtopic.php?f=100&t=7000

Cosi o LSPI :
https://www.oronite.com/products/lspi.asp
http://www.ukintpress-conferences.com/u ... wjinse.pdf trochu starsie, ale pekne vysvetlena podstata problemu, spominana Astra Turbo je tu este hodne dole (je iba tMPI), nove motory 92 a 110 kW su uz tGDI, cize hlboko v zone LSPI
http://www.infineuminsight.com/insight/ ... o-ignition

Vyzera to tak, ze to postihuje aj EB2.0 v FFIIIST :
http://www.focusst.org/forum/focus-st-p ... -lspi.html
s nasledkom mne znamych 80 odfajcenych motorov v UK :
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1423648729

Downsizing tvrdo narazil na fyzikalno - technologicke moznosti :mrgreen: Riesenie sa uz ukazuje, zatial ale iba ako chemicky workaround v podobe bezvapenatych olejov podla normy GM Dexos 1 gen2. Preco prave vapnik v oleji sposobuje LSPI, zatial nikto nevie.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 06.09.2017 12:08
od Tomin123
V12: diky za pekne informace.
Podle info po netu LSPI postihuje hodne motoru co maji GDI + turbo. Nejhorsi na tom efektu je ze se deje temer nahodne a je tedy tezke mu predchazet.

Prikladam peknou "rozborku" toho co je v EcoBoostu 1.6
http://dsportmag.com/the-tech/ford-ecob ... ion-ccvtc/
Pisty tam hodne chvali. Jsou pry hypereutecticke a mohou vydrzet slusnou naloz.
Ale samo. pripadne detonace odprasknou vsechno, i kovane jdou kukat.

Pokud jim clovek bude verit, tak je to jen dalsi argument k tomu, ze pricina je v detonacich.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 08.09.2017 08:11
od V12
Ano, je to tak, len doplnim, ze cim mensi objem, tym vacsia pravdepodobnost LSPI. Pritom riesenie existuje a dokonca velmi jednoduche, problem je v tom, ze popiera zmysel turbo downsizingu. Spociva v raznom obmedzeni boostu a davok paliva v nizkych otackach. Vysledkom je potom cisto atmosfericky prejav motora, ktory sice turbo ma, ale prave v nizkych otackach ho prakticky nepouzije. Toto nehra do kariet bruselskym ekoteroristom, pretoze s takto naladenym motorom sa neda jazdit rezimom 2000/90, pretoze staci co len miernejsi kopcek na tempomate a motor ma uz vysoky boost. Nuz a bez boostu maly objem tahat nebude, treba podradit a sme doma - vir v nadrzi, vysoke emisie a amok ekologov.
Z tohto pohladu je mazdacky Skyactive priam genialny - atmosfericky dvojliter so 190 Nm uz od 1800 otacok bez rizika LSPI, bez zloziteho a chulostiveho turba. Menej genialne je potom poskladanie prevodov pre G120, G160 ich uz ma podstatne lepsie. Pocin Fordu v podobe atmosferickeho 1.1 litra je naopak uplne mimo, ten motor sa hodi akurat tak do kosacky, alebo motokary. Aj na relativne lahku Fiestu je zufalo slaby, kym nie je na redline.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 08.09.2017 09:02
od LH
S tím nezbývá než souhlasit. Po tom co jsem vše o LSPI přečetl jsem po opravě auta zvažoval zda ten EB raději neprodat a nepořídit atmosféru, nakonec jsem se rozhodl tomu dát ještě šanci. Jen se teď po opravě k autu chovám tak, že otáčky nenechávám padnout pod 2000 vůbec a i těch 2000 otáček mám s opravdu lehkou nohou na plynu. Na plyn šlapu až od 2500 výše. Pokud je potřeba výkon a mám otáčky mezi 2000-2500, tak radši podřadím. Žádné dramatické zvýšení spotřeby vzhledem k tomu, že to teď netrápím v nízkých otáčkách a neposlouchám ty přiblblý zelený šipky jsem nezaznamenal. Dá se polemizovat o vzrůstu spotřeby, tak kolem 0,2l na 100km (jestli vůbec), což v porovnání s cenou případné opravy od LSPI zničeného motoru není nic. Jsem zvědav jak dlouho ten opravený motor teď vydrží.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 08.09.2017 10:39
od Tomin123
Tak tak, delas dobre. Ja takhle jezdim i s 2.5T i kdyz ta to opravdu nepotrebuje, proste jen radeji ...
Hodne bych si vybiral typ oleje a svicky davat zasadne jen ty co tam patri. Plus nebrat levnej benzin (oktany nikdy nevis ...). Uz je to proste vsechno moc vyoptimalozovane na hranu. :bebng:

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 08.09.2017 11:15
od Karel2
V12 píše:Ano, je to tak, len doplnim, ze cim mensi objem, tym vacsia pravdepodobnost LSPI.
Takze tenhle problem by mel byt i tech malych objemu(0,9) od forda, ale ja zatim zaznamenal tenhle problem jen u 1,6? To je upravenej motor narozdil od 0,9, ktera s tim uz pocita?

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 08.09.2017 13:38
od V12
Netusim.
Videl som graf vykonu a krutiaku pre Ecoboosty 1.6, kde bola poznamka Knock Enabled, maximum krutiaku mali uz od 1500 otacok.
Nieco taketo :

Obrázek

V grafoch od Bluefinu ale ma tento motor 240 Nm az kdesi okolo 2200 otacok, co je o 700 viac. Je mozne, ze prve 1.6EB boli naozaj naladene na strmsi priebeh krutiaku, ale po zisteni, ze im praskaju piesty ich ladia inak. Nuz a ked sa ten motor dostane do ruk garazovemu tunerovi a ten ho odbrzdi, vypne Knock sensor, vysledok je jasny - LSPI a piesty v kybli.
Litrovy EB ma uplne inak riesenu hlavu, je dost mozne, ze prave vdaka tomu je voci LSPI imunny. Pokial je to tak a to konstrukcne riesenie nebolo zvolene z dovodu LSPI (co asi nie, tento jav nie je dodnes dokonale preskumany), klobuk dole pred konstruktermi.
Odrovnat sa ale da aj 1.0EB 92 kW, ked sa trochu chce. O jednom pripade viem, nie je to ale chyba Fordu ako takeho, ale majitela, chipoval mu to nejaky vtak na 180 koni. Jazdil az 2 mesiace, potom z druheho valca vyletela ojnica. Docela uctyhodny vykon na motor so seriovym hardware.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 08.09.2017 20:43
od cannobit
V12 a s 1,5 EB je to jak?

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 08.09.2017 21:30
od Tomin123
Tyhle informace musis brat pouze jako obecne.

V12 dost pausalizuje a uz vubec bych do toho nemichal tuning.
[Zajimalo by me kolik firem bude na tehle preslechtenych jednotkach schopno opravdu dobre namapovat/nakalibrovat vsechny mozne stavy (prehrati motoru, horsi benzin, vedro, ...)]

Obecne vsechny dnesni motory s malym objemem nafoukane na velke kroutaky
(pokud mozno od 1000 ot./min)
a s primym vstrikem (dnes uz vsechny) timto fenomenem mohou trpet.
Jestli tim skutecne ten ktery model trpi a v jake mire je velmi tezke rici, pokud je vyskyt
toho problemu maly. A to u Fordu, na rozdil napr. od zmineneho Opelu, je.
To, ze se potka par motoru z tisicu kterym odejde pist, jeste neznamena, ze ten motor jasne
a prokazatelne trpi fenomenem LSPI.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 08.09.2017 22:50
od V12
EB 1.6 problem ma, to je iste. Stale je to ale problem podstatne mensi, ako spominany Opel 1.4T. Takisto ma problem aj ST EB 2.0 184 kW, uz sa cosi pise aj o 2.3EB v Mustangoch, kde to LSPI na 100% je.
EB 1.5 je postaveny na baze 1.0EB, takze je pravdepodobne, ze tieto problemy mat nebude. Uvidime, buducnost ukaze. Zatial je to ale vcelku OK.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 09.09.2017 08:11
od Sagic
Ja to tu asi prestanu cist. Kdyz jsem mel 1.6 tdci tak se tu strasilo turbem, egrem a dpf. Kdyz to zahodim a koupim 1.6 EB tak zas se strasi detonacemi a praskani pistu. Prodam vse a budu jezdit vlakem :dih:

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 09.09.2017 08:25
od phofy
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: no jo no, V12 si našel jinou sekci, když už nestraší v sekci o naftě :mrgreen: